Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[AFR] Dungeons & Dragons: Adventures in the Forgotten Realms

axlar
2 jaren geleden
Quote:
11 minuten geleden
Land is ietsje anders. Er staat "play", dus je mag ook land spelen. Maar je mag dat alleen doen in je eigen beurt als je nog land mag spelen die beurt. Dus als je in de beurt van je tegenstander twee land exiled, heb je pech.
Oh, goed dat ik dat nu weet
Wel logisch dat de bewoording op bijvoorbeeld Burgeoning dan ook niet "play" is maar juist: put into play...
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Dat is inderdaad exact om die reden

De actie "play a land" is wat de regels expliciet verbieden buiten je eigen beurt. Dus als je een Explore in weet te flashen in de beurt van je tegenstander, mag je geen land spelen. Maar een Cultivate inflashen laat je wel een land op de battlefield leggen buiten je eigen beurt.
Dordledum
2 jaren geleden
Haha, Set Boosterbox Adventures in the Forgotten Realms en B-a-B promo in mijn tas! Lekker boosters open scheuren.

Edit - Pulls:

1. Yuan-Ti Malison + Dungeon Descent + Ray of Frost + [k]Pixie Guide|cafr||[/k]
2. Westgate Regent + Orcus, Prince of Undeath + Veteran Dungeoneer + Goblin Javelineer
3. Dragon Turtle + Magic Missile + [k]Manticore|cafr||[/k]
4. Monk Class + Zariel, Archduke of Avernus + Mordenkainen's Polymorph + Temple of the Dragon Queen
5. Dungeon Descent + Adult Gold Dragon + Drider + [k]Rimeshield Frost Giant|cafr||[/k]
6. Skeletal Swarming + Celestial Unicorn + [k]Bulette|cafr||[/k]
7. Minsc, Beloved Ranger + Feywild Trickster + [k]Mimic|cafr||[/k]
8. Loyal Warhound + Kick in the Door + [k]Mimic|cafr||[/k]
9. Volo, Guide to Monsters + Goblin Javelineer + [k]Clattering Skeletons|cafr||[/k]
10. Dancing Sword + Farideh's Fireball + [k]Evolving Wilds|cafr||[/k]
11. Zalto, Fire Giant Duke + Find the Path + [k]Baleful Beholder|cafr||[/k]
12. Instrument of the Bards + [k]Minion of the Mighty|cafr||1[/k] + [k]Djinni Windseer|cafr||[/k]
13. Cave of the Frost Dragon + Treasure Chest + Temple of the Dragon Queen + [k]Lurking Roper|cafr||[/k] + [k]Dungeon Shade|plist||[/k]
14. Sphere of Annihilation + Greataxe + [k]Cloister Gargoyle|cafr||[/k] + [k]Cradle Guard|plist||[/k]
15. Paladin Class + Spare Dagger + [k]Black Dragon|cafr||[/k] + [k]Simian Spirit Guide|plist||[/k]

Edit - Geen zin om de rest uit te schrijven.

Gaat ook iets raar bij de links naar de showcases?
 bijgewerkt door Dordledum 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ja die werken niet goed, maar alle focus ligt momenteel even op de verhuizing
Eclavyrr
2 jaren geleden
Prerelease was geslaagd, Acererak the Archlich als promo, The Book of Exalted Deeds uit de prijsboosters en Ellywick Tumblestrum full art uit mijn bundel
Dordledum
2 jaren geleden
Quote:
1 minuut geleden
Prerelease was geslaagd, Acererak the Archlich als promo, The Book of Exalted Deeds uit de prijsboosters en Ellywick Tumblestrum full art uit mijn bundel


Bundle? Die mogen volgende week pas verkocht worden toch?
Eclavyrr
2 jaren geleden
Degen waar ik het besteld had, had eea al voortijdig aangeleverd gekregen en bij de prerelease aan de aanwezige personen hun vooraf betaalde bestellingen uitgedeeld.
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
Dordledum
2 jaren geleden
Ik zal het niet verder vertellen dan...
Charlenevdlaar
2 jaren geleden
Vraagje… bouwen jullie ook (sealed) decks van de pre-release? Of verdelen jullie goede/gewenste kaarten meteen over bestaande decks?
Aangezien ik net weer begonnen ben, vond ik het wel leuk om te zien wat voor deck ik ermee kon maken. Om te oefenen
Luc
2 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Prerelease was geslaagd, Acererak the Archlich als promo, The Book of Exalted Deeds uit de prijsboosters en Ellywick Tumblestrum full art uit mijn bundel


Je had inderdaad een prima deckje in elkaar gestoken
Krabbel
2 jaren geleden
Waar is de Tiamat promo van?
Eclavyrr
2 jaren geleden
Set booster open gemaakt, geen slechte pulls!
Hoogte puntjes waren toch wel de volgende kaarten
Old Gnawbone
Varis, Silverymoon Ranger
Minsc, Beloved Ranger
Xanathar, Guild Kingpin
Tiamat
[k]Dark Depths|plist||[/k]
[k]Westgate Regent|cafr||1[/k]
Minsc, Beloved Ranger
Orvar, the All-Form
Treasure Vault
The Tarrasque
Froghemoth
Awvanzijl
2 jaren geleden
Ik wist niet dat er zoveel mythics in 1 booster konden zitten! Gefeliciteerd
Dreanorus
2 jaren geleden
En zijn er al enige potjes gespeeld met en tegen de nieuwe commander decks? Iemand al een voorkeur voor speelstijl en sterkte can de decks? Twijfel nog om 1 vd 4 aan te kopen.
Rody
2 jaren geleden
Afgelopen vrijdag heb ik de 4 Commander decks tegenover elkaar gezet. Zelf gespeeld met Sefris of the Hidden Ways.
In het begin ging Prosper, Tome-Bound helemaal los. Dankzij de card advantage ingebouwd in de Commander en dat je er treasures van krijgt betekende al snel een hele grote voorsprong voor het Commander Deck Adventures in the Forgotten Realms: Planar Portal. Met z'n 3en lukte het maar net om hem tegen te houden. Hij had al een hexproof aura gestolen van Galea, Kindler of Hope dus de Commander was moeilijk te verwijderen. Een Winds of Rath loste de meeste problemen op maar helaas bleef Propser als enige liggen. Het drakendeck kon helaas niet de volle potentie van het deck laten zien dankzij colorscrew. Op een gegeven moment lagen er denk ik 12 forests en 1 mountain.
Na de boardwipe kon Galea, Kindler of Hope los gaan en de nieuwe kaart Mantle of the Ancients maakte de Commander een 30/30 flying vigilance en nog heel veel meer maar gelukkig geen trample. Hij dacht mij uit te kunnen schakelen maar met behulp van 2 clues, een Thorough Investigation, de discard van Radiant Solar kon ik 3x venturen een dankzij de ability van Sefris of the Hidden Ways een Ashen Rider reanimeren. Daar ging Galea, Kindler of Hope.
Uiteindelijk sloeg Galea, Kindler of Hope Prosper, Tome-Bound uit het spel. Ik maakte vervolgens hem af en omdat we al 3 uur bezig waren en Vrondiss, Rage of Ancients nog steeds vast zat op land mocht Sefris of the Hidden Ways met de winst naar huis.

Conclusie: decks leken goed gebalanceerd. Prosper, Tome-Bound is mijn favoriet, die commander kon echt helemaal los gaan en hele toffe nieuwe kaarten in het deck. Helaas kon Vrondiss, Rage of Ancients niet zoveel doen dus daar kan ik niet al teveel over zeggen. Galea, Kindler of Hope is sterk maar aura's blijven altijd zwak tegen removal. Sefris of the Hidden Ways is heel grindy en kan hele toffe combo's uithalen met reanimation en de nieuwe dungeon mechanic.
Dreanorus
2 jaren geleden
Quote:
48 minuten geleden
Afgelopen vrijdag heb ik de 4 Commander decks tegenover elkaar gezet. Zelf gespeeld met Sefris of the Hidden Ways.
In het begin ging Prosper, Tome-Bound helemaal los. Dankzij de card advantage ingebouwd in de Commander en dat je er treasures van krijgt betekende al snel een hele grote voorsprong voor het Commander Deck Adventures in the Forgotten Realms: Planar Portal. Met z'n 3en lukte het maar net om hem tegen te houden. Hij had al een hexproof aura gestolen van Galea, Kindler of Hope dus de Commander was moeilijk te verwijderen. Een Winds of Rath loste de meeste problemen op maar helaas bleef Propser als enige liggen. Het drakendeck kon helaas niet de volle potentie van het deck laten zien dankzij colorscrew. Op een gegeven moment lagen er denk ik 12 forests en 1 mountain.
Na de boardwipe kon Galea, Kindler of Hope los gaan en de nieuwe kaart Mantle of the Ancients maakte de Commander een 30/30 flying vigilance en nog heel veel meer maar gelukkig geen trample. Hij dacht mij uit te kunnen schakelen maar met behulp van 2 clues, een Thorough Investigation, de discard van Radiant Solar kon ik 3x venturen een dankzij de ability van Sefris of the Hidden Ways een Ashen Rider reanimeren. Daar ging Galea, Kindler of Hope.
Uiteindelijk sloeg Galea, Kindler of Hope Prosper, Tome-Bound uit het spel. Ik maakte vervolgens hem af en omdat we al 3 uur bezig waren en Vrondiss, Rage of Ancients nog steeds vast zat op land mocht Sefris of the Hidden Ways met de winst naar huis.

Conclusie: decks leken goed gebalanceerd. Prosper, Tome-Bound is mijn favoriet, die commander kon echt helemaal los gaan en hele toffe nieuwe kaarten in het deck. Helaas kon Vrondiss, Rage of Ancients niet zoveel doen dus daar kan ik niet al teveel over zeggen. Galea, Kindler of Hope is sterk maar aura's blijven altijd zwak tegen removal. Sefris of the Hidden Ways is heel grindy en kan hele toffe combo's uithalen met reanimation en de nieuwe dungeon mechanic.


Ziet er idd aan elkaar gewaagd uit. Maakt de keus nog niet makkelijker xD. Mn eerste keus zal aura of courage zijn. Maar de planar portal lijkt me ook interessant. Maar de draconic rage ook xD. Hoe staan de kracht verhouding tov de strixhaven commander decks en 2021 commander decks?
Roks1983
2 jaren geleden
Dat laatste is alleen te ontdekken door de decks tegen elkaar te spelen. Voor zover ik weet is daar geen content over. Overigens is commander 2021 de Strixhaven editie. Maar dat was het punt niet
Dreanorus
2 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
Dat laatste is alleen te ontdekken door de decks tegen elkaar te spelen. Voor zover ik weet is daar geen content over. Overigens is commander 2021 de Strixhaven editie. Maar dat was het punt niet


Bedoelde ook de 2020 decks trouwens
 bijgewerkt door Dreanorus 2 jaren geleden
Eclavyrr
2 jaren geleden
1 for All heeft een leuke commercial gemaakt voor de nieuwe AFR set.
Check hier voor de video: Magic in the Forgotten Realms.
Voor de mensen die ze nog niet kennen 1 for All is een webshow gebaseerd op DnD
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 114 posts
  • Laatste post Eclavyrr 2 jaren geleden
  • Gemaakt door BluezamX 3 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top