Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

FNM 23 December 2011

Saphie
12 jaren geleden
FNM 23 December 2011

Alweer de derde editie van FNM in Sittard.
Iets mindere opkomst, maar mensen hebben de avond voor kerstavond misschien iets beters te doen.

Deze week gespeeld met mijn Kuldotha Red Wins.



Enige aanpassing aan het deck is; 3x Spikeshot Elder eruit en 3x Tezzeret's Gambit erin.
Waarom? Ik vond de Elder niet altijd even nuttig, vaak werd ie er uit geboard. En omdat ik vaak met een lege hand kom te zitten vond ik 2 kaartjes rapen en proliferaten betere toevoeging aan dit deck.

Ik kon helaas geen Slagstorms meer vinden dus heb ik er 4x Shock voor in de plaats gedaan in het sideboard.
Dus strategie tegen gelijke agro decks kon ik vanavond niet testen, helaas.

Game 1: Glint Hawk



Het gevreesde deck van de eerste week in Sittard.
Echter ging het dit keer een stuk beter. Voornamelijk omdat de tegenstander nog geen goed sideboard had. En kaarten zoals: Timely Reinforcements miste. Er werd zo nu en dan wel een Oblivion Ring op tafel gegooid, maar dat had niet veel invloed.

Snelle potjes. Niet gesideboard.
Win had ik voornamelijk te danken aan de onervarenheid van mijn tegenstander met zijn geleend deck. Ik denk dat hij beter een paar handen opnieuw had kunnen rapen.

Uitslag: 2-0

Game 2: Werewolves



Het gevreesde deck van de vorige keer...
De eerste ronde was vrij snel voorbij. Goede hand, snel. 1-0

Sideboarden: Ik was aan het twijfelen of ik er zoveel uit moest halen zoals ik vorige week had gedaan. Uiteindelijk heb ik besloten om alleen de Curse of Stalked Prey eruit te halen omdat mijn beestjes er toch niet door heen komen, en vervolgens 3x Act of Aggression en een Shock er in te boarden. Dus eigenlijk weinig aangepast aan het deck.

Tweede ronde ging best wel gelijk op. Helaas raapte ik net mijn laatste mana niet om Act of Aggression te spelen op zijn Instigator Gang. 1-1

De derde ronde raapte ik in het totaal maar 1 mana af. Het was een gok om er mee te beginnen, maar ik had zo'n goede hand. 2x Stormblood Berserker een Shrine of Burning Rage, de Kuldotha Rebirth. Zou echt goede start zijn geweest. Helaas blijf ik op 1 mana steken. Uiteindelijk stond hij op 4 en had ik 2x Galvanic Blast vast....helaas.

Uitslag: 1-2

Game 3: Infect

Game 3 moest ik tegen Dafrenzel hij speelde met zijn Infect deck (groen met een beetje wit en zwart erin).



Zowel zijn als mijn deck zijn beetje erg situationeel, en afhankelijk van de openingshand. Welke deck nou het meest situationeel is laat ik aan jullie over om te beoordelen.
Mijn deck ging lekker snel en had goede removal. Ronde twee ging echter wat minder...waarom? Gewoon slechte hand.

Winnende kaart tegen dit deck: Spellskite

Uitslag: 2-1

Game 4: Heartless Summoning

Niet helemaal duidelijk wat mijn tegenstander speelde. Het was veel counters, removal en dikke beestjes. bv. Massacre Wurm Consecrated Sphinx Phyrexian Metamorph Steel Hellkite Grave Titan en Frost Titan.

Keycard in zijn deck: Heartless Summoning



Zoiets....

Het spel aan mijn kant was meer om te zorgen dat ik snel genoeg was voor dat zijn dikke beestjes op tafel kwamen. En zorgen dat hij zijn counters gebruikte op kaarten die minder belangrijk waren dan de volgende kaart die ik ging spelen. Dat lukte goed. 1-0

Sideboard: Act of Aggression erin.

Ronde 2 moest ik helaas mullegunnen naar 5. Maar toen raapte ik mijn goede combo: Kuldotha Rebirth Mox Opal Memnite Mountain Curse of Stalked Prey.
Met 1 mana in mijn begin hand gewonnen.

Uitslag: 2-0

Ik was erg blij met de laatste uitslag, omdat het tegen een goede speler was waar ik nog noooit van gewonnen had.

Leuke avond.
Niet erg spannende potjes.

Eclavyrr, magu en Dafrenzel waren ook aan wezig.

Bedankt voor de avond.
 bijgewerkt door Saphie 12 jaren geleden (te veel wijzingen...)
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Leuk, die verslagjes! Keep it up
magu
12 jaren geleden
Waarschijnlijk met dank aan de aankomende kerst was het gister niet al te druk, maar desondanks hartstikke gezellig. We waren met 13 spelers met 12 verschillende decks.

Metagame breakdown:
2 spelers: grixis control & /{u/b} Weenie
De rest: Werewolves, DW, heartless, Tempered Steel, Shape Anew, vampires, poison, mill, spirits.

Results:
4-0: Grixis Control
3-1: 2x White Weenie, Werewolves, RDW

Zelf ging ik 2-2 met mijn wazige brouwsel:




Ronde 1 vs. White Weenie 0-2
De manaschroef was me niet gunstig gezint in potje 1. Hij kwam snel op gang en kon me makkelijk van de tafel vegen. In potje 2 speelde ik het klaar beide [k]blightsteel[/k] colossus te rapen. Zonder mijn combo ging ik niet snel genoeg om hem bij te kunnen houden.

Ronde 2 vs. Poison 2-1
Potje 1 en 3 verliepen redelijk snel. Beurt 3 blade splicer, beurt 4 shape anew, beurt 5 rawr voor 11 first strike trample flying infect damage. Potje 2 was daarentegen interessanter. Ondanks dat mijn tegenstander land op 1 landje bleef haken, wist hij met 'gratis' spells genoeg poison naar mijn hoofd te slingeren. Well played Dafrenzel.

Ronde 3 vs. heartless 0-2
Te veel removal & dikke titanen om ook maar iets tegen te kunnen beginnen. Na sideboarden (combo eruit, over naar UW tokens mocht ook niet baten.

Ronde 4 vs. Mill 2-0
Hij speelt een redelijk traag deck met weinig permanents. Potje 1 ging redelijk soepel met een beurt 6 blightsteel colossus aanval. Potje 2 was lachwekkend. Dankzij Shape Anew en Phantasmal Image had ik op een gegeven moment 3 Blightsteel Colossus in het spel. Na aftrek van wat de toughness van 3 zombie tokens, mepten ze gezamenlijk voor 27 poison
 bijgewerkt door magu 12 jaren geleden
Eclavyrr
12 jaren geleden
Ik speelde met mijn Olivia en Friends deck (en heb veel tips erover gekregen van de andere grixis speler, maar ook complimenten voor wat andere speeltechs) [d]1809[/d]

Game 1 - vs Spirits 2-0
Twee vrij snelle potten, uitzitten tot 3-4 mana dan Slagstorm en Olivia Voldaren met counters om bord vrij te houden en te winnen.
Opmerkelijke move: Liliana of the Veil -2 op mezelf gebruikt om Olivia te slopen en een nieuwe te casten. Lag een Pacifism op die ik niet weg kreeg....

Game 2 - vs Weenie 1-2
Manaflood in eerste ronde nekte me nogal.

Tweede ronde goed ingeboard, maar kreeg geen rode mana. Alsnog gewonnen door een Precursor Golem op tafel te krijgen en de beurt erna een Phantasmal Image op te spelen.

Derde rond geen mana issues, maar matige openingshand na een nog slechtere. Mulligan ftl. Tegenstander kon te veel resolved en had 2 Honor of the Pure op tafel gekregen en een Moorland Haunt. Mijn removal had een dagje vrij genomen

Game 3 - vs Grixis mirror 0-2
Kracht gezien van Devil's Play icm Desperate Ravings. Pijn.
Tweede ronde problemen gekregen door een geresolvede Mimic Vat een uitblijven van mijn Ancient Grudge
Twee laaaaaange saaaaaaaaaaaie potten verloren tegen de winnaar vd avond

Game 4 - vs Tempered Steel 2-1
Ronde 1 was gauw voor hem, veel agro en ik raapte geen removal.
Alle removal ingeboard en counters uitgeboard en de volgende twee rondes met twee vingers in mijn neus gewonnen.

Tevens 2 Sulfur Falls bij weten te ruilen en een Chandra, the Firebrand met magu geregeld.

Erg tevreden over mijn deck, nog wat finetuning en dan zien we weer verder
 bijgewerkt door Eclavyrr 12 jaren geleden
Saphie
12 jaren geleden
Quote:
Kracht gezien van Devil's Play icm Desperate Ravings. Pijn.


Hoe werkt die combo dan?
Firebolt
12 jaren geleden
Cool! Ben ook bezig met mijn Grixis deck
Nu bijna de kaarten bijeen om ook mee te doen aan FNM
Dafrenzel
12 jaren geleden
Leuk verslag weer van zowel Saphie als Eclavyrr. Zelf moet ik nog eens iets gaan schrijven. Ben niet goed met dingen onthouden. Maar goed, mijn infect deck ging aardig, wel idd afhankelijk van. 1 pot gewonnen de rest met 2-0 of 2-1 verloren.

Tijd voor wat vernieuwing zou ik zeggen. Mogelijk volgende keer een ander deckje.
magu
12 jaren geleden
en bedankt

ben benieuwd wat je gaat brouwen
Saphie
12 jaren geleden
Quote:
Leuk verslag weer van zowel Saphie als Eclavyrr.


haha jouw verslagje is niet leuk Maick!
Mijne wel!
 bijgewerkt door Saphie 12 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 9 posts
  • Laatste post Saphie 12 jaren geleden
  • Gemaakt door Saphie 12 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top