Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Three Card League Week 3

BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
45 minuten geleden
@BluezamX Bij onze matchup heb jij 6 en ik 2.
Jouw deck: Loxodon Smiter, Karakas, Hollow Trees
Mijn deck: Black Lotus, Balance, The Rack

Ik denk dat het twee keer gelijk spel wordt omdat ik niets speel tenzij jij je Loxodon speelt. Jij speelt je Loxodon niet want dan speel ik Balance.


Inderdaad, niet aan gedacht dat jij je Balance kan bewaren! Ik pas het aan!
WJayW
4 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
@Stalkative
Jou resultaat tegen WJayW klopt denk ik niet.
Hij speelt The Rack - Darksteel Citadel - Mindbreak Trap. Dus als je als tegenstander helemaal niets doet, geen enkele kaart speelt heb je al een gelijk spel. Dit deck kan helaas voor WjayW nooit 3 of 6 punten krijgen


Dat klopt helemaal, ik kan alleen 1 of 2 scoren gezien mijn tegenstanders altijd de optie hebben om niets te spelen. Dat zorgt er ook voor dat een aantal uitslagen bij andere niet kloppen.
Zoals bij:
- thijmen2006h : Maze of Ith is een dooie kaart tegen mijn deck, Arcane Lighthouse kun je neerleggen om Inkmoth Nexus te activeren... maar dan ben je al op achterstand geraakt. Je bent al dood in je upkeep voor je mij 10 poison counters kunt geven. Dus is het wijzer om gelijk te spelen. Hoe dan ook, je kunt nooit 2x winnen.
- Twigwalker : Als ik begin dan zou jij winnen, gezien mijn The Rack geen damage doet in jouw 1e beurt. En jouw The Rack in mijn upkeep direct 2 schade zou doen, ik loop dan achter de feiten aan. Als jij begint is het precies andersom. Je kunt niet 3 spells tegelijkertijd casten want dan trigger je mijn Mindbreak Trap. Gezien we allebei niet willen verliezen houden we dus onze kaarten vast en spelen we 2x gelijk.
- MtgproLordwindgraze : gezien Collector Ouphe de ability van Mox Emerald tegen gaat kun je van Mutavault geen creature maken, je zou dan verliezen tegen mijn The Rack. We spelen dus 2x gelijk gezien dat het hoogst haalbare is.
- Stalkative : volgens mij win jij 2x, je kunt namelijk met je Scythe Tiger genoeg damage doen en dus Savage Summoning in je hand houden.
AncientOne
4 jaren geleden
Begonnen met invullen, en heb meteen al een (mijns inziens) foute uitslag gevonden (gemarkeerd in rood):

nl. Sogeking tegen AncientOne: dat DENKT Sogeking met 6-0 te winnen, maar dat klopt volgens mij NIET!

Dat is nl. Chancellor of the Forge + Chancellor of the Forge + Dwarven Hold
tegen Black Lotus + Leonin Squire + Teferi, Time Raveler

Als Sogeking begint krijg je het volgende (LANGE!) potje (van maar liefst 24 (!!) beurten):

T1-Sogeking: reveal 2 Chancellors, maak 2 hasty 1/1 goblins, speel Hold tapped, sla voor 2 (S:20, A:18 ), go.
T1-AncientOne: speel Lotus, speel 2/2 Arbiter, haal Lotus terug, speel Lotus, speel Teferi, Teferi -3 naar 1: bounce 1 token, go
T2-S: hou Hold untapped: 1e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T2-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 2, go
T3-S: hou Hold untapped: 2e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T3-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 3, go
T4-S: hou Hold untapped: 3e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T4-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 4, go
T5-S: hou Hold untapped: 4e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T5-A: Teferi -3 naar 1: bounce laatste token, val aan met Arbiter (S:18, A:18 ), go
T6-S: hou Hold untapped: 5e counter erop, go
T6-A: Teferi +1 naar 2, val aan met Arbiter (S:16, A:18 ), go
T7-S: hou Hold untapped: 6e counter erop, go
T7-A: Teferi +1 naar 3, val aan met Arbiter (S:14, A:18 ), go
T8-S: hou Hold untapped: 7e counter erop, go
T8-A: Teferi +1 naar 4, val niet aan om te kunnen blocken, go
T9-S: untap Hold nu wel, tap voor 7 mana, speel 1e Chancellor, krijg een 1/1 hasty goblin, die kan niet aanvallen, go
T9-A: Teferi -3 naar 1: bounce Chancellor, val niet aan om goblin te kunnen blocken, go
T10-S: hou Hold untapped: 1e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T10-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 2, go
T11-S: hou Hold untapped: 2e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T11-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 3, go
T12-S: hou Hold untapped: 3e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T12-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 4, go
T13-S: hou Hold untapped: 4e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T13-A: Teferi -3 naar 1: bounce laatste token, val aan met Arbiter (S:12, A:18 ), go
T14-S: hou Hold untapped: 5e counter erop, go
T14-A: Teferi +1 naar 2, val aan met Arbiter (S:10, A:18 ), go
T15-S: hou Hold untapped: 6e counter erop, go
T15-A: Teferi +1 naar 3, val aan met Arbiter (S:8, A:18 ), go
T16-S: hou Hold untapped: 7e counter erop, go
T16-A: Teferi +1 naar 4, val niet aan om te kunnen blocken, go
T17-S: untap Hold nu wel, tap voor 7 mana, speel 2e Chancellor, krijg een 1/1 hasty goblin, die kan niet aanvallen, go
T17-A: Teferi -3 naar 1: bounce Chancellor, val niet aan om goblin te kunnen blocken, go
T18-S: hou Hold untapped: 1e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T18-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 2, go
T19-S: hou Hold untapped: 2e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T19-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 3, go
T20-S: hou Hold untapped: 3e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T20-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 4, go
T21-S: hou Hold untapped: 4e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T21-A: Teferi -3 naar 1: bounce laatste token, val aan met Arbiter (S:6, A:18 ), go
T22-S: hou Hold untapped: 5e counter erop, go
T22-A: Teferi +1 naar 2, val aan met Arbiter (S:4, A:18 ), go
T23-S: hou Hold untapped: 6e counter erop, go
T23-A: Teferi +1 naar 3, val aan met Arbiter (S:2, A:18 ), go
T24-S: hou Hold untapped: 7e counter erop, go
T24-A: Teferi +1 naar 4, val aan voor LETHAL

Als ik (AncientOne) zelf begin, dan krijgt Sogeking nog steeds 2 goblin tokens in mijn upkeep, maar kan mij er geen schade mee doen, ik doe nog steeds mijn ding en bounce 1 token, waarna het bovenstaande verhaal zich herhaalt, maar dan met mij op 20 leven ipv. 18.

Kortom AncientOne - Sogeking is dus 6-0 ipv. 0-6!

Ik heb dit alvast in de sheet aangepast en ROOD gemarkeerd!

(het is nu 04:41u, dus ik vul morgen wel de rest voor mezelf in)

EDIT: alles inmiddels voor mezelf ingevuld, geen verschillen gevonden met scores ingevuld door anderen)
 bijgewerkt door AncientOne 4 jaren geleden
LeKrutes
4 jaren geleden
wat een verschil. league 2 waren er tig Emrakul, the Aeons Torn decks nu geen een.
had bewust mijn 3 kaarten uitgekozen om Black Lotus uit te schakelen. speelt bijna niemand het. Wat een wisselende meta.
Twigwalker
4 jaren geleden
Quote:
5 uren geleden
- Twigwalker : Als ik begin dan zou jij winnen, gezien mijn The Rack geen damage doet in jouw 1e beurt. En jouw The Rack in mijn upkeep direct 2 schade zou doen, ik loop dan achter de feiten aan. Als jij begint is het precies andersom. Je kunt niet 3 spells tegelijkertijd casten want dan trigger je mijn Mindbreak Trap. Gezien we allebei niet willen verliezen houden we dus onze kaarten vast en spelen we 2x gelijk.


Owhja, je hebt gelijk, ik pas het aan
thijmen2006h
4 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden



- thijmen2006h : Maze of Ith is een dooie kaart tegen mijn deck, Arcane Lighthouse kun je neerleggen om Inkmoth Nexus te activeren... maar dan ben je al op achterstand geraakt. Je bent al dood in je upkeep voor je mij 10 poison counters kunt geven. Dus is het wijzer om gelijk te spelen. Hoe dan ook, je kunt nooit 2x winnen.




Als jij begint:
beurt 1: jij legt je Darksteel Citadel op en dan speel je je The Rack // ik leg dan mijn Inkmoth Nexus op // 20-20
beurt 2: jij doet niks // ik krijg 1 damage van The Rack // ik leg dan mijn Arcane Lighthouse op en val aan voor 1 infect // 20 en 1 infect-19
beurt 3: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 2 infect-17
beurt 4: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 3 infect-15
beurt 5: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 4 infect-13
beurt 6: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 5 infect-11
beurt 7: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 6 infect-9
beurt 8: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 7 infect-7
beurt 9: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 8 infect-5
beurt 10: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 9 infect-3
beurt 11: jij doet niks // ik krijg 2 damage van The Rack, ik leg mijn Maze of Ith niet op en ik val aan voor 1 infect // 20 en 10 infect-1

En als ik begin gebeurt er exact hetzelfde alleen dan omgedraaid dus ik zou beiden potjes moeten winnen, het kan dat ik iets over het hoofd zie maar dit is mijn gedachtegang erachter.
Stalkative
4 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
- Stalkative : volgens mij win jij 2x, je kunt namelijk met je Scythe Tiger genoeg damage doen en dus Savage Summoning in je hand houden.

Je hebt gelijk, ik pas het aan.
Morph
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
wat een verschil. league 2 waren er tig Emrakul, the Aeons Torn decks nu geen een.
had bewust mijn 3 kaarten uitgekozen om Black Lotus uit te schakelen. speelt bijna niemand het. Wat een wisselende meta.


Je precies, veel originele decks en kaarten deze week.
En ik als ik even snel reken zou het Black Lotus - Channel - Emrakul, the Aeons Torn deck uitkomen op zo'n 65 / 70 punten. Zou dus ook deze week geen hoge uitslag hebben.
Sogeking
4 jaren geleden
Quote:
10 uren geleden
Begonnen met invullen, en heb meteen al een (mijns inziens) foute uitslag gevonden (gemarkeerd in rood):

nl. Sogeking tegen AncientOne: dat DENKT Sogeking met 6-0 te winnen, maar dat klopt volgens mij NIET!

Dat is nl. Chancellor of the Forge + Chancellor of the Forge + Dwarven Hold
tegen Black Lotus + Leonin Squire + Teferi, Time Raveler

Als Sogeking begint krijg je het volgende (LANGE!) potje (van maar liefst 24 (!!) beurten):

T1-Sogeking: reveal 2 Chancellors, maak 2 hasty 1/1 goblins, speel Hold tapped, sla voor 2 (S:20, A:18 ), go.
T1-AncientOne: speel Lotus, speel 2/2 Arbiter, haal Lotus terug, speel Lotus, speel Teferi, Teferi -3 naar 1: bounce 1 token, go
T2-S: hou Hold untapped: 1e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T2-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 2, go
T3-S: hou Hold untapped: 2e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T3-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 3, go
T4-S: hou Hold untapped: 3e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T4-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 4, go
T5-S: hou Hold untapped: 4e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T5-A: Teferi -3 naar 1: bounce laatste token, val aan met Arbiter (S:18, A:18 ), go
T6-S: hou Hold untapped: 5e counter erop, go
T6-A: Teferi +1 naar 2, val aan met Arbiter (S:16, A:18 ), go
T7-S: hou Hold untapped: 6e counter erop, go
T7-A: Teferi +1 naar 3, val aan met Arbiter (S:14, A:18 ), go
T8-S: hou Hold untapped: 7e counter erop, go
T8-A: Teferi +1 naar 4, val niet aan om te kunnen blocken, go
T9-S: untap Hold nu wel, tap voor 7 mana, speel 1e Chancellor, krijg een 1/1 hasty goblin, die kan niet aanvallen, go
T9-A: Teferi -3 naar 1: bounce Chancellor, val niet aan om goblin te kunnen blocken, go
T10-S: hou Hold untapped: 1e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T10-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 2, go
T11-S: hou Hold untapped: 2e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T11-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 3, go
T12-S: hou Hold untapped: 3e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T12-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 4, go
T13-S: hou Hold untapped: 4e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T13-A: Teferi -3 naar 1: bounce laatste token, val aan met Arbiter (S:12, A:18 ), go
T14-S: hou Hold untapped: 5e counter erop, go
T14-A: Teferi +1 naar 2, val aan met Arbiter (S:10, A:18 ), go
T15-S: hou Hold untapped: 6e counter erop, go
T15-A: Teferi +1 naar 3, val aan met Arbiter (S:8, A:18 ), go
T16-S: hou Hold untapped: 7e counter erop, go
T16-A: Teferi +1 naar 4, val niet aan om te kunnen blocken, go
T17-S: untap Hold nu wel, tap voor 7 mana, speel 2e Chancellor, krijg een 1/1 hasty goblin, die kan niet aanvallen, go
T17-A: Teferi -3 naar 1: bounce Chancellor, val niet aan om goblin te kunnen blocken, go
T18-S: hou Hold untapped: 1e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T18-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 2, go
T19-S: hou Hold untapped: 2e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T19-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 3, go
T20-S: hou Hold untapped: 3e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T20-A: val niet aan om goblin te kunnen blocken, Teferi +1 naar 4, go
T21-S: hou Hold untapped: 4e counter erop, goblin kan niet aanvallen, go
T21-A: Teferi -3 naar 1: bounce laatste token, val aan met Arbiter (S:6, A:18 ), go
T22-S: hou Hold untapped: 5e counter erop, go
T22-A: Teferi +1 naar 2, val aan met Arbiter (S:4, A:18 ), go
T23-S: hou Hold untapped: 6e counter erop, go
T23-A: Teferi +1 naar 3, val aan met Arbiter (S:2, A:18 ), go
T24-S: hou Hold untapped: 7e counter erop, go
T24-A: Teferi +1 naar 4, val aan voor LETHAL

Als ik (AncientOne) zelf begin, dan krijgt Sogeking nog steeds 2 goblin tokens in mijn upkeep, maar kan mij er geen schade mee doen, ik doe nog steeds mijn ding en bounce 1 token, waarna het bovenstaande verhaal zich herhaalt, maar dan met mij op 20 leven ipv. 18.

Kortom AncientOne - Sogeking is dus 6-0 ipv. 0-6!

Ik heb dit alvast in de sheet aangepast en ROOD gemarkeerd!

(het is nu 04:41u, dus ik vul morgen wel de rest voor mezelf in)


Je hebt waarschijnlijk gelijk, het feit dat Teferi, Time Raveler blijft leven en continue kan blijven bouncen zorgt ervoor dat ik nooit mijn goblin count omhoog krijg! Op eerste oogblik dacht ik het wel te redden, mijn excuses dat ik het niet helemaal uitgerekend had.

Moet zeggen deze lading matches met dit deck zitten zoveel 'race' potjes tussen die ik heb uitgerekend. (en een paar dus verkeerd)
Heb me flink verkeken op het reken werk deze 3 card league, haha.
 bijgewerkt door Sogeking 4 jaren geleden
Sogeking
4 jaren geleden
@Rody

Hoi!

Ik zie dat je tegen mij 1 punt hebt ingevuld terwijl ik denk mijn match wel te kunnen winnen.

De game die jij eerst gaat ben ik mn Dwarven Hold kwijt en die verlies ik aan jouw netherspirit.

De game die ik eerst ga kan ik sowieso mn Chancellor of the Forge casten.
T1 doe ik 2 damage omdat jij je Nether Spirit nog niet in play hebt.
T2 doe ik weer 2 damage omdat jouw netherspirit nu in de graveyard ligt. (Jouw netherspirit komt in play tijdens jouw upkeep)
T3 ligt jouw netherspirit in play en val ik niet meer aan.

Zolang ik mn 2 goblins van T1 bewaar komt de Chancellor met 3 extra goblin tokens into play.
Als ik mn Chancellor op T9 cast Heb ik als het goed is nog 6 of 8 leven over.
Ik heb dan een 5/5 blocker. de turn erna kan ik met een 5/5 en 5 1/1 goblins aanvallen.

T10 val ik aan met de Chancellor en 4 1/1 goblins. (Ik hou 1 goblin open voor defense) Jij blockt 1 goblin dood en hapt 8 damage. Je staat dan op 8 leven. Volgende beurt ben je 100% genoodzaakt mijn Chancellor te blocken waardoor je geen antwoord meer hebt op mn goblins. Jouw Netherspirit gaat nu elke beurt dood en je kan dan ook geen damage meer aan mij doen.

Ik win de race met 1/1 goblins.

Er zit misschien een kleine nuance in de uitleg hier maar ik ben 95% zeker dat ik mijn game win.


Sidenote: Deze 3 card league heeft heel veel interessante matches! Erg exciting allemaal.

Edit: Compleet verkeerd geinterpreteerd, sorry! Aangezien deze matchup vergelijkbaar is met de Netherspirit van TheRobinros, win ik dus de game die ik begin en de game die jij begint wordt een draw, dus 4 punten voor mij als ik het goed begrijp.
 bijgewerkt door Sogeking 4 jaren geleden
Sogeking
4 jaren geleden
Quote:
17 uren geleden
@Sogeking ik wil graag vragen hoe je aan je punten komt in een potje tegen mij?



Het is vrij simpel, jij Runed Halo mijn Chancellor of the Forge want je kan geen Goblin Tokens kiezen. Jij hebt een 2/2 Isamaru, Hound of Konda en ik heb 2 1/1 goblins. Als jij aanvalt met Isamaru block ik hem dood. Dus een stalemate.

Fast forward 16 turns later en ik cast 2x Chancellor of the Forge. Nu heb ik 12 1/1 goblins en race ik jou naar 0 leven over 2 turns.
 bijgewerkt door Sogeking 4 jaren geleden
TheRobinros
4 jaren geleden
Ik heb ook wat aangepast:

TheRobinros tegen Sogeking: (Mountain, Burning Inquiry, Nether Spirit tegen Chancellor of the Forge, Chancellor of the Forge, Dwarven Hold)
Hier stond oorspronkelijk 6-0 voor mij, maar volgens mij kan ik dit niet winnen. Zijn goblins hebben haste, dus kunnen altijd een stuk eerder dan mijn Nether Spirit aanvallen, want die ligt pas op beurt 3. Als we allebei alleen maar aanvallen, verlies ik dus de race. Daarom moet ik niet aanvallen en zijn aanvallende Goblins blocken, waardoor hij zou verliezen. Het is volgens mij dus 2-2, omdat we allebei niet aan kunnen vallen.

TheRobinros tegen WJayW: (Mountain, Burning Inquiry, Nether Spirit tegen Darksteel Citadel, The Rack, Mindbreak Trap)
Hier stond dacht ik 2-2, maar volgens mij win ik deze 4-1. Als ik on the play ben, win ik, want hij moet zijn hand discarden en wordt daarna 10 keer door een Nether Spirit geslagen. On the draw legt hij The Rack neer en ik doe helemaal niets, waardoor ik nooit damage van The Rack krijg en de game gelijkspel wordt.

TheRobinros tegen Twigwalker: (Mountain, Burning Inquiry, Nether Spirit tegen Black Lotus, Balance, The Rack)
Hier stond volgens mij 6-0, maar ik denk dat het 3-3 moet zijn. On the play moet hij zijn hand discarden en win ik, on the draw kan ik zijn Rack niet racen en verlies ik.

TheRobinros tegen RobertL en Mango: (Mountain, Burning Inquiry, Nether Spirit tegen Mishra's Workshop, Lupine Prototype, Lupine Prototype)
Hier stond twee keer 3-3, hier heb ik 2 keer 4-1 van gemaakt. On the play win ik door beurt 1 Burning Inquiry te spelen. On the draw ligt er 1 Lupine Prototype, maar laat ik mijn tegenstander de andere discarden. Die ene Lupine Prototype kan ik oneindig chumpblocken met mijn Nether Spirit, dus na de eerste aanval van Lupine Prototype krijg ik nooit meer damage binnen en ik draw de game.

Ik heb alle aanpassingen geel gemarkeerd.
Twigwalker
4 jaren geleden
Quote:
4 minuten geleden
TheRobinros tegen Twigwalker: (Mountain, Burning Inquiry, Nether Spirit tegen Black Lotus, Balance, The Rack)
Hier stond volgens mij 6-0, maar ik denk dat het 3-3 moet zijn. On the play moet hij zijn hand discarden en win ik, on the draw kan ik zijn Rack niet racen en verlies ik.


Eens, kleurtje weggehaald, ik weet niet waarom ik daar 6-0 had
Sogeking
4 jaren geleden
Quote:
15 minuten geleden
Ik heb ook wat aangepast:

TheRobinros tegen Sogeking: (Mountain, Burning Inquiry, Nether Spirit tegen Chancellor of the Forge, Chancellor of the Forge, Dwarven Hold)
Hier stond oorspronkelijk 6-0 voor mij, maar volgens mij kan ik dit niet winnen. Zijn goblins hebben haste, dus kunnen altijd een stuk eerder dan mijn Nether Spirit aanvallen, want die ligt pas op beurt 3. Als we allebei alleen maar aanvallen, verlies ik dus de race. Daarom moet ik niet aanvallen en zijn aanvallende Goblins blocken, waardoor hij zou verliezen. Het is volgens mij dus 2-2, omdat we allebei niet aan kunnen vallen.



Oh! krijg nou wat! Ik zat dus te denken dat als ik jouw netherspirit doodblock hij dus gewoon weer terug zou komen, waardoor ik dus inderdaad niet kan blocken of kan winnen, waardoor jouw netherspirit dus altijd zou winnen. Maar je hebt gelijk. aangezien ik altijd sneller damage kan doen dan jou kan ik altijd je netherspirit negeren als je aanvalt en 2 damage terug traden!

Uiteindelijk kunnen we allebei niks doen, 2-2 inderdaad.

Klopt dus helemaal lijkt mij!
TheRobinros
4 jaren geleden
Ik kwam er net ook achter dat ik ook niet kan verliezen van BluezamX, want ik blijf zijn Loxodon Smiter altijd chumpblocken, die ga ik ook 2-2 maken en markeren
MtgproLordwindgraze
4 jaren geleden
Quote:
11 uren geleden
Quote:
19 uren geleden
@Stalkative
Jou resultaat tegen WJayW klopt denk ik niet.
Hij speelt The Rack - Darksteel Citadel - Mindbreak Trap. Dus als je als tegenstander helemaal niets doet, geen enkele kaart speelt heb je al een gelijk spel. Dit deck kan helaas voor WjayW nooit 3 of 6 punten krijgen


Dat klopt helemaal, ik kan alleen 1 of 2 scoren gezien mijn tegenstanders altijd de optie hebben om niets te spelen. Dat zorgt er ook voor dat een aantal uitslagen bij andere niet kloppen.
Zoals bij:
- thijmen2006h : Maze of Ith is een dooie kaart tegen mijn deck, Arcane Lighthouse kun je neerleggen om Inkmoth Nexus te activeren... maar dan ben je al op achterstand geraakt. Je bent al dood in je upkeep voor je mij 10 poison counters kunt geven. Dus is het wijzer om gelijk te spelen. Hoe dan ook, je kunt nooit 2x winnen.
- Twigwalker : Als ik begin dan zou jij winnen, gezien mijn The Rack geen damage doet in jouw 1e beurt. En jouw The Rack in mijn upkeep direct 2 schade zou doen, ik loop dan achter de feiten aan. Als jij begint is het precies andersom. Je kunt niet 3 spells tegelijkertijd casten want dan trigger je mijn Mindbreak Trap. Gezien we allebei niet willen verliezen houden we dus onze kaarten vast en spelen we 2x gelijk.
- MtgproLordwindgraze : gezien Collector Ouphe de ability van Mox Emerald tegen gaat kun je van Mutavault geen creature maken, je zou dan verliezen tegen mijn The Rack. We spelen dus 2x gelijk gezien dat het hoogst haalbare is.
- Stalkative : volgens mij win jij 2x, je kunt namelijk met je Scythe Tiger genoeg damage doen en dus Savage Summoning in je hand houden.


[/quote
Quote:
11 uren geleden
Quote:
19 uren geleden
@Stalkative
Jou resultaat tegen WJayW klopt denk ik niet.
Hij speelt The Rack - Darksteel Citadel - Mindbreak Trap. Dus als je als tegenstander helemaal niets doet, geen enkele kaart speelt heb je al een gelijk spel. Dit deck kan helaas voor WjayW nooit 3 of 6 punten krijgen


Dat klopt helemaal, ik kan alleen 1 of 2 scoren gezien mijn tegenstanders altijd de optie hebben om niets te spelen. Dat zorgt er ook voor dat een aantal uitslagen bij andere niet kloppen.
Zoals bij:
- thijmen2006h : Maze of Ith is een dooie kaart tegen mijn deck, Arcane Lighthouse kun je neerleggen om Inkmoth Nexus te activeren... maar dan ben je al op achterstand geraakt. Je bent al dood in je upkeep voor je mij 10 poison counters kunt geven. Dus is het wijzer om gelijk te spelen. Hoe dan ook, je kunt nooit 2x winnen.
- Twigwalker : Als ik begin dan zou jij winnen, gezien mijn The Rack geen damage doet in jouw 1e beurt. En jouw The Rack in mijn upkeep direct 2 schade zou doen, ik loop dan achter de feiten aan. Als jij begint is het precies andersom. Je kunt niet 3 spells tegelijkertijd casten want dan trigger je mijn Mindbreak Trap. Gezien we allebei niet willen verliezen houden we dus onze kaarten vast en spelen we 2x gelijk.
- MtgproLordwindgraze : gezien Collector Ouphe de ability van Mox Emerald tegen gaat kun je van Mutavault geen creature maken, je zou dan verliezen tegen mijn The Rack. We spelen dus 2x gelijk gezien dat het hoogst haalbare is.
- Stalkative : volgens mij win jij 2x, je kunt namelijk met je Scythe Tiger genoeg damage doen en dus Savage Summoning in je hand houden.




Jouw Darksteel Citadel kan niet voor mana tappen als ik mijn Collector Ouphe heb liggen.
Dus dan heb je The Rack nooit liggen.
Conclusie jij 1 win en ik 1 win.
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
37 minuten geleden
Ik kwam er net ook achter dat ik ook niet kan verliezen van BluezamX, want ik blijf zijn Loxodon Smiter altijd chumpblocken, die ga ik ook 2-2 maken en markeren


Klopt! Helaas
RobertL
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Ik heb ook wat aangepast:

TheRobinros tegen RobertL en Mango: (Mountain, Burning Inquiry, Nether Spirit tegen Mishra's Workshop, Lupine Prototype, Lupine Prototype)
Hier stond twee keer 3-3, hier heb ik 2 keer 4-1 van gemaakt. On the play win ik door beurt 1 Burning Inquiry te spelen. On the draw ligt er 1 Lupine Prototype, maar laat ik mijn tegenstander de andere discarden. Die ene Lupine Prototype kan ik oneindig chumpblocken met mijn Nether Spirit, dus na de eerste aanval van Lupine Prototype krijg ik nooit meer damage binnen en ik draw de game.


Klopt helemaal, net als tegen de Netherspirit van Rody had ik niet meteen door dat die elke upkeep terug blijft komen .
Ik heb voor mij de kleuren weggehaald, Mango mag dat voor hem zelf doen.
Nissa333
4 jaren geleden
Quote:
2 uren geleden
Quote:
18 uren geleden
@Sogeking ik wil graag vragen hoe je aan je punten komt in een potje tegen mij?



Het is vrij simpel, jij Runed Halo mijn Chancellor of the Forge want je kan geen Goblin Tokens kiezen. Jij hebt een 2/2 Isamaru, Hound of Konda en ik heb 2 1/1 goblins. Als jij aanvalt met Isamaru block ik hem dood. Dus een stalemate.

Fast forward 16 turns later en ik cast 2x Chancellor of the Forge. Nu heb ik 12 1/1 goblins en race ik jou naar 0 leven over 2 turns.


Ik heb inderdaad over het hoofd gezien dar Chancellor of the Forge ook een ETB trigger heeft, ik dacht dat het gewoon gelijk spel zou worden
bartist
4 jaren geleden
Ineens al die kaarten die je nog nooit gezien hebt opzoeken, wat een pret!

@RobbertvanderKleij
Zie dat jij volgens jou twee keer gelijk zouden moeten spelen.
Ik zie met jouw kaarten twee scenario's uitspelen:
- Jij speelt Memnite, ik probeer te counteren met Force of Will door Misthollow Griffin in exile te leggen, jij speelt je FoW of Misdirection en je Memnite resolved. Ik wacht een paar beurten tot ik mijn Griffin kan spelen met Sand Silos en haal je daarna snel in met schade.
- Jij speelt je Memnite niet, ik leg Sand Silos neer en wacht tot ik zowel Griffin als FoW kan casten, waardoor jij de cast van m'n Griffin niet tegen kan houden.
Heb ik een denkfout? of heb ik twee keer de win?

Ik zie mijn denkfout bij het eerste scenario. Als jij mijn counter op memnite niet countert, dan counter je de cast van de Griffin.
Dan zou ik scenario twee aanhouden ongeacht of je wel of niet je memnite speelt: Ik wacht tot ik mana heb om zowel Griffin als FoW te casten, waardoor ik twee keer win.



@Morph:
Je zegt twee keer te winnen, maar volgens mij win ik twee keer?
Weer twee scenario's
- Jij speelt Dryad Arbor en Unmask (exile laatste kaart). Ik counter die met Force of Will en leg Misthollow Griffin in exile. Ik wacht tot ik m'n Griffin kan spelen met Sand Silos en win na 7 keer aanvallen.
- Jij speelt Dryad Arbor en wacht tot ik de Griffin wil spelen om hem kapot te maken met Force of Despair Ik wacht genoeg beurten om zowel Griffin als FoW te kunnen casten en Counter jouw Despair als mijn Griffin op het veld ligt.
In beide scenario's sta ik zowel on the draw als on the play op genoeg levens om 7 beurten zorgeloos aan te kunnen vallen.
Wederom dezelfde vraag: Heb ik hier een denkfout gemaakt?

@Mtgprolordwindgrace.
Je zegt twee keer gelijkspel, ik zeg dat ik twee keer win
Als jij je Mox Emerald cast, dan counter ik met Force of Will en Misthollow Griffin in exile. Ik wacht tot ik de Griffin kan spelen (zie bovenstaande en win.
Als jij niet de emerald cast en wacht tot ik mijn Griffin speel, dan wacht ik tot mijn Sand Silos genoeg counters heeft om beide te kunnen hard-casten en win op die manier
 bijgewerkt door bartist 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 82 posts
  • Laatste post TheRobinros 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Rody 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top