Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Najeela, the Blade-Blossom vragen omtrent commander punten

Novastorm
4 jaren geleden
Aangezien mijn huidige commander niet echt is opgewassen tegen de geweldig decks op bazaar ben ik aan het kijken om een nieuw deck te maken.
Nu spreekt deze Najeela, the Blade-Blossom commander me wel aan. Alleen vroeg ik me af of haar ability valt onder de regel: "je mag geen extra turns nemen".

En wanneer wordt iets gezien als oneindig. Ik kan me voorstellen dat er een situatie kan ontstaan (lees: Nature's Will) waar je door aanvallende creatures mana krijgt. Maar deze mana kan je alleen krijgen als je iemand aanvalt dus als er geen tegenstanders meer zijn kan je ook niks genereren.


thewoodcutter
4 jaren geleden
Extra Combat Phases zijn niet hetzelfde als Extra turns.
Een combat phases is maar een deeltje van een turn.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat is inderdaad niet hetzelfde, maar infinite combat steps is ook niet iets dat we heel erg graag zien
Novastorm
4 jaren geleden
Bedankt ik had inderdaad wel zo een vermoeden maar wou het toch even zeker weten.
Nu staat de vraag over oneindig nog alleen open. Wat wel belangrijk is voor deck building
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Even nagevraagd en ja, dit wordt gezien als een infinite combo.
Novastorm
4 jaren geleden
Ok, en vanaf welke stap wordt het gezien als gebruik van een infinite combo.

Stel het volgende: (is dat legaal?)
1 je valt aan.
2 activeer Najeela's ability en 1 creature doet dmg op player.
3 landjes worden untapped.
4 je valt nog een keer aan (extra combat phase)
5 je gebruikt Najeela's ability niet meer terwijl je met untapped land wel weer zou kunnen.
6 1 creature doet dmg op player.
7 landjes worden untapped.
8 je speelt evt nog andere spells
 bijgewerkt door Novastorm 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Als je het meer dan 1x per turn cycle doet, wordt het als infinite gezien. Je kunt dus 2x aanvallen maximaal.
Novastorm
4 jaren geleden
Duidelijk en bedankt.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top