Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Veekeren
3 jaren geleden
In de relevante decks denk ik dat je ze prima beiden kan spelen. Carddraw moet je toch hebben, nietwaar? Ik denk ook dat ik zelf de timing van het spelen van een Overrun effect iets later zie dan een Shamanic Revelation. Een Overrun zie ik meer als finisher, dan wil ik meer dan 4 creatures hebben (wat ik voor een Camaraderie wel als minimum zie).

Natuurlijk, zoals altijd, het hangt ook af van alternatieven voor carddraw die je hebt. Maar in een groen-wit tokendeck vind ik hem oke
Awvanzijl
3 jaren geleden
Ik heb zelf het gevoel dat de kaart lijdt onder het hebben van drie effecten die los van elkaar staan. Je betaalt voor alledrie, terwijl je waarschijnlijk naar 1 echt nodig hebt op het moment dat je hem speelt. Daardoor is hij misschien overcosted en zijn er betere opties voor de afzonderlijke effecten.
Triskelion88
3 jaren geleden
Quote:
55 minuten geleden
Ik heb zelf het gevoel dat de kaart lijdt onder het hebben van drie effecten die los van elkaar staan. Je betaalt voor alledrie, terwijl je waarschijnlijk naar 1 echt nodig hebt op het moment dat je hem speelt. Daardoor is hij misschien overcosted en zijn er betere opties voor de afzonderlijke effecten.

hier ben ik het mee eens, daarbij vind ik alleen de cardraw echt relevant. die paar leven maakt in een uitzonderlijk geval uit maar wanneer je 20 creatures hebt liggen speel je liever een overrun bij wijze van spreken .
Gijsneus
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik heb zelf het gevoel dat de kaart lijdt onder het hebben van drie effecten die los van elkaar staan. Je betaalt voor alledrie, terwijl je waarschijnlijk naar 1 echt nodig hebt op het moment dat je hem speelt. Daardoor is hij misschien overcosted en zijn er betere opties voor de afzonderlijke effecten.


Dit beschrijft ook prima mijn mening.

Maar stel je nou eens een prachtig lange commander pot voor waarbij je een Humility en een Sanguine Bond op tafel hebt liggen. En doordat je veel tokens maakt heb je 10+ tokens liggen. Dan is Camaraderie de perfecte kaart!

Maar het lijkt me geen leuk deck om mee te spelen...
BluezamX
3 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Met Shamanic Revelation heb ik dus heel erg hetzelfde gevoel. Is het niet gewoon beter een Overwhelming Stampede of een van de vele varianten te spelen als je een flink bord hebt, dan proberen meer kaarten te trekken? Ik zie beide kaarten als een "Overrun"-effect in de zin van "je moet een redelijk aantal beesten hebben om de kaart redelijk tot goed te vinden". En dan voelt een sloot kaarten trekken toch een stuk minder goed dan een sloot tegenstanders afmaken.


Ik zou deze niet spelen, zoals gezegd staan de effecten te erg los van elkaar. Hij was beter als "for each creature you control draw a card and gain 2 (misschien zelfs 3) life". Want juist de life gain vind ik een fijne bonus van Shamanic Revelation! Het is al meer dan eens gebeurd dat ik op 15 levens stond met een sterke boardstate, en dan is het heerlijk om ineens terug te gaan naar 30. Dan kan je aanvallen zonder wraak te vrezen. Deze is in alle effecten zo klein dat hij niet goed genoeg is, dan zijn de Escalate kaarten en Commands beter qua veelzijdigheid.
Veekeren
3 jaren geleden
Wie heeft er ervaring met deze commander:


Lijkt me lastig om er een echt goed deck van te maken, maar als het gaat om een potje in de lagere powerlevels lijkt hij me wel interessant.
Dordledum
3 jaren geleden
Niemand want de kaart is net uit?

Dat gezegd hebbende, is het vrij makkelijk denk ik om hier profijt van te hebben. Gruul valt graag aan, dus wordt vaak geblokt. Rond het Fighten het hele deck laten draaien, lijkt me wel lastiger ja, maar misschien een leuke uitdaging?
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
Veekeren
3 jaren geleden
Quote:
25 minuten geleden
Niemand want de kaart is net uit?


Oh, eh... heb ik weer een te nieuwe kaart gepost... sorry. Heb eerlijk gezegd helemaal niet naar de set gekeken, zag hem ergens anders voorbij komen en vond hem wel interessant.
Krabbel
3 jaren geleden
Quote:
53 minuten geleden
Niemand want de kaart is net uit?


Jumpstart was eind Juli al verkrijgbaar, zei het nogal lastig, dus dat is niet helemaal waar.

Neyith is cool! Niet de allersterkste, maar kan in mijn groep best prima mee komen. Ze had van mij wel 1 mana goedkoper mogen zijn, aangezien je voor de triggered ability ook al mana moet lappen
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Nog nooit mee of tegen gespeeld of ook maar ergens in actie gezien, maar Jumpstart was tot voor kort niet of nauwelijks verkrijgbaar, en zelfs nu nog niet in grote mate volgens mij.

Maar goed, coole draw engine + removal lijkt me.
goeth78
3 jaren geleden
Ik word blij van dit soort legends. Prima abilities om omheen te bouwen maar tegelijkertijd alle kansen om er een eigen build van te maken. Fight is inmiddels beschikbaar op best wat kaarten, en verplichten tot blocken ook. Door de bewoording zal je in combat wel “maar” 1 kaart rapen, ook bij multi blocks.
Veekeren
3 jaren geleden
Zat er zelf aan te denken om mijn Stangg deck een beetje aan te passen. Stangg kreeg ik als random commander toegewezen in een budget-build "competitie-tje". Het is best een grappig deck, met wat stompy grote creatures, maar met een commander die legendarisch slecht is... Ik denk dat het een stuk leuker wordt om er een betere commander bij te zetten, misschien een kaart of 10 vervangen.
thegeertfiles
3 jaren geleden
Mij lijkt het een leuke commander. En of ie goed is kan ik jullie na dit weekend vertellen. Afgelopen weekend mijn Neyith of the Dire Hunt deck in elkaar gezet waar ik komend weekend mee ga spelen.
JEV
3 jaren geleden
Top naam wel

Ability lijkt mij meer een bonus dan dat je die elke beurt activeert.
BluezamX
3 jaren geleden
Laatst tegen gespeeld toevallig! Het was een interessant deck, dat verassend goed werkte. Voornamelijk de verdubbel power / toughness ability doet het lekker. Ook aardig interactief, dus leuk om tegen te spelen!
Teruans
3 jaren geleden
Ik denk dat deze commander het goed doet met Fling en dergelijke effecten. Dubbel de power van een creature en fling hem naar je tegenstander. Beetje riskant misschien in multiplayer.
Veekeren
3 jaren geleden


Wat vinden we van deze kaart? Een one-sided-enchantment-wipe... was vast vervelender in de tijd van mana burn. Ik vind dat hij nu, vooral mid tot late game, altijd wel hard aan komt.
Dordledum
3 jaren geleden
Cool, kende hem niet. Leuke kaart en zeker voor een common!
Roks1983
3 jaren geleden
Ik heb deze kaart toevallig pas gehaald om te gebruiken in combinatie met Enchanted Evening
MarcelN
3 jaren geleden
Nice! Leuke kaart inderdaad!
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info

Eerder bekeken

iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top