Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[KTK] Khans of Tarkir

MagnusMagicus
9 jaren geleden



Set Name: Khans of Tarkir
Block: Set 1 of 3 in the Khans of Tarkir block
Number of Cards: 269
Prerelease Events: September 20-21, 2014
Release data: September 26, 2014
Launch Weekend: September 26-28, 2014
Game Day: October 18-19, 2014

Magic Online Prerelease Events: October 3-6, 2014
Magic Online Release Date: October 6, 2014
Magic Online Release Events: October 6-22, 2014

Pro Tour Khans of Tarkir: October 10–12, 2014
Pro Tour Khans of Tarkir Location: Honolulu, Hawaii, USA
Pro Tour Khans of Tarkir Formats: Swiss: Standard & Khans of Tarkir Draft
Top 8: Standard

Official Three-Letter Code: KTK
Twitter Hashtag: #MTGKTK
Initial Concept and Game Design: Mark Rosewater (lead), Mark L. Gottlieb, Zac Hill, Adam Lee, Shawn Main, Billy Moreno, and Ken Nagle
Final Game Design and Development: Erik Lauer (lead), Doug Beyer, David Humpherys, Tom LaPille, Shawn Main, and Adam Prosak with contributions from Matt Tabak
Languages: English, Chinese Simplified, Chinese Traditional, French, German, Italian, Japanese, Korean, Portuguese, Russian, Spanish
Available in: Booster Packs, Intro Packs, Event Deck, Fat Pack



Video-aankondiging van Khans of Tarkir

In de video worden een paar dingen gezegd:
- Tarkir is de thuiswereld van Sarkhan Vol
- Het plaatje hierboven is ook van Sarkhan Vol
- Het block wordt groot-klein-groot, dus de derde set in het block is weer groot, maar wel met een twist die we nog niet eerder gezien hebben
- Er komt iets terug waar mensen al heel lang om vragen en wat ze al heel lang niet hebben gedaan
- Er komt iets waar mensen al heel lang om vragen, en wat nog nooit eerder gedaan is

Bron: Wizards Arcana
Bozzy
9 jaren geleden
Ziet er gaaf uit. Is er ook al iets bekend over de thematiek van de set (zoals de guilds in Ravnica en enchantments in Theros)?
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ik weet alles! Ik weiger het alleen te vertellen! *insert evil laugh*

Eh nee, dus . Als er iets bekend wordt, dan post ik het hier (of iemand anders is me voor, dat mag ook ). Dit hierboven is alles dat we nu weten.
Eclavyrr
9 jaren geleden
Speculatie: Horsemanship komt terug en we krijgen een begrijpbare versie van banding (j/k)
Morph
9 jaren geleden
Dus na Griekse Mythologie (Theros) gaan we naar de Mongoolse tijd van Dzjengis Khan? Sounds fair.
Dan is Horsemanship niet eens zo'n slechte gok.
Eclavyrr
9 jaren geleden
Horsemanship lijkt me idd logisch, en daar had ik al meer speculaties over gehoord. Banding was een beetje een grap
Xarian
9 jaren geleden
Ik moet zeggen dat de art er al heel gaaf uit ziet. Het bovenste plaatje doet me heel erg denken aan een horde Keldons! In de oude boeken (en die van het Time Spiral block) komen ze heel erg goed naar vooren, en dan zeker, in ieder geval in mijn hoofd, op deze manier

Het speculeren over mechanics laat ik aan jullie over
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
Bozzy 19-05-2014 om 07:59
Ziet er gaaf uit. Is er ook al iets bekend over de thematiek van de set (zoals de guilds in Ravnica en enchantments in Theros)?


Er zijn geen draken, de wereld is door oorlogen half vernietigd... Maar dat zit allemaal in de video.
Krabbel
9 jaren geleden
Quote:
Er zijn geen draken...


Maar op het eerste plaatje zie je op de achtergrond een soort schaduw achtige rookwolk, die heeft wel iets weg van een draak... misschien Zombie Draken?
Jeff
9 jaren geleden
Volgens mij is dat een berg die tot leven komt (zie de lava die uit de nek komt), dus een elemental.

Overigens, mijn speculatie op iets nieuws en iets dat terugkomt:
Nieuw: Ik gok dat dit het langverwachte 'wedge'-block wordt, een soort Shards of Alara, maar dan met de focus op de wedges (Twee allied kleuren en hun gezamelijke vijand, dus , , , en )
Iets dat terugkomt: Dwergen. Er werd op Mark Rosewaters blog veel naar gevraagd en zijn meest recente antwoord (ik ga de link zoeken deze post, bijvoorbeeld) was vrij omineus, iets wat hij in het verleden telkens gedaan had enkele maanden tot een jaar voor iets werkelijkheid werd. Dwergen passen denk ik ook wel in een door oorlog verscheurde wereld, maar dan op een wat minder traditionele Tolkien-achtige manier.
Dat, of fetchland, alle 10, 5 stuks in het eerste deel en 5 in het laatste deel van het block. Past ook wel goed bij het zijn van een 3-kleuren block.
 bijgewerkt door Jeff 9 jaren geleden
Thomasvdk
9 jaren geleden
Ziet er heeeeeel stoer uit!
brigadierbart
9 jaren geleden
Persoonlijk hoeven de fetchlands van mij niet nu al gereprint te worden (slecht voor de value?) maar een wedge-landjes cycle mag wel degelijk van mij
 bijgewerkt door brigadierbart 9 jaren geleden
derooy89
9 jaren geleden
Quote:
Krabbel 19-05-2014 om 09:32
Quote:
Er zijn geen draken...


Maar op het eerste plaatje zie je op de achtergrond een soort schaduw achtige rookwolk, die heeft wel iets weg van een draak... misschien Zombie Draken?


grof idee,
sarkhan vol, pw.. zal vast wel wat draakjes mee kunnen nemen?
tevens in in dienst van Nico B.. die weer een draak is

btw, zombie draken <3 ff yeah!!
HayoH
9 jaren geleden
kijk dit ziet er nou uit als een vette set!
Farone
9 jaren geleden
Gaat weer gave set worden! Khans vind ik altijd wel leuk onderwerp. Kijk er naar uit!
Lokkij
9 jaren geleden
Mijn gok: het nieuwe ding is, zoals Jeff ook al zei, het wedge-block. Sarkhan ziet er best uit als een planeswalker in de art, en dat zou ook best in zijn verhaal kunnen passen (gek geworden in RoE waardoor hij werd, nu keert hij terug en leidt hij zijn volk naar de overwinning = erbij).
Het terugkerende ding zou best Dwarves kunnen zijn. Ik denk niet dat Mark Rosewater hier op de full-art lands of de fetchlands doelt, aangezien ze waarschijnlijk niet willen dat de set vooral daar om draait, en omdat ze nog best recent zijn. Maar ze zouden er natuurlijk best in kunnen zitten, en dat zou mij erg blij maken
 bijgewerkt door Lokkij 9 jaren geleden
BrianDiks
9 jaren geleden
Sarkhan! YES! Dit wordt een top-block! Nu nog beslissen of ik 1 boosterbox koop of vanaf nu alleen nog maar rijst ga eten en er 10 haal... Damn tough choice...
Julianm
9 jaren geleden
ik zag een youtube filmpje met iemand die denk dat er full art snow lands komen ( nooit eerder gedaan & al wel eerder gedaan een lange tijd terug.)

de nooit eerder slaat op de full art snow land, de wel eerder op snow land in algemeen en full art land ook.) wat denken jullie daarvan ?
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Mijn gedachte daarbij: volledig uit z'n duim gezogen zonder enige reden dat dit zelfs maar enigszins waar is .
Julianm
9 jaren geleden
haha thanks dan weet ik dat ook weer , ik hoop wel op full art lands maar dat zal wel niet
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top