Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Silly EDH decks

Dordledum
8 jaren geleden
Hoi,

Mijn groep speelt vrij vaak en redelijk fanatiek EDH (of Commander als je wil), maar ook vrij fanatiek en aggressief.

We hebben wel een paar huisregels die het al vriendelijker maken (oneindige combo's gaan maar max 5x af, geen commander damage, zo weinig mogelijk tutors/extra beurten), maar toch.

Nu willen we ook dat iedereen een minder serieus deck in elkaar draait voor de lol en voor later op de avond na een paar biertjes.

Een iemand gaat al een chaos deck maken waardoor alles random wordt (inclusief beurtvolgorde).

Ik denk zelf aan een vriendjesdeck, waarbij elke kaart ook iets met/voor je medespelers moet doen. Ik neig dan in eerste instantie naar Zedruu the Greathearted als commander, maar sta nog volledig open voor suggesties!

Tips voor (de commander voor) dit deckidee of andere lollige ideeen voor EDH decks die niet zo zeer zijn gemaakt om mee te winnen, maar om mee te lachen?

Waus
8 jaren geleden
Dordledum
8 jaren geleden
Quote:
Waus 15-01-2016 om 09:14
Phelddagrif


Die is ook leuk!
Epiphanes
8 jaren geleden
Een leuk idee, ik houdt wel van chaotische EDH-potjes

Hier een linkje naar mijn Zedruu the Greathearted-deck. Het is niet heel sterk, maar wel erg leuk om mee te spelen: [d]21877[/d]

Als jouw speelgroep ermee in stemt, dan zou je Richard Garfield, Ph.D. als general kunnen nemen. Je krijgt dan potjes waar zinnen als "Wacht, wat was die kaart ook alweer?" regelmatig zullen vallen.

Rood is naar mijn mening de kleur waar de meest gestoorde kaarten in zitten. Denk aan Confusion in the Ranks, Goblin Game, Thieves' Auction en Possibility Storm. Norin the Wary of Maraxus of Keld zijn daarbij de meest chaotische generals (ideaal dus).

TheManaSource heeft op Youtube een filmpje gemaakt met de 10 meest chaotische kaarten in Magic (een deel van het bovenstaande komt daar ook vandaan): https://www.youtube.com/watch?v=Mmz64GlF0K0

Je zou ook Phage the Untouchable als general kunnen nemen en combineren met met Command Beacon.

Post je jouw deck als het af is?
 bijgewerkt door Epiphanes 8 jaren geleden
Dordledum
8 jaren geleden
Quote:
Epiphanes 15-01-2016 om 09:23

Post je jouw deck als het af is?


Zeker!

De Phelddagrif suggestie spreekt me heel erg aan aangezien ik ook nog nooit iets in die kleurencombo heb gemaakt. Zijn broertje, de Questing Phelddagrif moet er dan natuurlijk ook in...

Heb er al helemaal zin in!
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Zedruu is cool en je kunt er heel maffe en heel vervelende decks mee maken . Wat ik ook kan aanraden is een Narset, Enlightened Master deck, en dan een build als dit:

Dit is helemaal gemaakt om zoveel mogelijk maffe artifacts en enchantments op de battlefield te gooien en levert hilarische situaties op, kan ik je verzekeren .
Dordledum
8 jaren geleden
Haha, allemaal leuke tips. Fijn een beetje luchtigheid zo voor een serieus prerelease weekend.

Moet je niet hier ook je Mistform Ultimus deck promoten?
Waus
8 jaren geleden
Angus Mackenzie is ook leuk
Dordledum
8 jaren geleden
Quote:
Waus 15-01-2016 om 10:27
Angus Mackenzie is ook leuk


beetje prijzig, wel leuk inderdaad. Eerste idee is:
 bijgewerkt door Dordledum 8 jaren geleden
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ok!

Speel dit!

Waus
8 jaren geleden
Lull, can't we a have a Moment's Peace!!
 bijgewerkt door Waus 8 jaren geleden
Dordledum
8 jaren geleden
Trouwens is het wel leuk dat ik hier kaarten in kan stoppen die ik normaliter nooit zou spelen, Pyxis of Pandemonium is bijvoorbeeld opeens best leuk.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Pyxis is ook erg leuk met de Processors van BFZ
Waus
8 jaren geleden
ERRRRMYYYYGAWDDD!!! Pyxis of Pandemonium moet ik misschien maar overwegen voor mijn Kozilek deck hahah

Oke laat maar, speel maar 1 processor
 bijgewerkt door Waus 8 jaren geleden
Dordledum
8 jaren geleden
Heb een paar kaartjes besteld en versie 1.0 is nu in theorie klaar. Nog niet eens door de rest van mijn verzameling gekeken wat er nog in zou passen. Dat doen we later wel een keertje!
Waus
8 jaren geleden
Over Silly EDH decks gesproken:
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 16 posts
  • Laatste post Waus 8 jaren geleden
  • Gemaakt door Dordledum 8 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top