Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Casual toernooien

Maurice
9 jaren geleden
dat ja dat keukentafel deck, dat waar ze ook die pro toernooien van houden
 bijgewerkt door Maurice 9 jaren geleden
Blasty
9 jaren geleden
Als je het over keukentafel magic hebt, gaat het om kaarten die Vintage legal zijn, en dan wordt het al gauw niet zo "casual" ;P
pelemans
9 jaren geleden
bedoel niet pauper, decks met alleen maar commons. Want volgens mij worden er geen casual pro tournooien gehouden, dan zou het namelijk niet echt casual meer zijn.
Maurice
9 jaren geleden
ooh sorry bedoel constructed en anders ik bedoel dit toernooi: https://www.youtube.com/watch?v=M8vq7GxCg2o
 bijgewerkt door Maurice 9 jaren geleden
Skywise
9 jaren geleden
Quote:
Maurice 08-02-2015 om 20:01
ooh sorry bedoel constructed en anders ik bedoel dit toernooi: https://www.youtube.com/watch?v=M8vq7GxCg2o


Dit is van de Pro Tour M15, het format wat ze hier speelden was Standard. Dat is behoorlijk competatief, niet echt Casual meer
 bijgewerkt door Skywise 9 jaren geleden
Maurice
9 jaren geleden
Ik bedoel in iedergeval de gamemode waarin je zelf je deck mee breng met minimaal 60 kaaeten en in principe niks geband is
Doyle
9 jaren geleden
Quote:
Maurice 08-02-2015 om 20:59
Ik bedoel in iedergeval de gamemode waarin je zelf je deck mee breng met minimaal 60 kaaeten en in principe niks geband is


Ik denk dat je even goed moet kijken naar welk formaat je dan precies zou willen spelen. Er is namelijk altijd wel iets gebanned of iets wat je niet mag spelen.

Standard: laatste paar sets (van de afgelopen 1-2 jaar), momenteel: M15, Theros, Born of the Gods, Journey into Nyx, Khans of Tarkir en Fate reforged

Modern: kaarten vanaf 8th edition, met een eigen ban list

Legacy: op enkele banned kaarten na, mogen alle toernooi legale sets gespeeld worden.

Vintage: nagenoeg alle kaarten mogen worden gespeeld, wederom wat dingen restricted.

Voor de banned list van ieder format:


En op je oorspronkelijke vraag: Iedere vrijdag avond organiseert de BoM een FNM (Friday Night Magic) waarbij standard of modern gespeeld wordt.
 bijgewerkt door MagnusMagicus 9 jaren geleden
Maurice
9 jaren geleden
En ik speel juist de andere twee dus ik heb pech?
Doyle
9 jaren geleden
Quote:
Maurice 08-02-2015 om 21:13
En ik speel juist de andere twee dus ik heb pech?


Misschien is het handig als je iets specifieker bent met je vraagstellingen. Wat bedoel je met "andere twee"?
Maurice
9 jaren geleden
Legacy rn vintage speel ik. Alleen zijn daar ook toernooien voor.
Doyle
9 jaren geleden
Quote:
Maurice 08-02-2015 om 21:18
Legacy rn vintage speel ik. Alleen zijn daar ook toernooien voor.


Die zijn er wel, maar zover ik weet niet bij de BoM. Ze komen sowieso veel minder voor gezien de kaarten erg duur zijn om een beetje een competitief deck te hebben, dus minder mensen hebben er een deck voor.

Standard is vaak het meest bezochte format (in ieder geval in de winkel in Leiden waar ik speel) en Modern wordt ook nog redelijk vaak gespeeld.
Maurice
9 jaren geleden
Oke bedankt voor de informatie
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Maurice, ik denk dat er nog steeds wat spraakverwarring is. "Casual" is wat iedereen thuis speelt en is niet een bepaald format. Als je zeg "alles mag" dan is het in principe Vintage of Legacy, maar als je een Vintagetoernooi organiseert in een winkel komen er ook mensen met decks van vele duizenden euro's die je van tafel vegen nog voordat je ooit aan de beurt geweest bent.

Dat is heel cool, maar niet voor iedereen weggelegd. Daarom zijn de meeste toernooien, zeker de wekelijkse, Standard of Modern. Daar kun je nog makkelijker aan beginnen.

Maar als jij een leuk deck thuis geklust hebt, dan kan het lastig worden om specifiek met dat deck op een toernooi te spelen. Je kunt kijken hoeveel kaaren die niet Modern legal zijn je speelt, en die eventueel vervangen.

Een Casual deck is een deck dat legaal is in een van de genoemde formats, maar niet noodzakelijk competitief. Een deck waar je Homarid Spawning Bed in speelt is direct al "Vintage" of "Legacy", maar zeer vermoedelijk niet heel erg toernooiwaardig. Dat maakt het deck niet minder leuk, alleen minder competitief. Daarom spreken we over Casual. Als jij je deck Vintage noemt, dan betekent dat in principe dat het Vintage toernooiwaardig is. Als jij een Standard deck hebt, dan zeg je in principe dat je er Standard toernooien mee wil spelen. Als je zegt dat je een casual Modern deck hebt, dan zeg je dat je een leuk deck hebt, dat toevallig Modern legal is.
Taacoo
9 jaren geleden
Quote:
MagnusMagicus 09-02-2015 om 08:45
Maurice, ik denk dat er nog steeds wat spraakverwarring is. "Casual" is wat iedereen thuis speelt en is niet een bepaald format. Als je zeg "alles mag" dan is het in principe Vintage of Legacy, maar als je een Vintagetoernooi organiseert in een winkel komen er ook mensen met decks van vele duizenden euro's die je van tafel vegen nog voordat je ooit aan de beurt geweest bent.

Dat is heel cool, maar niet voor iedereen weggelegd. Daarom zijn de meeste toernooien, zeker de wekelijkse, Standard of Modern. Daar kun je nog makkelijker aan beginnen.

Maar als jij een leuk deck thuis geklust hebt, dan kan het lastig worden om specifiek met dat deck op een toernooi te spelen. Je kunt kijken hoeveel kaaren die niet Modern legal zijn je speelt, en die eventueel vervangen.

Een Casual deck is een deck dat legaal is in een van de genoemde formats, maar niet noodzakelijk competitief. Een deck waar je Homarid Spawning Bed in speelt is direct al "Vintage" of "Legacy", maar zeer vermoedelijk niet heel erg toernooiwaardig. Dat maakt het deck niet minder leuk, alleen minder competitief. Daarom spreken we over Casual. Als jij je deck Vintage noemt, dan betekent dat in principe dat het Vintage toernooiwaardig is. Als jij een Standard deck hebt, dan zeg je in principe dat je er Standard toernooien mee wil spelen. Als je zegt dat je een casual Modern deck hebt, dan zeg je dat je een leuk deck hebt, dat toevallig Modern legal is.



Over het algemeen voldoet een deck dus (bijna) altijd wel aan modern en soms zelfs standard?

Ik heb zelf hier ook nog wel eens verwarring over namelijk. Maar bedankt voor de duidelijkheid dus!
LegoRobster
9 jaren geleden
Quote:
Taacoo 09-02-2015 om 11:30
Quote:
MagnusMagicus 09-02-2015 om 08:45
Maurice, ik denk dat er nog steeds wat spraakverwarring is. "Casual" is wat iedereen thuis speelt en is niet een bepaald format. Als je zeg "alles mag" dan is het in principe Vintage of Legacy, maar als je een Vintagetoernooi organiseert in een winkel komen er ook mensen met decks van vele duizenden euro's die je van tafel vegen nog voordat je ooit aan de beurt geweest bent.

Dat is heel cool, maar niet voor iedereen weggelegd. Daarom zijn de meeste toernooien, zeker de wekelijkse, Standard of Modern. Daar kun je nog makkelijker aan beginnen.

Maar als jij een leuk deck thuis geklust hebt, dan kan het lastig worden om specifiek met dat deck op een toernooi te spelen. Je kunt kijken hoeveel kaaren die niet Modern legal zijn je speelt, en die eventueel vervangen.

Een Casual deck is een deck dat legaal is in een van de genoemde formats, maar niet noodzakelijk competitief. Een deck waar je Homarid Spawning Bed in speelt is direct al "Vintage" of "Legacy", maar zeer vermoedelijk niet heel erg toernooiwaardig. Dat maakt het deck niet minder leuk, alleen minder competitief. Daarom spreken we over Casual. Als jij je deck Vintage noemt, dan betekent dat in principe dat het Vintage toernooiwaardig is. Als jij een Standard deck hebt, dan zeg je in principe dat je er Standard toernooien mee wil spelen. Als je zegt dat je een casual Modern deck hebt, dan zeg je dat je een leuk deck hebt, dat toevallig Modern legal is.



Over het algemeen voldoet een deck dus (bijna) altijd wel aan modern en soms zelfs standard?

Ik heb zelf hier ook nog wel eens verwarring over namelijk. Maar bedankt voor de duidelijkheid dus!


De verschillende formaten limiteren alleen de kaarten die je mag gebruiken (en in welke hoeveelheid).
Of je deck gebouwd is voor de keukentafel, of voor een (groot) toernooi, is echter heel wat anders
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Dat ligt er helemaal aan welke kaarten je speelt . Je kunt in de volgende linkjes checken of je deck legaal is in een format:

Standard
Modern
Legacy
Vintage

Heel kort door de bocht:
- Standard zijn de set van de meest recente 2 jaar.
- Modern zijn alle sets vanaf 2003 (8th Edition en Mirrodin en later).
- Legacy zijn alle kaarten. Te sterke kaarten zijn banned.
- Vintage zijn alle kaarten. Te sterke kaarten zijn restricted.
Maurice
9 jaren geleden
Oke dus mijn
casual
counter life gain
door Maurice2 jaren geleden
legaal is in alles. Zo niet waar niet?
fullmoonie
9 jaren geleden
Je deck is inderdaad legaal in al de genoemde formats. Maar volgens mij is je deck gemaakt voor 'keukentafel-magic' (om het zo maar te noemen). Je zou mee kunnen doen aan alle genoemde toernooien, maar dat is niet je intentie geweest denk ik. Laat je vooral niet tegenhouden om mee te doen aan een FNM, maar verwacht niet hoog te eindigen. Je deck is, denk ik, niet opgewassen tegen de competatieve decks. Maar zoals met alles, het gaat om de fun, dus kom zeker eens langs!
Maurice
9 jaren geleden
Ja dat is waar ik ga me inschrijven voor een FNM en dan zie ik wel. 10 minuten lang kunnen verdedigen is altijd mijn doel als ik speel tegen heel goeden spelers maakt niet uit bij wat. Iedere beurt die ik langer kan verdedigen zie ik als mooi mee gepakt.
MagnusMagicus
9 jaren geleden
Je deck is legaal in Standard. Dat houdt automatisch in dat het ook Modern, Legacy en Vintage is (op een enkele uitzondering na als een kaart ergens banned is en ergens anders niet, maar dat is zeldzaam). In jouw geval is je deck inderdaad legaal in al deze formats.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top