Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[HOU] Hour of Devastation

bartist
6 jaren geleden
Waar ik vooral van baal (mochten deze kaarten valide zijn), dat Samut heeft verloren. Het laat lijken of het witte van de legendary kaart een overbodig extraatje was. Een had hem ook insta-uniek kunnen maken, maar dit is gewoon weer... saai.
Dordledum
6 jaren geleden
Wel mee eens dat de Samut een beetje saai is
Morph
6 jaren geleden
Deze dus:
Maar let op! Over de echtheid wordt nog getwijfeld. Wellicht Fake's.





 bijgewerkt door Morph 6 jaren geleden
kolonelnick
6 jaren geleden
Oke laten we even beargumenteren of deze kaarten mogelijk fake zijn ja of nee.
Allereerst ogen de kaarten echt. word spacing is goed, en de abilities zijn goed verwoord zoals wizards dit nu doet. Trademarks en artiesten zien er ook goed uit (alle drie de artiesten hebben vaker werk verricht voor magic)
Verder lijken de images uniek te zijn (iets wat je vaak niet ziet bij fakes. Deze zijn dan op google terug te vinden) De enige die dit lichtelijk tegenspreekt is de bolas art die eerder te zien is geweest op de leaked booster art.
Image quality is niet alles helaas.

De kaarten ogen dus op de eerste blik echt. Er is echter een probleem, wat enkele van jullie al aangemerkt hebben. De nummer kloppen niet met de informatie die we hebben. Namelijk dat de set 184 kaarten zal bevatten en niet 199. Ik heb hier twee verklaringen voor

A) De kaarten zijn fake en de faker heeft met de nummers van de kaarten de planeswalker deck kaarten toegevoegd aan de nummers van de set. Overigens vind ik het raar dat je dan op 199 uitkomt aangezien elk planeswalker deck 5 kaarten toevoegd aan de set dus zou je op 194 uit moeten komen. Verder kijk naar Stone Quarry deze draagt nummer 274/269

B) De planeswalker deck is mijn argumentatie waarom de kaarten mogelijk wel echt zijn. Wizards komt als het goed is binnenkort met een artikel, waarin zij uitleggen wat ze gaan veranderen en toevoegen aan hun manier van playtesten. Voor beginnende spelers lijkt het mij lastig dat als een kaart 274/296 als nummer heeft, deze speler mogelijk niet duidelijk weet of de kaart nu wel of niet gespeeld mag worden. Het lijkt mij dan ook niet vreemd als wizards heeft besloten de manier waarop ze kaarten nummeren te veranderen.

Hoe verklaar ik nu hoe er dan geen 194 zou moeten staan. basic lands. Hour of devestation zal net zoals amonkhet 5 nieuwe full art basics met zich mee nemen en wizards zal dit blijven doen in elke volgende set, om ons toch altijd iets lekkers te geven (dit is maar een theorie overigens, maar elke set nieuwe full arts zou ik best blij mee zijn )
AncientOne
6 jaren geleden
Wanneer wil je die BLR casten? Als je tegenstander een betere boardposition heeft qua creatures.
OK, dus je tegenstander staat er beter voor: speel BLR.
dan is je tegenstander: die speelt weer iets goeds, je ligt dus weer wat achter. Dan ben jij: o ja, shit, je land untapt niet... Je doet dus niets.
Dan is je tegenstander weer: die speelt weer iets goeds en ligt dus weer flink voor: tijd voor de volgende BLR, etc.
Lijkt mij dus een slechte kaart...
Z'n enige voordeel is dat-ie 1 mana minder kost, zodat je die haast gegarandeerd kunt casten, ipv. evt. een (paar) beurt(en) te moeten wachten tot je dat 4e landje topdeckt... (maar goed: als je Damanation speelt, moet je ook voldoende land spelen).

Nicol Bolas is met 7 mana nog steeds een slechte kaart, 7 mana en 3 kleuren is hooguit interessant voor EDH, niet voor Legacy, niet voor Modern en als dit ooit in Standard wat wordt, dan is er iets mis met Standard...
Z'n +1 is natuurlijk wel goed, maar tegen de tijd dat je Nicol Bolas hebt kunnen spelen, zijn beide spelers al aan het topdecken...

Samut lijkt me nog de beste van de 3... Ghor-Clan Rampager zit in dezelfde kleuren, wat haar +1 heel goed maakt. Ook een double striking Goyf is scary, zeker als je met burn of haar 2e ability mogelijke blockers hebt verwijderd. Haar 3e ability is direct winning...
Eclavyrr
6 jaren geleden
Mijn mening over de drie gespoilde kaarten:

BLR: Degelijk. Een 3 mana boardwipe is sterk maar zijn drawback is groot.
Daarentegen is het geen slechte kaart voor een control deck en als je bv 5 mana hebt als je deze cast, houdt je in je tegenstanders beurt en de beurt erna nog 2 mana over voor een eventuele counterspell of instant removal. Deze casten als je maar 3 mana hebt is natuurlijk dom. Goede contender voor standard.

Bolas: 7 mana voor een 7 loyalty PW is ok. Beide + abilities zijn niet slechts en de -4 ability is super. De ultimate is gaaf, maar eerder iets voor een multiplayer Commander potje. Er is wel één ding wat me zorgen baart. Deze is combinatie met Aetherworks Marvel is te sterk en ik voorzie dat standard alleen nog maar AW Marvel decks gaan worden die gerust BLR erbij spelen want zolang ze marvel kunnen triggeren boeit die 3 gelockte mana geen ene ruk.

Samut: Meh. 4 mana 4 loyalty is ok, maar haar +1 doet vrij weinig tenzij je al een goede board positie hebt en dan speel ik liever een Glorybringer of zo. Daarnaast kan het creature gechumped blockt worden tenzij het trampelt en er zijn op dit moment niet veel goede tramplers muv die chariot die alles trample geeft. -2 voor een Forked Bolt op 4 mana slots is niet sterk genoeg om je board positie te verstevigen. De ultimate is goed, maar als ik daar eerst 3 keer een irrelevante ability voor moet gebruiken kan ik beter iets anders spelen.
Thomasvdk
6 jaren geleden
Quote:
Eclavyrr 02-06-2017 om 08:21


Bolas: 7 mana voor een 7 loyalty PW is ok. Beide + abilities zijn niet slechts en de -4 ability is super. De ultimate is gaaf, maar eerder iets voor een multiplayer Commander potje. Er is wel één ding wat me zorgen baart. Deze is combinatie met Aetherworks Marvel is te sterk en ik voorzie dat standard alleen nog maar AW Marvel decks gaan worden die gerust BLR erbij spelen want zolang ze marvel kunnen triggeren boeit die 3 gelockte mana geen ene ruk.



Dit heb ik al meerdere malen in mijn spelersgroep aangegeven. Maar die gaven aan dat Bolas geen probleem zal zijn. Nou ik denk daar echt anders over!!!
Eclavyrr
6 jaren geleden
Ik maak me dus echt zorgen over de beurt 3-4 AW Marvel met de volgende beurt BLR into AW Marvel Bolas trigger, Bolas +1 en dan is het game. Daar is op geen enkele manier van terug te komen. De AWM speler hoeft alleen maar 2x Bolas -4 te doen en een goede +1 trigger te hebben en het is over. Geen counterplay mogelijk.
Dordledum
6 jaren geleden
Misschien een ban voor de Marvel in het vooruitzicht?

Ik vind Bontu's Last Reckoning trouwens wel heel gaaf. De naam is heel erg in flavour met de kaart.

Echt een soort laatste middel. Boardwipe niet zozeer om dreigende situaties weg te krijgen, maar meer om alle blockers aan de overkant te slopen voor je de genadeklap uitdeelt.

Als je tegenstander dood is boeit het niet dat je landen niet onttappen.
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Jeff
6 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 01-06-2017 om 22:27
Oke laten we even beargumenteren of deze kaarten mogelijk fake zijn ja of nee.


De kaarten zijn echt, de Franse Standard Showdown voor Hour of Devastation pagina stond per ongeluk al online op de website van Wizards. Daar komen ze vandaan.
AncientOne
6 jaren geleden
Quote:
Eclavyrr 02-06-2017 om 08:21
Mijn mening over de drie gespoilde kaarten:

BLR: (...)
Deze casten als je maar 3 mana hebt is natuurlijk dom.
(...)


Dat was dus mijn punt: als je toch 4 of meer mana hebt, is Damnation een veel betere optie: die houdt de beurt erna géén (deel van je) landen getapt...
Waus
6 jaren geleden
Ik maak me meer zorgen om Nicol Bolas met Doubling Season
Dordledum
6 jaren geleden
Quote:
Waus 02-06-2017 om 12:51
Ik maak me meer zorgen om Nicol Bolas met Doubling Season


Voor commander of Modern? Dan moet je toch al 4 of 5 kleuren spelen en is Atraxa, Praetors' Voice geen optie als commander. Zal weinig voorkomen denk ik.
AncientOne
6 jaren geleden
Quote:
Waus 02-06-2017 om 12:51
Ik maak me meer zorgen om Nicol Bolas met Doubling Season


Doubling Season is broken met bijna elke planeswalker: je kunt dan met zijn/haar ultimate starten...
Dordledum
6 jaren geleden
Doubling Season is uberhaupt broken -
Eclavyrr
6 jaren geleden
Wat betreft BLR. Hoe vaak gebeurt het dat je op beurt 3 een boardwipe wilt casten in Standard? Op dit moment helemaal niet. Tegen Vehciles wil je sowieso eerst spot removal gebruiken tegen de vehicles en van de meeste andere decks kun je echt wel een klap of twee drie hebben voordat je kritiek staat. Ik zie dit eerder als een goedkope wipe voor beurt 4-5 plays en dan heeft een agro deck meestal wel zijn hand leeg.
n4ppy
6 jaren geleden
Is het bij BLR dat al je lands niet untappen ook de lands die je na BLR wipe tapped? Ik zou zeggen van niet. Maar lijkt me een mooie kaart voor commander als je een bergje mana rocks hebt liggen of indestructable oid.
Dordledum
6 jaren geleden
allemaal zou ik zeggen
Skywise
6 jaren geleden
Het eerste nieuwe verhaal voor Hour of Devastation: http://magic.wizards.com/en/articles/archive/magic-story/hour-revelation-2017-06-07

Met nieuwe artwork:






En een update van MaRo, de laatste vijftien kaartnummers van de set zijn allemaal basic land. Er komt dus een gehele reeks nieuwe basic land middenin het block: http://markrosewater.tumblr.com/post/161531668138/will-next-mondays-article-solve-the-mystery-of
 bijgewerkt door Skywise 6 jaren geleden
sbelfroid
6 jaren geleden
de full-art landjes snap ik want de zon moet nu tussen de hoorns staan. Ik geloof niet dat op de gewone landjes ook altijd de horens staan, toch?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top