Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #140: Schattenjacht!

Eclavyrr
4 jaren geleden
Allebei natuurlijk
Heb er een sorcery van gemaakt, vond dat beter passen bij dwergen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 4 jaren geleden
kolonelnick
4 jaren geleden


Geïnspireerd door de kaarten Simian Spirit Guide en Elvish Spirit Guide
Noemenswaardige verschil is natuurlijk dat
1) artifacts vaak iets duurder zijn om te casten vanwege stat balancing, dus ipv drie mana is deze guide vier mana
2) het is geen spirit, geen idee hoe construct spirit had moeten werken, dus heb ik er simpel een construct van gemaakt.
3) en ik denk de belangrijkste reden voor balancing, je moet een mana betalen om de kaart uit je hand te kunnen exilen. Anders kun je in een beurt meerdere gold tokens maken zonder extra consequenties. Waarom is dit een probleem? mana maken of een permanent in play leggen zijn twee heel verschillende dingen. Denk aan abilities als affinity. daarnaast maakt de token nog eens elke kleur naar keuze, wat de kaart nog sterker zou maken. Vandaar de mana cost aan de exile om beurt 1 karns enzo te voorkomen
carlovdm
4 jaren geleden
Golden Opportunity
Sorcery

Each player chooses a card in their hand and exiles the rest. Then each player creates a Gold token for each card exiled this way.

"Taking big risks may require even greater sacrifices."
bartist
4 jaren geleden


Na lang denken kwam ik op het idee om iets te doen met 'Spreken is zilver, stilte is goud".
Wat stilte in kon houden kon, daar hadden we gelukkig een definitie voor in Silence.

Toen stond het idee om soort van Smothering Tithe te maken, maar dan wel standard speelbaar (ik merk dat de Tithe voor 4 mana net iets te laat in het spel komt om nog "zinvol" te zijn, tenzij je grote X spells speelt)
Dus, twee mana it is. In Wit om de Tithe trent aan te houden.
De kaart is vooral voor control mirror matches, waar spelers vaak alleen dingen doen om op de tegenstander te reageren. Dan net iets meer mana hebben dan je tegenstander hebben kan het verschil zijn tussen een spell kunnen resolven na een counterspell-gevecht of niet.
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Daretti388
4 jaren geleden
Captivating Commander
Creature - Human Pirate

: Create a Gold Token

: Gain control of target creature. You may only spend Mana produced from Gold Tokens to activate this ability.

1/3
kolonelnick
4 jaren geleden
Even dit topic een bump geven, bijna deadline tijd
Archranex
4 jaren geleden
Vandaag is de deadline, dus het is de laatste dag om nog inzendingen te doen!
Triskelion88
4 jaren geleden
deadline is verstreken ik ben benieuwd
Archranex
4 jaren geleden
Bedankt allemaal voor de inzendingen! De beoordeling zal ik één van de komende dagen of misschien nog vandaag doen
Archranex
4 jaren geleden
Magic heeft precies ook beslist om aan deze BYC mee te doen met Shiny Impetus (https://scryfall.com/card/c20/55/shiny-impetus)

Morgen zou ik gedaan moeten hebben met beoordelen en post ik het dan hier. Gisteren namiddag er aan gewerkt, maar vannacht slecht geslapen en deze namiddag dan terug wat in mijn bed gekropen maar deze avond en morgen doe ik er dus verder aan. Kruipt wel nog veel tijd in
kolonelnick
4 jaren geleden
Quote:
13 dagen geleden
De card versie:

(Ik kon niet echt de beste art vinden, Midas spuugde namelijk geen geld uit. Maar ik denk dat de art toch wel een beetje past. En ik vind dat deze art erg Magic achtig lijkt )

De full-art promo:




Dit is natuurlijk geïnspireerd op het mythische verhaal over Midas, alles wat zijn handen raakte veranderde in goud. Tot dat hij zijn handen in de rivier waste, en dit zorgde voor de gouden stranden aan de rivier. Wat vertaalt naar de islands die alle kleuren kunnen maken.
Hij is zwart omdat de ability erg lijkt op Deathtouch (wat voornamelijk een zwarte ability is) en hij is blauw door zijn rivier flavor


Dat art lijkt zo magic achtig, omdat het magic art is namelijk de kaart Greed
Nissa333
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Dat art lijkt zo magic achtig, omdat het magic art is namelijk de kaart Greed


Haha , dat wist ik niet
Archranex
4 jaren geleden
Hier dan de beoordeling! Mijn excuses moesten jullie het iets te lang wachten vinden.

Philosopher's Stone door MagnusMagicus: De steen der wijzen die metalen in goud kan veranderen! Leuke kaart en leuke flavour. Handig om toch nog value te halen uit een artifact dat gedestroyed/exiled wordt, of om een zwak artifact (zoals een 1/1 artifact creature token) om te zetten in mana.

Zakuul, Grim Hoarder door TheRobinros: een BYC zou niet compleet zijn zonder een draak Een sterke ability dat per creature dat jou aanvalt je een Gold token maakt. Vooral sterk tegen go-wide decks dit je aanvallen met veel (kleine) creatures. Leuk dat hij ook een manier heeft om gebruik te maken van deze tokens. Zo sta je elke combat phase voor de keuze om ofwel met hem aan te vallen, ofwel hem te tappen en tokens te sacrificen voor een activated ability. Wel lijkt het effect van 'target creature loses all abilities' mij eerder blauw of wit (of eventueel groen) qua kleur. ( https://scryfall.com/search?q=%28oracle%3Alose+oracle%3Aabilities%29&order=color&as=grid )

Midas, Dull-Witted King door Nissa333: Ook weer een heel leuke kaart qua flavour, met dat hij Gold tokens maakt door damage te doen aan creatures en Islands te laten tappen voor een kleur mana naar keuze. Dit maakt hem heel goed voor te zorgen dat je eender welke/de juiste kleuren mana kunt maken in multicolored decks. Het deel van "when he deals any amount of damage to a creature, that creature is destroyed" is inderdaad gewoon het keyword deathtouch, dus had je het ook kunnen formuleren als "Deathtouch" en dan volgende regel "When Midas deals damage to a creature, you create a Gold token."

Atem, Tomb Raider door BluezamX: Deze grafrover maakt ook weer voor een leuke kaart. Als je combat damage doet aan je tegenstander, heb je de keuze (mits genoeg kaarten in diens graveyard) tussen een Treasure token krijgen of die tegenstander een Zombie token geven die goaded is en dus een andere speler moet aanvallen. Als 1/3 is de unblockable daarom een heel welgekomen toevoeging. De flexibiliteit die met de keuze komt, de synergie tussen diens drie abilities en de grafrover flavour maken hem af. De enige opmerking die ik heb, is dat hij denk ik beter blauw in plaats van wit was geweest: de ability "can't be blocked" zonder verdere condities is typisch blauw en de goading mechanic is meestal rood of blauw.

Aiden, Fickle Leprechaun door Sunitram: Een sterk ramp creature met ook weer een leuke flavour. Zoals je zegt lijkt hij wat op Lotus Cobra (wat mij eerst nog niet opgevallen was), maar hij heeft één groot voordeel: de mana die je krijgt door Lotus Cobra blijft maar tot het einde van de phase waarin je je land hebt gespeeld, terwijl de Gold token bruikbaar blijft tot het einde van je volgende beurt. Zo kun je de Gold tokens opsparen tot de volgende beurt om dan met meerdere tegelijk harder te rampen. Hij vereist wel rode mana waardoor hij veel gelimiteerder is qua decks waarin je hem kunt spelen dan Lotus Cobra om te compenseren.

Hidden Treasure Cove door WJayW: Land destruction samen met het maken van Treasure tokens is ook een originele combinatie. Ik begrijp het piratenthema en vandaar de Grixis kleuren, maar blauw doet normaal gezien niet echt aan land destruction, dus had het mij beter geleken als het zwart-rood was zonder blauw. Wel een leuke kaart op zich!

Diggy Diggy Hole door Eclavyrr: tribal sorceries zie je niet vaak, maar deze dwarf sorcery is zeker in thema! Hij deed mij direct denken aan de kaart Brass's Bounty. Dit lijkt mij een heel leuke kaart voor big red decks. Hij is véél goedkoper dan Brass's Bounty, maar heeft twee nadelen ten opzichte van brass's Bounty om dat te compenseren: hij maakt enkel een token per Mountain dat je hebt (niet voor elk land), en je moet een land sacrificen om hem te casten, waardoor je dus een land verliest en daardoor ook een Gold token minder krijgt. Maar wel heel sterk als je een mono rood deck speelt met (bijna) alleen maar Mountains.

Dimir Negotiator door Daedalon: Gold tokens aanmaken om daarna een creature van je tegenstanders om te kopen (tijdelijk onder jouw controle te krijgen), een leuke manier om je Gold tokens te gebruiken. Gelukkig dat het in dimir kleuren iets minder vanzelfsprekend is om heel veel creatures te hebben (behalve bijvoorbeeld misschien in Zombie tribal met veel Zombie tokens). Anders zou zijn eerste ability 'for each creature you control' misschien iets te veel de pan uit swingen. Het feit dat deze kaart zwart is, komt goed van pas; in zwart kun je de creatures die je steelt sacrificen voordat je tegenstander ze terug krijgt.

Charon's Obol door Koendert: Graveyard hate die niet had misstaan in bijvoorbeeld standard met het escape-mechanisme. Het exilet ook wel je eigen creatures, maar als je een deck hebt dat daar niet om maalt (of wat Gold token makers hebt om dit af en toe te voorkomen) dan kan deze kaart heel handig zijn.

Construct Guide door Kolonelnick: Ook weer een originele manier om Gold tokens te maken! Ik denk dat je hem wel bijna nooit als gewone 2/2 voor vier mana zou casten en in de meeste gevallen voor de Gold token zou gaan. Kan handig zijn als je een toekomstige beurt een mana meer ter beschikking wilt hebben en je de mana over hebt om de Gold token te maken, zeker als je deck gebruik kan maken van artifacts op de battlefield.

Golden Opportunity door Carlovdm: Deze kaart is best wel lachen en straft vooral spelers met een vollere hand. Dus lijkt me vooral leuk als je een deck speelt dat vaker met een relatief lege hand zit. Doet me een beetje denken aan Thought Distortion en vooral aan Awaken the Erstwhile.

Rewards of Silence door Bartist: Een originele manier om inderdaad control decks en flash decks die wit zouden willen spelen naast blauw en groen, meer mana te laten krijgen. Een leuke variatie op Smothering Tithe!

Captivating Commander door Daretti388: Een beetje een gelijkaardige kaart als Dimir Negotiator door Daedalon, alleen doet deze mij sterk denken aan Memnarch: eerst steek je er mana in om het mogelijk te maken iets te stelen, en daarna betaal je mana om het effectief te stelen. Voor 9 mana laat Captivating Commander je een creature stelen; een duur maar sterk effect!

En dan het kiezen van de winnaar... Het was zeker niet makkelijk kiezen en ik heb er veel over na moeten denken.
En de winnaar is... MagnusMagicus met Philosopher's Stone. Gefeliciteerd en bedankt iedereen voor het deelnemen!
Nissa333
4 jaren geleden
Gefeliciteerd MagnusMagicus!

En bedankt Archranex voor het hosten en commentaar op iedereen zijn kaart
 bijgewerkt door Nissa333 4 jaren geleden
BluezamX
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Magnus! En je hebt gelijk dat blauw beter bij Goad past, maar ik vond Orzhov beter bij de kaart / het grafrovers thema passen. Dan zie je opeens hoe moeilijk R&D het heeft
Daedalon
4 jaren geleden
Gefeliciteerd Magnus
bartist
4 jaren geleden
Gefeli Magnus!

Archanex, bedankt voor het hosten! Was een creatief onderwerp!
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Oh wow, ik win alweer! Het vader zijn haalt blijkbaar mijn creatieve kant naar boven! Kan ook het slaapgebrek zijn .

Ik ga een nieuwe maken!
kolonelnick
4 jaren geleden
Volgens mij heeft onze winnende vader het druk
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Dat is waar, en ik was het inderdaad een beetje vergeten....oeps!

Ik zal er z.s.m. eentje starten!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top