Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Grand Prix Gent

MagnusMagicus
11 jaren geleden
Judge worden om de foils kan ik je bijzonder afraden. Ik ben nu anderhalf jaar judge en ik heb 1x een Dark Confidant in de mail gekregen. De andere twee keer dat ik een pakketje foils heb gekregen is omdat ik naar een conferentie ging, de ene in Limburg en de ander in Belgie. Waar ik een dag vrij voor heb genomen en 450 kilometer voor gereden heb .

Foils zijn een compensatie voor de tijd en moeite die je als judge doet. Omgerekend naar een uurloon...ik kan je je niet aanraden .

Om judge te worden kan ik je aanraden om naar judge.wizards.com te gaan en de Rules Advisor test te doen. De echte test mag je maar één keer in de drie maanden doen, maar je kunt ongelimiteerd oefenen. Die test geeft je een idee wat voor kennis je moet hebben.

Verder, neem contact op met een Level 2 judge, die kan je op weg helpen en mentoren. Ken je er geen? Laat het me weten en vertel me waar je woont, dan zorg ik dat je zijn of haar emailadres krijgt .
kv83
11 jaren geleden
Ik heb ook een paar keer overwogen om te proberen judge te worden. Ik denk wel dat ik het zou kunnen, maar het kost ongelooflijk veel tijd. En dan moet je gewoon eerlijk zijn tegenover jezelf, en als ik eerlijk ben heb ik er helaas niet genoeg tijd voor. Respect voor mensen die zoveel tijd investeren voor het plezier van anderen!
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Dank .
derooy89
11 jaren geleden
Krijgen we ook nog een update van vandaag hoe et daar is en of gaat??
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik denk het niet, want Sean heeft geen internet daar volgens mij . Hopelijk achteraf!
Bittemommy
11 jaren geleden
Mark, had je de karmic guide al online staan?
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Jep, had het linkje zelfs al aangepast . Check hier: Karmic Guide
Krabbel
11 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 21-07-2012 om 20:53
Judge worden om de foils kan ik je bijzonder afraden.
Verder, neem contact op met een Level 2 judge, die kan je op weg helpen en mentoren. Ken je er geen? Laat het me weten en vertel me waar je woont, dan zorg ik dat je zijn of haar emailadres krijgt .


Ik denk dat als je t doet om de foils dat je t om verkeerde redenen doet tbh, ik vroeg t me gewoon af, vind namelijk wel dat je awesome bent als je t kan en bedankt voor de tip, even peeken
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Graag gedaan . Je kunt hier nog wat lezen over het Rules Advisor Program.
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Ik heb al een paar x geoefend voor rules advisor, leuk tijdverdrijf
Jeff
11 jaren geleden
Gisteravond ben ook ik teruggekeerd uit Gent, samen met Amanda. We waren eigenlijk van plan op vrijdagavond de FunFoilFriday mee te doen, 4 rondes sealed en iedereen krijgt een promo (een soort prerelease dus), maar door omstandigheden was dat niet haalbaar.
Op zaterdagochtend, tot 15:00u waren alle pickup side-events 50% goedkoper en dat betekende dat we om 10.30u (een half uur na geplande opening inschrijving) aan onze eerste drafttafel zaten, met 4 maarliefst 4 nationaliteiten: 2 duitsers, 4 Nederlanders, 1 Belg en 1 Fransoze. Draften op een GP is in Single-Elimination vorm. Dat wil zeggen dat zodra je verliest, je uit het toernooi ligt. De winnaar van het toernooi kreeg 3 boosters en een voucher voor een gratis draft, de nummer 2 3 boosters en de verliezend halve finalisten mochten nog een booster ophalen.
Zelf had ik een evasion deck gedraft met best veel removal en een Talrand, Sky Summoner, Amanda had een -aggro/ramp deck. De eerste ronde speelde ik tegen Francoise, de Fransoze aan tafel. Game 1 maakte ik haar af door met een Griffin Protector en Harbor Bandit voor 5 door te komen die ze niet kon blocken en vervolgens de laatste twee puntjes damage te doen met Sign in Blood. Game 2 rampt ze idioot hard (Arbor Elf en Ranger's Path) naar een beurt 4 (!) Akroma's Memorial. Ik had een aardige hand, maar met alleen maar zwarte kaarten dus toen mijn drawstep een Island toonde heb ik gescoopt. Game 3 was ze manascrewed na een mulligan en vloog Vampire Nighthawk met wat exalted beesten hard naar de overwinning. Talrand, Sky Summoner had ik wel gepakt, maar niet gespeeld, want mijn volgende tegenstander zat aan de overkant te kijken...
Ondertussen speelde Amanda tegen Nessim, de Belg die links van mij zat. Na twee lange potten trok ze helaas aan het kortste eind, maar niet getreurd want met het Happy Hour kostte de draft slechts 7,5E... Zowel Ralf&Irene als Julian&Claudia waren net aangekomen en Amanda is gauw aangeschoven in de side-events rij om met Ralf&Irene in te schrijven voor een nieuwe draft.
De duitser rechts van mij won zijn eerste ronde van een van de andere Nederlanders en schreef daarna direct op dat hij de halve finale opgaf voor zijn tegenstander. Hij had namelijk 2 byes voor het hoofdtoernooi, maar moest toch echt de derde ronde gaan spelen. De draft deed hij slechts mee voor het goedkoop PlaneswalkerPoints (en 1 booster prijs) te scoren... Nessim zat hierdoor direct in de finale.
De tweede ronde speelde ik tegen de laatste mede-nederlander genaamd Tijmen. Ik zal bekennen dat ik niet meer zo goed weet wat hij speelde, maar volgens mij was het . Harbor Bandit werd vervloekt door hem in game 1. Game 2 had hij er een antwoord op en won hij. Game 3 kwam er een Crippling Blight op mijn Vampire Nighthawk, maar ik had 3 exalted beesten op hand en viel nog steeds hard aan. Zodra hij een Serra Angel speelde, speelde ik een Tricks of the Trade en was het over.
De finale speel ik tegen Nessim, een aardige Franstalige Belg die het ook erg leuk vond dat ik (in tegenstelling tot hemzelf) mijn vriendin zo ver heb gekregen mee te doen. Hij speelt met een aantal best heel dikke beesten. De finale duurde helaas niet bijzonder lang. Ik heb beide potten naar 5 gemulligand en hem beide potten op 1 gekregen, maar doordat hij ook dikke beesten had moest ik telkens met een exalted-beestje blocken om niet dood te gaan en kreeg ik hem net niet dood... Tsja, wat hadden die 2 kaarten extra wel niet kunnen betekenen?
Toch, 3 boosters opgehaald, een Talrand, Sky Summoner geopend in de draft en dat voor 7,5E; ik ben tevree! Svetlin Velinov (de artist van onder andere Talrand) is aan het signeren/alteren, dus ik besluit daar in de rij aan te sluiten om mijn Talrand onder hande te nemen. Hij gaat echter net met lunchpauze, dus later nog een poging. Direct na zijn lunchpauze begint hij met het 'alteren' van een [p]Playmat White Artist[/p]. Iemand heeft daar grof geld voor betaald, dus hij heeft geen tijd om mijn Talrand te alteren, maar een handtekening kon nog wel. Leuk!

Hierna heb ik met Julian&Claudia een pot commander gespeeld, gekeken bij Amanda's tweede draft, waarin ze onder andere een Liliana of the Dark Realms en een Nefarox, Overlord of Grixis heeft geopend. Ziet er tof uit! De eerste ronde zie ik nog hoe ze game 3 wint met een Duskdale Wurm aan haar kant en (best) veel beesten aan de andere kant. Ze wacht het juiste moment af (tot ze nog een beest heeft: Sentinel Spider), speelt een Mark of the Vampire op de Wurm en valt aan. De tegenstander blockt met 3 3/3 beesten en Amanda speelt een Titanic Growth. Dat is 1 kaart voor 3 beesten en daarnaast pakt ze 13 leven erbij en tikt ze voor 4 door de trample. Het overgebleven bord van de tegenstander kan hier niet meer tegenop en de volgende beurt scoopt hij. Ralf heeft ondertussen ook van Irene verloren in die draft en met Julian, Claudia en Ralf speel ik een potje casual. Voordat Ralf klaar is met combo'en met zijn elfjes (Patience is interessanter om naar te kijken ) Komen ook Irene en Amanda erbij staan omdat ze verloren hebben, maar dus wel een booster hebben opgehaald.
Het is inmiddels half 4 en om half 5 begint 2HG sealed, waar we alle 6 aan meedoen. Omdat die over etenstijd heenvalt gaan we op zoek naar wat te eten. De Ikea om de hoek bleek dicht (op zaterdag!) doordat het een nationale feestdag is, dus moesten we het stellen met de friettent buiten of de pasta binnen. De pasta was een prima, maar vroege, maaltijd en met frisse moed gaan we de 2HG sealed in.

Amanda en ik bouwen een deck met veel removal (2x Murder, 2x Essence Drain, 1x Public Execution) en goede enchantments (3x Mark of the Vampire, 1x Tricks of the Trade). De 'bom' in dit deck is Harbor Serpent, want in 2HG is landwalk zo goed als unblockable. 2x Talrand's Invocation is ook niet bepaald verkeerd...
Het tweede deck is en bevat Divine Verdict, Searing Spear, Flames of the Firebrand en Planar Cleansing als removal, naast de goede enchantments Volcanic Strength (praktisch unblockable) en Rancor en de bommen Garruk, Primal Hunter en Hamletback Goliath. Rhox Faithmender is best cute met alle lifegain in Amanda's deck...
De eerste ronde mogen we tegen Julian en Claudia aantreden en zij schieten best goed uit de startblokken. Ondanks dat Exalted niet super werkt in 2HG lijkt Julian toch een exalted deck te spelen en al gauw zien we waarom: Sublime Archangel. De Archangel vangt echter direct een Essence Drain. Daarna speelt Amanda een Harbor Serpent en Rise from the Grave op de Archangel... Switcheroo ruilt een token van Julian om met de Serpent, maar ik maak de Archangel unblockable met Volcanic Strength. Claudia probeert Searing Spear in response, maar ik heb Titanic Growth en de archangel valt aan voor grofweg 15.
De tweede ronde trekken we onze removal niet en dat is heel zuur als Krenko, Mob Boss op tafel komt. Hamletback Goliath kan wel heel groot worden met al die goblins, maar Divine Verdict maakt hem dood en Pacifism zorgt ervoor dat de zombie-versie van de Goliath (Rise from the Grave) niet mee mag spelen. Zodra de tegenstander 20 zombies gaat maken hebben we de Fog in mijn hand nodig en 1 beurt over om Planar Cleansing te trekken, maar het mocht niet baten.
Ronde 3 loopt redelijk zoals we het zouden willen. De tegenstanders hadden weinig flyers en degene die ze hadden verwijzen wij naar de grafbak. Met 7 damage door de lucht per keer (Faerie Invaders en Talrand's Invocation) gaan we snel door hun leven heen, zonder verder iets te spelen. De speler pakt een beurt te laat zijn 6e land en kan dus niets met de Planar Cleansing in zijn hand, maar zelf met de Cleansing hadden we beiden nog een goede knuist kaarten achter de hand...
De 4e en laatste ronde viel daarentegen nogal tegen. We hielden allebei een redelijke hand, maar met weinig beesten. Zij komen gigantisch hard uit de startblokken en wij zien beurt 6 nooit, anders had Planar Cleansing de pot zo om kunnen draaien...
Met dit 2-2 resultaat mogen wij als team nog wel 2 boosters ophalen en we hebben leuk gespeeld met onze decks, hebben het naar ons zin gehad en daarvoor zijn we gekomen; een geslaagde dag dus!
Sean, Julian, Claudia, Amanda en ik trekken nog even de stad in, maar door de Gentse Feesten is het er echt bizar druk en overal stinkt het naar oud bier en kots, dus veel verder dan de McDo's zijn we niet echt gekomen. Na het ontbijt zijn Amanda en ik zondags nog even Gent ingegaan, wat een mooie stad zeg! Gaan we zeker nog een keer naar terug als er niet op elke hoek van de straat (en daartussenin) podia en barretjes staan.
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Klinkt als een goed weekend!
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 23-07-2012 om 10:50
Klinkt als een goed weekend!


Dat was het zeker! Oh, en oeps, dat verhaal is veel langer dan de bedoeling was. Succes met lezen

Edit: toevallig kwam ik een foto van mijn eerste draft tegen op het web. Op de voorgrond zie je Amanda, midden in beeld mijn eerste tegenstandster. Overigens maakte een van de Judges bij de side-events bij Amanda's 2e draft de opmerking dat hij altijd wel 25% vrouwen in zijn drafts wil hebben...
 bijgewerkt door Jeff 11 jaren geleden
Fjaulnir
11 jaren geleden
Mooie schouder, Jeff
robbertvanderkleij
11 jaren geleden
Cool verhaal Jeff.
Aantal opmerkingen:
- Je weet dat het Francaise is hè, fransoos is een scheldnaam .
- Irene wint van Ralf in een Draft... WHOOHOO! (Irene maakte vrijdagavond de opmerking dat ze nooit van Ralf won in drafts)
- Jammer dat jullie niet meer konden halen uit die 2HG poule. Klonken als goeie decks.

Waren er op zondag geen side events meer?
Jeff
11 jaren geleden
Er waren op zondag wel side-events, maar doordat we korter in Gent waren dan gepland (de planning was op donderdagochtend al te gaan) hadden we nog nauwelijks iets van de stad gezien!

Francaise/Fransoze: whatever

Misschien dat ik zo de uiteindelijk gespeelde decks nog even online zet, voor ik kaarten op ga ruimen. In totaal 23 boosters geopend in Gent; dus dat is wel weer even opruimwerk
Krabbel
11 jaren geleden
Quote:
Dat was het zeker! Oh, en oeps, dat verhaal is veel langer dan de bedoeling was. Succes met lezen


ach, zo'n straf was het niet, leuk verhaal

Quote:
Fjaulnir 23-07-2012 om 12:03
Mooie schouder, Jeff

welke schouder is die van precies?
 bijgewerkt door Krabbel 11 jaren geleden
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
Krabbel 23-07-2012 om 13:12
Quote:
Dat was het zeker! Oh, en oeps, dat verhaal is veel langer dan de bedoeling was. Succes met lezen


ach, zo'n straf was het niet, leuk verhaal

Bedankt!

Quote:
Krabbel 23-07-2012 om 13:12
Quote:
Fjaulnir 23-07-2012 om 12:03
Mooie schouder, Jeff

welke schouder is die van precies?

Mijn schouder staat er niet op, die van Amanda wel, met de gekleurde blouse. Helaas had die fotograaf niet meer van die drafttafel op de gevoelige plaat gelegd.
Fjaulnir
11 jaren geleden
Ah, ik dacht omdat je 1e matchup tegen Amanda was, dat jij die persoon was die tegenover haar zat (en we dus je rug konden zien ).

Nu ik beter oplet zie ik idd de boosterwraps nog op tafel liggen dus dat het idd nog tijdens het packjes rondsturen is ipv tijdens het spelen zelf.
Tuinkabouter
11 jaren geleden
Kwam pas nog een judge tegen die erheen was geweest. Dit was de play van het weekend:

Beurt 0: Leyline, Leyline, Leyline, Leyline, Leyline.
Beurt 1: Serra's Sanctum, Opalescence, schop je dood.

Het deck heet leyline.dec en heeft het volgens mij verder niet echt ver geschopt
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top