Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Morph
5 jaren geleden
Door al het War of the Spark geweld vergeten we zomaar de Kaart van de dag.

Nog eentje voor vandaag dan maar, wat vinden we van:



Ik speel hem zelf niet, maar kan best veel kaarten opleveren, en aggro van jezelf af houden lijkt me.
Iemand ervaring mee?
JEV
5 jaren geleden
Spark Double, weer een mooie clone erbij voor EDH. Gaat zeker m'n Marchesa in.

De Curse(s): Het aggro van je af houden vind ik vaak wel tegenvallen met deze cycle. Vaker dan niet is er wel een losse creature die even die kant op kan.
Past prima in group hug en Nekusar, maar als je er zelf geen/minder voordeel van kan halen speel ik hem niet. Dan is het eigenlijk een dooie kaart. Denk er misschien wat negatief over, maar ik speel bijna altijd liever iets anders in mijn 99.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik denk dat dit een leuke is om op jezelf te spelen. Iedere keer dat je aangevallen word een kaart rapen is best chill. Toegegeven, Isperia, Supreme Judge doet het beter, maar er is een reden waarom die zoveel duurder is.

Op een ander spelen is meestal niet zo effectief; de draw is niet zozeer een beloning voor je medespelers; het is meer een bonus voor jezelf waar een ander soms van mag meegenieten. Als men dat eenmaal doorheeft, dan zullen ze niet zo happig zijn om de ge-enchante speler aan te vallen; of die persoon moet nou net een enorme threat zijn.

Als je mensen dan per se tegen elkaar op wil zetten, beloon ze er dan ècht voor. Edric, Spymaster of Trest en Ludevic, Necro-Alchemist zijn daar bijvoorbeeld heer en meester in
farden10
5 jaren geleden
Spark Double is een perfecte Commander kaart. De meeste commanders wil je best een tweede van hebben en dat je ook nog eens planeswalkers mag kopiëren maakt de kaart alleen maar beter.

De curses: Ik denk zelf dat Curse of Opulence en Curse of Verbosity van die cycle de beste zijn. In de meeste commander games merk ik dat spelers vaak een reden nodig hebben om aan te vallen. Dit soort kleine extra's helpen daar heel erg in.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik ben groot fan van Spark Double. Sure, een 'gewone' Clone kan het beste creature op de battlefield kopieren in plaats van alleen je eigen creature en daarin is Sakashima the Impostor wel beter omdat die dat ook kan, naast het kopieren van je eigen Commander. En Clever Impersonator kan wel planeswalkers en alle creatures kopieren, maar weer niet je Commander. En de Double is gewoon een 3e optie met zijn eigen voor-en nadelen. Ik vind hem in ieder geval heel cool, want extra kopietjes van Commander maken is best lastig, en de Double is niet legendary, wat hem weer kopieren nog makkelijker maakt!

De Curses vind ik heel erg leuk, maar ik speel ze nooit . Ok, ik heb een Curse of Opulence in een deckje dat om de Treasure tokens geeft, maar verder doe ik er niks mee.
Triskelion88
5 jaren geleden
Ik ben groot fan van de curses geeft een leuke toevoeging aan een commander pot!
n4ppy
5 jaren geleden
Rite of Replication...... kun je 7 van een legendary op de battlefield krijgen
FabianvL
5 jaren geleden
Hah, dat is een goeie. Dat lukt met Sakashima niet, maar met Sparkie wel inderdaad. En als ik 7x m’n commander heb liggen gaat het hard.
 bijgewerkt door FabianvL 5 jaren geleden
LeKrutes
5 jaren geleden
Nieuwe dag nieuwe kaart. Wat vinden jullie van:
BluezamX
5 jaren geleden
Ik wachtte d'r al op, na de discussie

De eerste ability vind ik zelf niet super boeiend, maar is leuk om mee te pesten. Ability twee kan (bounce) combo decks HARD achteruit zetten, wat best een target van je kan maken. Bij ons wordt redelijk veel Artifact removal gespeeld, maar toch is het een probleem ding. De nieuwe Bazaar Commander regel helpt daar bij, maar voor andere speelgroepen is het een goeie stok achter de deur denk ik.
Triskelion88
5 jaren geleden
voor modern onmisbaar maar ik vind het niet echt een super goede commanderkaart eerlijk gezegd, heel specifiek tegen cantrip/storm achtige decks
JEV
5 jaren geleden
Soms gewoon erg nodig, dus mag best wat meer gespeeld worden. (net als non-creature removal en graveyard hate) Mooie is dat de simpele/casual decks er het minst last van hebben en het zo het niveau vaak een beetje gelijk trekt.
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb overwogen om hem in Zo-Zu the Punisher te spelen, maar hij heeft het net niet gehaald. Het is wel een kaart die ik heel graag zou willen spelen, gewoon om het lastig te maken voor anderen . Sure, tegen sommige decks doet hij letterlijk 0,0. Maar er zijn genoeg decks die Temple of the False God spelen, Ravnica bouncelands, Cabal Coffers, etc. En ik speel nooit tegen Storm decks, maar het gebeurt vaak genoeg dat mensen meer dan 1 spell per beurt willen spelen, en dat mag best wat lastiger worden
Veekeren
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
voor modern onmisbaar maar ik vind het niet echt een super goede commanderkaart eerlijk gezegd, heel specifiek tegen cantrip/storm achtige decks


Ik word er ook niet heel warm van, idd nogal specifiek. Ik probeer mijn decks ook zo te maken dat ik vooral kaarten trek waarvan ik denk "tof!!!", of dat ze superfunctioneel zijn. En dat is deze niet voor me.
Sunitram
5 jaren geleden
Ik kan me voorstellen dat ie leuk is met Raff Capashen, Ship's Mage. Insneaken als je het idee hebt dat mensen uit gaan combo-en. Zelf heb je er uiteraard totaal geen last van, want als jij meerdere spells in een ronde wil spelen doe je het gewoon tijdens anderman's beurt!
Veekeren
5 jaren geleden


Een kaart waar ik vroeger fan van was, heb er nog een stuk of 5 liggen. Opvallend genoeg nog steeds wel een aantal euro's waard. Vanuit nostalgie voeg ik hem vaak aan een eerste opzet van een deck toe, maar letterlijk elke keer haalt hij het niet.

Aan de ene kant interessant om een aantal draws e.e.a. te fixen en dan te shuffelen, aan de andere kant is het een net-niet-tutor.
BluezamX
5 jaren geleden
Dit vind ik een enorm sterke kaart, voor in iedere stage van de game. Zelfs als hij na 1 turn wordt geremoved heb je wat onbelangrijke kaarten aan de kant gezet.

Je heb een Damping Sphere in je deck? Je speelt tegen 3 niet combo decks? Weg met dat ding! Lijkt me uitstekend werken in blauw. Alleen jammer dat het niet into the graveyard is, dan was Muldrotha, the Gravetide hiervan op steroids gegaan
MagnusMagicus
5 jaren geleden
Ik heb hem geprobeerd, maar het is gewoon net niks. Als je niet je library hoefde te shufflen kon je in ieder geval nog zorgen dat je pakt wat je wil hebben de komende paar beurten. Maar nu is het een beperkte tutor die in theorie een paar kaarten die je echt niet nodig hebt kan exilen (maar waarom speel je kaarten die een flinke kans hebben om dood te zijn?). Leuk in een deck dat aan topdeck manipulatie doet, maar verder is het gewoon niet zo interessant.
Veekeren
5 jaren geleden
Quote:
47 minuten geleden
Ik heb hem geprobeerd, maar het is gewoon net niks. Als je niet je library hoefde te shufflen kon je in ieder geval nog zorgen dat je pakt wat je wil hebben de komende paar beurten. Maar nu is het een beperkte tutor die in theorie een paar kaarten die je echt niet nodig hebt kan exilen (maar waarom speel je kaarten die een flinke kans hebben om dood te zijn?). Leuk in een deck dat aan topdeck manipulatie doet, maar verder is het gewoon niet zo interessant.


Vroeger, ten tijde van Weatherlight en Commander nog niet bestond, vond ik hem geweldig. 60 kaarten decks, 4 van elk, heftig combo based - en dan multiplayer met ieder 20 levens.
Triskelion88
5 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik heb hem geprobeerd, maar het is gewoon net niks. Als je niet je library hoefde te shufflen kon je in ieder geval nog zorgen dat je pakt wat je wil hebben de komende paar beurten. Maar nu is het een beperkte tutor die in theorie een paar kaarten die je echt niet nodig hebt kan exilen (maar waarom speel je kaarten die een flinke kans hebben om dood te zijn?). Leuk in een deck dat aan topdeck manipulatie doet, maar verder is het gewoon niet zo interessant.


Vroeger, ten tijde van Weatherlight en Commander nog niet bestond, vond ik hem geweldig. 60 kaarten decks, 4 van elk, heftig combo based - en dan multiplayer met ieder 20 levens.

Absoluut een goede kaart in decks uit die tijd en kan handig zijn in commander maar een topper nee wel stijlpunten om deze te spelen vind ik
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top