Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Not of this world en counterspell

jasperafca410
4 jaren geleden
Hallo,

Ik speel al jaren magic maar gewoon met wat vrienden en niet al te serieus. We komen vaak in discussie over bepaalde combo’s en plays etc. soms wordt het voor ons ook te lastig dat we er niks van snappen.

Zo laatst cast iemand een Eldrazi creature van 9 mana en die werd gecounterd met Counterspell en daarop gereageerd met Not of This World zodat die niet gecounterd werd, kan dit? Of is de kaart nog geen permanent omdat die niet in het veld ligt?
Jeff
4 jaren geleden
Dat ligt er natuurlijk aan, of er of betaald werd voor de Not of This World. In dit geval target de Not of This World een Counterspell. Counterspell target alleen spells. Not of This World wordt alleen goedkoper als hetgeen je met Not of this World probeert te counteren een "creature you control" target. Een creature op de stack is echter geen "creature you control", maar een "creature spell you control". In dit geval zou dus braaf betaald moeten worden voor de Not of This World.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Jeff zag even over het hoofd dat Not of This World helemaal niet een Counterspell kan targeten .

Een permanent is altijd op de battlefield. Als er ergens "permanent" staat, moet je dat lezen als "a permanent card or token that is on the battlefield". Maar dat bekt niet zo lekker . Dat is hetzelfde als met "creature". Dat betekent "a creature card or token that is on the battlefield". Anders staat er "creature card" of "creature spell".

Wanneer je een Eldrazi creature cast, is dat een "permanent spell". En Not of This World kan alleen een spell targeten die een permanent van jou target. Maar dat doet Counterspell niet, die target een spell, dus in dit geval een permanent spell. Dus niet een permanent op de battlefield.

TLDR: je kunt met Not of This World geen Counterspell stoppen. Wel een Pacifism, Murder of Beast Within bijvoorbeeld.
Jeff
4 jaren geleden
Quote:
20 minuten geleden
Jeff zag even over het hoofd dat Not of This World helemaal niet een Counterspell kan targeten .


Zo gefocust op de tweede alinea van not of this world dat ik de eerste miste...
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ik was ook al halverwege een "Jeff heeft gelijk" post toen het me pas opviel
robbertvanderkleij
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik was ook al halverwege een "Jeff heeft gelijk" post toen het me pas opviel
Wat het "TLDR" niet juist het probleem hier bij jullie beiden?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
TLDR? Thoughtrender Lamia Dread Return?

Anyway....ik hoop dat je vraag nu beantwoord is, jasperafca410! Zo niet: vraag door
jasperafca410
4 jaren geleden
Ja hoor hartstikke bedankt het is duidelijk nu!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top