Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Beste strategie voor voltron mutate in edh?

king_ravager
3 jaren geleden
Goedemorgen, ik weet dat Ikoria al een tijdje uit is. En wil checken hoe mensen zelf hun voltron builds met mutate ervaren in edh. Met andere woorden, wat vinden jullie zelf de beste/leukste strategie? En wat voor support runnen jullie daarbij?
ikzelf speel otrimi als commander. ik heb gekozen voor de build met focus op ietwat control en creatures die moeilijk weg te krijgen zijn (denk aan hexproof, regenerate, indestructible,..). Ik weet dat veel mensen kiezen voor infect of werken met copies. Ben benieuwd naar jullie ervaringen en visies .
Jeff
3 jaren geleden
In mijn ogen is Mutate eigenlijk niet heel erg geschikt als Voltron: uiteindelijk wordt je beest namelijk niet veel groter van mutate, op de +1/+1 counters na die welgeteld twee mutaters geven (uit mijn hoofd). Hierdoor ga je meestal toch gewoon winnen op een grote board presence en kaartvoordeel dat je genereert met bijvoorbeeld Boneyard Lurker en (als je ook wit zou spelen) Nethroi, Apex of Death.
Neldoran
3 jaren geleden
Goedemorgen!

Ik speel Otrimi als commander met de focus op het maken van mutate stacks, waardoor het van belang is dat de stack wordt beschermt.

Ik heb buiten mutate kaarten dus ook een focus op creatures die moeilijk weg te krijgen zijn (met name hexproof, regenerate, indestructible; maar ook het maken van copies met kaarten als Mist-Syndicate Naga en Spawnwrithe) en andere kaarten die de stack beschermen/terugbrengen als losse kaarten (Teferi's Time Twist, Malakir Rebirth, Endless Sands en Safe Haven).

Qua mechanic vind ik het een ontzettend gave deck, maar toch vind ik de speelervaring een beetje tegenvallen. Ik ben daarom aan het kijken of ik wat meer selectieve self-mill kan toevoegen aan de deck (kaarten als Nyx Weaver, Sultai Ascendancy, Titans' Nest), zodat ik meer gebruik kan maken van de graveyard-trigger van Otrimi. Ik weet niet zeker of dit de deck echt beter maakt, maar het maakt het wel leuker om te spelen.
 bijgewerkt door Neldoran 3 jaren geleden
king_ravager
3 jaren geleden
Bedankt jullie beide voor de input. het klopt dat voltron niet volledig in lijn ligt met wat mutate doet en kan. mijn doel is dan ook vaak voldoende commanderdamage te doen. met kaarten zoals cephalid constable en needle spectre kan je enorm veel control uitoefenen. en met creatures die moeilijk tot niet te blokken zijn zoals ledgewalker en elusive tormentor kom je al ver :-). het stacken van mutate effects is echt wel leuk. misschien toch ook eens proberen om met copies te werken. aan self-mill heb ik nog niet direct gedacht. maar kaarten zoals careful study, frantic search zitten er wel i voor cardadvantage.
king_ravager
3 jaren geleden
bij deze link naar het deck (nog niet volledig af) :-).
 bijgewerkt door MagnusMagicus 3 jaren geleden (Je kunt een decklink maken met [d]deckid[/d] :))
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Ik heb zelf een 5-kleuren mutate deck. Momenteel met Jegantha, the Wellspring als Commander (dus niet als Companion), maar ik ga haar vervangen door Cromat, omdat Jegantha eigenlijk een beetje saai is .

Ik speel ook lastig te verwijderen "base" creatures waarop ik dan het liefst zo vaak mogelijk wil mutaten, dus Hexproof en Indestructible, maar ook kaarten als Blinking Spirit om de stack te beschermen (liever in de hand dan in de graveyard).

Daarnaast speel ik ook nog wat exile-and-return spells om de stack te beschermen. Je krijgt dan wel alles los terug, maar dat is ook beter dan niks
burtyoungsters
3 jaren geleden
Ik heb een Voltron deck gebouwd met Brokkos, Apex of Forever. Idee van het deck:

- speel veel creatures met hexproof
- cast Brokkos herhaaldelijk uit de graveyard
- win met commander damage

Maar in de realiteit blijkt het deck niet een lekkere boardstate te kunnen bouwen. Mijn verdediging is dus niet op orde, dus ben maar terug naar het tekenbord gegaan.
Awvanzijl
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik heb zelf een 5-kleuren mutate deck. Momenteel met Jegantha, the Wellspring als Commander (dus niet als Companion), maar ik ga haar vervangen door Cromat, omdat Jegantha eigenlijk een beetje saai is .
wat gebeurt er als je met een mutate pile de laatste ability gebruikt en Cromat bovenop je library legt?
Jeff
3 jaren geleden
Quote:
31 minuten geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik heb zelf een 5-kleuren mutate deck. Momenteel met Jegantha, the Wellspring als Commander (dus niet als Companion), maar ik ga haar vervangen door Cromat, omdat Jegantha eigenlijk een beetje saai is .
wat gebeurt er als je met een mutate pile de laatste ability gebruikt en Cromat bovenop je library legt?

Dan leg je de hele pile, in een volgorde naar keuze, bovenop je library.
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Dat is correct . Niet optimaal, maar is een redmiddel . En Cromat is gewoon cool
Neldoran
3 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Goedemorgen!

Ik speel Otrimi als commander met de focus op het maken van mutate stacks, waardoor het van belang is dat de stack wordt beschermt.

Ik heb buiten mutate kaarten dus ook een focus op creatures die moeilijk weg te krijgen zijn (met name hexproof, regenerate, indestructible; maar ook het maken van copies met kaarten als Mist-Syndicate Naga en Spawnwrithe) en andere kaarten die de stack beschermen/terugbrengen als losse kaarten (Teferi's Time Twist, Malakir Rebirth, Endless Sands en Safe Haven).

Qua mechanic vind ik het een ontzettend gave deck, maar toch vind ik de speelervaring een beetje tegenvallen. Ik ben daarom aan het kijken of ik wat meer selectieve self-mill kan toevoegen aan de deck (kaarten als Nyx Weaver, Sultai Ascendancy, Titans' Nest), zodat ik meer gebruik kan maken van de graveyard-trigger van Otrimi. Ik weet niet zeker of dit de deck echt beter maakt, maar het maakt het wel leuker om te spelen.


Hier is mijn decklist:

Ook ik ben nog volop aan het experimenteren met het self-mill/graveyard-aspect van de deck.
 bijgewerkt door Neldoran 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top