See the Unwritten

See the Unwritten

Khans of Tarkir

Reveal the top eight cards of your library. You may put a creature card from among them onto the battlefield. Put the rest into your graveyard.
Ferocious — If you control a creature with power 4 or greater, you may put two creature cards onto the battlefield instead of one.
€ 1,00

Op voorraad. Nu besteld, vrijdag in huis.

Win een Boosterbox Modern Horizons Maak automatisch kans op een boosterbox Modern Horizons! Ontvang gratis loten bij elke 40 euro die je besteedt.

Kaart informatie

NaamSee the Unwritten
Manacost
Converted mana cost6
TypeSorcery
SetKhans of Tarkir 
RarityMythic
Oracle tekstReveal the top eight cards of your library. You may put a creature card from among them onto the battlefield. Put the rest into your graveyard.
Ferocious — If you control a creature with power 4 or greater, you may put two creature cards onto the battlefield instead of one.
ArtiestRyan Barger
 

Reacties op See the Unwritten

koffiemelk
2 jaren geleden
Bedankt voor de uitleg, zo heb ik weer wat geleerd
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Het komt door hoe de kaart verwoord is dat het niet werkt. Je revealed de kaarten en dan kies je een creature (of twee), en dan pas gaan de kaarten naar je graveyard. Op het moment dat je kiest liggen de kaarten dus nog op je library, revealed en wel. Maar nog niet in je graveyard, dus ziet Jarad ze niet.
TheRobinros
2 jaren geleden
Helaas niet, want op het moment van resolven van See the Unwritten is Jarad nog een 2/2. De interventing-if-clause doet dus niets en je krijgt 1 creature. Als die klaar is met resolven, groeit Jarad direct.

Als Jarad van tevoren al groot genoeg was geweest, dus 4/4 of groter, dan was Ferocious sowieso af gegaan.

Vrij weinig combo tussen die twee dus.

Edit: Ninja'd, maar met hetzelfde antwoord
 Bijgewerkt 2 jaren geleden door TheRobinros
Saint
2 jaren geleden
Op het moment van resolven moet je kijken of je aan de voorwaarden van Ferocious voldoet. Heb je op dat moment een creature met power 4 or greater? Dan mag je 2 creatures op de battlefield leggen. Zo niet dan slechts 1.

Als Jarad, Golgari Lich Lord niet power 4 or greater heeft op het moment van resolven dan mag je dus maar 1 creature op de battlefield leggen.

Het Ferocious effect geeft een "upgrade" als het ware aan de spell, mits je aan de voorwaarden voldoet.
Je krijgt niet beide, of dubbele effecten.
koffiemelk
2 jaren geleden
Kan iemand mij uitleggen hoe deze kaart werkt samen met Jarad, Golgari Lich Lord?

Naar mijn idee gaat de eerste regel eerst af en wordt Jarad dus groter door zijn passive ability (gaan we even er van uit dat er 3 creatures tussen de 8 kaarten zitten). Waarna daarna gekeken wordt naar de Ferocious ability van See the Unwritten. Maar klopt dit, of is dit wishfull thinking?

Ohhw vervolg vraag:
En als er nou 2 kaarten tussen de bovenste 8 zitten, is Jarad net power 4. Gaat dan de ability nog steeds af, of kan dit niet omdat dan Jarad zakt naar 3 als het beestje terug gehaald word uit de grave?
Of zit ik nu te lastig/dom te redeneren.

Alvast bedankt.
 Bijgewerkt 2 jaren geleden door koffiemelk
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Dat is gefixed
Blasty
2 jaren geleden
Dat heeft betrekking op de Condities van Magic kaarten

Er mag trouwens wel wat aan de prijs gedaan worden, want die hoort natuurlijk lager dan een gewone versie.
 Bijgewerkt 2 jaren geleden door Blasty
BluezamX
2 jaren geleden
Wat wordt precies bedoeld met (VG)?
Blasty
4 jaren geleden
De art doet een beetje denken aan Ice Age / Coldsnap vind ik.
NederNakkeR
4 jaren geleden
Hebbuh hebbuh.. geniale kaart
iDeal Mister Cash Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top