Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Cavern of Souls

jiggyj
11 jaren geleden
Even een korte vraag over Cavern of Souls ik heb er namelijk 2 maar gebruik deze niet heel vaak. Het is alleen handig tegen een blauw deck en anders niet en als je deze standaard in je deck heb zitten kom je toch snel weer mana te kort omdat dit kleurloze mana betreft...

Waarom is deze kaart dan zo duur?

Thnx voor de uitleg / tips!
Fjaulnir
11 jaren geleden
Hij is ook erg populair in Commander/EDH, omdat je generaal dan niet meer gecounterd kan worden (dat is anders erg vervelend als ze die altijd gaan counteren Ik kan er van meespreken want ik counter zelf altijd generaals )

En volgens mij ook in Legacy, bv goblindecks of andere decks die erg afhankelijk zijn van creatures. Want in bv Legacy wordt er wel wat meer gecounterd dan in Standaard/T2, met vervelende kaarten als Force of Will enzo.
NjitRam
11 jaren geleden
Je kan hem ook gebruiken voor gekleurde mana hoor, voor 5 colour creature spells van het genoemde creature type mag je zelfs helemaal zelf weten welke kleur je maakt

In multicolour decks die veel creatures van hetzelfde type spelen werkt het dus ook als mana-fix.
jiggyj
11 jaren geleden
Voor commander snap ik et dan nu, heb dat nog nooit gespeeld maar net even gelezen hoe het werkt...
Wel super cool trouwens...

Maar moet er nog helemaal in komen ga as vrijdag mn eerste friday night magic beleven
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Ik kan je Commander van harte aanraden, geweldig formaat .

En veel plezier vrijdag op je eerste FNM!
Liamail
11 jaren geleden
delver decks zijn super populair. Om dat te bestrijden hebben wizards deze uitgebracht. Een hele sterke kaart als je echt je deck wil maximaliseren in toernooien of in standaard omdat je tegenstander dan geen van jou creatures meer kan counteren. Ik geloof dat hij niet zoveel in legacy gespeeld wordt omdat hij aleen voor creature spells kleur geeft, maar hij is zeker weten een gewilde kaart!
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Dat klopt niet Liam. De Cavern was al lang en breed definitief voordat Delver zo populair was. Wizards werkt ruim een jaar vooruit, dus het duurt echt minimaal een jaar voor ze kunnen 'reageren'.
Liamail
11 jaren geleden
is dat zo? alle top 8 lijsten waren vol met delver decks voor een lange tijd voordat avacyn uitkwam. Zou het niet een snelle fix geweest kunnen zijn?

ik geloof niet dat ze zo verwacht hadden dat delver zo hard standard zou domineren en het zou zomaar kunnen dat ze een snelle oplossing wouden hebben zodat anderre decks ook makkelijker gespeeld kunnen worden

in ieder geval heeft cavern heel veel anderre decks geholpen om creatures zonder zorg te kunnen spelen. en ik denk dat de cavern of souls DAAROM zo duur is

that is the point i was trying to make, bedankt voor mij corrigeren magnus
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden (Posts samengevoegd.)
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Nee, die snelle fixen doen ze niet meer. Als het mis gaat, bannen ze . En graag gedaan, Liam .
Jeff
11 jaren geleden
Heb even geen linkje bij de hand, maar op DailyMTG is minstens 1 keer gezegd (ik denk in de Latest Development column) dat ze vrijwel direct nadat Snapcaster Mage naar de drukker is gegaan (dus nog zo'n 6 maanden voor AVR definitief was) men al realiseerde hoe goed Snapcaster Mage met de goedkope cantrips en Mana Leak is. Ze zijn toen direct aan de slag gegaan om Cavern of Souls te maken en te zorgen dat die in AVR kon komen. Voor Dark Ascension was het al aan de late kant. Dus ja, er is een soort snelle fix gedaan, maar op basis van eigen ervaring (de Future League en Future Future League bijvoorbeeld) en niet op basis van speler ervaring!
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Juist, dat bedoelde ik .
surial
11 jaren geleden
Er rennen nogal wat tribal ideetjes rond in standard, en daar kan cavern of souls ook een grote uitkomst voor zijn. Zelfs zonder tribal kan het sterk zijn: Als je beurt 1 of 2 echt ABSOLUUT een bepaalde kaart op tafel moet timmeren, want anders loopt je deck veel minder goed, maar je runt veel kleuren, dan kun je cavern of souls gebruiken als een one-off City of Brass.

Voorbeeld handjes waar CoS echt fijn is:

Geralf's Messenger, Swamp, Swamp, CoS, Phantasmal Image, Gravecrawler, Diregraf Ghoul.


1 swamp erbij rippen en je kan je CoS gebruiken om die image te casten (name 'shapeshifter'). Mocht je tegenstander delver spelen en houdt hij counterspell open om de Geralf's Messenger te counteren, dan neem je geen risikos en drop je de CoS als 3e land op 'zombie' en speel je 'm. Nu heb je die delver speler meteen al in de problemen gebracht.

Zombie decks kunnen maar 8 blauwe sources spelen (Drowned Catacomb en Darkslick Shores) want door Geralf's Messenger moet elk land sowieso zwart kunnen leveren. Dan is het fijn dat je je Phantasmals en Diregraf Captains ook via Cos op tafel kan krijgen, EN het is supersterk tegen delver en zo.



Sunpetal Grove, Birds of Paradise, Cavern of Souls, Plains, Blade Splicer, Restoration Angel

Door de CoS is deze hand supersterk: Beurt 1 CoS op bird, dan birds of paradise. Nu in beurt 2 plains, blade splicer, en beurt 3 sunpetal grove, resto angel open om de Blade Splicer te blinken voor NOG een golem! Zonder de CoS was je een beurt verlaat en dat was echt jammer. En dit deck heeft helemaal geen tribal theme!

zelfde deck, andere hand: Forest, Sunpetal Grove, Vault of the Archangel, Cavern of Souls, Birds of Paradise, Avacyn's Pilgrim, Grave Titan

Deze hand is op zich een turn 4 grave titan, behalve dat je toch tekort schiet, want je hebt voorlopig maar 1 zwarte source. Gelukkig biedt de CoS uitkomst: Mochten er geen swamps, isolated chapels, of woodland cemeteries langskomen dan kun je de CoS neerleggen op titan.

Hij is ook zeker speelbaar in modern en zelfs legacy: Die flexibiliteit van early creature drop is ook daar nuttig, en mana leak en remand etc worden daar ook veelvuldig gespeeld.

Dus:

Land: Check

goed in standard: Check

Rare: Check

ziet ook play in modern e.d. en zelfs EDH casual is dus een kaart die altijd prijzig zal zijn: Check

Dat is wel genoeg voor een €20 rare
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 12 posts
  • Laatste post surial 11 jaren geleden
  • Gemaakt door jiggyj 11 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top