Musts bij commander Yennett, Cryptic Sovereign

Shish
5 jaren geleden
Ik ben van plan ooit binnenkort aan de slag te gaan met zelf een commander deck opbouwen, en wilde hierbij Yennett, Cryptic Sovereign als commander. Haar triggered ability vond ik heel interessant en daar wilde ik ook voornamelijk het deck op focussen: genoeg mana-dure creatures met gave (enter the battlefield) triggers, natuurlijk ook genoeg sphinx's (die zijn ook gewoon gaaf, maar ook goed en duur) en kaarten om een prima basis op te bouwen voor als ik eindelijk mijn commander kan spelen en gebruiken. Welke kaarten zouden jullie dan echt aanraden (musts voor in dit deck) voor een goede startbasis en voor supergave dure creatures?

Alvast ook al heel erg bedankt voor de hulp en tips
Dordledum
5 jaren geleden
Ik vind Void Winnower wel mooi bij deze kaart passen.
SimonVanHoudt
5 jaren geleden
Ligt ook aan je budget, maar Emrakul, the Promised End en Ulamog, the Infinite Gyre zijn wel de 2 sterkste beesten die ik ken.
TheRobinros
5 jaren geleden
Kijk ook naar effecten als Brainstorm om de juiste kaart bovenop je deck te leggen, liefst met een oneven CMC. Nu weet ik (behalve Aminatou, the Fateshifter en een hoop kaarten in haar precon) zo 1, 2, 3 niet een kaart te verzinnen die dit efficiënt en herhaaldelijk doet naast de gebannede Sensei's Divining Top en de even-manacosted Jace, the Mind Sculptor, maar Crystal Ball doet een redelijke impressie. Ook effecten als Counterbalance zijn dan handig, als je veel controle over de top van je deck hebt, maar die is wel saai om tegen te spelen en vertraagd het spel heel erg. Thassa, God of the Sea is oneven, scryet iedere beurt, zorgt dat je fatties unblockable zijn en is soms een 3 mana 5/5 indestructible en zou ik dus zeker wel spelen.
Succes verder!
SimonVanHoudt
5 jaren geleden
Shish
5 jaren geleden
Wauw heel erg bedankt voor de reacties, heb gekeken naar de gesuggereerde kaarten en de kaarten die me wel fijn/leuk lijken heb ik ook even in de decklist gestopt (ik ga later alles dan sorteren, ordenen en selecteren), ik heb niet gekozen voor de tutors die waren bovendien ook vrij duur nog haha.
bartist
5 jaren geleden
Misschien de vreemste suggestie ooit, maar misschien is Hedron Alignment een mogelijke kaart?
Ja, de wincon is niet haalbaar, maar hij is super budget, oneven CMC, gaat niet zomaar kapot, en als je mana over hebt dan ga je door de deck heen tot je iets boeiends vind.
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
13 minuten geleden
Misschien de vreemste suggestie ooit, maar misschien is Hedron Alignment een mogelijke kaart?
Ja, de wincon is niet haalbaar, maar hij is super budget, oneven CMC, gaat niet zomaar kapot, en als je mana over hebt dan ga je door de deck heen tot je iets boeiends vind.


Please, for the sake of Jank, our lord and saviour, speel Hedron Alignment. De helft om de redenen die bartist al noemt. Een ander groot voordeel is dat je tegenstanders de kaart moeten lezen, dan de tekst "win the game" zien, dan schrikken en de kaart nog eens lezen, dan zwaar van hun stuk zijn omdat ze geen idee hebben hoe je dat gaat flikken en je dan aankijken, terwijl je dit hele proces demonisch lachend hebt doorgebracht. Ze gaan bang zijn voor iedere play die je maakt en hebben geen idee dat het gewoon bluf is. Moral Victory, heet dat.
bartist
5 jaren geleden
All hail Jank!!
Shish
5 jaren geleden
Heb m in de decklist gedaan en ik denk dat ik wel van plan ga zijn om hem ook daadwerkelijk te gaan spelen haha, amazing gewoon
Shish
5 jaren geleden
hier is ook het deck, dan kan je zien welke kaarten ik tot nu toe heb genoteerd om een selectie uit te maken om tot het deck zelf te komen, aanraders en afraders welcome
bartist
5 jaren geleden
Ik zou 2 dingen bepalen: een thema buiten "oneven CMC kaarten" en een hit-rate

Het eerste heb je nodig voor als mensen vervelend zijn en je commander afmaken. (vervelende tegenstanders ook). Je deck moet redelijk kunnen werken zonder je commander, anders ben je niets aan het doen als je commander te duur word.

Het tweede is voor als je commander wel werkt. Bepaal de hoeveelheid oneven CMC kaarten, en bepaal of de even CMC kaarten het waard zijn. Zou een beetje zonde zijn van die mooie ability als je alleen maar kaarten pakt 38-40 kaarten moet je al reserveren voor landjes, dus als je een 50% hitrate wil hebben heb je maar ruimte voor 12-10 even CMC kaarten

Dordledum
5 jaren geleden
Quote:
5 minuten geleden

Het tweede is voor als je commander wel werkt. Bepaal de hoeveelheid oneven CMC kaarten, en bepaal of de even CMC kaarten het waard zijn. Zou een beetje zonde zijn van die mooie ability als je alleen maar kaarten pakt 38-40 kaarten moet je al reserveren voor landjes, dus als je een 50% hitrate wil hebben heb je maar ruimte voor 12-10 even CMC kaarten



Ik zou zelf echt geen enkele even CMC kaart spelen. Er zijn genoeg goede kaarten in Magic zodat dat echt niet nodig is.
 bijgewerkt door Dordledum 5 jaren geleden
Shish
5 jaren geleden
Quote:
10 minuten geleden
Ik zou 2 dingen bepalen: een thema buiten "oneven CMC kaarten" en een hit-rate

Het eerste heb je nodig voor als mensen vervelend zijn en je commander afmaken. (vervelende tegenstanders ook). Je deck moet redelijk kunnen werken zonder je commander, anders ben je niets aan het doen als je commander te duur word.

Het tweede is voor als je commander wel werkt. Bepaal de hoeveelheid oneven CMC kaarten, en bepaal of de even CMC kaarten het waard zijn. Zou een beetje zonde zijn van die mooie ability als je alleen maar kaarten pakt 38-40 kaarten moet je al reserveren voor landjes, dus als je een 50% hitrate wil hebben heb je maar ruimte voor 12-10 even CMC kaarten




Ik wil proberen genoeg mana ramp te hebben om snel genoeg aan genoeg mana te komen, en probeer ook enkele kaarten erin te krijgen die ervoor zorgen dat als ik mijn commander op het veld heb, deze shroud/hexproof heeft en unblockable. Het lijkt me ook leuk om goed gebruik te gaan maken van de enchantments die ervoor zorgen het niet aantrekkelijk is om mij aan te vallen (door ze mana ervoor te laten betalen bijv). Maar ik moet wel inderdaad nog ietwat goedkopere creatures misschien (een paar) voor een beetje een vloeiend verloop, volgens mij heb ik nu alleen nog Thalia, Heretic Cathar en Drana, Liberator of Malakir uit mijn hoofd gezegd. Maar ik zal hier ook vrijdagmiddag even beter naar kijken.
Shish
5 jaren geleden
Nou, het deck is voor nu even af, ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of er echt nog punten zijn die jullie zeker afraden of zouden aanpassen.

n4ppy
5 jaren geleden
Quote:
4 dagen geleden
.... herhaaldelijk doet naast de gebannede Sensei's Divining Top ....

Huh? gebannde top? Die is toch legal in commander?

Lens of Clarity en Sorin, Grim Nemesis kunnen ook nog leuk zijn om vooruit te kijken en evt onhandige kaarten weg te halen.
AncientOne
5 jaren geleden
Emrakul, the Promised End (z'n grote broer is gebanned in EDH)
Ulamog, the Infinite Gyre
TheRobinros
5 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
4 dagen geleden
.... herhaaldelijk doet naast de gebannede Sensei's Divining Top ....

Huh? gebannde top? Die is toch legal in commander?

Mijn fout, ik dacht aan Legacy...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 18 posts
  • Laatste post TheRobinros 5 jaren geleden
  • Gemaakt door Shish 5 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top