Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander bannings 20-06-12

MagnusMagicus
11 jaren geleden
Die Franse lijst is een 1-vs-1 banlijst, omdat dat in Frankrijk blijkbaar erg populair is. Dat is dus een andere lijst inderdaad.
Eclavyrr
11 jaren geleden
Hmm, ik houd me fijn aan de officiële pagina van WotC.
Zolang ze daar niet op staan zie ik geen reden om ze uit mijns decks te halen.

Griselbrand bannen vind ik dom. Kun je net zo goed Necropotence bannen Daarbij is Griezel veel gevoeliger voor removal en als jij serieus nog mana over hebt na zijn zware kost te hebben betaald om je combo nog volledig uit te spelen vind ik knap. Ban dan verdorie hosers zoals Iona, Shield of Emeria of Teferi, Mage of Zhalfir.
Sundering Titan snap ik wel, vind het alleen jammer aangezien ik net een EXTRA voor Commander had bijgekocht. In de trade klapper dus.
 bijgewerkt door Eclavyrr 11 jaren geleden
kv83
11 jaren geleden
Wizards zei dat de bannings bijgehouden worden door http://mtgcommander.net , dus het is alleen een vraag van tijd dat WotC hun site update. En daar zijn ze niet zo snel mee.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Klopt, Wizards houdt niet de Commander ban lijst bij, dat wordt door de Commander Commitee (of hoe ze ook heten ) gedaan, op de site waar kv83 naar verwijst. Dat is de officiele lijst!
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
@Eclavyrr: Necro geeft de kaarten aan het einde van je beurt, dus moet je weer discarden. Griselbrand geeft ze op instant speed in je eigen beurt. Hij blijft terugkomen (GY recursion is no uncommon theme) plus hij heeft lifelink. Ik snap het compleet, tijdens het toernooi op 28 mei deed hij bij mij in een potje al zieke dingen...
De titan is terecht in een deck dat ik aan het bouwen ben: zou hij broken zijn. Ik zou er binnen een beurt de hele tafel van z'n manabase kunnen beroven.
Kokusho moeten ze ook gebanned houden vind ik, te combo-gevoelig.
Eclavyrr
11 jaren geleden
Meh, dan ga ik 1 griezel maar eens richting de ruilmap doen, zie het nut er niet van in 3 te houden dan
 bijgewerkt door Eclavyrr 11 jaren geleden
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
robbertvanderkleij 20-06-2012 om 10:50
@Eclavyrr: Necro geeft de kaarten aan het einde van je beurt, dus moet je weer discarden. Griselbrand geeft ze op instant speed in je eigen beurt. Hij blijft terugkomen (GY recursion is no uncommon theme) plus hij heeft lifelink. Ik snap het compleet, tijdens het toernooi op 28 mei deed hij bij mij in een potje al zieke dingen...
De titan is terecht in een deck dat ik aan het bouwen ben: zou hij broken zijn. Ik zou er binnen een beurt de hele tafel van z'n manabase kunnen beroven.
Kokusho moeten ze ook gebanned houden vind ik, te combo-gevoelig.


Ik kan me vooral herinneren dat de Griezel geFlinged werd...

Vind de banning wel terecht; Griselbrand is best gemakkelijk in het spel te krijgen en het feit dat je instant-speed intens veel kaarten kunt trekken is echt gewoon insane. Laat staan dat er dingen zoals recursie bestaan die vooral op creatures werken...
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Effecten 'op een stokje' zijn bijna altijd beter dan het origineel. Niet alleen omdat de creatures ook damage kunnen doen...
LeKrutes
11 jaren geleden
Kokusho, the Evening Star mag wel lekker gebanned blijven.
Dat gaat veels te hard/ziek in EDH met al die manieren om hem terug te halen.
Eclavyrr
11 jaren geleden
Ashnod's Altar + Kokusho, the Evening Star + Nim Deathmantle + Golgari Germination en dat is vrij eenvoudig op te krijgen zelfs in EDH met alle alternatieve varianten erop
 bijgewerkt door Eclavyrr 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Maar die 4(!) kaarten combo werkt met elk creature, dan is het niet zo relevant dat het toevallig Kokusho is .
Morph
11 jaren geleden
Het zijn meer Recurring Nightmare en vrienden die Kokusho te veel misbruiken.
munio
11 jaren geleden
potverdorrie heb ik net twee keer griesmeeltje bijgeruild voor mijn commander decks
LeKrutes
11 jaren geleden
Quote:
Morph 20-06-2012 om 13:37
Het zijn meer Recurring Nightmare en vrienden die Kokusho te veel misbruiken.


Is banned in EDH
Morph
11 jaren geleden
ah, wist ik niet. Ik heb en speel hem ook niet namelijk.

Maar kokusho en reanimate in multiplayer is gewoon niet leuk.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Niet extreem relevant, maar in de 1-vs-1 Commander banlist zijn Recurring Nightmare en Intuition unbanned.
ebonpraetor
11 jaren geleden
Nooooooo! Niet Griselbrand! Die is juist zo leuk...

Uit het EDH deck waar hij in zit heb ik hem nog nooit gecast...
woestie
11 jaren geleden
waarom is painter's servent eigenlijk gebanned =/ er zijn al niet veel scarecrow kaarten.
Eclavyrr
11 jaren geleden
Uhm... omdat je iemand zijn hele deck in een andere kleur dan zijn commander kan maken en die persoon kan dan NIETS meer spelen...
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Quote:
woestie 28-06-2012 om 13:42
waarom is painter's servent eigenlijk gebanned =/ er zijn al niet veel scarecrow kaarten.

Quote:
Eclavyrr 28-06-2012 om 14:02
Uhm... omdat je iemand zijn hele deck in een andere kleur dan zijn commander kan maken en die persoon kan dan NIETS meer spelen...


Wow, klopt daar even niks van . Er is geen enkele regel die zegt dat je in een mono-{u} deck geen witte spells mag casten. Je mag alleen geen in je mana pool hebben . Maar daar doet de Servant niets aan.

De reden dat hij banned is komt door de combo Grindstone + Painter's Servant en het feit dat de Servant echt bizar hard aan kan komen met colorhosers, zoals Anarchy. Daar is zo makkelijk misbruik van te maken, dat ze de Servant gebanned hebben.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 27 posts
  • Laatste post MagnusMagicus 11 jaren geleden
  • Gemaakt door kv83 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top