Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Grand Prix Gent

Twigwalker
12 jaren geleden
Hee iedereen,

Ik vroeg me af of er nog mensen naar de Grand Prix in Gent gaan. Zelf leek het me leuk om een keer een Grand Prix mee te maken en wou ook graag een paar dagen weg met mijn vriendin. Nu kan ik alleen niet zoveel informatie vinden over de Grand Prix. Komt daar nog een site voor of kan ik hem gewoon niet vinden?
Vragen waar ik mee zit zijn bijvoorbeeld:
-Hoeveel kost het om mee te doen?
-Wat voor side-events zijn er?
-Waar wordt het precies gehouden?
etc.

Veel vragen dus =) Alvast bedankt.

mvg,
Julian
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Het is op 21 en 22 juli dit jaar in Gent. Het formaat is Legacy. De GP in Indianapolis in maart was ook Legacy en die kostte $40 om aan mee te doen.

Side-events zijn er altijd, minimaal single-elimination booster drafts, die waarschijnlijk zo'n 15 euro kosten om aan mee te doen.

Waar exact het is in Gent kon ik zo snel ook niet vinden, maar dat wordt nog wel aangekondigd.

Lijkt me wel leuk om naartoe te gaan, maar dat zie ik tegen die tijd wel .
Jeff
12 jaren geleden
Op deze site vind je altijd alles wat je wilt weten over de GP's:
http://www.wizards.com/Magic/TCG/Events.aspx?x=grandprix/welcome
Hier kun je zien dat Gent is op 21/22 juli en er wordt Legacy gespeeld. Meer informatie komt daar later beschikbaar, zodra die er is wordt de 'Info' achter Ghent een linkje.
Aangezien het een Legacy GP is, net als vorig jaar in Amsterdam verwacht ik dat het even duur wordt als Amsterdam. Dat kostte volgens mij 35Euro. Qua Side-events verwacht ik ook ongeveer hetzelfde, dus 8-man pickups en een groot FNM event en de GPT's op vrijdag.

Als ik in die tijd in Nederland ben (moet mijn vakantie nog plannen), lijkt het me wel leuk om er naar toe te gaan met een groepje (carpoolen!). Heb totaal geen ervaring met Legacy, maar dat komt dan wel
MagnusMagicus
12 jaren geleden
De vrijdag is er een judgemeeting, dus als ik ga, wil ik misschien vrijdag wel gaan. Verder zou ik alleen een dagje voor de lol gaan en wellicht wat side-events doen, verder niet. Maar daar ga ik in juni nog eens over nadenken .
Twigwalker
12 jaren geleden
Okay top, nou dan zien we tegen die tijd wel. Het is dus niet zo dat je nu al heel snel een verblijfplaats moet regelen enzo daar? Of is dat wel verstandig als ik er sowieso heen wil gaan?
MagnusMagicus
12 jaren geleden
Tukken is nuttig als je meer dan 1 dag gaat, het is ongeveer twee uur rijden. Er schijnt een festival te zijn, dus accommodatie regelen is wellicht wel handig om op tijd te doen. Niet zoveel ervaring mee .
MadSteven
11 jaren geleden
In vermoed dat het Flanders Expo wordt, als ik Gent zo 'n beetje ken. 'K zou dat toch een beetje moeten weten, want best wat meubels van me komen er vandaan, haha
MadSteven
11 jaren geleden
Nou, trouwens, verblijfplaats...

Hoi hoi. Ik woon op 30 km afstand. Nou. 35 misschien. Dus wellicht is dat een optie.
Twigwalker
11 jaren geleden
Ik sla vriendelijk af aangezien ik al een leuke B&B gevonden heb. Ik ga met me vriendin een aantal dagen zodat we precies een stukje van de Gentse feesten en de Grand Prix mee pakken. Ik ga niet mee doen aan het toernooi, maar het leek ons wel leuk om een kijkje te nemen en misschien een side event te spelen
MB070
11 jaren geleden
Het is helaas Legacy formaat, dat is niet mijn ding. Later in oktober of november is een standard GP in Bochum. Daar wil ik wel naar toe.
Jeff
11 jaren geleden
Quote:
Twigwalker 08-05-2012 om 17:48
Ik sla vriendelijk af aangezien ik al een leuke B&B gevonden heb. Ik ga met me vriendin een aantal dagen zodat we precies een stukje van de Gentse feesten en de Grand Prix mee pakken. Ik ga niet mee doen aan het toernooi, maar het leek ons wel leuk om een kijkje te nemen en misschien een side event te spelen


Eigenlijk best een verdomd goed idee. Eens informeren bij Amanda wat die daarvan vindt. We komen de 17e pas terug uit Griekenland, dus misschien kunnen we er een paar daagjes acheraan plakken...
rlauret
11 jaren geleden
Ik ga dit jaar meedoen met legacy, en misschien ook nog wel wat side events. Tot die tijd nog even goed nadenken welk deck ik speel
Bassiuz
11 jaren geleden
Ik ga denk ik ook naar GPGent. Ik denk dat we gewoon op en neer gaan rijden, Eindhoven is niet zo ver van Gent. Dat is mooi, want als ik D2 niet haal, kan ik gewoon thuis blijven als ik geen zin meer heb. Ik moet even kijken wat ik ga spelen, maar ben nu vol bezig met Spanish Inquisition. Ik ben al 2 dagen hard aan het goldfishen, en heb zelfs een proxy-deck in m'n binnezak van m'n jas zitten, zodat ik zelfs in m'n koffiepauze ff kan goldfishen xD. Ik ga nu ongeveer zo'n 70% T1 af, dus dat ziet er lekker uit. Nog wat SB opties, echte potten spelen, en onderzoeken hoeveel FoW's ik ga tegenkomen, en dan ben ik ready! xD
Fjaulnir
11 jaren geleden
Ik had al eens gehoord dat Legacy en Vintagespelletjes maar 1 beurt duurden, maar dat klopt dus blijkbaar.
Lijkt me erg vervelend eigenlijk wordt je dat niet snel moe, per se je ding strak moeten doen in turn 1 of anders verliezen aan je tegenstander z'n turn 1 combo?
rlauret
11 jaren geleden
Nee klopt totaal niet joh. Ik heb het nog nooit meegemaakt op een toernooi. Alle decks die in 1 beurt af kunnen gaan zijn vaak heel inconsistent..en dus niet toernooi waardig.
Er zijn wel decks die na een beurt of 3 af kunnen gaan, maar die zijn allemaal te counteren op een of andere manier. Is wel zo dat in Legacy veel Control wordt gespeeld. Maar zeker geen spel type om moe van te worden
MadSteven
11 jaren geleden
Tja het kan wel:

Forest tappen voor G
Lotus Petal tappen voor G
Elvish Spirit Guide removen voor G

Concordant Crossroads
Glistener Elf (1/1 infect)

Invigorate (5/5 infect) casten door je tegenstander 4 leven te geven.

Berserk (10/5 infect)

Aanvallen.

Klaar.




Maar de kans dat je die 7 kaarten in je openingshand hebt is klein, als ze al in je deck zitten.
MadSteven
11 jaren geleden
By the way, Gent is een prachtige stad.

Veel mooier dan Eindhoven. En ik heb 6 1/2 jaar in Eindhoven gewoond.

Vanuit dit kasteel ('t Gravensteen) heersten de Gentenaren over mijn voorvaderen.
---_ http://raym.deds.nl/gent8.jpg

Of tenminste, dat is lastig te zeggen... Ik weet wel dat een deel van mijn familie verder terug van het westen (in de buurt van Brugge, zeg maar) en en ander deel van het oosten (bij Antwerpen) komt. Maar dan praten we 18e eeuw en Gent regeerde over Vlaanderen in de Middeleeuwen. Dus die familie uit het westen zullen wel door de Gentenaren geregeerd zijn. 't Kan zijn dat het andere deel onderdeel was van Brabant, met als hoofdstad Antwerpen, zoals u wellicht bekend is.

Mais enfin. Gent is zeer tof.
OHsnap
11 jaren geleden
Zijn de prijzen bij side-events alleen boosters, of ook "specialere"/andere dingen?
MagnusMagicus
11 jaren geleden
Alleen boosters, het wordt in grote getalen gedaan dus er worden geen speciale dingen uitgereikt.

Ik ga trouwens met seanfrenzy vrijdag naar de judge conferentie. Hij blijft waarschijnlijk het hele weekend, ik ga vrijdagavond weer terug naar huis.

Mocht iemand interesse hebben om vrijdagochtend mee te rijden naar Gent, dan heb ik nog plek in mijn auto. Ik rijd van Leiden naar Delft naar Gent, dus als je handig woont kun je meerijden . Je moet dan wel zelf iets regelen voor de terugreis (of met mij mee terug rijden op vrijdag, maar dat vermoed ik niet ).
 bijgewerkt door MagnusMagicus 11 jaren geleden
Jeff
11 jaren geleden
Reken maar op alleen boosters. Op zo'n GP is weinig tijd en mankracht over om allerlei hippe extra dingen met prijzen te regelen. Ik heb nog niet gekeken voor GP Gent specifiek, maar meestal is er een extra grote 'FNM' met promo's.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top