Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Eternal Nemesis

Xarian
11 jaren geleden
Hola,

Al sinds Revised heb ik een zwart deck wat eens in de zoveel tijd tegenover het blauw/witte deck van Riptide staat. Meestal eindigen we in een of andere stand-off, en gaan de decks goed gelijk op.

Toen kwam Propaganda.

Daar werd het al een beetje lastig, aangezien zwart geen manieren heeft om een enchantment mooi weg te slaan. Nouja, dan betalen we de mana maar.

Nu we beiden weer begonnen zijn, staan onze eeuwenoude decks weer tegenover elkaar. En met eeuwenoud bedoel ik dus Nightmare's, Sengir Vampire's vs Serra Angels en Clones. Sinds kort heeft hij een kaart in z'n deck zitten wat Propaganda vervangt; ik moet dus nu betalen om te kunnen aanvallen. Wat best funest is.

Ik kan de kaart helaas niet vinden (op gatherer ook niet), en krijg 'm als ie op de battlefield ligt niet meer weg.

De vraag is dus; HELP! Wat kan ik hiertegen doen? (en als iemand weet welke kaart het is ben ik helemaal blij)
jorn
11 jaren geleden
Je bedoelt Norn's Annex?
Xarian
11 jaren geleden
Ja! Dank U . Die bedoel ik dus. Enig idee hoe ik die bruut van het veld af kan trappen? De standaard combo's van zwart of artifacts weg te halen gaan niet zo hard op in dit deck omdat het te groot is (allemaal casual he?).
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Is het zo erg om een paar leven te betalen om hem dood te mogen schoppen?

Als je er in zwart vanaf wil komen, kan ik ook niet veel meer doen dan je weer verwijzen naar de Artifacts en enchantments slopen in zwart pagina, of vertellen dat kaarten als Duress kunnen werken.

Of je speelt een sloot Corrupts of iets dergelijks, zodat je genoeg leven hebt om te betalen. Of je zorgt dat je deck kan produceren, maar dat is dan weer wat lastiger en minder in thema .
Xarian
11 jaren geleden
Denk dat Corrupt dan wel de beste optie is hier. Mana heb ik toch altijd wel liggen.

Punt is trouwens, als antwoord op je eerste vraag, dat we vaak ergens rond de 5 a 10 leven eindigen, met erg veel creatures aan beide kanten. Ons langste potje is volgens mijn anderhalf uur, met te veel enorm grote creatures op tafel. Onder het mom; als ik hem aanval, blijft ie net leven, en ga ik dood, en andersom ook. De mexican stand-off

Met die Norn's Annex in play wordt het dan erg lastig om aan te vallen zonder zelf ook het loodje te leggen
Morph
11 jaren geleden
Of ga richting de artifacts
Nevinyrral's Disk, Oblivion Stone
Of je hebt ook nog Argentum Armor of Steel Hellkite

edit: ah dat stond ook op de pagina waar magnus naar verwees
 bijgewerkt door Morph 11 jaren geleden
Xarian
11 jaren geleden
True, maar toch bedankt voor het meedenken

Ik zie trouwens dat die vier kaarten niet eens zo heel duur zijn. Misschien is een Argentum Armor wel leuk in het deck. Worden de Will-o'-the-Wisps op de lange termijn ook nog eng
Morph
11 jaren geleden
met die Norn's Annex kun je tenminste nog iets.
Tis maar te hopen dat hij Light of Day of Absolute Grace niet ontdekt
Xarian
11 jaren geleden
Heeft ie vast wel ontdekt, maar een van onze "casual" house rules is dat er niet met anti-kleur gespeeld wordt. Iets wat specifiek een kleur aanpakt agat er gewoon niet in. Anders had ik wel een Stench of Evil in het deck gedaan
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 9 posts
  • Laatste post Xarian 11 jaren geleden
  • Gemaakt door Xarian 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top