Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[KTK] Khans of Tarkir

Bargok
9 jaren geleden
Ik wil ook wel even delen dat ik geen reet uit m'n boosters heb gehaald, maar onwijs veel plezier heb beleefd aan de set (deckbuilding, interactie, spanning etc) voor mij persoonlijk een stuk sterker gedesigned dan Theros en ga dan ook zeker wat meer drafts spelen!
Soulephant
9 jaren geleden
Ha, Khans of Tarkir is mijn favoriete set nu, makkelijk. Het was leuk spelen, zelfs met mijn middelmatige Mardu van 21 september. Het is vrijwel onmogelijk om hard te verliezen als Mardu. Mijn eerste tegenstander gaf toe gered te zijn door een End Hostilities, en vroeg elk potje of ik intussen gewonnen had en vervolgens waarom ik in godsnaam bleef verliezen. Thankfully laatste ronde gewonnen, wat op mijn locatie twee extra boosters betekende. Dit zegt al iets over hoe uitmuntend Khans limited is.

Oh ja, 20 september was er ook. Dear god, ik verwachte Abzan te kiezen op de eerste en meest experimentele dag om vervolgens hard te gaan met Mardu. In plaats daarvan gaat het belabberd met Mardu en... win ik met Abzan (4-gelijkspel).

Outlast is sterk zat, laat ik dat zeggen. Het is 1) een blijvend effect en 2) een optie. Met dingen als Morph, Raid en Prowess in de set zijn er erg veel dingen waar de tegenstander voor op moet passen. Het maakt niet eens uit dat Outlast sorcery speed is. Het helpt je gebruik te maken van je mana wanneer er niets beters is (onder andere door color of mana screw), en dat is awesome. De rest van de Knights dachten er ook zo over, want 21 september was Abzan gauw op.

Hoewel ik geen fetchlandjes had geraapt ben ik nu de trotse eigenaar van:
-3 freaking Siege Rhinos
-2 Duneblasts
-2 Abzan Ascendancys
-2 Abzan Charms
-2 Bloodsoaked Champions
-Empty the Pits
-2 Mer-Ek Nightblades
-2 Abzan Falconers

en ga zo maar door. Nu heb ik, praktisch uit de prerelease alleen, een extra deck dat makkelijk in de top half van mijn casual decks kan gedijen. (Deze voeg ik later wel toe)
 bijgewerkt door Soulephant 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Niet slecht! Ik heb zelf ook geen enkele fetch en geen enkele planeswalker geopend...maar goed, meer kans voor andere spelers .

Verder weten we dat het Khans block een tijdreisthema heeft. En dat we eerst Khans spelen, daarna Khans met Fate Reforged en daarna Fate met de derde set. Maar dus niet Khans met de derde set. Ik denk dat dit is omdat we nu Khans hebben, daarna terug in de tijd gaan naar de tijd waarin Ugin nog leeft, zodat hij samen met Sorin en Sarkhan kan proberen de Eldrazi tegen te houden, en dat de derde set weer Tarkir is, maar dan een alternate reality, die is gekomen omdat ze het verleden veranderd hebben. Ik vermoed dat er dan wel draken zijn op Tarkir .

Dit is puur mijn gok, ik ben benieuwd in hoeverre ik het goed ga hebben .
Dordledum
9 jaren geleden
als we naar het verleden gaan in set 2, kunnen ze daar natuurlijk ook al draken in stoppen. ze waren er wel ooit, zie de flavour texts van de fetches.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Tuurlijk, tuurlijk! Ongetwijfeld zitten daar draken in. Mijn speculaties gingen over de derde set .
Skywise
9 jaren geleden
Event Decklist is bekend: http://magic.wizards.com/en/articles/archive/arcana/khans-tarkir-event-decklist-2014-09-23

B/W (Warrior) Aggro. Niet echt spectaculair imo. Ziet er eerder uit als een casual deckje dan een standard/FNM deck, maar ja, ik ben dan ook niet de doelgroep
Bozzy
9 jaren geleden
Quote:
Darksoul93 23-09-2014 om 19:16
Event Decklist is bekend: http://magic.wizards.com/en/articles/archive/arcana/khans-tarkir-event-decklist-2014-09-23

B/W (Warrior) Aggro. Niet echt spectaculair imo. Ziet er eerder uit als een casual deckje dan een standard/FNM deck, maar ja, ik ben dan ook niet de doelgroep


Hm jammer inderdaad, had meer gehoopt op een deck gebouwd om een clan waar je een stoer standard deck omheen kon bouwen. Alsnog een een goed deckje lijkt me, zeker voor beginnende en gevorderde spelers weer een goede aankoop.
Doyle
9 jaren geleden
Het is inderdaad een prima begin voor bijvoorbeeld black aggro, iets wat ik best nog zie in standard de komende tijd
Thomasvdk
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 22-09-2014 om 14:02
Klinkt geweldig! Geweldig, op een ding na: het is voor die winkelier absoluut verboden om KTK producten te verkopen voor de release. Hij kan daardoor gebanned worden door Wizards om nog product in te kopen. Dat zou ik hem eens vertellen, want behoorlijk zonde anders...


Intro packs en pre-releaseboxen mogen toch gewoon verkocht worden?
Mogen accessoires ook niet verkocht worden?

Wanneer worden de prerelease promo's toegevoegd?
 bijgewerkt door Thomasvdk 9 jaren geleden
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Nee, alleen de intropacks. De promo's worden toegevoegd zodra Wizards mooie arts laat zien. Hopelijk deze week!

Event deck:

[pa]Event Deck Khans of Tarkir[/pa][p]Event Deck Khans of Tarkir[/p]
Twigwalker
9 jaren geleden
Accessoires mogen ook gewoon verkocht worden.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ah juist, ik zat aan producten te denken waar ook daadwerkelijk kaarten inzaten .
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Ok, naar welke kaarten kijken jullie het meeste uit afgezien van fetch en planeswalkers?

Ik wil wel graag een paar Utter Ends en een playset Villainous Wealth om mee te beginnen .
LegoRobster
9 jaren geleden
Ik heb op fetchland en planeswalkers de meeste kaarten al die ik nodig heb voor m'n twee standard decks. Ik heb echter nog geen Monastery Swiftspear, dus stiekem hoop ik die nog te openen
Doyle
9 jaren geleden
Utter Ends staan ook op mijn lijstje, samen met Wingmate Rocs en Rattleclaw Mystics ^^
 bijgewerkt door Doyle 9 jaren geleden
hallowman3
9 jaren geleden
bij mij staan Utter End, Zurgo Helmsmasher, Wingmate Roc en natuurlijk de 2 planeswalkers.

edit: ik vergat natuurlijk helemaal Mardu Ascendancy
 bijgewerkt door hallowman3 9 jaren geleden
Soulephant
9 jaren geleden
Ik mis nog wat Abzan rares plus een Tuskguard Captain en Ainok Bond-Kin, dus ik hoop die te openen.

Verder valt mijn Jeskai tegen, hoewel ik in casual flashback kan misbruiken, dus ik hoop nog wat interessantere kaarten te openen, zoals Seeker of the Way en Monastery Swiftspear.

Oh, en ik wacht nog steeds op mijn overdue Zurgo Helmsmasher.

Ik heb nu dus een fatpack besteld en bestel wat mij daarna ontbreekt.
 bijgewerkt door Soulephant 9 jaren geleden
flits
9 jaren geleden
Ik heb de meeste dingen die ik wil hebben geopend en in de presale besteld (ik ben niet zo goed in het wachten op nieuwe kaarten...). Hardened Scales staat nog wel op mijn lijstje, ik kwam er pas later achter dat deze toch wel erg goed past in mijn deck .
Dordledum
9 jaren geleden
Ik hoop morgen op in ieder geval Sarkhan, the Dragonspeaker, Sarkhan, the Dragonspeaker emblem, Utter End, die ene shapeshifter (Clever Impersonator naam even kwijt) en zoveel mogelijk mooie landjes.

Maar er zit genoeg moois in de set. Zo'n nieuwe Sorin is natuurlijk ook welkom!
 bijgewerkt door Dordledum 9 jaren geleden
fullmoonie
9 jaren geleden
Ik hoop ook op Sarkhan, the Dragonspeaker, Villainous Wealth en Rattleclaw Mystic. Maar daarnaast zijn er nog genoeg kaarten voor de deck ideeën die ik nu in mijn hoofd heb.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top