Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #140: Schattenjacht!

Archranex
4 jaren geleden
Welkom bij Build Your Card nummer 140!

De regels van Build Your Card:
1. Een kaart per deelnemer (gedurende de week mag je nog veranderingen aanbrengen).
2. De ontwerper van de beste kaart mag het thema van de volgende BYC bepalen.
3. Wees aardig voor elkaar.
4. Heb vooral lol met elkaar.

Dit zijn de criteria aan de hand waarvan de inzendingen beoordeeld worden:
1. Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Voldoet de kaart aan het thema?
3. Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Is de kaart niet te ingewikkeld?
6. Hoe origineel is de kaart?
7. Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?

Dit keer gaan we samen op schattenjacht! Jawel, het thema van deze BYC is Treasure tokens en Gold tokens; maak een kaart die iets doet met één van deze twee tokens.



Let op, ze zijn gelijkaardig, maar niet identiek! Het verschil, samen met de flavour, is dat je Treasure tokens ook moet tappen om te gebruiken, Gold tokens niet. Daarbuiten doen ze hetzelfde: sacrifice ze en je krijgt één mana van een kleur naar keuze.

Ook is de verwoording van deze tokens op kaarten wat veranderd: zie Gild => The First Iroan Games en Smothering Tithe => Dockside Extortionist.
Terwijl vroeger de hele tekst van de token werd vermeld op de kaart, wordt nu enkel gesproken van Treasure tokens of Gold tokens (met mogelijks de rest in reminder text).
Zo hebben jullie ook al direct een aantal voorbeelden, maar je kan ook eventueel nog wat meer research doen naar andere kaarten die deze tokens gebruiken om nog wat extra inspiratie op te doen.

De deadline van deze BYC, en dus de laatste dag om inzendingen te doen, is woensdag 1 april (en nee, dit is geen grap )

Zo, dan rest er mij niets anders meer dan jullie veel plezier en succes te wensen bij deze BYC! Laat het goud maar stromen!
 bijgewerkt door Archranex 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Philosopher's Stone
Artifact
, Sacrifice an artifact: Create a Gold Token.
The stone that turns lead into gold.
TheRobinros
4 jaren geleden
Zakuul, Grim Hoarder
Legendary Creature - Dragon
Flying
Whenever a creature attacks you or a planeswalker you control, create a Gold token.
, Sacrifice a Gold token: Until your next turn, target creature loses all abilities and can't block.
, Sacrifice 3 Gold tokens: Until your next turn, target creature loses all abilities and attacks you if able.
, Sacrifice 5 Gold tokens: The next spell you cast this turn has Improvise.
5/5
Nissa333
4 jaren geleden
De card versie:

(Ik kon niet echt de beste art vinden, Midas spuugde namelijk geen geld uit. Maar ik denk dat de art toch wel een beetje past. En ik vind dat deze art erg Magic achtig lijkt )

De full-art promo:




Dit is natuurlijk geïnspireerd op het mythische verhaal over Midas, alles wat zijn handen raakte veranderde in goud. Tot dat hij zijn handen in de rivier waste, en dit zorgde voor de gouden stranden aan de rivier. Wat vertaalt naar de islands die alle kleuren kunnen maken.
Hij is zwart omdat de ability erg lijkt op Deathtouch (wat voornamelijk een zwarte ability is) en hij is blauw door zijn rivier flavor
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Atem, Tomb Raider
Legendary Creature - Human Rogue

Atem is Unblockable.

Zombies your opponents control are Goaded.

Whenever Atem deals combat damage to a player, exile target card from that player's graveyard. If its a creature card, it's controller creates a 2/2 black Zombie creature token. Otherwise, you create a Treasure token.

1/3



Vet! Mijn inzending is een Commander die Treasure tokens kan maken, voor een lekkere synergy met Revel in Riches.

Daarnaast is het een grafrover in Amonkhet, die moet wel iets met zombies hebben. Door zijn ability kan hij ze aan opponents geven, maar heeft hij er zelf geen last van.
Sunitram
4 jaren geleden
Aiden, fickle leprechaun

Legendary Creature - Gnome

Partner

Landfall - Whenever a land enters the battlefield under your control, create a gold token. Exile that token at the beginning of the next end step.

His gold disappears the moment it reaches your pockets.

2/2

---

Ik weet niet zeker of het een algemene fantasy trope is of dat het alleen in het Harry Potter universum zo werkt, maar deze kaart is gebaseerd op het gegeven dat leprechaun goud na enige tijd verdwijnt. Landfall maakt 'm groen (wat ook mooi past bij het feit dat het een leprechaun is ), de tijdelijke ramp rood. Uiteindelijk is het een legendary Lotus Cobra geworden, dus om 'm iets spannender te maken heeft ie partner gekregen
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
WJayW
4 jaren geleden
Hidden treasure cove
Enchantment - aura

Enchant land

When Hidden treasure cove enters the battlefield create 2 treasure tokens.

When enchanted land becomes tapped, destroy it.

When the cove was gone, so was the treasure... or so they thought. - Admiral Beckett Brass

---
Verborgen schatten, piraten, deze kaart spreekt voor zich denk ik zo.
Maar om toch even aan te halen het is gebaseerd op Blight maar dan in combinatie met het piraten thema, Admiral Beckett Brass was de inspiratie en dus zijn de kleuren hetzelfde.
Ik twijfelde in het begin nog of ik 2 of 3 treasure tokens moest maken, maar uiteindelijk voor 2 tokens gekozen omdat ik niet wilde dat de rarity hoger zou moeten zijn als uncommon. De kaart moest vooral speelbaar zijn in grixis decks.
 bijgewerkt door WJayW 4 jaren geleden (extra motivatie)
Eclavyrr
4 jaren geleden
Diggy Diggy Hole
Tribal Sorcery - Dwarf

As an additional cost for playing Diggy Diggy Hole sacrifice a land.
Create a Gold token for each Mountain you control.

"Who knows what we'll find beneath,
we can never dig too deep!"
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
Daedalon
4 jaren geleden
Dimir Negotiator
Creature - Human Rogue

: Create a Gold Token for each creature you control.
, Sacrifice X Gold Tokens: take control of target creature you don't control, where X is its converted manacost until your next end turn.

Everyone has a price, it is just a matter of how much.

1/4
 bijgewerkt door Daedalon 4 jaren geleden
Triskelion88
4 jaren geleden
Charons Obol

Enchantment

Whenever a creatures dies exile it instead, You may sacrifice a gold to prevent this and put the creature into the owners graveyard.

Het bekende verhaal dat de overtocht bij Charon betaald moet worden om niet in de vergetelheid(exile) te geraken
Reynaerd
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Diggy Diggy Hole
Tribal Instant - Dwarf

As an additional cost for playing Diggy Diggy Hole sacrifice a land.
Create a Gold token for each Mountain you control.

"Who knows what we'll find beneath,
we can never dig too deep!"


Ah, I see you're a man of culture as well!
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
35 minuten geleden
Quote:
4 uren geleden
Diggy Diggy Hole
Tribal Instant - Dwarf

As an additional cost for playing Diggy Diggy Hole sacrifice a land.
Create a Gold token for each Mountain you control.

"Who knows what we'll find beneath,
we can never dig too deep!"


Ah, I see you're a man of culture as well!


Maar dan is de vraag; Yogscast of Wind Rose?
Eclavyrr
4 jaren geleden
Allebei natuurlijk
Heb er een sorcery van gemaakt, vond dat beter passen bij dwergen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
kolonelnick
4 jaren geleden


Geïnspireerd door de kaarten Simian Spirit Guide en Elvish Spirit Guide
Noemenswaardige verschil is natuurlijk dat
1) artifacts vaak iets duurder zijn om te casten vanwege stat balancing, dus ipv drie mana is deze guide vier mana
2) het is geen spirit, geen idee hoe construct spirit had moeten werken, dus heb ik er simpel een construct van gemaakt.
3) en ik denk de belangrijkste reden voor balancing, je moet een mana betalen om de kaart uit je hand te kunnen exilen. Anders kun je in een beurt meerdere gold tokens maken zonder extra consequenties. Waarom is dit een probleem? mana maken of een permanent in play leggen zijn twee heel verschillende dingen. Denk aan abilities als affinity. daarnaast maakt de token nog eens elke kleur naar keuze, wat de kaart nog sterker zou maken. Vandaar de mana cost aan de exile om beurt 1 karns enzo te voorkomen
carlovdm
4 jaren geleden
Golden Opportunity
Sorcery

Each player chooses a card in their hand and exiles the rest. Then each player creates a Gold token for each card exiled this way.

"Taking big risks may require even greater sacrifices."
bartist
4 jaren geleden


Na lang denken kwam ik op het idee om iets te doen met 'Spreken is zilver, stilte is goud".
Wat stilte in kon houden kon, daar hadden we gelukkig een definitie voor in Silence.

Toen stond het idee om soort van Smothering Tithe te maken, maar dan wel standard speelbaar (ik merk dat de Tithe voor 4 mana net iets te laat in het spel komt om nog "zinvol" te zijn, tenzij je grote X spells speelt)
Dus, twee mana it is. In Wit om de Tithe trent aan te houden.
De kaart is vooral voor control mirror matches, waar spelers vaak alleen dingen doen om op de tegenstander te reageren. Dan net iets meer mana hebben dan je tegenstander hebben kan het verschil zijn tussen een spell kunnen resolven na een counterspell-gevecht of niet.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Captivating Commander
Creature - Human Pirate

: Create a Gold Token

: Gain control of target creature. You may only spend Mana produced from Gold Tokens to activate this ability.

1/3
kolonelnick
4 jaren geleden
Even dit topic een bump geven, bijna deadline tijd
Archranex
4 jaren geleden
Vandaag is de deadline, dus het is de laatste dag om nog inzendingen te doen!
Triskelion88
4 jaren geleden
deadline is verstreken ik ben benieuwd
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top