Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Het MTG Arena Discussiespot

Eclavyrr
2 jaren geleden
Mijn leukste win was tegen iemand die een Midnight Clock op 11 had, ik lok een counter uit met Agonizing Remorse waardoor hij moest uit tappen en speelde daarna Underworld Dreams. Hij stond precies op 8 leven
 bijgewerkt door Eclavyrr 2 jaren geleden
SceneFizza
2 jaren geleden
Die Volo, Guide to Monsters gaat voor een brawl-ban, wat mij betreft.
In beurt 5, 2x Elder Gargaroth tegenover je krijgen, dan houd het wel op.
Eclavyrr
2 jaren geleden
Ja Volo is erg irritant. Zelf met een dikke removal package is het te makkelijk er veel value uit te halen
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Oh, een keertje tegen gespeeld maar toen had ik een starthand met 3 removal en machinegunde ik hem neer de seconde dat hij lag
Eclavyrr
2 jaren geleden
Idem, maar als je tegenstander er mee kan untappen is de value insane.
Dordledum
2 jaren geleden
Ik heb een casual Volo, Guide to Monsters deckje met Keruga, the Macrosage als companion. Verre van optimized.

Speelt nog leuk weg, maar 75% van de games verlies ik.

Wat ik bedoel is dat je ook met Volo best nog een leuk deckej kan bouwen wat niet perse overpowered hoeft te zijn.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Kun je dat deck op de BoM zetten, Dordledum? Ben wel benieuwd
Dordledum
2 jaren geleden
Quote:
20 uren geleden
Kun je dat deck op de BoM zetten, Dordledum? Ben wel benieuwd


Hierzo. Ik heb er niet lang over nagedacht, maar gewoon veel dikke groene en blauwe kaarten bij elkaar gemikt en het aantal creature types zoveel mogelijk uitgesplitst. Iets teveel legendary's eigenlijk, maar zoals ik al zei: het deck is niet geoptimaliseerd:

 bijgewerkt door Dordledum 2 jaren geleden
SceneFizza
2 jaren geleden
Okee, mijn mening betreft Volo, Guide to Monsters in de arena *brawl* ga ik iets bijstellen.
Het is gewoon een droevige commander, aangezien het deck staat of valt met zijn aan of afwezigheid.

De combi met de tap creatures of gain controle of opponents creature is de truc om te doen. Pretty boring tho.

Dus alleen als ik geen removal opties heb, is het in beurt 5-7 klaar, wanneer ik die wel heb is het afhankelijk wanneer de Volo-speler opgeeft. Dat is vaak al in beurt 4, maar soms ook pas in beurt 7. Conclussie: altijd korte potjes.

Verder denk ik dattie als commander aan de keukentafel snel gaat vervelen, maarja dat is just a guess.
Vetesse
2 jaren geleden
Ligt het aan mij of hebben andere ook die mening.

Er zijn matchen dat ik +5 beurten achter elkaar land trek en niks meer kan doen. Of ik 3 land heb liggen en +5 beurten achter elkaar niks anders meer trek als spells.
BluezamX
2 jaren geleden
Brawl 1v1 is sowieso beduidend minder leuk dan 4 player. Ik verwacht niet dat de optie er snel of ooit komt helaas
Luc
2 jaren geleden
Quote:
19 uren geleden
Ligt het aan mij of hebben andere ook die mening.

Er zijn matchen dat ik +5 beurten achter elkaar land trek en niks meer kan doen. Of ik 3 land heb liggen en +5 beurten achter elkaar niks anders meer trek als spells.


Dit gevoel heb ik ook vaker gehad samen met het gevoel dat je soms tegen een speler komt waarbij je deck en draws perfect counteren wat je tegenstander doet of andersom.

Als je even googled kom je al snel uit bij iemand die teveel tijd heeft en die daar een grootschalig onderzoek naar heeft gedaan.

Volgens mij kwam daar grotendeels naar voren dat de shuffler niet volledig random is op arena. Dat je deze problemen vooral tegen komt als je een afwijkende hoeveelheid landen speelt in je deck en dat dit te fixen is door een mulligan te pakken bij 1, 2, 4 of meer land. Dat zou de shuffler resetten.
Vetesse
2 jaren geleden
Quote:
8 uren geleden
Quote:
1 dag geleden
Ligt het aan mij of hebben andere ook die mening.

Er zijn matchen dat ik +5 beurten achter elkaar land trek en niks meer kan doen. Of ik 3 land heb liggen en +5 beurten achter elkaar niks anders meer trek als spells.


Dit gevoel heb ik ook vaker gehad samen met het gevoel dat je soms tegen een speler komt waarbij je deck en draws perfect counteren wat je tegenstander doet of andersom.

Als je even googled kom je al snel uit bij iemand die teveel tijd heeft en die daar een grootschalig onderzoek naar heeft gedaan.

Volgens mij kwam daar grotendeels naar voren dat de shuffler niet volledig random is op arena. Dat je deze problemen vooral tegen komt als je een afwijkende hoeveelheid landen speelt in je deck en dat dit te fixen is door een mulligan te pakken bij 1, 2, 4 of meer land. Dat zou de shuffler resetten.



Een mulligan doen om een goeie shuffle te creëren ...

Hoe stom is dat. Wil hier niet mee zeggen dat je ongelijk hebt, vind het gewoon stom dat je zo moet te werk gaan om een goeie draw te hebben.
Awvanzijl
2 jaren geleden
Ik ben geen statisticus en ik heb het artikel niet geheel gelezen, maar ik denk dat als het stuk begint met het volgende, je aan kunt nemen dat dit niet relevant (meer) is...

"UPDATE 6/17/2020:

Data gathered after this post shows an abrupt change in distribution precisely when War of the Spark was released on Arena, April 25, 2019. After that Arena update, all of the new data that I've looked at closely matches the expected distributions for a correct shuffle.
"
 bijgewerkt door Awvanzijl 2 jaren geleden
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Arena was wat onstabiel en buggy, en als goedmakertje is er de code PARCELMYR.

Die geeft een berg leuke dingen! Ik zag wat screenshots, en dat waren dingen als 2000xp + 2000 gold + 3 rares + 2 rare cosmetics.

Iemand anders had ook de xp en gold, maar die kreeg een pet en een booster.

De moeite waard in ieder geval!
Dordledum
2 jaren geleden
Heel fijn, dank!
SceneFizza
2 jaren geleden
Zeker de moeite waard. Was ook best wat aan storingen de afgelopen tijd.
MagnusMagicus
2 jaren geleden
Ik kreeg 2000 gold, 1 mythic en 2 rares die ik nog niet had, 2 cosmetics (een rare en een mythic) en een booster AFR.
SceneFizza
2 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik kreeg 2000 gold, 1 mythic en 2 rares die ik nog niet had, 2 cosmetics (een rare en een mythic) en een booster AFR.


Idem, met uitzondering van dat ik niet heb gezien welke kaarten ik kreeg, maar de hoeveelheid klopt.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top