Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Winterpuzzel 2019: A Happy Ending?

Reynaerd
4 jaren geleden
Hallo en welkom bij alweer een nieuwe puzzel!

Het verhaal:

Wat was het een rustig jaar. Alles leek lekker te gaan en je verheugt je op de feestdagen. Er komt een groot familie-overleg waar je uiteraard heen gaat. Daar trek je een lootje en voor die persoon moet je een cadeau halen. Voordat je zelf bekeken hebt wie je moet verrassen, staat je irritante neefje recht voor je neus te springen. Je opent je lootje en natuurlijk heb je hem. Hoe hij dat al wist is een raadsel, het feit is dat je wat voor hem moet verzinnen. Gelukkig, als je dat zou willen noemen, heeft je neefje al een idee. Hij is een groot fan van het Pioneer-format en hij kan niet wachten om te zien hoe creatief jij ermee bent. Hij offert je zelfs een klein prijsje als waardering! Je wilt hem niet teleurstellen in het bijzijn van je gehele familie en aanvaard dus zijn challenge. Hij is door het dolle heen en begint de regels uit te leggen....


Doel van de challenge:

Win zo snel mogelijk in het Pioneer op een alternatieve wijze.

Regels:

Over het doel:

1. Je moet een Pioneer deck gebruiken om zo snel mogelijk te winnen.
2. Echter, je moet winnen door middel 1 van de volgende kaarten:

- Approach of the Second Sun.
- Azor's Elocutors.
- Biovisionary.
- Felidar Sovereign.
- Happily Ever After.
- Hedron Alignment.
- Hellkite Tyrant.
- Jace, Wielder of Mysteries.
- Liliana's Contract.
- Maze's End.
- Mechanized Production.
- Revel in Riches.
- Simic Ascendancy.

3. Of door je tegenstander uit te schakelen door middel 1 van de volgende kaarten:

- Atemsis, All-Seeing.
- Etrata, the Silencer.
- Nicol Bolas, Dragon-God zijn -8.
- Triskaidekaphobia.
- Vraska the Unseen haar Assassin token.
- Vraska, Golgari Queen Emblem, gemaakt door Vraska, Golgari Queen.
- Vraska, Scheming Gorgon die haar -10 gebruikt.

4. De volgende kaarten kan je ook gebruiken, echter zijn ze wel iets lastiger om mee te winnen of trager:

- Chance for Glory.
- Demonic Pact.
- Glorious End.
- Lich's Mastery.

5. Je mag niet winnen door je neefje op 0 of minder levens te zetten, noch door hem te millen.
6. Voor alle legal sets, zie de BoM-helpdesk of de officiële WotC-site.

Deckbuilding:

1. Bouw een 60 kaarten Pioneer deck, met eventueel 15 kaarten sideboard/wishboard.
2. Voor de rest gelden de normale bans van Pioneer. Dit zijn de volgende kaarten:

- Bloodstained Mire.
- Felidar Guardian.
- Flooded Strand.
- Leyline of Abundance.
- Oath of Nissa.
- Polluted Delta.
- Veil of Summer.
- Windswept Heath.
- Wooded Foothills.

3. Je mag dus elke kaart 4x in je deck spelen, behalve Basic-Lands (Wastes mogen dus ook) en kaarten die zelf een uitzondering geven.



Tijdens de game:

1. Jullie beginnen beiden op 20 life.
2. Jij begint de game en pakt dus geen kaart in je eerste beurt!
3. Je neefje speelt alleen maar Forest, en op beurt 3, 4 & 5 een Wayward Swordtooth. Hij speelt echter geen extra lands.
4. Je neefje kan en zal niet aanvallen, nog blocken! Dit is belangrijk om te houden!
5. Je neefje doet verder niets. Zie het als een soort Gold-fishing, alleen is je neefje iets slimmer.
6. Bij jou zit alles mee. Je begint met een openingshand van 7 kaarten, die gewoon perfect zijn. Daarnaast pak je al je kaarten en zijn alle random effecten, evenals keuzes van je tegenstander, in jouw voordeel! Het is Magic-Christmas-Land voor jou!


De inzending:

Stuur naar mij een bericht met je oplossing. Iedereen mag meedoen, behalve ikzelf. Ik weet zelf ook niet hoe snel het mogelijk is, dus ik ben ook erg benieuwd naar de mogelijkheden!

Opmaak:

1. Please, please en nog meer please, gebruik kaartlinkjes. Dit maakt het zo veel fijner voor mij om het na te kijken en kost bijna geen extra tijd om toe te voegen.
2. Werk duidelijk en overzichtelijk. Het maakt niet uit hoe lang je bericht is, maar dat het duidelijk en overzichtelijk is.
3. Aanpassen mag tot en met de deadline. Dit doe je door mij gewoon een nieuw berichtje te sturen met daarin de nieuwe oplossing. Je laatst ingezonden oplossing wordt gebruikt, tenzij anders vermeld.
4. Aanpassing ná de deadline tellen niet mee.
5. Zet duidlelijk de openingshand, draws en turn structure neer. Dit is voor mij fijn, maar helpt jou ook beter de puzzel te overzien!


Laatste info:

Oké, dat was ontzettend veel text en informatie. Je bent er bijna doorheen, houdt het nog even vol!

De grote vraag is: "Wat is het cadeau van je neefje?"
Antwoord: €5,00 BoM winkeltegoed!

Indien 2 of meer spelers op exact hetzelfde tijdstip winnen, zal ik een bonusvraag stellen om 1 definitieve winnaar te bepalen.

Deadline: 08-12-2019, om 23:59:59. Net na Sinterklaas, maar mooi op tijd voor Kerst, De winnaar wordt in de loop van die week bepaald.


Alles is behandeld, dus ik wil iedereen veel succes wensen met brewen!
Ik wacht met plezier op jullie antwoorden!
Indien er vragen zijn, stel ze hier gerust!


Feestelijk groet,

Reynaerd
Triskelion88
4 jaren geleden
heel erg nice dit soort puzzels zijn super leuk
Flut123
4 jaren geleden
ik heb een inzending gedaan!
BluezamX
4 jaren geleden
Ik ook, altijd leuk!
Nissa333
4 jaren geleden
Vallen kaarten uit sets zoals commander 2018 en commander 2019 ook tussen return to ravnica en throne of eldrain? Of beter gezegd mag jij kaarten uit C18 en C19 gebruiken in pioneer?
Reynaerd
4 jaren geleden
Nee, de Commandersets zijn niet toegestaan. C18, C19 & Modern sets mogen niet. Voor alle sets die je wel mag gebruiken, zie de BoM-Helpdesk:

Pioneer

Echter is de Banlist nog niet up-to-date van de Bazaar, zie daarvoor mijn eerste post.

(Hint hint Magnus )
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Hint opgepakt, ik heb de tekst wat aangepast
Nissa333
4 jaren geleden
Zijn er zulke puzzels al eens geweest, en wat was daar het record in snelheid?
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, maar die snelheid is niet echt vergelijkbaar met deze, want de vraag is helemaal anders .
Reynaerd
4 jaren geleden
Bij de Ultimate Masters puzzel kon je al Turn 2 winnen en volgens mij dat ook met de C18 decks. Ik heb zelf al gekeken, maar dat zit er hierbij niet in. Hoe snel het wel kan? Dat is aan jullie uit te zoeken!
Stalkative
4 jaren geleden
Gaat het hierbij alleen om aantal beurten of wil je ook zo weinig mogelijk kaarten spelen, abilities activaten, etc?
Reynaerd
4 jaren geleden
Het gaat hierbij alleen maar om het aantal beurten dat je nodig hebt. Bij evenveel beurten wordt er gekeken naar welk punt je in de beurt wint. Het maakt niet uit hoeveel kaarten je gespeeld hebt, wat je levenstotaal is of wat voor commentaar je neefje jou geeft
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Het gaat hierbij alleen maar om het aantal beurten dat je nodig hebt. Bij evenveel beurten wordt er gekeken naar welk punt je in de beurt wint. Het maakt niet uit hoeveel kaarten je gespeeld hebt, wat je levenstotaal is of wat voor commentaar je neefje jou geeft


Timing maakt wel uit, right? Als ik win in upkeep turn 3 en een ander in end step turn 3, dan is upkeep het correcte antwoord.
Reynaerd
4 jaren geleden
Ja klopt, dat bedoel ik met "punt in de beurt". Echter maakt het niet uit hoe lang je over die phase doet. Je mag gerust een spell casten in response op een winnende trigger, dat vertraagt jou antwoord niet.
AncientOne
4 jaren geleden
Ook een oplossing ingestuurd.
(Bedankt voor deze leuke puzzel!)
Luc
4 jaren geleden
Voor het eerst meegedaan aan een soortgelijke puzzel/opdracht. Ben benieuwd, zeer leuk bedacht!
Nissa333
4 jaren geleden
Echt een leuke wedstrijd, heb net mijn tweede oplossing ingestuurd
Reynaerd
4 jaren geleden
Alleen de snelste telt he!

Je mag uiteraard je inzending aanpassen tot jij tevreden bent, zolang het uiteraard voor de deadline gebeurt.


Even ter info:

Er zijn al 9 inzendingen binnen!

Ik heb al 7 verschillende wincons zien langskomen. Degenen die dezelfde wincon hadden gekozen hebben ze ook nog op verschillende manier laten werken!

Erg leuk om al jullie creativiteit in actie te zien! Dit gaan we zeker vaker doen!
Reynaerd
4 jaren geleden
Wie o wie wilt er nog meer meedoen! Wie wordt de 10e deelnemer?

Nog iets meer dan een week om te puzzelen!
Flut123
4 jaren geleden
wat is de snelste tot nu toe?
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 55 posts
  • Laatste post Flut123 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top