Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Build your Card #83

MarcelN
6 jaren geleden
Hello BoM-volk!

Daaaaaaaaaar issie weer! Een nieuwe Build your Card. De afdeling administratie wist me te vertellen dat dit editie nummer 83 is. Het is mij een eer die te mogen hosten

Gewoon omdat 't traditie is:

1. Één kaart per deelnemer. De kaart die je inzendt mag worden gewijzigd en als je opeens een compleet ander idee hebt, mag je je eerdere inzending schrappen. Er zal echter altijd één inzending beoordeeld worden.
2. Wees aardig. Net als MtG is BYC maar een spel.
3. Heb vooral lol met elkaar!

Wist je dat?:

Een kaart wordt beoordeeld op de onderstaande criteria:
1. Lol: Hoe leuk is het om met en tegen deze kaart te spelen?
2. Trouw aan het thema: Voldoet de kaart aan het thema?
3. Balans: Is de kaart een samenhangend geheel?
4. Powerlevel: Is de kaart niet veel te sterk of te zwak?
5. Gebruiksvriendelijkheid: Is de kaart niet te ingewikkeld? Heeft hij niet te veel tekst en is hij niet te complex?
6. Originaliteit: Hoe origineel is een kaart?
7. Afwerking? Is de kaart compleet (cost, rarity, naam, etc.) en kloppen de bewoordingen?
8. Trouw aan de kleur(en): Komen de kleuren van de kaart overeen met de abilities die erop zitten?

Nog maar 3 nachtjes slapen en dan is 't zover: Commander 2017 Zin an! En aangezien deze Commander uitgave helemaal in het teken staat van tribal denk ik dat 't alleen maar passend is als deze BYC daar op aansluit. Dus daarom het thema:

Tribal Good Stuff

Er zijn natuurlijk een hele hoop tribal kaarten in de omloop, maar wat voor tribal kaart lijkt jou nou echt tof? Hierin mag je van mij best breed gaan hoor... Wil je een kaart ontwerpen waar je elke creature type mee kunt boosten, zoals bijvoorbeeld Urza's Incubator, of wil je je richten op een specifieke tribe zoals bijvoorbeeld Blade of the Bloodchief doet? Alles mag en alles kan, als 't maar tribal is.

Voorbeeld:



Deadline: dinsdag 29 augustus om 23.51 uur (ik ga op tijd naar bed, volgende week dinsdag)

Creatieve sapjes op?
Inspirerend filmpie
 bijgewerkt door MarcelN 5 jaren geleden
Eclavyrr
6 jaren geleden
Somwan

Legendary Creature - Shapeshifter

Shroud
Somwan enters the battlefield with X +1/+1 counters on it, where X is the amount of mana spend to cast Somwan.
Somwan has every creature type of any Commander on the battlefield.
Other creatures you control get +1/+1 for each creature type they share with Somwan.

"I am everyone and everything, yet none really know me."

0/0

Ik wilde eigenlijk een creature die iets om Commanders geeft
Leek me een gaaf design maar wel moeilijk om te verwoorden.
En eventueel leuk voor een Shapeshifter tribal deck
 bijgewerkt door Eclavyrr 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
Dus, de tribal die als eerst bij mij op komt: Knight tribal! (ben nu het tweede boek van Game of Thrones aan het lezen, please don't spoil)



Iedere knight heeft een squire nodig, die hem/haar helpt met het aandoen van armor en het bewapenen. Op basis van Attended Knight heb ik de token geen knight gemaakt, maar een soldier. In wit Knight kun je een groot aantal equipements wel gebruiken ook, maar het past meer qua flavor dan qua tribal... alhoewel, je hebt dingen als Puresteel Paladin en Balan, Wandering Knight bestaan... laat maar, het past beide
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Crossing the Intellectual Property Streams
Legendary Enchantment
Creature cards you own that aren't on the battlefield, creature spells you control, and creatures you control are Human, Elf, Gnome, Orc, Dwarf, Fighter, Cleric, Wizard, Rogue, Druid and Knight.
Spells and permanents you control that mention a creature type instead mention Human, Elf, Gnome, Orc, Dwarf, Fighter, Cleric, Wizard, Rogue, Druid and Knight. (For instance, a creature with Protection from Goblins will now have Protection from Human, Elf, Gnome, Orc, Dwarf, Fighter, Cleric, Wizard, Rogue, Druid and Knight.)
As you choose a creature type, you can only choose Human, Elf, Gnome, Orc, Dwarf, Fighter, Cleric, Wizard, Rogue, Druid or Knight.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden
TheRobinros
6 jaren geleden


Mijn poging tot iets leuks met Wizards
Misschien erg broken, misschien ook niet, (waarschijnlijk wel, maar ik zie nog niet hoe )

En @MagnusMagicus je kaart heeft geen manacost
Blizzardfox
6 jaren geleden
Quote:
Dragon Pit
Legendary Land
Dragon Pit enters the battlefield tapped.
: Add to your mana pool.
, : Add to your mana pool. When that mana is spent to cast a Dragon creature spell, Dragon Pit deals 1 damage to each player.
, : Put a 2/2 red Dragon creature token with flying onto the battlefield. It has “: This creature gets +1/+0 until end of turn.”



Mijn inzending wordt dit keer wel iets waar ik lang over na heb gedacht.
Tribal dingen zijn inderdaad nu helemaal een rage.
Dus ik wilde een combinatie hebben zowel met tribal als een populaire gamemode bijvoorbeeld Commander.

Iedereen is dol op kleine Dragon token'tjes, het feit dat ik er heb toegevoegd is om de Dragons makkelijker te kunnen casten of andere tribals.
Maar het kost jou ook wat en tegelijk ook je tegenstanders als er een Dragon entert! Leuk extraatje!

Draken zijn sterk, agressief en snel. Dus een landje wat je mana geeft voor je Dragons met 1 damage naar alle spelers kan best eng zijn!

Het landje heb ik in balans gebracht door:
* Komt in de battlefield tapped.
* Je moet spenderen om te krijgen.
* Gebruik je mana voor een Dragon spell? Doet de Dragon Pit 1 damage naar alles dus inclusief jezelf.
* Dragon Pit is ook een Legendary Land dus one at a time !
 bijgewerkt door Blizzardfox 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
@RobinRos: Thx, toegevoegd!
@Blizzardfox: Het is , niet dat je aan je mana pool toevoegt
kolonelnick
6 jaren geleden
het verbaasde me eigenlijk dat deze kaart nog niet bestond. ik heb de magic database even doorgezocht om het zeker te weten. maar hier is die dan. double damage voor tribes (en onthoud kies je een type die je opponent ook heeft, dan doen zij ook dubbel damage. worth the risk?)

Blizzardfox
6 jaren geleden
Upje, er zijn vast wel meer ideetjes ! Tribals zijn tenslotte geweldig en veel dingen mee te bedenken!

Somebody?
LeKrutes
6 jaren geleden
Ja. Moet hem nog even uitzoeken en op papier zetten.
KiwiLT
6 jaren geleden
Oblivion Sliver

creature - Eldrazi Sliver

Sliver creatures you control have base power and toughness 7 and have annihilator 1.

7/7


Dit is geen leuke kaart om tegen te spelen maar dat zijn slivers en eldrazi ook niet.
Ik heb de naam van Eldrazi Sliver naar Oblivion Sliver veranderd.
De nachtmerrie van iedere speler: wat gebeurt er als de slivers zich zo evolueren dat ze de eigenschappen van de alles verwoestende Eldrazi krijgen?
 bijgewerkt door KiwiLT 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
@KiwiKT ik zou nog ff een rarity toevoegen
KiwiLT
6 jaren geleden
Oh ja dankjewel @bartist
LeKrutes
6 jaren geleden
Mijn inzending is als volgt:
Lord of Honor

Creature, Human Samurai

Whenever three or more samurai attack, each attacking samurai gets +3/+0 until end of turn.

Whenever six or more samurai attack, each attacking samurai gets Double Strike until end of turn.

Whenever nine or more samurai attack for the first time this turn, untap all samurai creatures you control. After this phase, there is an additional combat phase.

When brevery alone isn't enough

3/6

Ik heb bij deze kaart vooral de tafel van 3 proberen aan te houden. Uiteraard is er geen triple strike. Maar ja 2x 3 extra damage is 6 en past nog steeds in het thema. Verder als kamigawa een mystic icoontje had gehad had ik die toegevoegd maar dat is niet mogelijk.

Ook wou ik kijken of ik een Samurai, Knight en soldier kon maken. Maar dit leek mij kwa uitleg en kwa thema lastig uit te leggen. Dus ben ik uiteindelijk voor samurai gegaan.

Ik heb hem mana en om met de tafel van 3 thema te blijven maar ook omdat ongeveer alle human samurai's in die kleuren zitten. Heb geen plaatje maar dit kan ieder random samurai plaatje zijn op google.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
bartist
6 jaren geleden
Gave inzending LeKrutes! Ik zou nog wel "until end of turn" neerzetten bij de eerste twee abilities, misschien zelfs "until end of combat" om te voorkomen dat de effecten 2 keer afgaan (dat is een design-keuze die ik aan jou laat )
hellhound
6 jaren geleden
Shaman of all ways
Creature - Human Shaman

Trample

You may spend mana as though it were any color to cast shaman spells

Together we are superior to all

[4/4]
 bijgewerkt door hellhound 6 jaren geleden
LeKrutes
6 jaren geleden
Quote:
bartist 25-08-2017 om 09:07
Gave inzending LeKrutes! Ik zou nog wel "until end of turn" neerzetten bij de eerste twee abilities, misschien zelfs "until end of combat" om te voorkomen dat de effecten 2 keer afgaan (dat is een design-keuze die ik aan jou laat )


Thx en goed punt. Het is aangepast.
 bijgewerkt door LeKrutes 6 jaren geleden
MarcelN
6 jaren geleden
Ik upperdepup m nog ff een keertje! Er zijn er vast wel die zo'n briljant idee hadden dat ze 'm vergeten zijn in te voeren in BYC! Tot morgen eind van de dag kan 't nog!
Reynaerd
6 jaren geleden
Tribal, een leuk thema!



Mijn favoriete tribe mag wel wat ondersteuning gebruiken.
 bijgewerkt door Reynaerd 6 jaren geleden (Volgens mij is ie nu wel goed.)
LeKrutes
6 jaren geleden
Klopt het dat de kaart naar een andere kaart verwijst?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 39 posts
  • Laatste post carlovdm 6 jaren geleden
  • Gemaakt door MarcelN 6 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top