Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Elves in Highlander

Bittemommy
11 jaren geleden
Goedemorgen!

Ik ben al een tijd bezig om een Elven deck te verzinnen. Ik vind elfjes erg cool, alleen ik kom er niet uit hoe ik ze het beste kan spelen, vooral in EDH vorm.
Heeft iemand misschien wat tips? Het hoeft geen budget te zijn, alvast bedankt!!

Greetz BitteMommy
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Je kunt er het beste een swarm deck van maken (dus constant Elfs en tokens blijven poepen en deze boosten) of een combo deck denk ik.

Heb zelf nooit echt met Elfs gespeeld...maar Ralf is wel een fan, ik zal het hem eens vragen .
Eclavyrr
11 jaren geleden
Tsja, elves spelen kan op verschillende manieren.
Wil je agro, combo, control?
Zelfs op het gebied van elfjes kun je elke kant op.
Qua kleuren zul je vaak op uitkomen, maar veel elven generals kunnen ook uitwijken de andere vier kleuren.
Ikzelf heb Glissa en Edric als elven generals. Glissa is echter een artifact control deck en Edric is (grotendeels) tribal agro.

hier een overzicht van alle elf generals.

Sommige generals zoals Momir, Black Glissa, Maralen en bv Mayael lenen zich niet echt voor een elf tribal maar zijn wel cool generals (Black Glissa kan nog met de zwarte lorwyn elfjes maar dan vind ik Nath of Evil Rhys beter)
 bijgewerkt door Eclavyrr 11 jaren geleden
Bittemommy
11 jaren geleden
Oke thanks, ja alleen welke elves zijn dan cool om mee te spelen. Mij leek het alleen dat het dan vaak hetzelfde is als je ermee speelt. Steeds de zelfde elfjes op gaat zoeken..
Bittemommy
11 jaren geleden
Glissa, the Traitor lijkt me wel cool, alleen wat voor thema kan daar in? Artifact, alleen wat kan je daar weer mee anders dan alleen equipment?
Ralf
11 jaren geleden
Zelf ben ik groot Elf-fan en ik heb in het verleden een mono-groen Elven Commander deck in elkaar gezet; ik speel er helaas veel te weinig mee en het is al tijden niet meer geupdate. Helaas staat het deck niet ingevoerd op de BoM.

Momenteel heb ik niet echt de gelegenheid om je uitgebreid van tips te voorizen, maar ik kan je wel een belangrijke algemeen advies meegeven voor Commander:

Zorg dat je deck iets kan tegen mass-removal. Zeker als je mono-groen Elves bouwt moet je inventief zijn om mass removals te kunnen verwerken. Omdat Elves over het algemeen kleine beestjes zijn, heb je er veel nodig om iets in te kunnen brengen en dus ben je al snel aan het over-extenden. Het is lastig om je Elven vanuit de Graveyard terug te cyclen (zeker als je je streng aan het Elven thema houdt). Maar denk aan oplossingen als:

Eldrazi Monument, Caller of the Claw en wellicht zelf een kaart als Fresh Meat.

Binnenkort zal ik wat meer tips met je delen!
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Aha, ik hoor hier dat je niet op zoek bent naar het allerbeste deck, maar een leuk deck. Wel goed speelbaar, maar niet te 'constant' doordat je telkens hetzelfde gaat tutoren.

Mooi! Dat is de spirit van Commander en Magnus geeft dat zijn thumbs up .

Ik denk dat niet mono- spelen leuker is, omdat je dan meer opties hebt. Mono- wordt het toch al snel manarampen en/of elfjes poepen.

Dit zijn je opties als je een Elf als Commander wil hebben. Ok, en Mistform Ultimus, maar er zijn nu eenmaal niet zo heel veel mono- elfjes .

Wat je zou kunnen doen is zoeken in de Bazaar of Magic deck database op deze Commanders en kijken of iemand anders ze al speelt, en dan eens kijken wat die speelt. Eladamri, Ezuri en Rhys roepen wel "Elf Tribal", maar er zijn genoeg andere opties!

Oh, en let erop dat Rofellos, Llanowar Emissary banned is als Commander. Je mag hem wel in je deck stoppen, maar niet in de Command Zone .
Bittemommy
11 jaren geleden
Klopt ja, alleen met mono groen ga je wel mana rampen en steeds het zelfde doen. Alleen als je dus een kleur splasht kun je meer variatie inbrengen. Zelf ben ik meer een dan een . Dus ik zit te denken aan Glissa, the Traitor. Nu dus nog een subthema en goede elfjes zoeken
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Rhys the Exiled is trouwens ook . Omdat zijn activatie kost, mag je ook gewoon in je deck spelen.

Glissa is cool, maar heeft wel de neiging tot combo'en. Maar als je dat combineert met Tribal Elfs...kan best leuk worden!
Bittemommy
11 jaren geleden
Wat voor combo bedoel je dan? Heb je een voorbeeld voor me?
marcoboth
11 jaren geleden
Bijvoorbeeld Executioner's Capsule, Ratchet Bomb (en dergelijke) werken best wel goed met de glissa.
Bittemommy
11 jaren geleden
Oke zo ja, is dat dan meteen een combo?
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Nou, je kunt het elke beurt herhalen. Met de Capsule en Glissa kun je voor ongelimiteerd nonblack creatures slopen. En met een elf-poep-deck wordt Glimpse of Nature al snel een kill . Plus, met elfjes die kunnen tappen voor veel mana en elfjes die creatures untappen, en groene kaarten die creature zoeken kun je al snel een kwartier bezig zijn met je eigen beurt .
Zoockey
11 jaren geleden
Misschien ter inspiratie (gezien er nog geen GW deck voorbij is gekomen)
Bittemommy
11 jaren geleden
Magnus, heb je dan voorbeelden van kaarten die dat doen? Ik zie de combi nu ja van de Capsule en Glissa

Zoockey, alles goed? Ik heb al een selesnya deckje. Ik zal wel even kijken naar de elfjes die je hebt
Zoockey
11 jaren geleden
Ja prima Bittemommy! Bij jou dan? Een opmerking bij dat deck, t is een deck van uitersten. Het werkt vaak heel erg goed, en het is ook meestal wel bestand tegen een paar boardwipes, maar als je eenmaal je boardpositie kwijt bent heb je een probleem.. Maarrrr.. Als het gaat, gaat het HARD!
Bittemommy
11 jaren geleden
Idd, heb er al enkele coole elfjes uit gehaald Thanks voor de tips. Ja met mij gaat het ook goed he. Bijna klaar met 3 decks, dit moet mijn 4e worden
Bittemommy
11 jaren geleden
[d]7179[/d]
Deck staat nu deels online
Zoockey
11 jaren geleden
Lekker bezig! Ik heb er nu (bijna) 8 in elkaar zitten. Enige 2 kleurencombo die nog niet ergens in zit is .. Maar dat wordt vaak al zooo ontzettend controlling, dat ik t niet meer leuk vind
Bittemommy
11 jaren geleden
Idd. Vaak vrij weinig actie. Bij mij is nu Kresh the Bloodbraided, Trostani, Selesnya's Voice, Aurelia, Glissa, the Traitor commander geworden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top