Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build Your Card #59

bartist
7 jaren geleden
Welkom bij Build your card, waar meedoen belangrijker is dan winnen

Elke BYC geeft de judge een thema waarbij iedereen een kaart bedenkt. De winnaar is de volgende judge en maakt een nieuw topic aan voor de volgende editie!

Er zijn wel een aantal regels:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:

1. Lol: hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? (dus niet te veel tekst, complexiteit, e.d.)
6. Originaliteit: Hoe origineel is de kaart?
7. Afwerking: Is de kaart compleet (dus: heeft het een cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart min of meer overeen met de abilities die erop zitten?

Dan nu, het thema van deze keer: Try to Survive

Ik ben op het moment een poging aan het doen om een eigen set te bouwen, waar ik Survival als thema van de plane heb gebombadeerd. Gebaseerd op de shards heeft iedere groepering een manier om te overleven of de rest uit te schakelen.
De ene groep doet dit op basis van teamwork en voorraden (zie "Resupply", een mechanisme wat ik als voorbeeld gebruikte in ByC 54), de andere groep heeft een Devour-achtige ability om groter te worden en langer te overleven.

Waar ik op zoek ben is dus een kaart, ability of mechanisme die een creature langer laat overleven.
Denk vooral divers! Blink, Hexproof, iedere kleur heeft zo wel z'n manier. Ik keur ook reanimate-achtig shenanigans goed, want het resultaat is dat het creature leeft!
Als dit te breed is hoor ik het graag, maar ik ben benieuwd wat jullie ervan gaan maken.

De voorbeeldkaart (waar ik ook commentaar op wil hebben want het bevat 1 van de mechanismes die ik nog wil verfijnen):

Spoiled Heir
Creature - Human Noble
Delegate (Sacrifice a Property: This creature gains indestructible untill end of turn)

When Spoiled Heir enters the battlefield, create 2 1/1 White Human Property tokens.
When Spoiled Heir delegates, draw a card.

"My father gave me these... He could have given me more"
3/3

De deadline: Woensdag 9 november 23:59
Want tentamens enzo. Succes met bedenken!!
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
super tof om te zien dat je aan je eigen set aan het puzzelen bent, dat ben ik ook
Daarom heb ik een hele tijd terug dit forum opgericht. mocht je kaarten willen previewen uit je set, of vragen naar advies of dergelijke, dan kun je hier terrecht (ik heb al een tijdje niet geupdate, omdat mijn set wat stroef loopt, maar ben dit binnenkort zeker weer van plan)

Dan nu mijn kaart!!!....... Die moet ik nog bedenken dus die zie je binnenkort
hellhound
7 jaren geleden
Merfolk of the Mist

Creature - Merfolk

other merfolk creatures you control gain shroud during your turn

(1/1)
 bijgewerkt door hellhound 7 jaren geleden
Davy
7 jaren geleden
Elusive Chronomage
Creature - Human Wizard
Flash
Elusive Chronomage can't be blocked.
Whenever Elusive Chronomage becomes the target of a spell or ability an opponent controls for the first time in a turn, end the turn. If it's your turn, take another turn after this one.
Good heavens, would you look at the time!
3/1

Dit creature beschermt zichzelf door de beurt te beëindigen zodra die door de tegenstander getarget wordt, waardoor de spell/ability geëxiled wordt. Deze ability kun je omzeilen door een tweede removal te spelen in reactie op de trigger (de ability triggert maar één keer per beurt), of door removal te spelen die niet target (Devour Flesh, Wrath of God, etc.). De ability kan door de tegenstander worden misbruikt door hem te triggeren wanneer jij een fetchland gebruikt of een grote spell cast, hierdoor worden die ook geëxiled. Zelf kan je de ability ook misbruiken door de tegenstanders beurt te beïndigen wanneer hij bijvoorbeeld een Become Immense speelt die jij Redirect. Flash en unblockable passen wel goed bij de tijdsmanipulatie-flavor.
 bijgewerkt door Davy 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden
Nemesis

Legendary Creature - Zombie Giant

Haste, Menace
, Sacrifice a creature with converted mana cost 6 or greater: Return Nemesis from your graveyard to the battlefield at the end of the turn.

"Nemesis is long delayed sometimes, but it comes in the end."

6/6



Moeilijk dood te krijgen, en zelfs dan kan hij terug komen.
Mits je maar je volgelingen aan hem kunt opofferen.
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
LordWhooT
7 jaren geleden
SuperBoy

Legandary Creature - Human

First strike.

When SuperBoy enters the battlefield, return target creature with a manacost of 2 or less from a graveyard onto the battlefield under your control.

, Sacrifice a creature: Superboy gains hexproof and Indestructible until the end of turn

2/2

"MEATSHIELD GOOO"

Het idee is een duistere superheld die alles gebruikt om zijn doel te behalen.
 bijgewerkt door LordWhooT 7 jaren geleden (Goede punten van Magnus)
TwanTheMagicer
7 jaren geleden
Sorry voor deze twee onnodige reacties, ik probeerde een foto up te loaden van mijn gemaakte kaart, maar lukte niet.
 bijgewerkt door TwanTheMagicer 7 jaren geleden
kolonelnick
7 jaren geleden
Quote:
TwanTheMagicer 31-10-2016 om 20:38
Sorry voor deze twee onnodige reacties, ik probeerde een foto up te loaden van mijn gemaakte kaart, maar lukte niet.


als je een link naar je plaatje post, dan is er vast wel een mod die deze in een afbeelding kan veranderen. je moet namelijk level 8 zijn voordat je afbeeldingen kan plaatsen
bartist
7 jaren geleden
Als plaatjes niet lukken, dan kun je idd een linkje posten en een mod vragen om het aan te passen, of je zet je kaart neer net als mijn voorbeeld

Quote:
kolonelnick 30-10-2016 om 18:49
super tof om te zien dat je aan je eigen set aan het puzzelen bent, dat ben ik ook
Daarom heb ik een hele tijd terug dit forum opgericht. mocht je kaarten willen previewen uit je set, of vragen naar advies of dergelijke, dan kun je hier terrecht (ik heb al een tijdje niet geupdate, omdat mijn set wat stroef loopt, maar ben dit binnenkort zeker weer van plan)


Ik zal op dat forum gaan kijken
Heb nu 2 abilities waar ik tevreden over ben, 1 waar ik nog moet aanpassen en 2 waar ik de verwoording of de ablity zelf niet geslaagd vind, dus je zal mij daar binnenkort zien!
AncientOne
7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ok, daar ben ik weer met een ronde "waar bemoeit die man zich mee" commentaar .

Quote:
bartist 30-10-2016 om 17:30
Spoiled Heir
Creature - Human Noble
Delegate (Sacrifice a Property: This creature is indestructible untill end of turn)

When Spoiled Heir enters the battlefield, create 2 1/1 White Human Property tokens.
When Spoiled Heir delegates, draw a card.

"My father gave me these... He could have given me more"
3/3


- Het is "gains indestructible"
- Keywords zonder activatie cost zijn eigenlijk nooit activated abilities. Je zou hier een ability word van kunnen maken (dus in italic maar zonder betekenis), maar dan kun je niet meer "delegaten". Vind dit niet zo'n mooi oplossing. Plus, delegeren is niet hetzelfde als opofferen .
- Momenteel kun je de Heir slopen door op de ETB te reageren met een Murder. Intended?
- Wat is hier blauw aan? Dat hij een kaart pakt? Maar dat doet hij door een creature te saccen, wat het erg zwart maakt.
- 4 mana voor 7 power over 3 creatures verdeelt is wel een beetje veel van het goede?

Quote:
hellhound 30-10-2016 om 20:35
selfless sliver

creature - sliver

all slivers you control have: , sacrifice this creature: target sliver you control is indestructible until end of turn.

(1/1)


De juiste bewoording (nog afgezien van missende hoofdletters waar ze horen ) is:
Slivers you control have ", Sacrifice this creature: Target Sliver you control gains indestructible until end of turn."

En dit is een ability, niet perse een . Enne, Sliver Hivelord bestaat ook al .

Quote:
Davy 30-10-2016 om 22:03
Elusive Chronomage
Creature - Human Wizard
Flash
Elusive Chronomage is can't be blocked.
Whenever Elusive Chronomage becomes the target of a spell or ability an opponent controls for the first time in a turn, end the turn. If it's your turn, take another turn after this one.
Good heavens, would you look at the time!
3/1

- Elusive Chronomage is can't be blocked: het woord is is overbodig

Quote:
Eclavyrr 31-10-2016 om 08:39
Nemesis

Legendary Creature - Zombie Giant

Haste, Menace
Sacrifice a creature with converted mana cost 5 or greater: Return Nemesis from your graveyard to the battlefield

"Nemesis is long delayed sometimes, but it comes in the end."

6/6


- Deze loopt infinite met een tweede exemplaar
- Instant speed blockers uit de graveyard, dat is minder leuk. Daarom kunnen kaarten als Bloodghast ook niet blocken bv. Je kunt hem ook tapped terug laten komen.
- Haste en menace en een 6 power voor 5 mana EN hij komt terug? Beetje veel van het goede?
- Ik denk dat een mana cost aan de ability hangen een goed plan is

Quote:
LordWhooT 31-10-2016 om 09:27
SuperBoy

Legandary Creature - Human

First strike.

When SuperBoy enters the battlefield, return target creature with a manacost of 2 or lower from a graveyard to your side of the battlefield.

: Sacrifice a creature, Superboy gains hexproof and Indestructable until the end of turn

2/2

"MEATSHIELD GOOO"

Het idee is een duistere superheld die alles gebruikt om zijn doel te behalen.


- Ik vind dat de Phyrexian mana niets toevoegt aan de kaart. Waarom mag ik dit in mono- spelen?
- Het is "2 or less", niet lower.
- Het is ook niet "your side". Zie Rise from the Grave.
- , Sacrifice a creature: Superboy gains blabla. Dubbele punt en komma staan verkeerd om
- Indestructible, niet able

Quote:
TwanTheMagicer 31-10-2016 om 20:38
Sorry voor deze twee onnodige reacties, ik probeerde een foto up te loaden van mijn gemaakte kaart, maar lukte niet.


Wat de anderen al zeiden: post een directe link naar het plaatje en report je post. Komt een mod het fixen

Quote:
AncientOne 01-11-2016 om 11:47



Hey, een 2/2 flying Eternal Scourge
bartist
7 jaren geleden
Magnus, alsnog bedankt voor het commentaar, nu moet ik echt goed gaan kijken als het commentaar verwerkt is (hoewel het wel leuker is om correcte kaarten te beoordelen

Quote:
MagnusMagicus 01-11-2016 om 12:29
Quote:
bartist 30-10-2016 om 17:30
Spoiled Heir
Creature - Human Noble
Delegate (Sacrifice a Property: This creature is indestructible untill end of turn)

When Spoiled Heir enters the battlefield, create 2 1/1 White Human Property tokens.
When Spoiled Heir delegates, draw a card.

"My father gave me these... He could have given me more"
3/3


- Het is "gains indestructible"
- Keywords zonder activatie cost zijn eigenlijk nooit activated abilities. Je zou hier een ability word van kunnen maken (dus in italic maar zonder betekenis), maar dan kun je niet meer "delegaten". Vind dit niet zo'n mooi oplossing. Plus, delegeren is niet hetzelfde als opofferen .
- Momenteel kun je de Heir slopen door op de ETB te reageren met een Murder. Intended?
- Wat is hier blauw aan? Dat hij een kaart pakt? Maar dat doet hij door een creature te saccen, wat het erg zwart maakt.
- 4 mana voor 7 power over 3 creatures verdeelt is wel een beetje veel van het goede?


Ik moet de ability nog verfijnen, hoewel ik de intentie ("Iets anders sterft in mijn plaats" ) wil behouden, maar daarvoor ga ik het "build your set" topic wel posten.
De op ETB slopen is intended, want in een set kan ik meerdere Properties creeren (standbeelden, huisdieren, meer slaven), dus andere dingen kunnen al op het veld liggen.
En je rekensom (4 mana 7 power) is wel interessant (3 + 2*1 is volgens mijn rekenmachine toch echt 5)
 bijgewerkt door bartist 7 jaren geleden
Dinkleberg
7 jaren geleden
Toch maar weer iets bedacht
Het achterliggende idee is de phylactery van een lich - een magisch voorwerp dat de lich onsterfelijk maakt.


Jaradh's Unstable Phylactery -
Legendary Artifact - Equipment

Whenever ~ becomes unattached from a permanent, sacrifice that permanent.
Whenever a nontoken creature would die, exile that creature instead and put a soul counter on ~.

As long as there are one or more soul counters on ~, equipped creature gains indestructible and +X/+X, where X is the number of soul counters on ~.

At the beginning of your upkeep, if there are at least seven soul counters on ~, sacrifice ~.

Whenever ~ would be sent to the graveyard, put all creatures exiled with ~ onto the battlefield under their owner's control.

Equip

"Trapping a soul is just the start - keeping it bound is the real challenge."
 bijgewerkt door Dinkleberg 7 jaren geleden
Eclavyrr
7 jaren geleden
Edit: manacost aan de ability gehangen en Nemesis komt nu pas aan het einde van een beurt terug.
Ook moet je nu minimaal een 6 CMC beest saccen om infinite grappen te voorkomen
 bijgewerkt door Eclavyrr 7 jaren geleden
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 01-11-2016 om 12:29
(heel veel "waar bemoeit die man zich mee" commentaar)
Quote:
AncientOne 01-11-2016 om 11:47



Hey, een 2/2 flying Eternal Scourge


Nee, Eternal Scourge wordt al geëxiled als je er zo ongeveer alleen maar naar wijst. Thing from the Void wordt pas geëxiled als die dood zou gaan... Thing from the Void is dus een véél betere blocker dan Eternal Scourge...
(en hij pakt telkens een kaart als-ie weer terugkomt) (kost je wel een leven - het blijft schrikken natuurlijk zo'n Imp Horror uit het niets!)
 bijgewerkt door AncientOne 7 jaren geleden
Blasty
7 jaren geleden
He Who Is Without Flag

Creature - Flagless Soldier

Menace
While choosing targets as part of casting a spell or activating an ability, your opponents must choose at least one creature that is not a flagless if able.

4/3

Bonus punten als je weet op welke kaart hij gebasseerd is
 bijgewerkt door Blasty 7 jaren geleden
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Quote:
bartist 01-11-2016 om 12:48
Magnus, alsnog bedankt voor het commentaar, nu moet ik echt goed gaan kijken als het commentaar verwerkt is (hoewel het wel leuker is om correcte kaarten te beoordelen

En je rekensom (4 mana 7 power) is wel interessant (3 + 2*1 is volgens mijn rekenmachine toch echt 5)

Graag gedaan . En ik vertelde me, ik dacht dat hij 2 2/1 creatures maakte. Let wel: Als Property een creature type is, kan het niet ook een artifact type zijn of iets anders.

Quote:
AncientOne 01-11-2016 om 14:18
Quote:
MagnusMagicus 01-11-2016 om 12:29
Hey, een 2/2 flying Eternal Scourge


Nee, Eternal Scourge wordt al geëxiled als je er zo ongeveer alleen maar naar wijst. Thing from the Void wordt pas geëxiled als die dood zou gaan... Thing from the Void is dus een véél betere blocker dan Eternal Scourge...
(en hij pakt telkens een kaart als-ie weer terugkomt) (kost je wel een leven - het blijft schrikken natuurlijk zo'n Imp Horror uit het niets!)

Ik vond ze redelijk op elkaar lijken en wilde de vergelijking toch even trekken . Ook hier denk ik dat het "kan altijd elke beurt blocken" niet wenselijk is, zelfs niet al kost het je een leven.


Quote:
Blasty 01-11-2016 om 14:37
He Who Is Without Flag

Creature - Flagless Soldier

Menace
While choosing targets as part of casting a spell or activating an ability, your opponents must choose at least one creature that is not a flagless if able.

4/3

Bonus punten als je weet op welke kaart hij gebasseerd is
[/quote]
Ik gok Mistform Ultimus, de enige Legendary Flagbearer, dus gaver dan Standard Bearer .
Menace is niet echt een witte ability, hoe wel het wellicht wel kan op een . En dit is feitelijk "hexproof, except for spells of abilities with multiple creature targets". Ik vind het erg gaaf en ik beoordeel natuurlijk niks, maar ik kan het weer niet laten om mijn mening te geven...en dat is: waarom niet gewoon "hexproof" .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 7 jaren geleden
Blasty
7 jaren geleden
Waarom geen hexproof? Want lol. Zie regel 3 voor ByC
AncientOne
7 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 01-11-2016 om 16:06
(...)
Ik vond ze redelijk op elkaar lijken en wilde de vergelijking toch even trekken . Ook hier denk ik dat het "kan altijd elke beurt blocken" niet wenselijk is, zelfs niet al kost het je een leven.
(...)

èn !
MagnusMagicus
7 jaren geleden
Ik lever alleen commentaar, je mag zelf zien wat je ermee doet .
@AncientOne: ok, dat is waar. Maar dan nog, ik denk dat de kaart interessanter wordt als hij niet kan blocken, of dat nog lastiger gemaakt wordt. Potjes worden niet spannender als je dit gewoon elke beurt kan doen denk ik.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 44 posts
  • Laatste post Blasty 7 jaren geleden
  • Gemaakt door bartist 7 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top