Ervaring MagicFest Utrecht 2019

Luc
4 jaren geleden
En voor mensen die niet zo lang kunnen wachten en een bezoekje aan de zuiderburen niet vervelend vinden is er van 31-1-2020 t/m 2-2-2020 Magicfest Brussel!
 bijgewerkt door Luc 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
12 uren geleden
Voor iedereen die het gemist heeft en erbij had willen zijn, zet 13-14-15 november 2020 in je agenda! Want dan komt MagicFest weer naar Utrecht!


genoteerd!
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
En voor mensen die niet zo lang kunnen wachten en een bezoekje aan de zuiderburen niet vervelend vinden is er van 31-1-2020 t/m 2-2-2020 Magicfest Brussel!


Helaas is een bezoekje aan de zuiderburen best vervelend
Dordledum
4 jaren geleden


Grootste nadeel van Brussel is dat het stiekem helemaal niet 2talig is, maar gewoon frans. En dat praat ik niet.
SpiceRiceTwiceSpic
4 jaren geleden
Is iemand al ns in magicfest Brussel geweest? Zat te denken ook te gaan maar heb niet echt zin in de hele tijd te spelen tegen franstaligen..
Dordledum
4 jaren geleden
Komen de magicfest promo's ook online? Ik zoek nog een paar van de foil basics (Plains, Swamp en Mountain om precies te zijn).
Sanderdl
4 jaren geleden
Ik was afgelopen zaterdag op Magicfest Utrecht voor de Grand Prix. Het was weer hartstikke tof al liep de GP echt voor geen meter. Matige pool en ik maakte veel te veel misplays. En ik heb nu een trauma opgelopen voor Revenge of Ravens. Wat een vervelend ding in limited. Toch zeker een hele goede dag gehad, toffe mensen ontmoet en ben uiteindelijk tevreden naar huis gegaan. Al was ik aan het eind van de dag wel helemaal kapot.

De volgende keer ga ik denk ik voor een command zone pass. Dat zag er erg gezellig uit en ik miste het toch wel dat ik geen potje commander heb gespeeld.

MagnusMagicus
4 jaren geleden
Quote:
39 minuten geleden
Komen de magicfest promo's ook online? Ik zoek nog een paar van de foil basics (Plains, Swamp en Mountain om precies te zijn).
Ja, die zal ik binnenkort online zetten!

Edit: ok, nu

 bijgewerkt door MagnusMagicus 4 jaren geleden
nielsbap
4 jaren geleden
ik ben vrijdag en zaterdag gegaan en heb 2 double ups sealed gedaan en 3 losse sealeds. het had niet beter kunnen gaan was wel gesloopt maar dat is de general mood op zaterdag avond. 1500 tix bij elkaar gespeeld. Boosterbox Guilds of RavnicaBoosterbox IxalanBundle War of the Spark en een commandzone playmat van de artist die aanwezig was. niet slecht al zeg ik het zelf.

zou ik meer uitleg mogen omtrent de commandzone. ik zag het staan maar snapte totaal niet hoe het werkte
Andries
4 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden
Is iemand al ns in magicfest Brussel geweest? Zat te denken ook te gaan maar heb niet echt zin in de hele tijd te spelen tegen franstaligen..
Enkele jaren geleden was ik bij een toen nog Grandprix in Brussel.
Alle landen zijn vertegenwoordigd. Engels spreekt iedereen.
Dus het Frans is geen issue.
nielsbap
4 jaren geleden
Goedemiddag. Ik had ene tijd geleden in dit forum gevraagt hoe de command zone precies werkte op magicfest (ik had het gezien maar snapte het niet helemaal) bij deze dus een bump
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Waar is de bump voor? Heb je nog specifieke vragen? Wat begreep je niet aan het eerdere verhaal?

We helpen je graag verder, maar dan is het wel handig te weten wat je vragen zijn
Krabbel
4 jaren geleden
Quote:
11 dagen geleden
zou ik meer uitleg mogen omtrent de commandzone. ik zag het staan maar snapte totaal niet hoe het werkte


De Command Zone was een afgesloten stukje van de zaal, waar je alleen naar binnen kon als je een toegangspas had. Iedereen die daar zat had dus zo'n pas, en wou dus (voornamelijk) EDH spelen. Geen prijzen te winnen, gewoon voor shits 'nd giggles
nielsbap
4 jaren geleden
Sorry ik had inderdaad iets duidelijker kunnen zijn. Dus het was een los pakket voor toegang tot de afgesloten ruimte, de promo. En dus geen prijzen (Tix) heb ik dat goed begrepen. Zijn er verder nog bijzondere dingen aan. Ik zag allemaal kaartjes liggen bij de ingang van de zone. Wat waren dat.
 bijgewerkt door nielsbap 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ok! Je had twee manieren om die ruimte binnen te komen:

1. Koop ter plekke een dagpas, als ze er nog zijn. Je krijgt dan die dag ongelimiteerd toegang tot de Command Zone, je krijgt een non foil Sol Ring en 1 event ticket van 50 punten. Dat event ticket was feitelijk 50 punten waard in de prijsmuur (een booster kost 20/30 punten). Deze pas kostte volgens mijn 25 euro.

2. Koop vooraf online een 3-dagen pas. Je krijgt dan drie dagen lang ongelimiteerd toegang tot de Command Zone, je krijgt een foil Sol Ring en 3 event tickets van 50 punten elk. Dus 150 punten om uit te geven aan prijzen. Deze pas kostte 75 euro.

Je kreeg ook nog een ChannelFireball deckbox en een blokje om je levens op bij te houden.

Je kunt die event tickets inleveren om met andere mensen een pot te spelen, en je kunt dan kiezen om te zeggen dat alle punten voor de winnaar zijn. Of je houdt je eigen punten, wat de groep maar wil. Ik heb ze gewoon domweg ingeleverd voor punten, en ben daarna naar de prijsmuur gegaan met 150 punten (want ik had de 3-dagen pas). Bij elk ticket kreeg je ook nog een promo basic land (een van deze: Plains, Island, Swamp, Mountain, of Forest).

Die kaartjes bij de ingang was gewoon wat lolligs om je pas te personaliseren. Het waren stoffen kaartjes met een plakrand die je op je toegangspas kon plakken met de guild logo's, je pronouns (ben je hem/haar/het/etc), dat het je eerste MagicFest was, dat soort dingen. Gewoon voor de lol.

Verder liepen er altijd 1-2 judges rond die je vragen kon stellen, voor als je er even niet uit zou komen met de regels of iets dergelijks.

Helder zo?
nielsbap
4 jaren geleden
helemaal helder. een gezellig casual ruimte dus. dank je voor de uitgebreide informatie
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, dat is het zeker! En als je competitief Commander wil spelen kun je dat ook aangeven, en kijken of je daar mensen voor kan vinden. Ik wilde dat niet, dus ik heb er niet naar gezocht en weet ook niet hoeveel gading daarvoor was. Maar casual was er in ieder geval genoeg te doen
Dordledum
4 jaren geleden
Klinkt echt top, nu al zin in volgend jaar.
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Absoluut!
nielsbap
4 jaren geleden
klinkt heel gezellig. maar heel eerlijk toch blij dat ik achteraf een limited fanatic heb gedaan. dit klinkt wel uitermate fijn als je maar 1 dag kan.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top