Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Cloned commander damage?

Zombiekop
9 jaren geleden
Met de nieuwe regels voor legendary creatures is het mij nog niet helemaal duidelijk of commander damage erbij wordt geteld voor een clone van mijn commander.

Hier dus een scenario om het duidelijk te maken:
Mijn commander heeft 20 damage gedaan op speler X. Speler Y is aan de beurt en maakt een clone van mijn 1/1 commander, geeft hem haste en valt speler X aan die de clone niet kan blocken.

Wat zou hier dan gebeuren? Speler X verliest door 21 of meer commander damage? Of is het in essentie een geheel andere creature, ondanks dezelfde naam?
 bijgewerkt door Zombiekop 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden
De commander-eigenschap van een kaart kan niet gekopieerd worden, dus een kopie zal geen commander damage doen.
Gain control zou wel werken om die speler genoeg commander damage te doen in jouw voorbeeld (met haste).
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Het "Commanderschap" van een kaart is niet kopieerbaar. Alleen jouw Commander zelf is een Commander, en een kopie ervan niet.

En anderom, als je Commander een kopie van een ander creature wordt, blijf het je Commander. Zo is The Mimeoplasm 90% van de tijd niet eens Legendary op de battlefield en heet hij helemaal niet eens "The Mimeoplasm". Maar het blijft de Commander.
Sars
9 jaren geleden
Dit roept bij mij gelijk de volgende vraag op. Stel ik steel de commander van iemand anders in een multiplayer potje en doe met de gestolen commander damage. Telt dit dan als commander damage?
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Absoluut! Het Commanderschap is gebonden aan die specifieke kaart. Als jij die jat en je doet er combat damage mee, dan is dat Commander damage. Ik ben al een aantal keer afgemaakt door 21 Commander damage van mijn eigen Karona, False God .
Sars
9 jaren geleden
Auw
Blasty
9 jaren geleden
Ik dacht dat ik die vraag in de 2e post al had afgevangen
Info
  • 7 posts
  • Laatste post Blasty 9 jaren geleden
  • Gemaakt door Zombiekop 9 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top