Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

FNM 13 Januari 2012

Eclavyrr
12 jaren geleden
Datum: Vrijdag de 13e...

Locatie: Sittard

Gespeeld deck:
[d]628[/d]

Fysieke status:
Nog wat restanten van een verkoudheid/griep maar verder fit. Vingers ontspannen.

Mentale status
Gablarglblarglblub. Normaal dus.

And here... we... ... go!

-------------------------------------------
Ronde 1 vs Saphie met Kuldotha Red

Game 1 mijn kont heeft alle kanten van de kamer gezien. Vlotte win voor Saphie en was vrij kansloos. Game 2 stevig ingeboard en teruggevochten!
Game 3 had Saphie echt enorme pech toen ze terug moest mulligannen naar 4 en ik eigenlijk een vrijwel ideale hand had.
Sideboard:
+2 Celestial Purge / +2 Gut Shot
-2 Mirran Crusader / -2 Midnight Haunting

Resultaat: 2-1 gewonnen
MVP: Mortarpod (en veel tokens)


-------------------------------------------
Ronde 2 vs Olaf met Grixis Control
Game 1 enorm spannend, beide deck gingen hard tegen elkaar op. Uiteindelijk bracht een Olivia Voldaren waar ik geen direct antwoord op had de doorslag en met nog 1 leven te slopen bij mijn tegenstander ging ik ten onder.
Game 2 was INSANE. tegenstander hield een hand met 5 land, Olivia en Snapcaster. Ik had een ideale hand, alleen wat manaflood na een paar beurten. Tegenstander stond in megatopdeck mode en raapte antwoord na antwoord af. Beurt 21 was game, beide 3 kaarten ophanden en mijn beide grafbakken lagen vol. Aan zijn zijde o.a. 3 Liliana's, 1 Olivia, 1 Titan en poepveel removal/counters. aan mijn zijde 2 Garruk relentless, 1 Elspeth, 5 land en rest alleen maar creatures waarvan 3 gesloopte (!) Thruns. Tegenstander heeft me doodgepongeld met een eenzame Snapcaster.

Sideboard:
+2 Celestial Purge / +2 Mimic Vat / +3 Thrun, the Last Troll
-2 Overrun / -2 Midnight Haunting / -3Mortarpod
Ik had een derde Overrun moeten verwisselen voor een 4e Oblivion Ring

Resultaat: 0-2 verloren maar complimenten van de tegenstander dat ik zo hard terug kon komen na eindeloze Slagstorms en Ratchet Bombs
MVP: Oblivion Ring te goed tegen decks met weinig threats.


-------------------------------------------
Ronde 3 vs Kevin met Control
Wandeling door het park. Vrij hard geroffelstompt door het control deck heen. Terughoudend mijn threats gespeeld en counterspells uitgelokt met lower threats. tegenstander speelde veel token defense.

Sideboard:
+1 Mortarpod / +3 Thrun, the Last Troll
-2 Overrun / -2 Midnight Haunting

Resultaat: 2-0 gewonnen
MVP: Garruk Relentless

-------------------------------------------
Ronde 4 vs Tim met Haunted Humans
Ik in topdeck modus! Op elke threat een antwoord gehad, en gewonnen op Garruk!
Vrij weinig ingeboard, ik verwachtte Elesh Norn, Grand Cenobite maar die had geen zin om te komen spelen kennelijk.
Briljante play op het laatst. Ik WIST dat mijn tegenstander zijn Elesh had geraapt als reactie van een Think Twice op mijn mainphase. Ik had 5 mana ter beschikking, hij 9 waarvan nog 4 open...
Untap, tap uit voor GGWWW, speel BoP (tegenstander lolt), activeer Mortarpod en sloop zijn twee resterende Timely Reinforcements mannen met 2 BoPs, Activeer Mikaeus, the Lunarch met zijn laatste counter, geflipte Garruk Relentless -3 voor een whopping +5/+5 en trample. Val aan met 3 8/8 deathtouch wolfjes en een 10/10 golem. Tegenstander ligt open en (lag) klaar om mijn Overrun te counteren met zijn Mana Leak. Instagib van 23 naar -5.


Sideboard:
+3 Thrun, the Last Troll
-1 Hero of Bladehold / -2 Midnight Haunting

Resultaat: 2-0 gewonnen
MVP: Birds of Paradise!

leuke avond gehad, beetje getrade en gemerkt dat, ondanks de ontzettend variërende metagame bij ons, Township Tokens best hard gaat!
 bijgewerkt door Eclavyrr 12 jaren geleden
Saphie
12 jaren geleden
FNM Vrijdag de 13de

*insert sound affects*

gespeeld met:



Vergeten mijn sideboard aan te passen...

vrijdag de 13de

Game 1: Planeswalker tokenship ....Doofenshmirtz'Tokinator... zucht

Wat een avond...vrijdag de 13de...
Eerste ronde tegen Ruud. Dit loopt altijd uit op een echtelijke ruzie!

[d]628[/d]

"Aaaaaah Melle het vogelbekdier!!! Ik...Ik had je niet verwacht!! En daarmee bedoel ik natuurlijk dat ik je allang verwachte!!!"

"Kom, dan laat ik je mijn nieuwste creatie zien! De Tokinator!!"

"Het begon allemaal vorige week tijdens een potje magic....." *flashback*


Gurglgurglgurgl

Ronde 1 verliep redelijk. Ik moet altijd erg geconcentreerd spelen wil ik van Ruud winnen. ...meh.
Hij speelde . Zo dacht ik tenminste. Dus ik verwachte in een tokinator deck wel een Timely Reinforcements en eventueel een Day of Judgment. Maar die kwamen niet. Dus ik had niet zo heel voorzichtig hoeven te spelen achter af. Ik hield namelijk wat kaartjes achter just in case.
Ronde 2 was voor Ruud. Het liep best gelijk op. Alleen als hij eerste 3 beurten veel tokens op tafel krijgt, heb ik niet meer zo heel veel kans om er nog optijd door heen te breken.
Ronde 3....mulligun naar 6, 5 ,4.....zucht vrijdag de 13de

Uitslag 1-2

Game 2: Werewolves

Natuurlijk Werewolves.....vrijdag de 13de



magu was zo aardig geweest om aan mijn tegenstander dit deck uit te lenen.
Bedankt...
Ronde 1 zoals altijd bij werewolves gaat dit lekker snel. 1-0 voor mij.

Sideboarden: Normaal gaan mensen met Werewolves dingen zoals Slagstorm, Ratchet Bomb en andere removals in boarden. Dus ik had mijn speciale sideboard techniek toegepast en van mijn Kuldotha Red een RDW gebouwd door de hele Kuldotha Rebirth, Mox Opal enz combo er uit te gooien, waardoor ik dus minder "weenies" (wie verzint die namen?) heb en de tegenstander met kaarten op de hand zit die niet te gebruiken zijn.

Ronde 2 verliep daardoor super. Mijn Stromkirk Noble kon lekker zijn gang gaan met een beetje back up, tot beurt 3. Daarna had ik nog genoeg op hand om het potje af te maken.

Top gesideboard!

Uitslag 2-0

Game 3: RDW ?

Tegen RDW gespeeld door Brenda.
Echt ik kan niet tegen RDW op, voornamelijk omdat mijn deck in vergelijken met RDW iets minder in balans is en te afhankelijk is van beestjes. Daarbij is RDW vs RDW altijd een wedstrijdje van wie krijgt de snelste damage. Dus meh....

vrijdag de 13de

standard
RDW
door Saphie6 jaren geleden


Uitslag 0-2

Had er ook niet echt zin in....
Kreeg nog allerlei tips zoals: stop Dismember in je sideboard. Nu vind ik ten eerste niet fijn dat h et -5/-5 doet en niet 5 damage die ik ook op een tegenstander kan doen. Dan moet je te lang wachten tot dat grote beest komt waar je die -5 op kunt doen, terwijl die vaak 6/6 zijn. en je bent 4 levens kwijt. Ik vind het debateble, maar ik vind em echt niets....

vrijdag de 13de

dat wordt nu echt irritant....

Game 4: Ramp

Een hoop grote beestjes op het einde....met Primeval Titan en Liege of something.
Ik was te snel. Al kwam er in ronde 2, heel snel 2 Birds of Paradise en een visionair op tafel. Toen was het beurt 3 Primeval Titan op tafel. En daarna nog 1...Ik had er geen antwoord op, dus snel het potje beindigd. Ronde 3 ging weer zoals het moest.

Uitslag 2-1

Uiteindelijk uitslag: 2 win 2 loss

vrijdag de 13de


Ach ja...misschien nog een rondom!!!

....

vrijdag de 13de

 bijgewerkt door Saphie 12 jaren geleden
magu
12 jaren geleden
Metagame (18 spelers)
2 RDW, 2 GW tokens, 2 White weenie, 2 Illusions, 2 Solar slare, 8 one-offs

Ik speelde:



Ronde 1`vs mijn eigen budget weerwolfjes
Weinig spannends te melden. Ik bouw rustig op en kan met mn cheap spells zorgen dat zijn grut menselijke trekjes blijven vertonen.
2-0 win

Ronde 2 vs solar flare
Mijn grote voordeel was dat ik met 8 clones zijn trucjes makkelijk kon evenaren. Zo hebben we een aantal keer beide veel sun titans en/of rune scarred demons gehad. Op het eind van potje 1 werd ik echter te gready en kopieerde ik een sun titan, waar een rune scarred demon me het potje had kunnen winnen (search mindslaver). Potje 2 werd door tydgebrek en gebrek aan concentratie door de fout van potje 1 snel uit handen gegeven.
0-2 loss

Ronde 3 vs pjcdekoning Haunted Humans
Potje 1 werd erg close doordat hij snel van start ging en me met een dubbele honor of the pure het erg moeilijk maakte. Een myr battlesphere zorgde er echter voor dat ik wat extra tijd kreeg (yay colorless blockers). De beurt erna clonede ik de battlesphere twee keer. Hierdoor had ik meer myrs om te tappen voor een aanvallende battlesphere dan dat hij nog aan leven over had.
Potje 2 wist ik 2 lord of the unseen te spelen, en deze 2x te kopieren met phantasmal image. Ze werden vergezeld door een phantasmal bear. Waarmee ik hem tot 10 leven had weten te krijgen. Tegenover me lag een Mirran Crusader met daaronder een Angelic Destiny die genoeg damage kon doen om korte metten met me te maken. Ik topdeckje een inkmoth nexus! In zijn beurt vergat hij de nexus en viel met alles aan. De nexus ook one for the team en hield daarmee de dodelijk gevaarlijke crusader weg. Zijn grondtroepen werden eenvoudig tegengehouden door de stapel illusions. In mijn beurt mocht hij zich geen verdere illusies maken
2-0 win

Ronde 4 vs Tempered Steel (budget)
Eindelijk kwamen mijn grand architects langs. Het deck liep zo lekker dat ik engine na engine kon spelen. Deze werden echter weggewerkt door Oblivion ringetjes. Batterskull bleek echter te veel voor zijn removal.
2-0 win

3-1 gegaan en hierme 3e geworden (nr 1 en 2 speelden de laatste ronde gelijk en eindigden hierdoor beide op 10 punten).
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 3 posts
  • Laatste post magu 12 jaren geleden
  • Gemaakt door Eclavyrr 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top