Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[IVG] Duel Decks: Izzet vs. Golgari

MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik heb de decks toegevoegd:

Nog niet met de juiste plaatjes, want die staan pas na de release op Gatherer. De Return to Ravnica previews staan in de post eronder, want die kan ik ook nog niet in het deck stoppen .
kv83
11 jaren geleden
Nice BoM waarde: 80 euro
Blasty
11 jaren geleden
Ik ben straks blij als Putrefy weer op voorraad is
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Quote:
kv83 27-08-2012 om 10:43
Nice BoM waarde: 80 euro

Ja heerlijk. Ze hebben wat overpowered spells geprint in twee duel decks waarin de power gecontroleerd kan worden. Deze decks lijken me (zeker na het artikel van Trick Jarret) supertof om mee te spelen en zijn de investering meer dan dubbel en dwars waar. Als je ze zat ben (ik weet niet of ik deze ooit zat wordt ) kan je ze uit elkaar halen en dan dan heb je nog steeds een verzameling van toffe kaarten...
Twigwalker
11 jaren geleden
Zeker gave kaarten =) Ben blij dat ik hem meteen besteld had.
kv83
11 jaren geleden
Er zijn trouwens 6 alternate art kaarten in deze. Tot nu toe weten we dat zowel Niv-Mizzet, the Firemind en Jarad alternate art hebben.

Daarnaast krijgen we nieuwe art voor
Feast or Famine


Prophetic Bolt



Dus dat betekend dat er nog twee andere kaarten nieuwe art krijgt.
kv83
11 jaren geleden
Deze is vandaag uit!

Nieuwe art voor Brainstorm


Fire // Ice


Life // Death


Putrefy en Golgari Thug
 bijgewerkt door kv83 11 jaren geleden
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Nice!
Morph
11 jaren geleden
ohh die Brainstorm is mooi.
En een reprint van Putrefy is ook tof. Je kunt nooit genoeg Putrefy's hebben.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden (linkjes graag!)
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Nee, dat heb je verkeerd. Dat is Lord Magnus. Je kunt nooit genoeg Lord Magnussen hebben .
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Oeh, op de terugweg naar huis ff langs

@Magnus: Ik dacht dat het Imagecrafters waren...
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Imagecrafter he! Beide, maar Lord Magnus is wel gaver, en daar heb ik er ook meer van (200+ vs 60+ ).

Maar goed, laat ik het Izzet vs Golgari topic niet langer hijacken .
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Alle Izzet vs Golgari kaarten staan nu online!



Later vandaag zijn ze ook te bestellen!
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Mijn recensie:

Gisteren heb ik bij de bazaar het deck opgehaald. Ik had afgesproken met Tom, mijn beste vriend, om ze uit te proberen.

Introducing Tom
Ten tijde van invasion block tot en met onslaught block hebben wij magic gespeeld in een speelgroep. De speelgroep is toen gestopt (bij Mirrodin), veel van die mensen hebben hun kaarten verkocht. Tom heeft ook geen kaarten meer en speelt alleen met mij nog af en toe magic. Zo af en toe spelen wij op een avondje waar hij een deck leent van mij. We speelden dan vaak ieder een deck of 8 en na een uurtje of 3 tot 5 was Tom het dan echt wel zat en vulden we de rest van de avond met andere (bord)spellen en een beetje ouwehoeren.

Introducing Robbert
De meeste mensen kennen mij wel, maar toch nog even een korte introductie. Ik ben vooral een casual speler. Ik ben dus gestopt bij Mirrodin (nieuwe layout, artifactserie en verminderde interesse van de groep), maar hervond de interesse toen ik de broer van mijn huidige vriendin ontmoette (ThijssjihT) die ook magicte. Ik ben dus rond Rise of the Eldrazi mijn oude hobby weer gaan oppakken met wat ruilen hier en daar. Ik ben een paar keer in Delft gaan magicen bij marcoboth en Wouter thuis. Een jaar terug ben ik op de pre-release van Innistrad geweest, een paar maanden terug ben ik ook het draften gaan uit proberen en sinds mei heb ik ook (mede dankzij MagnusMagicus, Jeff en Zoockey) DRIE commander decks.

Toen ik de duel decks op het spoor kwam leek mij dit een ideale gelegenheid voor Tom en ik om zo tegen elkaar te spelen. Mijn aanschaf van Duel Decks: Venser vs. Koth was al een succes, dat gaf ons een paar uurtjes spelplezier. Ik heb deze decks uit elkaar gehaald ten behoeve van mijn commander decks, maar met deze duel decks had ik weer iets nieuws. Ze leken mij ook iets meer diepgang te hebben van Venser en Koth.

The test
Gisteren hebben wij dus eerst lekker de decks gesleeved en zitten bekijken. Vervolgens begonnen we met was potjes spelen, over het algemeen won ik, ook na wisselen van decks, maar dat was vooral door wat foutjes van Tom. Hij speelt niet zo regelmatig als ik en was er dus even 'uit', maar Tom was vroeger misschien wel de slimste en beste speler van onze groep, dus hij zou het wel oppakken... in de 8,5 uur die we hebben zitten spelen! That's right, Tom kwam binnen om half 9... 5 uur vanochtend schopte ik m eruit, nadat we onze ogen niet meer open konden houden. Zo awesome zijn deze decks. Ik kreeg er geen genoeg van, maar nog belangrijker: Tom ook niet!

The analysis
Wat maakt ze nou zo goed vraag ik me nou af. Ik hou het op het volgende.
- Balans: Duel decks zijn per definitie goed op elkaar afgestemd en zijn dus in balans. Er is niet een deck dat per definitie beter is (ok, als je misschien 1000 potjes zou spelen, zou er misschien 1 licht in het voordeel kunnen raken). Skill en slim spelen wordt dus beloond.
- Interactie: Het zijn beide zeer interactieve decks. Kaarten als Putrefy en Brain Weevil voor de golgari en Force Spike en Street Spasm voor de izzet zorgen dat je niet alleen met je eigen deck en bord bezig bent, maar ook met dat van de tegenstander.
- Power: Er zit een enorme dosis power in de decks. Er zitten kaarten die constructed goed speelbaar zijn. De prijs van sommige kaarten liegt er ook niet om. In zulke duel decks kunnen ze kaarten als Life from the Loam en Isochron Scepter gewoon printen, zonder dat ze uit de hand lopen en 'repetitive' worden. Beide decks hebben toegang tot enorm veel kaartvoordeel. De izzet door simpel veel kaarten te pakken en de golgari hebben de mogelijkheid om hun halve deck in hun graveyard te dredgen. Maargoed los daarvan is kaartvoordeel gewoon heel leuk! Ik hou ervan om kaarten te pakken. En een beetje de graveyard misbruiken ben ik ook niet vies van.
- Diepgang: Ik noem het maar even zo. Mike Flores heeft wel eens een artikel geschreven over aggro en control. Het gaat er bij hem om, dat je als speler moet weten of je de aggro speler of de control speler ben. Deze beide decks, kunnen allebei beide rollen vervullen! Wij hebben potjes gehad (we hebben er dan ook wel heel veel gespeeld) waarin Tom mij in beurt 3 aanviel voor 7 schade met een Putrid Leech en een Dreg Mangler en ik mij als de izzet speler maar moest zien te redden met wat removal. Andersom heb ik tom beurt 4 voor 14 getikt met twee Kiln Fiends die ik 2x had kunnen pompen met instants die zijn blockers weg schoten.

En dan hebben ze ook nog eens wat favoriete (apocalypse) kaartjes van mij awesome nieuwe art gegeven. En de landjes zijn ook Ravnica style art... Awesome!

Conclusie: Ik denk mijn beste magic-aankoop van het jaar. Ik denk dat ik deze decks nog heel lang intact laat. Ik heb hier gisteren zo ontzettend veel plezier mee gehad, echt geweldig!

Ik hoop dat het verhaal een beetje leesbaar was, maar ik moest mijn enthousiasme even kwijt. Ik neem de decks mee naar Marks verjaardag de 23e, schiet me daar aan als je wil 'gunslingen' met deze decks.

Groeten, Robbert
Jeff
11 jaren geleden
Leuk stuk, Robbert!
jiggyj
11 jaren geleden
Ik had em vrijdag opgehaald 2 x voor een maat en mijzelf... wat een decks voornamelijk die van Golgari met al z'n dredge abilities! geweldig gewoon.

Ik ga ze ook heel lang in tact houden want je kan hier nog uren plezier aan beleven!
Krabbel
11 jaren geleden
mooi verhaal robbert
Thorvik
11 jaren geleden
nice decks ^.^
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Dank je, was best leuk om te schrijven
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Mag je van mij wel vaker doen .

*half uurtje later*

En de recensie van Robbert is nu als column te bewonderen!
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 52 posts
  • Laatste post MagnusMagicus 11 jaren geleden
  • Gemaakt door kv83 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top