Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nieuw intro product: Planeswalker Decks

Reynaerd
8 jaren geleden
Zijn die planeswalkers dan wel standard legal?
Ik kon het niet goed uit het artikel halen.
thewoodcutter
8 jaren geleden
Ja ze zullen standard legal zijn, maar ze zijn dusdanig ontworpen dat ze minder optimaal zullen zijn (hogere manacost, "zwakkere" abilities etc).
 bijgewerkt door thewoodcutter 8 jaren geleden
Soulephant
8 jaren geleden
Fijn dat Wizards eindelijk de vervanging van de core sets bekend maakt. Maar... ik ben niet overtuigd. Het bouwen rond één planeswalker is geen veelvoorkomende strategie. Als de decks geen andere, gebruikelijkere strategieën ernaast hebben denk ik dat nieuwe spelers alleen maar in de knoop gaan raken met deckbuilding. Op een gegeven moment heb je betere kaarten dan je planeswalker. Die haal je eruit. Wat doe je dan vervolgens met je twee tutors voor die specifieke planeswalker? Waar vervang je die door? En je uncommons?
Nieuwe spelers hebben richting nodig. "Oh hé fancy planeswalkers!" is niet genoeg. Sterker nog, het is nogal ver verwijderd van de realiteit. Hoe gaat Wizards de color pie goed overbrengen als alle decks dezelfde wincon hebben? Decks zijn divers. Elke kleur gaat op zijn eigen manier te werk.

Ik schrijf het idee niet meteen af. Wizards kan dit goed uitvoeren. Maar als de Planeswalker Decks niet goed in elkaar zitten is het een stap terug ten opzichte van de Intro Packs.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik denk dat je het veel te negatief ziet. Sowieso: eerst maar even afwachten hoe de deck eruit zien.
Shinn88
8 jaren geleden
Ik denk dat het gewoon een leuke "must have" is voor de beginner en planeswalker liefhebbers. En wij mensen kopen dit omdat wij nieuwschierig zijn.. dus toch goed verzonnen
 bijgewerkt door Shinn88 8 jaren geleden
LegoRobster
8 jaren geleden
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat de decks dezelfde winconditie hebben, omdat ze toevallig gericht zijn om een planeswalker. Als je een deck om Tezzeret, Agent of Bolas maakt gaat dat er toch echt heel anders uit zien dan om een deck met Chandra, the Firebrand.
Sommige planeswalkers vereisen board presence om goed te zijn, andere whipen het board zelf continu. Sommige hebben interactie met creatures, andere met instants/sorceries.
Wizards kan echt heel veel kanten op met deze opzet. Ik denk juist dat de cohesie van de decks, omdat ze gericht zijn op een specifieke planeswalker en zijn/haar bijbehorende thema, erg omhoog gaat, wat het weer geschikt maakt voor beginnende spelers. Sterker nog, zelfs als redelijk ervaren speler (dat mag ik wel van mezelf zeggen, toch? ) ben ik benieuwd wat ze met de decks gaan doen. Ik zou nooit van m'n leven ooit nog een intropack kopen, maar het nieuwe thema en bijbehorende alternatieve arts op (wellicht standard speelbare) kaarten zal menig fan van het character over halen om toch zo'n product gericht op beginners aan te schaffen.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
En we hebben al plenty duel decks gehad die 'om een planeswalker draaien' en ook best zonder werken. Deze hebben iets meer focus, maar Planeswalkers zijn gaaf, dus wat meer focus en meer kans om ze in het spel te krijgen is niks mis mee. Plus, eerst zien, dan pas afbranden
Shinn88
8 jaren geleden
Quote:
LegoRobster 17-05-2016 om 20:51
Ik vind het een beetje kort door de bocht om te zeggen dat de decks dezelfde winconditie hebben, omdat ze toevallig gericht zijn om een planeswalker. Als je een deck om Tezzeret, Agent of Bolas maakt gaat dat er toch echt heel anders uit zien dan om een deck met Chandra, the Firebrand.
Sommige planeswalkers vereisen board presence om goed te zijn, andere whipen het board zelf continu. Sommige hebben interactie met creatures, andere met instants/sorceries.
Wizards kan echt heel veel kanten op met deze opzet. Ik denk juist dat de cohesie van de decks, omdat ze gericht zijn op een specifieke planeswalker en zijn/haar bijbehorende thema, erg omhoog gaat, wat het weer geschikt maakt voor beginnende spelers. Sterker nog, zelfs als redelijk ervaren speler (dat mag ik wel van mezelf zeggen, toch? ) ben ik benieuwd wat ze met de decks gaan doen. Ik zou nooit van m'n leven ooit nog een intropack kopen, maar het nieuwe thema en bijbehorende alternatieve arts op (wellicht standard speelbare) kaarten zal menig fan van het character over halen om toch zo'n product gericht op beginners aan te schaffen.


Jup ik ben fan van Chandra dus 2x kopen een om te openen en een om dicht te laten of ben ik dan erg nerdy ??
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Yup . Maar dat is helemaal ok
Soulephant
8 jaren geleden
Quote:
Soulephant 17-05-2016 om 20:23
Ik schrijf het idee niet meteen af. Wizards kan dit goed uitvoeren.

Misschien had ik ook nog expliciet moeten zeggen dat ik afwacht wat er gebeurt. Verder zit aan de meeste negativiteit een als verbonden. Tjonge jonge. ^_^'

Mijn zorgen uit ik niet uit eigenbelang. Ik bedoel, laten we wel wezen, ik heb tig decks gemaakt en ben de laatste tijd vooral geïnteresseerd in shenanigans die zo ingewikkeld zijn dat zelfs ik moeite heb om het bij te houden. Aan de planeswalker decks heb ik zelf waarschijnlijk geen zier. Alleen is een belangrijk deel van magic de verscheidenheid van kleuren en decks, en wat Wizards tot dusver heeft onthuld staat hier lijnrecht tegenover. Wat ik bedoel met dezelfde winconditie is dat de decks niet alleen elk een splashy planeswalker hebben, maar ook kaarten om die planeswalker op te zoeken, en permanents die sterker worden met die planeswalker. Het is een coole, nieuwe aanpak/deckconstructie, en dat was ook mijn eerste reactie. Maar toen bedacht ik me "Hoe moet je met iets nieuws en aparts magic leren?". Want dat is het. Je leert magic het beste met een wat conventioneler deck.
MagnusMagicus
8 jaren geleden
Ik ga er vooralsnog van uit dat ze dit wel getest hebben
robbertvanderkleij
8 jaren geleden
Het lijkt mij heel vet. Ik was op zoek naar handige producten om te hebben om potentiële nieuwe spelers mee het spel te leren. Dit is was inderdaad zo'n gap in de producten dat miste...
Ik hoop vooral dat de nieuwe kaarten niet te populair worden, zodat het betaalbaar blijft.
Sunitram
8 jaren geleden
Het idee klinkt supercool en zelfs met mijn huidige spelervaring voel ik wel de verleiding zo'n deckje aan te schaffen. MAAR. Ik heb wel m'n twijfels over hoe goed dit idee is voor nieuwe spelers. "Normale" intro packs waren altijd op een mechanic of tribe uit de huidige set gericht. Op die manier leerde je kennis maken met een wereld en (een van) de mechanics die die wereld met zich mee bracht en kon je op die kennis verder bouwen. Nu focussen 1 Planeswalker + 2 rares + 3 uncommons + 4 commons = 10 kaarten = 1/6 van je deck zich op een Planeswalker die je waarschijnlijk nooit meer gaat gebruiken zodra je door begint te krijgen wat je nog meer met Magic kan. Nu is dit misschien wat kort door de bocht, want de (un-)commons werken ook met andere versies van de walker in kwestie, maar die moet je dan ook maar net hebben. Ook denk ik dat Wizards er een goeie dobber aan zal hebben om iedere set weer voor twee walkers de balans op te zoeken tussen net-aan speelbaar en volslagen prut.

Kritiek aside, met de huidige marketing strategie van Wizards (a.k.a. "KIJK, DIT ZIJN PLANESWALKERS EN JIJ KAN ER EEN VAN ZIJN!!!" ) is het niet meer dan logisch dat ze hun instapproducten meer op die Planeswalkers richten. En hey, misschien zijn sommige PW-deck-walkers nog best speelbaar als je er een beetje moeite voor wilt doen. Ik ben geinteresseerd, maar wel met enige twijfel.
 bijgewerkt door Sunitram 8 jaren geleden
Epiphanes
8 jaren geleden
Dit lijkt mij een product met potentie. De planeswalkers zijn dan misschien niet speelbaar in Standard, maar wie weet zijn het pareltjes in EDH of Casual.

Ergens moest ik ook wel in mijzelf lachen om het artikel van MaRo. In het artikel staat er een gat is te vullen na een eerste kennismaking d.m.v. een sample deck. Waarom wordt er niet gesproken over de huidige Intro Decks? Dat is toch een precon product dat ingewikkelder is dan een sample deck? Ik proef hierin dat WotC zelf toegeeft dat het geen goed product is, te veel bulk en te weinig synergie. Al zullen zij het zelf nooit zeggen natuurlijk.

Dit doet mij dan ook denken aan mijn tijd op de middelbare school. Een aantal keer werd er aan het begin van het schooljaar met veel bombarie door de rector een nieuw systeem gepresenteerd om spijbelen tegen te gaan. "Pas maar op!" zei hij dan, "Elke absentie wordt opgemerkt en de straffen zullen niet mals zijn." In feite verhulde men daarmee dat het vorige systeem flut was en niet werkte, wat je ook wel zag bij leerlingen die met een diploma de school verlieten terwijl er nog ruim 100 inhaaluren open stonden of zo.
Boullie
8 jaren geleden
Ik vind dit een énorm toffe aanpassing!
Van wat ik lees van wat er in de decks zit lijken deze ideaal te combineren met bvb duel decks.
1 mythic rare en 4 rares. Dit is ook de setup van de duel decks, dus voor casual players een mooie (en betaalbare) manier om de collectie decks uit te bouwen

Voor de standard fans uiteraard minder interessant, maar ik denk niet dat dit een product is dat op deze doelgroep gemikt is.

Tenslotte waren de intro packs ook niet bedoeld op de MtG-veteranen
BluezamX
7 jaren geleden
Persoonlijk vind ik het vrij jammer... Ik weet nog goed hoe ik mijn eerste en enige planeswalker pakte uit een Deckbuilders Toolkit... Jace, the Living Guildpact is niet de beste planeswalker, maar het is een speciale kaart die niet vaak voorkomt. Dit geldt voor alle Planeswalkers. Althans, gold. Ik denk dat het een stuk minder voldoening gaat geven om een Planeswalker uit een nieuwe set te pakken als je weet dat je hem makkelijk kan kopen.

Aan de andere kant, dit is wel een ideale manier voor beginners om Planeswalkers te leren begrijpen en er ook mee te kunnen spelen zonder bizar lucky te zijn of een smak geld uit te geven.
Dordledum
7 jaren geleden
Het zijn andere planeswalkers he?
ExodiaReignited
7 jaren geleden
Dan nog wordt de uniekheid van planeswalkers verminderd
kolonelnick
7 jaren geleden
Quote:
BluezamX 21-07-2016 om 15:12
Persoonlijk vind ik het vrij jammer... Ik weet nog goed hoe ik mijn eerste en enige planeswalker pakte uit een Deckbuilders Toolkit... Jace, the Living Guildpact is niet de beste planeswalker, maar het is een speciale kaart die niet vaak voorkomt. Dit geldt voor alle Planeswalkers. Althans, gold. Ik denk dat het een stuk minder voldoening gaat geven om een Planeswalker uit een nieuwe set te pakken als je weet dat je hem makkelijk kan kopen.

Aan de andere kant, dit is wel een ideale manier voor beginners om Planeswalkers te leren begrijpen en er ook mee te kunnen spelen zonder bizar lucky te zijn of een smak geld uit te geven.


De planeswalkers uit de planeswalker decks zijn niet de walkers die je in de reguliere set aan zult treffen, ze zijn speciaal aangepast zodat ze niet competitve play zullen zien, zodat de pro's dit "beginners product" massaal op gaan kopen. Waarschijnlijk hoe ze het gaan doen (maar dit is slechts een theorie) is dat ze de walkers uit de set zullen pakken en deze een hogere manacost geven en/of lagere starting loyalty. Ze zullen wel standard legal zijn, maar als je conpetitive wilt spelen kun je beter de unnerfed versie pakken, om het zo maar te noemen.
BluezamX
7 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 21-07-2016 om 22:14
Quote:
BluezamX 21-07-2016 om 15:12
Persoonlijk vind ik het vrij jammer... Ik weet nog goed hoe ik mijn eerste en enige planeswalker pakte uit een Deckbuilders Toolkit... Jace, the Living Guildpact is niet de beste planeswalker, maar het is een speciale kaart die niet vaak voorkomt. Dit geldt voor alle Planeswalkers. Althans, gold. Ik denk dat het een stuk minder voldoening gaat geven om een Planeswalker uit een nieuwe set te pakken als je weet dat je hem makkelijk kan kopen.

Aan de andere kant, dit is wel een ideale manier voor beginners om Planeswalkers te leren begrijpen en er ook mee te kunnen spelen zonder bizar lucky te zijn of een smak geld uit te geven.


De planeswalkers uit de planeswalker decks zijn niet de walkers die je in de reguliere set aan zult treffen, ze zijn speciaal aangepast zodat ze niet competitve play zullen zien, zodat de pro's dit "beginners product" massaal op gaan kopen. Waarschijnlijk hoe ze het gaan doen (maar dit is slechts een theorie) is dat ze de walkers uit de set zullen pakken en deze een hogere manacost geven en/of lagere starting loyalty. Ze zullen wel standard legal zijn, maar als je conpetitive wilt spelen kun je beter de unnerfed versie pakken, om het zo maar te noemen.


Ik had het artikel gelezen en dat er inderdaad in zien staan, maar toch denk ik dat het de "magie" die om de planeswalkers heen hangt zal verminderen. Ik zal er in ieder geval even aan moeten wennen.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 43 posts
  • Laatste post BluezamX 7 jaren geleden
  • Gemaakt door Skywise 8 jaren geleden

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top