Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

BluezamX
1 jaar geleden
5 mana in mono zwart (dit zou ik nooit in duo color spelen), voor mogelijk 3 removal en misschien wat kaarten? In Commander niet interessant genoeg naar mijn mening. Dan kan je wat mij betreft beter de recent genoemde Torment of Hailfire voor X = 3 casten
Lavinius
1 jaar geleden
Wat vinden we vandaag allemaal van:

Left4Doner
1 jaar geleden
Hele gave kaart. Naast de sterke ability ook solide als 4/4 flyer voor 4 en een demon met een lagere mana cost voor demon tribal
maus
1 jaar geleden
Ik speelde hem in Umbris, Fear Manifest en Teysa Karlov. Heerlijk kaart! Zorgd er altijd wel voor dat je engine gaat lopen
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik speelde hem in Umbris, Fear Manifest en Teysa Karlov. Heerlijk kaart! Zorgd er altijd wel voor dat je engine gaat lopen


Ik wil toch even gezegd hebben dat Nightmare Shepherd niet zo goed werkt met Teysa Karlov als je misschien verwacht. De trigger van Nightmare Shepherd wordt wel gekopieerd, maar je maakt alsnog maar 1 1/1 Nightmare copy van het stervende creature, omdat de shepherd zegt "... you may exile it. If you do, create..."
 bijgewerkt door TheRobinros 1 jaar geleden
maus
1 jaar geleden
Quote:
Ik wil toch even gezegd hebben dat Nightmare Shepherd niet zo goed werkt met Teysa Karlov als je misschien verwacht. De trigger van Nightmare Shepherd wordt wel gekopieerd, maar je maakt alsnog maar 1 1/1 Nightmare copy van het stervende creature, omdat de shepherd zegt "... you may exile it. If you do, create..."


Nog even naar dat deck gekeken en ik had hem er een tijdje geleden al uit gehaald voor deze reden. Maar ik wist dat er iets met die kaart was en het deck.... Jammer genoeg was het een nonbo.
TheRobinros
1 jaar geleden
De Sint is in het land, laten we cadeautjes uitdelen! Hoe blij wordt men van een gedoneerde:

?
Awvanzijl
1 jaar geleden
Zou ik alleen spelen in een deck waar je al speelt met control en ownership. Zedruu the Greathearted, die Rakdos Imp, Azorius sphinx etc.

Ook heel leuk met dat land waarmee je ownership changes weer terug kan draaien. (Weer veel moeite de namen van de kaarten te herinneren vandaag...)

Zonder deze synergie? Kans dat je letterlijk een 3 mana doet niets speelt. Lijkt me pijnlijk. Zelfs als de tegenstander hem een paar keer gebruikt is dat wanneer het hem/ haar uitkomt, niet wanneer jij dat wilt. Dan heb ik liever een Humble Defector.
 bijgewerkt door Awvanzijl 1 jaar geleden
Lavinius
1 jaar geleden
Quote:
23 minuten geleden

Zonder deze synergie? Kans dat je letterlijk een 3 mana doet niets speelt. Lijkt me pijnlijk. Zelfs als de tegenstander hem een paar keer gebruikt is dat wanneer het hem/ haar uitkomt, niet wanneer jij dat wilt. Dan heb ik liever een Humble Defector.


Akkoord. Ik heb ook het gevoel dat de opponent gewoon niets kan doen met je drie mana die je erin hebt geïnvesteerd. No synergy, no benefit.
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Humble Defector is denk ik wel sterker, maar die hoeft ook nooit meer terug naar jou te gaan. De Pendant is geen hele sterke kaart, maar je kunt ook een dealtje sluiten met degene aan wie je hem geeft. Plus, je kunt er ook voor kiezen om een soort spel te spelen waarin je hem WEL activeert, omdat dat leuk is
Jeff
1 jaar geleden
Quote:
1 uur geleden
Ook heel leuk met dat land waarmee je ownership changes weer terug kan draaien. (Weer veel moeite de namen van de kaarten te herinneren vandaag...)


Ownership veranderd nooit. Controller hooguit. Je bedoelt overigens Homeward Path en daarmee kan je dan net weer niet de Pendant terughalen, want die werkt alleen voor creatures. Gruul Charm kan het overigens wel.
TheRobinros
1 jaar geleden
Quote:
26 minuten geleden
Humble Defector is denk ik wel sterker, maar die hoeft ook nooit meer terug naar jou te gaan. De Pendant is geen hele sterke kaart, maar je kunt ook een dealtje sluiten met degene aan wie je hem geeft. Plus, je kunt er ook voor kiezen om een soort spel te spelen waarin je hem WEL activeert, omdat dat leuk is


Dat was precies mijn idee met de kaart, ik speel hem in een deck waarin mijn doel is om de tafel uit te nodigen deals te maken, een hoop politiek. Humble Defector heeft helaas de verkeerde kleur voor dat deck, anders was hij er zeker in gegaan. Ik heb de Pendant nog niet op hand gehad, maar toch ben ik aan het twijfelen of hij er alweer uit moet, want iedere keer dat ik door mijn decklist heen scroll, denk ik "Hoe vaak gaat deze kaart me drie mana kosten en letterlijk niets meer doen?"
MagnusMagicus
1 jaar geleden
Ik denk dat het een beetje aan je speelgroep (en wellicht jouw speelstijl ) ligt, maar ik zou het proberen. Sure, het is iets dat je tegenstander kan negeren, maar het is wel verleidelijk .
MitchDeBaas
1 jaar geleden
voor vandaag heb ik in de aanbieding:



zondag in een sealed heeft die me twee wins opgeleverd omdat ik niet droog liep. maar hoe zou die performen in commander?
Jeff
1 jaar geleden
Een old school commander staple. Was in de vroege dagen van commander niet aan te slepen. Tegenwoordig zou ik hem als 'te duur' beschouwen. Zeker niet onspeelbaar en kan ieder deck dat problemen heeft met te weinig carddraw wat helpen, maar is absoluut niet meer de staple die het ooit was.
Lavinius
1 jaar geleden
Prima kaart, maar zoals Jeff al zei is het niet meer wat-ie vroeger was. Maar ik wil hem (doe het nog niet) graag eens een kans geven in mijn Aurelia, the Warleader deck (ik weet dat dat verschrikkelijk vreemd klinkt, maar dat deck draait niet om zozeer veel aan te vallen, maar meer om de infinite met bijvoorbeeld Helm of the Host ASAP te bereiken, door middel van draw en tutors. Deze kan mijn card draw wel serieus stimuleren...)
Justian2002
1 jaar geleden
deze heeft een tijdje in mijn Elven deck gezeten, maar dat was dan ook, samen met Arch of Orazca, mijn enigste carddraw in het gehele deck. Maar na een uitgebreide update van het deck, zijn beide kaarten ook verdwenen en vervangen door 9 andere card draw kaarten die het werk ook goed doen, en wellicht beter passen in het deck!

(het deck in kwestie is hier te vinden, voor de nieuwschierigen onder ons)
Veekeren
1 jaar geleden
De vraag is wellicht, bij hoeveel gedrawde kaarten versus de mana-investering, heb je het gevoel dat hij de investering waard was? 3 kaarten voor 8 mana? 5 kaarten voor 10 mana? En welke drawspells kan je ook spelen voor 5 mana die je gewoon METEEN, zonder nog meer mana erin te pompen, cardadvantage geven?

Ik speel hem in 1 deck met een wat lager budget. Ik vind hem daarin ook weer niet vervelend, het voelt ook wel weer lekker om een soort van mana-sink te hebben die je kaarten oplevert. Maar bij het bouwen van toekomstige decks verwacht ik niet dat hij snel weer op het lijstje komt bij me.
Cobaltius
1 jaar geleden
Ik denk dat ik hem in Jhoira, Ageless Innovator ga spelen, want daar is de 5 mana investering gratis. The Magic Mirror en The Temporal Anchor zijn beter, maar meer card draw is nooit slecht.

Buiten een deck dat op de mana cost kan vermijden met een Goblin Welder of ander effect zou ik hem nooit spelen. 5 mana en dan nog afhankelijk zijn van de andere spelers is gewoon niet sterk genoeg.
 bijgewerkt door Cobaltius 1 jaar geleden
goeth78
1 jaar geleden
Ik kan me goed vinden in bovenstaande meningen. 10 jaar geleden waanzinnig goed maar dan vooral in kleuren als Rood en Wit die niet te veel opties hadden op dat vlak.

Ondertussen hebben rood en wit, ieder op hun manier, zoveel meer opties gekregen dat het geen auto include meer is. Maar een goede kaart is het nog wel degelijk in bv. RW.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top