Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Black or Blue artifact removal

NjitRam
11 jaren geleden
Ik speel een zwart zombiedeck (T2) wat zijn kracht veelal haalt uit lifeloss triggers (Geralf's Messenger, Blood Artist). Echter worden deze triggers nogal waardeloos op het moment dat de tegenstander een Witchbane Orb heeft liggen.

Nu ben ik op zoek naar een sideboard kaart waarmee ik artifacts kan vernietigen echter kan ik niets vinden. Eventueel wil ik er ook wel een UB zombie deck van maken, maar ook in blauw kan ik niets vinden. Het enige wat ik me kan bedenken is een Unburial Rites op een Acidic Slime, maar als ik toch al Unburial Rites ga spelen moet ik er ook al een zelfmill deck van gaan maken en dan zijn er ook wel leukere targets voor de Unburial Rites te verzinnen...

Kortom, weet er nog iemand een manier om met B (U) een artifact te vernielen of is Witchbane Orb gewoon de perfecte sideboardkaart tegen een zombie deck?
Krabbel
11 jaren geleden
Cancel
 bijgewerkt door Krabbel 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Zwart is daar bijzonder slecht in: Artifacts en enchantments slopen in zwart
NjitRam
11 jaren geleden
@Krabbel: Cancel is niet T2 legaal en ook niet echt wat ik zoek, ik wil het artifact kunnen slopen ipv het counteren. Het werkt wel uiteraard en er zijn ook wel T2-legale counterspells dus ik hou het in mijn achterhoofd.

@Magnus: Dat was dus al waar ik bang voor was, nog een paar kaarten waarmee het mogelijk is in T2 en ze roteren allemaal uit komende maand.

Dan wordt het dus óf idd counterspells inboarden óf alles wat lifeloss triggers heeft uitboarden nadat ik weet dat een tegenstander Witchbane Orb speelt...
smartin
11 jaren geleden
cancel is wel degelijk t2 legaal maar niet lang meer
NjitRam
11 jaren geleden
Ah hij zit ook in M12, helemaal over het hoofd gezien. My bad

Het idee was sowieso wel duidelijk en voor de rest zijn er ook volgende maand nog wel genoeg counterspells te vinden in blauw
mr83
11 jaren geleden
Als je eventueel ook groen bereid bent heb je Naturalize
NjitRam
11 jaren geleden
Quote:
mr83 09-09-2012 om 21:20
Als je eventueel ook groen bereid bent heb je Naturalize


Klopt, maar groen is niet echt een optie voor een zombie-deck. De enige zombie die groen heeft is Ghoultree. Met blauw krijg ik sowieso de beschikking over Diregraf Captain wat in een vrijwel puur zombie-deck natuurlijk een enorm dikke kaart is.

Dus andere kleuren dan zwart of blauw is niet echt een optie
beany
11 jaren geleden
het mirrodin block heeft nog Steel Sabotage maar die is niet erg lang legal
MB070
11 jaren geleden
Quote:
Klopt, maar groen is niet echt een optie voor een zombie-deck. De enige zombie die groen heeft is Ghoultree. Met blauw krijg ik sowieso de beschikking over Diregraf Captain wat in een vrijwel puur zombie-deck natuurlijk een enorm dikke kaart is.

Dus andere kleuren dan zwart of blauw is niet echt een optie


Nu zijn er niet zoveel groene zombies, maar straks met return to ravnica komt er wel wat leuks aan groen/zwart voor zombies. Jarad, Golgari lich, lotleth troll, slitherhead. ERg interessant allemaal. En groen/zwart heeft er straks een leuke removal kaart er bij in abrubt decay. Je kan daar ook artifacts meet slopen met cmc 3 en minder.
NjitRam
11 jaren geleden
Net even de spoilers door gekeken en BG krijgt er inderdaad wat zombies bij. Abrupt decay gaat mij in dit geval helaas niet werken want Witchbane Orb heeft cmc 4.

Wat wel kan werken is de nieuwe BG planeswalker. Met haar -3 (destroy target non-land permanent) is het wel mogelijk om de Orb te verwijderen.

Hoewel, als ik toch al naar BG ga, wordt het verwijderen van een artifact sowieso al veel makkelijker, oa door de al genoemde Naturalize
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
De orb kost je 4 mana... Wees pro-actief en speel Duress, wat sowieso een sterke kaart is in zwart...
Fjaulnir
11 jaren geleden
Ik zag trouwens vorige week ergens een decklist van een zwart-rood zombiedeck dat ergens in Amerika een toernooi had gewonnen. (rood heeft bv Smelt) Dus , of (grixis), zijn opties. (met de duallandjes in ravnica zal een 3-kleurendeck normaal gemakkelijker moeten worden)
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 13 posts
  • Laatste post Fjaulnir 11 jaren geleden
  • Gemaakt door NjitRam 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top