Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Chat topic

MagnusMagicus
6 jaren geleden
Zaterdagavond wat Magic gespeeld, lekker gecommanderd. Laatste pot speelde ik met mijn Breya Energy Thopter deck, dat lekker van start ging maar even grondig afgeremd werd door een goed getimede Vandalblast. Ik weer langzaam opbouwen, speelt de Merfolk speler plots een Awakening. Op zich geinig, maar ho-ly shit wat ging daardoor de Feldon of the Third Path speler hard af. Hij kon Feldon in elke beurt activeren en hield daarmee het bord zwaar onder controle, omdat hij zowel Siege-Gang Commander als Bogardan Hellkite had. Maar wat echt de doodsklap was, was een Hoard-Smelter Dragon die mijn volledige nonland bord opruimde . Oh well, was mooie pot om Felden even hard los te zien gaan .
TheRobinros
6 jaren geleden
De afgelopen week weer een hoop mooie kills gemaakt

Ik liet iemand 2^16=4096 kaarten pakken in zijn drawstep, met 4 Induced Amnesia, een Auratog en een Omniscience in het spel en 4 Faith's Reward op hand. Ik zou vorige beurt al gewonnen hebben, als hij kaarten op hand had gehad. Amnesia is heel goed in heel vaak verdubbelen, maar twee keer nul blijft nul.

En gisteravond heb ik voor het eerst een Jace, the Mind Sculptor-ultimate (Modern) overleefd terwijl ik hellbent was... en de pot gewonnen. Ik had een Detention Sphere en een Oblivion Ring in het spel en kon in reactie op de -12 van Jace een fetchland saccen en Mistveil Plains opzoeken. En toen was mijn graveyard ineens een toolbox geworden, met daarin oa een Eight-and-a-Half-Tails om mijn permanents praktisch onverwoestbaar te maken en een Collective Brutality om voor 2 per beurt de drainen. Zag de tegenstander niet aankomen.

Ik verlies dan 9 van de 10 potten die ik speel (waarschijnlijk iets (maar niet heel veel...) minder), maar als ik win, doe ik dat met stijl
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Heb je dan 5x alle vier de Induced Amnesia's laten afgaan? Terwijl hij begon met 1 kaarten? Dat wordt toch 1, 4, 16, 64, 256, 1024? Hoe kom je bij 4096, wat zie ik over het hoofd?
TheRobinros
6 jaren geleden
Ik sacte ze allemaal, wat 0 effect had. Cast Faith's Reward, haal 4 Amnesia terug, 4 triggers op de stack die allemaal de tegenstander targetten. Laat de bovenste resolven, exile zijn kaart en laat hem een nieuwe pakken. Sac dan de bijbehorende Amnesia om hem zijn kaart terug te geven. De volgende resolvet, exilet 2 kaarten en pakt hem 2 kaarten. Sac die, dan heeft hij 4 kaarten op hand. De volgende resolvet en je sact die, en de laatste ook. Dan heeft hij 16 kaarten en een lege stack. Cast de volgende Faith's Reward.

Dus mijn wiskunde is verkeerd, je komt zelfs tot 2^16. Je hebt 4*4 Amnesia enters en sacs, dus je kan het aantal kaarten in een hand 16 keer verdubbelen. 2^16 = 65536

EDIT: Tenzij je tegenstander een erg toegewijd Battle of Wits-deck speelt (met gemiddeld iedere kaart in heel Magic bijna drie keer), is dit good game. Of als je tegenstander een instant pakt en die kan spelen als reactie op de eerste Amnesia.
 bijgewerkt door TheRobinros 3 jaren geleden
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Oh, ik had de Amnesia verkeerd begrepen, nu snap ik het. Omdat de nieuwe hand blijft en de de oude terug keert, verdubbelt zijn hand. Keer 16.

Heb je wel gerekend met 35-40% land bij dat 65536 kaarten Battle of Wits deck?
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik speel deze maand 21 jaar Magic, en toch kan ik nog wat nieuws leren .

Vandaag heb ik geleerd dat Magic artiesten Ron Spencer en Terese Nielsen broer en zus zijn!

Alle kaarten van Ron Spencer (o.a. Terror)

Alle kaarten van Terese Nielsen (o.a. Force of Will)
Jeff
6 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik speel deze maand 21 jaar Magic, en toch kan ik nog wat nieuws leren .

Damn, jij bent oud
Dordledum
6 jaren geleden
Gaan we wedstrijdje doen? Volgens mij zitten er flink van ons tegen de 40 aan te hikken, sommigen zelfs erover?

Op zich wel interessant om te weten wat de demografie van de BoM-gebruikers is.
sibrand
6 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
EDIT: Tenzij je tegenstander een erg toegewijd Battle of Wits-deck speelt (met gemiddeld iedere kaart in heel Magic bijna drie keer), is dit good game. Of als je tegenstander een instant pakt en die kan spelen als reactie op de eerste Amnesia.


Of als je tegenstander een Laboratory Maniac met flash speelt (flash bijvoorbeeld door Leyline of Anticipation)
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik heb een kleine enquete gemaakt voor gebruikers van dit forum. Vul hem in als je wil! Volledig anoniem, en ik ga alleen wat leuke samenvattingen van de antwoorden posten, geen individuele gegevens.

https://nl.surveymonkey.com/r/NTQ6VS7
Slagbroder
6 jaren geleden
Zo, eventjes snel ingevuld.
Ben begonnen in augustus 2012, dus da's 5,5 jaar. Heb dat afgerond naar boven en dus 6 ingevuld.
Pelgrim1994
6 jaren geleden
Ook ingevuld, ben benieuwd naar de uitslag.
Dordledum
6 jaren geleden
Eclavyrr
6 jaren geleden
Vinkje erbij!
LeKrutes
6 jaren geleden
Jammer dat je bij favoriete formaat niet meer kan aanvinken.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik heb hem in 5 minuten in elkaar geflansed, dus sorry dat hij niet superoptimaal is .

Momenteel 12 14 inzendingen, 100% man .
 bijgewerkt door MagnusMagicus 6 jaren geleden
BuidingMage
6 jaren geleden
Maak er maar 15 inzendingen van
 bijgewerkt door BuidingMage 6 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
We zitten al op 19 . Ik heb er ook een eigen topic voor gemaakt om het wat meer aandacht te geven. Kunnen we het hier ook weer over andere dingen hebben .
Planeflyer
6 jaren geleden
Ik heb hem ook ingevuld!
Gijsneus
6 jaren geleden
Quote:
1 maand geleden
Quote:
1 maand geleden
Ik speel deze maand 21 jaar Magic, en toch kan ik nog wat nieuws leren .

Damn, jij bent oud


Hier moest ik toch even hartelijk om lachen. Daarna realiseerde ik me dat ik eerder ben begonnen dan MagnusMagicus. Dat maakt me misschien wel oud maar niet automatisch ouder...
 bijgewerkt door Gijsneus 6 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top