Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Vrouwen of meiden die MTG (casual en competitief) spelen.

supercalgonman
11 jaren geleden
Hallo mede-magic spelers !

Ik zat op het wizardmtg YouTube channel en ik zag een filmpje waar Melissa DeTora speelt bij een
pro-tour draft. Is zij de enige of zijn er nog meer vrouwelijke magic-spelers die competitief spelen en wat is ongeveer de verhouding tussen mannelijke en vrouwelijke spelers ?

Hier is de link van het filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=N9YpSMoKnmQ

PS: Sorry voor de spelfout in de titel, het moet competitief zijn en niet 'competief'.
 bijgewerkt door supercalgonman 11 jaren geleden (Spelling)
Zoockey
11 jaren geleden
Ik heb de titel voor je aangepast. Toevallig weet ik dat er bij de Bazaar best wat dames zijn die regelmatig een draft of standard toernooi meedoen =)
MB070
11 jaren geleden
Nou, helaas zijn de verhoudingen behoorlijk zoek. Ik zou het niet precies weten, maar de ruime meerderheid van de magicspelers is man. Melissa DeTora is overigens ook judge (lvl-2 meen ik) en nu de eerste vrouw die ooit top-8 heeft gehaald met een pro-tour (las ik net).
supercalgonman
11 jaren geleden
Dankje Zoockey !

Quote:
MB070 17-02-2013 om 16:27
Nou, helaas zijn de verhoudingen behoorlijk zoek. Ik zou het niet precies weten, maar de ruime meerderheid van de magicspelers is man. Melissa DeTora is overigens ook judge (lvl-2 meen ik) en nu de eerste vrouw die ooit top-8 heeft gehaald met een pro-tour (las ik net).


Ja, best wel interessant. Ik hoop dat ze gaat winnen ! :-)
Ze heeft wel haar eerste potje gewonnen door heel veel kaarten te gebruiken met extort.
 bijgewerkt door supercalgonman 11 jaren geleden
royalroy1990
11 jaren geleden
Het is meer een vent dan een vrouw, een beetje make-up en wat vrouwlijker kleden kan ook geen kwaad
Fjaulnir
11 jaren geleden
Quote:
royalroy1990 21-02-2013 om 14:30
Het is meer een vent dan een vrouw, een beetje make-up en wat vrouwlijker kleden kan ook geen kwaad


Uhm ja, want op een protour draft zit je vooral om mannen te verleiden?
Als ik meedoe aan events kom ik soms ook gewoon in m'n out of bed look & trainingsbroek hoor.

Ik heb net ff door het filmpje gebrowset en ik snap wat je bedoelt, maar ik heb al wel meer foto's/clips met haar erin gezien en het is echt wel een knappe vrouw hoor!
 bijgewerkt door Fjaulnir 11 jaren geleden
SimonVanHoudt
11 jaren geleden
Ik vind het echt leuk dat er eindelijk een vrouw in de top 8 is gekomen! Is weer eens wat anders.
notimeremains
11 jaren geleden
Quote:
royalroy1990 21-02-2013 om 14:30
Het is meer een vent dan een vrouw, een beetje make-up en wat vrouwlijker kleden kan ook geen kwaad

Mss moet je dit soort belachelijke, seksistische opmerkingen voor je houden.

De algemene MtG community mag sowieso wel eens wat meer rekening houden met de vrouwelijke spelers. Een gemengde community is toch veel leuker dan altijd maar tussen kerels zitten.
silav101
11 jaren geleden
Quote:
Fjaulnir 21-02-2013 om 14:39
Quote:
royalroy1990 21-02-2013 om 14:30
Het is meer een vent dan een vrouw, een beetje make-up en wat vrouwlijker kleden kan ook geen kwaad


Uhm ja, want op een protour draft zit je vooral om mannen te verleiden?
Als ik meedoe aan events kom ik soms ook gewoon in m'n out of bed look & trainingsbroek hoor.


Over het algemeen is een jongen minder geboeid door zijn eigen uiterlijk dan een meisje. Maar dat staat geheel los van dit. XD

Wat ik interessant vind is dat menig mannelijke speler verrast is dat OMG EEN VROUW a. competitief speelt en b. wint. Er is totaal geen reden om zo gehyped erover te worden heehee.

Quote:
notimeremains 21-02-2013 om 15:12
Quote:
royalroy1990 21-02-2013 om 14:30
Het is meer een vent dan een vrouw, een beetje make-up en wat vrouwlijker kleden kan ook geen kwaad

Mss moet je dit soort belachelijke, seksistische opmerkingen voor je houden.

Sexistisch zou zijn als hij zei dat een vrouw niet goed kon spelen tenzij ze als een man uitzag, of deze vrouw no way zo goed kon spelen als een man omdat ze een vrouw was.

Wat hij zegt is dat hij liever een vrouw ziet omkleden en mooi uitzien, hetgeen niet per se slecht is, en is puur eigen mening.

Gelieve allen dit soort beladen uitdrukkingen vermijden, let's keep it all clean, people
 bijgewerkt door Jeff 11 jaren geleden (Dubbelpost samengevoegd.)
Jeff
11 jaren geleden
Als we nou allemaal het moderaten eens aan moderators laten heren (en dames?) en gewoon ontopic blijven.

Tof dat Melissa DeTora het zo goed doet! Jackie Lee doet het ook regelmatig erg goed en persoonlijk ben ik erg fan van de artikelen van Carrie Oliver op Channel Fireball.

Alhoewel Delft toch echt de reputatie heeft een enorme mannenstad te zijn (met dank aan de TU), heeft de Bazaar een relatief hoge verhouding dames op de FNM's en prereleases zitten, is ook altijd erg gezellig!
silav101
11 jaren geleden
Quote:
Jeff 21-02-2013 om 15:32
Tof dat Melissa DeTora het zo goed doet! Jackie Lee doet het ook regelmatig erg goed en persoonlijk ben ik erg fan van de artikelen van Carrie Oliver op Channel Fireball.


Vind De Tora's draft reports altijd interessant lezen, en haar gedachten over de pre-M13 standard meta was goed leesvoer. Is nu beetje achterhaald because lololThragtusk+Restoration Angel, maar desondanks dat.

http://www.gatheringmagic.com/author/melissadetora/
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Quote:
Jeff 21-02-2013 om 15:32
Als we nou allemaal het moderaten eens aan moderators laten heren (en dames?) en gewoon ontopic blijven.


Juist. Heb je een probleem met een post? Klik op de reportknop en vergeet het verder. Wij lossen het op.
beany
11 jaren geleden
ik heb haar nooit gezien maar ben het eigenlijk best eens met royalroy
als je op een professioneel tournooi meedoet kan je er een beetje fatsoenlijk uitzien imo
vooral als je een vrouw bent in een mannenwereld
aangezien als mensen maar 1 vrouw zien die in de top speeld die die er verslonst bij loopt het niet echt aantrekkelijk word voor vrouwen om magic tegaan spelen/op hoger niveau gaan spelen
NjitRam
11 jaren geleden
Je moet wel ff niet vergeten dat ze voor zichzelf speelt en niet als uithangbord om meer vrouwen naar Magic te krijgen.

Ik heb het filmpje hierboven ook niet gekeken, maar heb haar wel regelmatig langs zien komen tijdens de coverage van de ProTour. En ik vind haar echt niet slecht of onverzorgd uitzien, gewoon in jeans en een witte hoody. Beter dan er bij lopen als een barbie imo.
royalroy1990
11 jaren geleden
Quote:
beany 21-02-2013 om 16:55
ik heb haar nooit gezien maar ben het eigenlijk best eens met royalroy
als je op een professioneel tournooi meedoet kan je er een beetje fatsoenlijk uitzien imo
vooral als je een vrouw bent in een mannenwereld
aangezien als mensen maar 1 vrouw zien die in de top speeld die die er verslonst bij loopt het niet echt aantrekkelijk word voor vrouwen om magic tegaan spelen/op hoger niveau gaan spelen


Dit is ook meer wat ik bedoelde.
+ kijk naar de heren die vaak in de top 8 zitten, veelal netjes gekleed met corbert aan.
Het word ook uitgezonden, dus dan mag je jezelf wel beter presenteren dan wat zij doet.

+ wat ik zei was niet echt sexistisch!

PS: @notimeremains: misschien moet ik dat maar eens niet doen
 bijgewerkt door royalroy1990 11 jaren geleden
Seline
11 jaren geleden
Netjes of proffesioneel kleden was dan een betere woordkeus geweest voor volgende keer!
royalroy1990
11 jaren geleden
Het was wellicht wat plat, maar wel de waarheid.
Krabbel
11 jaren geleden
Fout, het is slechts jouweigen mening. Zoals je misschisl gemerkt had, zijn er anderen die er anders over denken dan jij=)
royalroy1990
11 jaren geleden
Dus sommige mensen hier vinden, dat ze zichzelf niet netjes hoeft te presenteren op een tv toernooi? Of dat sommige mensen hier vinden dat ze er wel netjes uitzag?

* het is indd mijn mening, dat in mijn ogen wel gebaseerd is op de waarheid

Moet wel zeggen dat haar Bant deck wel heel erg vet is
 bijgewerkt door royalroy1990 11 jaren geleden
Verdes
11 jaren geleden
Ik denk dat het wereldje ook een beetje vrouwen afschrikt. Het kinderachtige/nerderige imago wat Magic en magicspelers ten onrechte hebben schrikt gewoon af. Natuurlijk ook de blik die mannelijke spelers hebben als ze een vrouw binnen zien komen, alsof ze water zien branden.
Maar misschien is dit alleen in Utrecht.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top