Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Commander: Kaart van de Dag!

Gijsneus
2 jaren geleden
Quote:
22 minuten geleden
Quote:
2 uren geleden

Tenenkrommend zie ik te vaak decklijsten langskomen van wants, haves of andere ongein. Er is ergens een deck met 30 Black lotussen en dat is allemaal wel toegestaan.

...report die decks vooral! Geloof me, Mark en ik kijken er naar!


Juist liever dat jullie dat niet doen. Dat maakt oa dit topic toegankelijker :-)
BluezamX
2 jaren geleden
Ik kan wel een scraper in elkaar flansen die (zo goed mogelijk) de kaarten en de sentimenten erover opzoekt, maar veel ervan is natuurlijk outdated. Als een kaart 3 jaar geleden is besproken kan deze prima opnieuw besproken worden, want de metà is gewoon veranderd. En daarbij, de vorige keer dat ik een scraper op de BoM site losliet werd ik geIP banned, dus dan moet een van jullie hem hosten
axlar
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
En daarbij, de vorige keer dat ik een scraper op de BoM site losliet werd ik geIP banned
Archranex
2 jaren geleden
Voor vandaag wil ik wel eens horen hoe de volgende kaart in jullie games al gepresteerd heeft:

In games waar jullie deze kaart al zijn tegengekomen, hoeveel permanents heeft die daar kunnen removen? Haalt hij genoeg value in de gemiddelde game? Zelf nog niet gespeeld omdat ik denk dat in mijn playgroup de mana cost meestal toch net wat te hoog ligt voor deze kaart, ondanks dat het mij een leuke en interessante kaart lijkt. Misschien vooral leuk in token sacrifice decks om zo ook je eigen tokens die je toch wilt zien sterven om te zetten in mana naast de andere death triggers die je zou krijgen?
offspring
2 jaren geleden
Quote:
4 uren geleden
Misschien vooral leuk in token sacrifice decks om zo ook je eigen tokens die je toch wilt zien sterven om te zetten in mana naast de andere death triggers die je zou krijgen?


Dit was de reden dat ik hem in mijn Chatterfang, Squirrel General deck heb gestopt. Op zijn hoogtepunt kon ik er denk ik zo'n 30 mana mee maken waar ik vervolgens niets mee kon, dus ik heb hem er weer uit gehaald . Ik heb 'm nu in een Korvold lijst zitten waar ik mee bezig ben, maar weet nog niet of 'ie de eindstreep gaat halen. Op papier een heel goeie kaart, maar ik betwijfel of hij in casual altijd zo goed gaat zijn eigenlijk.
Jeff
2 jaren geleden
Ik zou hem niet spelen met de verwachting iets relevants te slopen bij de tegenstander eigenlijk. Daar is hij te conditioneel voor. Dus dan in een deck dat zelf actief en masse zijn eigen spul probeert te slopen. Daar lijkt hij me een ruime voldoende in, maar niet insane. Het is one-shot alles of niets. Een meer traditionele sac-outlet als Viscera Seer geeft aanzienlijk meer vrijheid in hoeveel je ieder moment dood laat gaan.
Awvanzijl
2 jaren geleden
Je ziet deze veel gebruikt worden in cedh. Er is daar veel meer dat het raakt èn je hebt vaker iets te doen met al die mana. In casual is hij denk ik op beide vlakken moeilijker.
Veekeren
2 jaren geleden
Ik zou hem alleen spelen in synergie met je eigen commander, met als voordeel dat hij ook wat dingen van tegenstanders meepakt. Ik heb hem zelf in een Prossh, Skyraider of Kher deck, waarbij ik tokens kan omzetten in mana om Prossh weer te spelen. Of het echt werkt weet ik eerlijk gezegd niet, ik heb de kaart nog nooit gespeeld in de praktijk

In alle andere decks ga ik liever voor wipes met iets meer impact, het zijn dan toch vaak de zwaardere creatures die je graag meepakt.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ik speel hem in Yurlok, en volgens mij kreeg ik er in een pot van 4 man wel iets van 7 mana uit. Zal mensen leren om gewoon mana rocks te spelen als een Echte Commander Speler .
Jeff
2 jaren geleden
Quote:
6 minuten geleden
Ik speel hem in Yurlok, en volgens mij kreeg ik er in een pot van 4 man wel iets van 7 mana uit. Zal mensen leren om gewoon mana rocks te spelen als een Echte Commander Speler .


Dit is het een beetje voor mij. Leuk dat het mana gemaakt heeft, maar wat heb je nou echt gesloopt? Voelt niet alsof het echt impact heeft in de gemiddelde casual commander pot.

Ik kan me inderdaad wel goed voorstellen dat het in cEDH wel wat sterker is.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ja, ik ga hem er ook uithalen. De potentie is heel hoog, maar in een leuke pot Commander doet hij eigenlijk niet zoveel boeiends
MitchDeBaas
2 jaren geleden
voor vandaag:



ik speelde gister met mijn Kykar, Wind's Fury flyers tegen Krav, the Unredeemed & Regna, the Redeemer.
na mijn eigen Wrath of God op instant speed gespeeld te hebben (dankzij Teferi, Time Raveler) speelde ik Sephara, Sky's Blade, Atemsis, All-Seeing en Serra's Guardian.

toen ik mijn levens eindelijk van 23 weer naar 37 had gekregen, bijna 6 verschillende mana values in mn handen had en ondertussen de tegenstander naar 20 had gebeukt. kreeg ik deze op mn board.

goede kaart in mijn opzicht, wat denken jullie?
 bijgewerkt door MitchDeBaas 2 jaren geleden
nielsvd
2 jaren geleden
Ja, prima kaartje. Zeker omdat je kan kiezen wat Je wilt slopen. Speel deze graag ondanks de cmc 6
offspring
2 jaren geleden
Nog altijd een bom van een boardwipe. Altijd als ik aan tafel zit me een deck wat WB speelt, heb ik in het achterhoofd dat deze zou kunnen komen. Ik heb een hele hoop potten totaal zien veranderen omdat deze werd gespeeld. Inmiddels zit hij denk ik niet meer in mijn deck (ik heb alleen een mardu deck waar WB in zit), maar hij wordt nog met regelmaat gespeeld in mijn speelgroep.
Rody
2 jaren geleden
Heel fijn dat de kaart exiled. Vaak blijven dingen niet lang in de graveyard in een potje commander. Al is 6 mana wel aan de dure kant. Speelde deze vroeger heel veel, maar tegenwoordig een stuk minder vanwege de hoge mana value.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ik speel deze niet altijd boven bv. Austere Command omdat die wat flexibeler is, maar Merciless Eviction is een dijk van een kaart, zeker omdat hij exiled. Mijn games halen makkelijk de turn 6 dus ik heb geen enkele reden om hem niet te spelen .
Veekeren
2 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Heel fijn dat de kaart exiled. Vaak blijven dingen niet lang in de graveyard in een potje commander. Al is 6 mana wel aan de dure kant. Speelde deze vroeger heel veel, maar tegenwoordig een stuk minder vanwege de hoge mana value.


Bij mij eigenlijk ook het geval. Vroeger speelde ik ook meer boardwipes en nauwelijks targeted removal, dat is nu wat meer in balans bij me. Daardoor haalt hij het meestal net niet.
TheRobinros
2 jaren geleden
De daart van deze kag:



Bouncet een Aura, redt een groen creature van de meeste boardwipes of geeft een creature trample tot het einde van de beurt. Te niche?
Gijsneus
2 jaren geleden
Ik vind de daart van de kag inderdaad te niche.

Echter ken ik iemand (Frenk) die met alle charms (en soortgenoten) een deck heeft gemaakt, zijn zogenoemde
Had op alles een antwoord, destabiliseerde de hele tijd de boel maar het speelde heel traag omdat hij zoveel opties op hand had. Ik was er niet echt van gecharmeerd.

Boros Charm, Esper Charm en Sultai Charm zijn volgens mij de enige charms die ik nog wel eens langs zie komen.
 bijgewerkt door Gijsneus 2 jaren geleden
Left4Doner
2 jaren geleden
Zo'n deck moet je gewoon opbreken met een Charmbreaker Devils.

De daart van de kag had ik bijna gespeeld in Ghalta, Primal Hunger, maar ik vind regeneration nog steeds ingewikkeld
Dus ipv maar iets als Withstand Death.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top