Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Banned & Restricted update 22-4-2013

MagnusMagicus
11 jaren geleden
Vanaf 3 mei is:

- Second Sunrise banned in Modern.
- Regrowth unrestricted in Vintage.





Bron: Wizards
Blasty
11 jaren geleden
Goed om te weten, Regrowth is een verrekt leuke kaart om op hand te hebben en we spelen hem in casual ook altijd netjes restricted tot nu.
Zou die nu gereprint worden? Zou hem graag een paar keer in een modern jasje willen hebben
 bijgewerkt door Blasty 11 jaren geleden
Eclavyrr
11 jaren geleden
De judge gift card heeft een modern jasje, mocht je interesse hebben.
Second Sunrise zat er heel erg dik aan te komen en ik ben er erg blij mee.
Ik heb echt me dood geïrriteerd aan eggs spelers die een 50+ minuten zitten te goldfishen beurt 1, ronde 1 om vervolgens het toch te vernaggelen en dan een draw te halen op tijdsgebrek.
En de meeste potjes daarvan heb ik gewoon heel vaak gevraagd "ben ik al dood?", "ben ik al aan de beurt?", "wat doet die kaart?", "ga je nog wat anders doen?", "heb je een [object] nodig voor [reden]?" enzovoorts gewoon om hun uit hun flow te halen en ze fouten te laten maken. Niet eerlijk, weet ik maar speel dan ook een fatsoenlijk deck.
 bijgewerkt door Eclavyrr 11 jaren geleden
Jeff
11 jaren geleden
Ik vind het al bijna jammer dat we woensdag nog Modern op de Bazaar hebben, voordat de banlijst in gaat! Yay, for Eggs kraken met die ban!
Ixidor
11 jaren geleden
Quote:
Jeff 22-04-2013 om 09:03
Ik vind het al bijna jammer dat we woensdag nog Modern op de Bazaar hebben, voordat de banlijst in gaat! Yay, for Eggs kraken met die ban!


Ben waarschijnlijk de enige op de wereld die deze ban lame vindt...
Bargok
11 jaren geleden
Ben erg blij met de banning van Second Sunrise. Hoewel ik een voorstander ben van viable combo deck's in de meta game, hoeven decks welke daar 15 minuten over doen wat mij betreft niet te bestaan.

Vreselijk om tegen te spelen, vreselijk om naar te kijken.
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Het is een schitterend combo-deck, heel mooi gevonden en ook heel knap als je het op tournamentniveau kan spelen. De redenen voor de ban zijn echter wel te begrijpen, helaas kost het gewoon teveel tijd.
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
Ixidor 22-04-2013 om 11:01
Quote:
Jeff 22-04-2013 om 09:03
Ik vind het al bijna jammer dat we woensdag nog Modern op de Bazaar hebben, voordat de banlijst in gaat! Yay, for Eggs kraken met die ban!


Ben waarschijnlijk de enige op de wereld die deze ban lame vindt...


Ben jij wel aangesloten op het interweb?

Alhoewel Eggs een machtig mooi deck is, dat je goed moet leren spelen en echt als een zwitsers uurwerk in elkaar zit, is er gewoon geen fuck aan om naar te kijken vanaf welke positie dan ook, anders dan de positie waar je de kaartjes in handen hebt. Tel daar de logistieke problemen bij (grote) toernooien bij op en dan ben ik erg blij met de ban.
Je kunt je natuurlijk afvragen of er een banning plaats moet vinden om logistieke redenen. Ik verwijs terug naar de Shahrazad als voorbeeld. Zou je dat graag op toernooien zien? We gaan in de extra beurten nog even een subgame starten?
stormblade32
11 jaren geleden
Is Faith's Reward geen alternatief? Mogelijk beter?
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
stormblade32 22-04-2013 om 12:16
Is Faith's Reward geen alternatief? Mogelijk beter?


Eggs decks speelde ze allebei 4 maal, zodat ze 8 'Sunrises' hebben. Faith's Reward is een mana duurder en dat is soms best lastig. Daarnaast heb je met de helft minder 'Sunrises' wel echt een probleem met de consistentie denk ik.
woodman663
11 jaren geleden
Quote:
stormblade32 22-04-2013 om 12:16
Is Faith's Reward geen alternatief? Mogelijk beter?


4 mana is veel meer dan 3 mana in zo'n combo. Bovendien werd die kaart al gespeeld als 5-8e exemplaar van Second Sunrise. Combo decks hebben het liefst meerdere vormen van hun sleutelkaarten. Dat maakt Splinter Twin zo krachtig, ze hebben ook nog Kiki-Jiki, Mirror Breaker als alternatief en meerdere untap beesten in Deceiver Exarch en Pestermite. Als je niet functioneel dezelfde kaarten hebt, heb je een tutor nodig zoals Birthing Pod.

Edit: Jeff was me voor.
 bijgewerkt door woodman663 11 jaren geleden
Ixidor
11 jaren geleden
Quote:
Jeff 22-04-2013 om 12:25
Quote:
stormblade32 22-04-2013 om 12:16
Is Faith's Reward geen alternatief? Mogelijk beter?


Eggs decks speelde ze allebei 4 maal, zodat ze 8 'Sunrises' hebben. Faith's Reward is een mana duurder en dat is soms best lastig. Daarnaast heb je met de helft minder 'Sunrises' wel echt een probleem met de consistentie denk ik.


Ooooohhh, Faith's Reward mag nog wel... Even overheen gelezen... Deck was al speelbaar toen Faith's Reward niet was geprint. Het enige wat nu gebeurt is dat de beurten nog langer gaan duren, want nu moet je echt nadenken over wanneer je je Reward cast. Het is minder consistent, maar in principe werkt het deck nog steeds.

Way to go wizards...
MB070
11 jaren geleden
Prima! No more Eggs! Oh wee, degene die woensdag met een eggs-deck aantreed...
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Quote:
Ixidor 22-04-2013 om 14:26
Way to go wizards...


Weet je, dit soort beslissingen worden echt niet met een dartbord met daarop wat random Magickaarten genomen hoor . Het is ongewijfeld een bijzonder bewuste keuze geweest om alleen de Sunrise te bannen. Daardoor is het deck niet 100% uit de running, maar zal het ook geen toernooien meer domineren.
kv83
11 jaren geleden
brigadierbart
10 jaren geleden
na al deze praat ben ik wel benieuwd geraakt naar dit egg deck als leek zijnde, heeft er iemand een Linkje met de decklist?
MagnusMagicus
10 jaren geleden
Sure! Dit deck heeft een Grand Prix gewonnen.
brigadierbart
10 jaren geleden
thnx! dus als ik het goed begrijp is de strategie van zon deck je tegenstander... dood te vervelen?
gertjanw
10 jaren geleden
Nou hoorde ik laatst ergens in de wandelgangen iets over een mogelijke ban van Deathrite Shaman, wat denken jullie daarvan?
Eclavyrr
10 jaren geleden
hm, ik zie niet in waarom. Standard is de kaart nou niet bepaald gamebrekend en in Legacy/Modern is het een vervelende kaart die in de nodige decks gespeeld wordt, maar het is niet de spil van een broken deck.
Hier komt net zo min een ban van als van Snapcaster Mage.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 23 posts
  • Laatste post Jeff 10 jaren geleden
  • Gemaakt door MagnusMagicus 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top