Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Banned/Restricted update 20-06-12

MagnusMagicus
11 jaren geleden


Vanaf 1 juli 2012 is Land Tax unbanned in Legacy en mag dus 4x gespeeld worden.

Voor Commander is er ook nieuws, dat kun je hier lezen.

Bron: Wizards.com
Fjaulnir
11 jaren geleden
Nice, heb er hier nog wel ergens een liggen, gaat plots wel vraag naar zijn dan


edit: lol wtf? ging ik net ff op een tweedehands kaarten site kijken, zelfs daar zijn ze plots niet meer te krijgen onder de 24 euro... (tot gisteren ging ie maar voor 4-8 eu)

Er zijn vannacht een paar mensen erg druk bezig geweest met alle Land Taxen over heel de wereld op te kopen lol! Toch gek hoe zo'n dingen psychologisch gaan. Benieuwd of hij ook deze superhoge prijs behoudt trouwens?
 bijgewerkt door Fjaulnir 11 jaren geleden
Eclavyrr
11 jaren geleden
Iedereen had een ban verwacht van Ponder, Delver of Secrets of Snapcaster Mage. Gelukkig is dat niet zo gebleken.
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
Eclavyrr 20-06-2012 om 10:20
Iedereen had een ban verwacht van Ponder, Delver of Secrets of Snapcaster Mage. Gelukkig is dat niet zo gebleken.


Oneens; ik verwachtte hem juist niet. Delver decks zijn zeker goed, maar het is gewoon niet zo dat ze onmogelijk te verslaan zijn. Ponder roteert over iets meer dan 3 maanden uit, evenals Gitaxian Probe en dat zou betekenen dat je een kaart voor 3 maanden moet bannen. Als je dat doet moet je formaat wel echt heel erg verziekt zijn, maar zoals je uit verscheidene resultaten kunt zien zijn er best veel decks die top 8's kunnen halen. Dit in tegenstelling tot vorig jaar, toen je gewoon Caw-Blade moest spelen om enige reele kans te maken op een top 8.
Cas146
11 jaren geleden
Had graag gezien dat snappe & co gebanned zouden worden, het is gewoon een supersterk deck dat veel top 8's heeft veroverd. Ik bedoel, seriously? http://www.mtgtop8.com/event?e=2762
Fjaulnir
11 jaren geleden
Tja Snap is sterk, maar niet elk supersterk deck moet gelijk gebanned worden he, dan is de fun van magic ook meteen weg. Hij valt m.i. niet te vergelijken met bv Jace TMS toen die gebanned werd...


edit: al moet ik zeggen dat ik verbaasd ben over de resultaten in die link ja. 6 van de 8 UW Delver is inderdaad wat overdreven, maar dat is natuurlijk maar 1 toernooi. Is het altijd zo extreem dan? Ik lees toch dikwijls genoeg over andere decks die ook een kans maken op andere toernooien.
 bijgewerkt door Fjaulnir 11 jaren geleden
kv83
11 jaren geleden
Bij de SCG opens waren de laatste weeken altijd tussen de 4 en 8 decks van de Top 8 Delver Decks.
Jeff
11 jaren geleden
Tsja, Amerikanen... Als je kijkt naar de WMCQ's van verschillende landen zie je best vaak 'maar' 2 Delver decks; een prima gezond formaat dus!
Eclavyrr
11 jaren geleden
Delver komt veel voor omdat het ook echt SUPERveel gespeeld wordt. Maar het plaatst zich niet zo vaak als 1e en er zijn zat decks die ervan winnen.
Fjaulnir
11 jaren geleden
Ik denk trouwens dat een aantal mensen zich wel een buil zouden kunnen gaan vallen aan dat hele Land Tax-verhaal...

Ze zijn zowat uit alle webwinkels leeggekocht wereldwijd, maar als je op internetfora tussen de lijntjes leest, lijkt me de kans niet erg groot dat hij veel potten gaat breken in Legacy.
(toen hij gebanned werd was hij overpowered, maar ondertussen zijn er zat betere kaarten)
Wel speelbaar natuurlijk maar niet goed genoeg voor toptier-decks.

Dus veel meer dan een stijging van de huidige 8 naar hoogstens 15-20 zit er vrees ik niet in op het moment...
(2dehands is hij alweer gezakt van 24 deze ochtend naar 15 nu)


Benieuwd of er veel mensen dus op hun nieuw aangekochte stapels Land Taxen gaan blijven zitten, die ze dachten dat mensen voor 40 euro zouden willen overkopen.



Al blijft het natuurlijk altijd gissen, je weet maar nooit, altijd leuk om zo'n dingen te observeren en vooral het menselijke gedrag eromheen
 bijgewerkt door Fjaulnir 11 jaren geleden
LeKrutes
11 jaren geleden
We gaan het allemaal zien
Tuinkabouter
11 jaren geleden
Wizards bant bijna nooit een kaart in standard voordat het volgende block in roteert, als blijkt dat het nieuwe block genoeg balanceert dan ben je enkel onnodig je spel aan het vernauwen. Zelfs met affinity is gewacht tot ruim na Champions of Kamigawa meen ik mij te herinneren (alleen Skullclamp was heel snel afgeschoten, maar ja...). Bovendien is het formaat lang niet zo gebroken als tijdens Affinity of Caw Blade.
Cas146
11 jaren geleden
Wat was Caw-Blade?
Eclavyrr
11 jaren geleden
Vogels (cawcaw~!) met zwaarden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top