Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Destroy artifact & Avacyn + image van Chimeric Mass maken?

geertd
12 jaren geleden
Ik heb een twee tal vragen waarop ik geen zeker antwoord heb gevonden tot nu toe.

De 1e vraag is: stel ik speel Platinum Emperion en daarop speel ik een Mask of Avacyn. Beide een artifact. Vervolgens speelt mijn tegenstander een kaart waarop staat "destroy all artifacts", bijvoorbeeld Akroma's Vengeance ofzo. Wat gaat er nu gebeuren? De Mask is een artifact en de Emperion ook. Maar de Emperion is hexproof door de Mask. Gaat nu alleen de Mask verdwijnen of verdwijnt ook de Emperion? Ik denk zelf dat alleen de Mask verdwijnt, omdat op het moment van het spelen van de spel de Emperion nog hexproof is. Maar weet het dus niet zeker.

De 2e vraag is: stel ik speel Chimeric Mass. Vervolgens betaal ik 1 om er een creature van te maken. Van dat creature maak ik een kopie met Phyrexian Metamorph bijvoorbeeld. Nu is het zo dat een kopie alleen direct het creature kopieert. Dus in geval van een werewolf dan kopieert hij niet bij zijden maar enkel de zijde die op het moment van kopiëren bovenaan ligt. Is het nu zo dat hij in dit geval dus ook alleen het creature kopieert en niet de artifacts. M.a.w. hij blijft het creature dat Chimeric Mass op dat moment is en verandert niet naar een artifacts waarvoor je moet betalen. Of kopieert hij het artifacts en wordt het dus de Chimeric Mass zowel als artifacts als artifact creature. Ik denk dat hij alleen het creature deel kopieert.

Thanks!
worldseekerJ
12 jaren geleden
Vraag 1:
Volgens mij gaan ze allebij kapot, omdat de Platinum Emperion niet specifiek wordt getarget door de mass removal.

Vraag 2:
Volgens mij kan je die Chimeric Mass in eerste instantie zowiezo beter niet kopieren want je copied de counters niet waardoor je Phyrexian Metamorph meteen dood zal gaan.
ebonpraetor
12 jaren geleden
1: De vengeance target niet, dus allebei je artifacts gaan er gewoon aan.
Bij een Disenchant kan je Emperion niet getarget worden, maar voor kaarten zoals Shatterstorm die gewoon alles slopen helpt hexproof niet.

2: Volgens mij kopieer je inderdaad het creature deel. Maar de kopie heeft geen counters, vermoed ik. Dus de Metamorph sterft.

En juges: heb ik het goed of niet?
kv83
12 jaren geleden
1 is hier boven al beantwoord.

2: Je kopieert Chimeric Mass in zijn volledigheid, maar zonder counters erop. Phyrexian Metamorhp is dan gewoon een Chimeric Mass die nog niet geactiveerd is. Op het moment dat je hem activeerd gaat hij dood (behalve als er een static effect ervoor zorgt dat hij niet 0/0 is, zoals Tempered Steel)

Bij het kopiëren van een dubbelzijdige kaart kopieer je deze ook volledig, behalve dat Phyrexian Metamorhp geen achterkant heeft en dus niet kan transformen.
 bijgewerkt door kv83 12 jaren geleden
geertd
12 jaren geleden
Heldere antwoorden, daar kan ik wat mee! Thanks all!
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Quote:
kv83 23-03-2012 om 14:47
1 is hier boven al beantwoord.

2: Je kopieert Chimeric Mass in zijn volledigheid, maar zonder counters erop. Phyrexian Metamorhp is dan gewoon een Chimeric Mass die nog niet geactiveerd is. Op het moment dat je hem activeerd gaat hij dood (behalve als er een static effect ervoor zorgt dat hij niet 0/0 is, zoals Tempered Steel)


Dit is helemaal correct beantwoord

Quote:
Bij het kopiëren van een dubbelzijdige kaart kopieer je deze ook volledig, behalve dat Phyrexian Metamorhp geen achterkant heeft en dus niet kan transformen.

Hij kopieert alleen de voorkant, omdat hij alleen de voorkant kan kopieren. Maar dat is semantiek, het resultaat is hetzelfde .
geertd
12 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 24-03-2012 om 12:37
Quote:
kv83 23-03-2012 om 14:47
1 is hier boven al beantwoord.

2: Je kopieert Chimeric Mass in zijn volledigheid, maar zonder counters erop. Phyrexian Metamorhp is dan gewoon een Chimeric Mass die nog niet geactiveerd is. Op het moment dat je hem activeerd gaat hij dood (behalve als er een static effect ervoor zorgt dat hij niet 0/0 is, zoals Tempered Steel)


Dit is helemaal correct beantwoord

Quote:
Bij het kopiëren van een dubbelzijdige kaart kopieer je deze ook volledig, behalve dat Phyrexian Metamorhp geen achterkant heeft en dus niet kan transformen.

Hij kopieert alleen de voorkant, omdat hij alleen de voorkant kan kopieren. Maar dat is semantiek, het resultaat is hetzelfde .


Nu ga ik twijfelen bij die 2e vraag. Kopieert hij de kant die naar voren tijdens het spelen (dit kan dus normaal zijn of reeds getransformd) of de "voorkant" van de kaart (dus de kant die je betaald om de kaart te casten als speler)?
kv83
12 jaren geleden
Hij kopieert de kant die boven ligt op dat moment.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Oh, was dat onduidelijk? Sorry . kv83 heeft het helemaal goed, hij kopieert de kant die momenteel zichtbaar is.
ebonpraetor
12 jaren geleden
Ik vind het nog steeds vreemd dat je met de metamorph niet de creature variant van de Chimeric Mass kopieert als die een creature is... gaat tegen mijn magic-logica in (maar blijkbaar klopt die in dit geval niet)
Blue
12 jaren geleden
Er wordt letterlijk gekopieerd wat er op de kaart staat, ik vraag me nu wel even af hoe het dan zit met in de casting cost...
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Een kopie van iets kopieert alleen wat fysiek op de kaart staat, en geen tijdelijke effecten (zoals het geactiveerd zijn waardoor het tijdelijk een creature wordt).

heeft alleen een waarde op de stack, en de kaart ligt allang en breed op de battlefield. Dus is gewoon 0. Dus 0 counters.
geertd
12 jaren geleden
Klinkt logisch, maar wel jammer

Bedankt voor de verduidelijking.
 bijgewerkt door geertd 12 jaren geleden
Blue
12 jaren geleden
En bijvoorbeeld een keus als: "When this creature comes into play, choose a color." om maar iets te noemen. Mag er wanneer zo'n creature gekopieerd wordt dan ook geen kleur gekozen worden??
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Ja, want de kopie entered ook de battlefield. Een Triskelion die je kopieert, komt dus met 3 +1/+1 counters op de battlefield, hoeveel counters de originele ook heeft.
Blue
12 jaren geleden
Ok, maar in de casting cost mag niet gekozen worden omdat de casting cost betaald zou moeten worden voordat het creature überhaupt gecast kan worden..?
geertd
12 jaren geleden
Aah dat is goed om te weten, want ik speel ook met Contagion Engine. Hoewel ik die niet snel zou kopiëren, maar toch
Blue
12 jaren geleden
Een kopie van Contagion Engine zou wél -1/-1 counters uit gaan delen wanneer het kopie op de battlefield komt, tevens heeft dit kopie de dubbele proliferate ability.
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Je kopie entered ook de battlefield, en kopieert vlak voordat hij op de battlefield aankomt, dus alle "when this enters the battlefield" en "as this enters the battlefield" werken allemaal gewoon voor de kopie.
geertd
12 jaren geleden
Quote:
Blue 25-03-2012 om 14:14
Een kopie van Contagion Engine zou wél -1/-1 counters uit gaan delen wanneer het kopie op de battlefield komt, tevens heeft dit kopie de dubbele proliferate ability.


Helder! Dat is ook wat ik bedoelde met "goed om te weten"
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top