Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Nieuwe blockstructuur, vaarwel coresets en standardrotaties

seanfrenzy
9 jaren geleden
hmm 2 rotaties per jaar klinkt goed. geen core sets klinkt ook goed. het probleem dat ik altijd een beetje had met core sets was dat ze bestonden. ze zijn een stuk beter geworden sinds 7th waar ik begon maar ze blijven simpel.

historisch gezien speel ik het liefst en het meest standard net na rotatie of als de core set uit is omdat je dan de meeste mogelijkheden hebt. maar nu is dat dus altijd het geval...

hoe het uitpakt zullen we wel zien, maar ik geloof wel dat het goed komt
Jeff
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 26-08-2014 om 14:51
Ik denk dat dit heel erg gaat meevallen. Ze hebben nu twee ipv drie sets om het verhaal te vertellen, maar dan kunnen ze ook meer verhaal in een set stoppen. Plus, je krijgt wel lore van meer werelden!


Ik heb er zo gauw even geen exacte bron van (ga http://markrosewater.tumblr.com maar lezen), maar het is al gezegd dat er letterlijk 2x zoveel lore gaat uitkomen. De lore die nu een 3-set block vult, gaat straks een enkel 2-set block vullen en daar komen er 2 maal zoveel van als dat we nu 3-set blocks hebben.
Morph
9 jaren geleden
Wel opvallend, ze hadden de Core-sets in 2010 ook al aangepast naar de M2010 benaming en deze werden ook uitgebreid met nieuwe kaarten.
Blijkt nu paar jaar later dat ook dat niet het gewenste effect had, en schrappen ze deze dus helemaal.

Maar ik ben het wel eens met de wijzigingen, denk dat ze bij wizards altijd goed nadenken over veranderingen in het spel.
De grote veranderingen tot nu toe pakten vrijwel altijd goed uit, de Rules (wie weet dat nog?), extended vervangen voor Modern, Magic-2010 rules change, planeswalkers.....etc...

Behalve dat ze het logo gewijzigd hebben tijdens Ice Age, DAT kon natuurlijk echt niet..
rwernsen
9 jaren geleden
Quote:
kolonelnick 26-08-2014 om 14:34
vind het wel jammer dat de blocks nu verkleind worden, vond de lore achter elk block altijd wel interesant en heb het idee dat de lore nu meer naar de achtergrond gedrukt gaat worden. verder vind ik het ook wel jammer dat elk block uit een grote en een kleine set bestaat. ik had het liever gezien als twee grote sets, maarja dat is mijn mening.

verder kan ik wel zien waarom wizards dit doet, het is niet meer als logisch.


In het artikel staat dat zij nu eerst uitgaan van large-small, maar mocht het block erom vragen dan kan dit veranderen.

Nog iets opvallends, maar best onderbelicht in het artikel, ze zijn dus van plan om naast de vier sets van elk jaar een aparte productlijn te maken voor de beginnende spelers.
 bijgewerkt door Jeff 9 jaren geleden (Editten ipv dubbelposten AJB :))
Skywise
9 jaren geleden
Beetje mixed feelings hierover. Ik vond de jaarlijkse core set wel tof eigenlijk, zeker omdat er de laatste jaren telkens leuke nieuwe kaarten in zitten en het een mogelijkheid is voor Wizards om wat goeie kaarten te reprinten.

Maar dat de huidige blockstructuur vervalt vind ik alleen maar goed. Altijd al het idee gehad dat 3 sets per plane net effies te veel is. Dat ze de lore, mechanics etc nu in 2 sets stoppen zorgt er denk ik juist voor dat de kwaliteit van de sets erop vooruitgaat. Dat er ook regelmatiger van plane gewisseld word houd het ook wat afwisselender en interessanter.

Ik hoop wel vooral dat het de prijzen inderdaad niet te negatief beïnvloed.
 bijgewerkt door Skywise 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Wizards gaat aggresiever reprinten in gewone expansions, dus daar zul je weinig last van hebben. Ok, een Llanowar Elves of een Shivan Reef printen wordt lastiger als we niet op Dominaria zijn, maar dan kunnen ze ook een functional reprint maken.

En ik kan me niet voorstellen dat het prijzen echt negatief gaat beinvloeden. En wat dan nog als kaarten sneller uitroteren? Dan worden ze goedkoper ook in de aanschaf . Komt goed, ik weet het zeker .
eldertswemmer
9 jaren geleden
Hoelang blijven ze nu een standaard legaal set afdrukken en hoelang na de nieuwe rotatie structuur?
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Onbekend nog. Sets zijn dan 18 maanden legaal in Standard ipv 24, dus ik vermoed 6 maanden korter .
Sunitram
9 jaren geleden
Ik ben wel benieuwd hoe het uit gaat pakken. De Core Sets hebben me nooit zo kunnen be-core-en *insert lachbandje*, vanwege de grote hoeveelheid crapcommons waar je mee bleef zitten als je meer dan, zeg, vijf boosters had opengetrokken. Zo zal ik bijvoorbeeld nooit meer een tekort hebben aan Elvish Visionary's. Draften met Core Sets was dan wel weer hilarisch, juist omdat, zoals al eerder gezegd, de samenhang in deze sets ver te zoeken was.

Met het verdwijnen van de derde sets heb ik iets meer moeite. Ik was echt heel erg onder de indruk van de manier waarop Wizards het Mirrodin->New Phyrexia verhaal heeft verteld. Daar staat dan weer tegenover dat een block later Avacyn Restored uitkwam en die set sloeg naar mijn mening echt als een tang op een varken.

Maar hey, we krijgen er meer lore voor terug EN er zitten straks geen eigenlijk-net-niet-passende Core Set kaarten meer in de intro packs, dus wie ben ik dan om te gaan klagen?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 29 posts
  • Laatste post Sunitram 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Jeff 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top