Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[SOI] Shadows over Innistrad

Dordledum
8 jaren geleden




Set Name: Shadows over Innistrad
Block: Set 1 of 2 in the Shadows over Innistrad block
Number of Cards: 297
Prerelease Events: April 2, 2016
Release Date: April 8, 2016
Launch Weekend: April 8–10, 2016
Game Day: April 30–May 1, 2016
Official Three–Letter Code: SOI

Teaser trailer

Shadows over Innistrad is de grote set die in april 2016 uitkomt. Omdat Wizards is overgestapt naar het twee-set block, komt dus in oktober en februari een block uit (dat is Battle for Zendikar en Oath of the Gatewatch), en dit is de eerste set van het block daarna.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 8 jaren geleden
hallowman3
8 jaren geleden
Door de trailer heb ik het gevoel alsof Avacyn, Angel of Hope dood is gegaan (ik heb redenen maar ik doe geen spoilers).
kolonelnick
8 jaren geleden
Ik vraag me af wat er nog te vertellen valt over innistrad. Alle loose ends zijn daar toch al redelijk vastgeknoopt. Wat is er nog interesant aan tibalt en tamiyo. Misschien is nahiri op innistrad op zoek naar sorin. Avacyn haar logo vervormde wel heel raar namelijk en we weten allemaal dat nahiri een lithomancer is.

Ach we zullen het zien in april (of eerder als de uncharted realms beginnen.)
RadioDragon
8 jaren geleden
maar waarom zou nahiri iets hebben tegen avacyn? ik zou denken dat avacyn planeswalkers zou kunnen herkennen
Reynaerd
8 jaren geleden
Is het iemand al opgevallen dat Shadows over Innistrad-teaser is bekendgemaakt op Halloween?
Toeval of niet?
marcoboth
8 jaren geleden
Geen toeval, de wereld heeft als thema gothic horror. Het past dus helemaal bij halloween.
RadioDragon
8 jaren geleden
waarschijnlijk ook de reden dat het al zo vroeg bekend is gemaakt
Skywise
8 jaren geleden
Volgens MaRo gaan ze nu twee 'return' planes afwisselen met twee nieuwe planes. Zo hebben we dus Theros/Khans gehad en nu dan Zendikar/Innistrad.
http://markrosewater.tumblr.com/post/132299453203/thank-you-for-going-back-to-innistrad-said

Maar dit is fantastisch nieuws Innistrad is echt met afstand mijn favoriete set (/block). Het hoge powerlevel, de art, tribal synergieën, gave mechanics, graveyard stuff... Hopelijk komt dat (deels) terug! Ben enorm benieuwd hoe ze de 'return' gaan aanpakken, zeker ook qua verhaal.

Oh, de officiële afkorting is [SOI], kan dat in de titel worden aangepast?
Krabbel
8 jaren geleden
Hm, nu al weer terug naar Innistrad? Ik ben zelf geen groot fan, maar de set had absoluut zn charmes, benieuwd wat ze ervan gaan maken
Dordledum
8 jaren geleden
Hoop op een berg mooie zwarte en blauwe zombie kaarten.
RadioDragon
8 jaren geleden
ik ben er alleen maar blij mee dat we naar innistrad teruggaan. ik ben gek op de wat duistere sets zoals shadowmoor en eventide, new phyrexia, en dus ook innistrad ^^
BrickFace
8 jaren geleden
OMG SO HYPED
hellhound
8 jaren geleden
ik ben echt blij dat innistrad nu terugkomt. Zombie Tribal heb ik altijd al leuk gevonden, en het zou me toch wel heel erg verbazen al zien we geen zombies meer in het nieuwe innistrad.

ook leuk met kaarten als de nieuwe vampires, en of course Risen Executioner die in standard zitten.
Dordledum
8 jaren geleden
Quote:
hellhound 01-11-2015 om 15:54
ook leuk met kaarten als de nieuwe vampires, en of course Risen Executioner die in standard zitten.


Roteert Khans er niet uit als SOI erin roteert?
Doyle
8 jaren geleden
Quote:
Dordledum 01-11-2015 om 18:55
Quote:
hellhound 01-11-2015 om 15:54
ook leuk met kaarten als de nieuwe vampires, en of course Risen Executioner die in standard zitten.


Roteert Khans er niet uit als SOI erin roteert?


Khans wel, maar de Risen Executioner zit in Dragons of Tarkir. Die blijft samen met Origins nog 6 maandjes langer standard.
Thorvik
8 jaren geleden
het roteert altijd per block niet per set
hallowman3
8 jaren geleden
Ik snap wel de verwarring van Doyle aangezien de core set nog ietsjes langer legaal blijft namelijk als de volgende core set uitkomt dan blijft de oude nog legaal tot de set daarna.
Doyle
8 jaren geleden
Quote:
hallowman3 01-11-2015 om 19:46
Ik snap wel de verwarring van Doyle aangezien de core set nog ietsjes langer legaal blijft namelijk als de volgende core set uitkomt dan blijft de oude nog legaal tot de set daarna.


Nee dit is geen verwarring. Khans en Fate Reforged roteren samen uit standard in april. Dragons of Tarkir roteert samen met Magic Origins uit. Dit om zo tot een goede overgang van de nieuwe rotatie te komen.
hallowman3
8 jaren geleden
Quote:
Wanneer er in oktober een grote set uitkomt, verlaat tegelijkertijd de grote set van twee jaar geleden Standard.

volgens mij verlaat DTK gewoon tegelijk met Khans en Fate.
Maar als non-standard player ben ik hier niet 100% zeker van, het maakt verder ook niet zeel veel uit waarschijnlijk maar toch.
 bijgewerkt door hallowman3 8 jaren geleden
Doyle
8 jaren geleden
Quote:
hallowman3 01-11-2015 om 19:57
Quote:
Wanneer er in oktober een grote set uitkomt, verlaat tegelijkertijd de grote set van twee jaar geleden Standard.

volgens mij verlaat DTK gewoon tegelijk met Khans en Fate.
Maar als non-standard player ben ik hier niet 100% zeker van, het maakt verder ook niet zeel veel uit waarschijnlijk maar toch.


ik ben hier wel 100% zeker van en om meteen de discussie te sluiten: http://whatsinstandard.com/
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top