Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Not of this world en counterspell

jasperafca410
4 jaren geleden
Hallo,

Ik speel al jaren magic maar gewoon met wat vrienden en niet al te serieus. We komen vaak in discussie over bepaalde combo’s en plays etc. soms wordt het voor ons ook te lastig dat we er niks van snappen.

Zo laatst cast iemand een Eldrazi creature van 9 mana en die werd gecounterd met Counterspell en daarop gereageerd met Not of This World zodat die niet gecounterd werd, kan dit? Of is de kaart nog geen permanent omdat die niet in het veld ligt?
Jeff
4 jaren geleden
Dat ligt er natuurlijk aan, of er of betaald werd voor de Not of This World. In dit geval target de Not of This World een Counterspell. Counterspell target alleen spells. Not of This World wordt alleen goedkoper als hetgeen je met Not of this World probeert te counteren een "creature you control" target. Een creature op de stack is echter geen "creature you control", maar een "creature spell you control". In dit geval zou dus braaf betaald moeten worden voor de Not of This World.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Jeff zag even over het hoofd dat Not of This World helemaal niet een Counterspell kan targeten .

Een permanent is altijd op de battlefield. Als er ergens "permanent" staat, moet je dat lezen als "a permanent card or token that is on the battlefield". Maar dat bekt niet zo lekker . Dat is hetzelfde als met "creature". Dat betekent "a creature card or token that is on the battlefield". Anders staat er "creature card" of "creature spell".