Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[DOM] Dominaria

Eclavyrr
6 jaren geleden
Ik heb er doorheen gekeken, en zonder spoilers te geven zijn er een paar belangrijke wijzigingen die ik hier wil bespreken:

1) Spelers worden niet meer bij "his or her" vernoemd. In het kader van verduidelijking van regeltekst worden de verwijzingen van spelers op een kaart nu niet meer geschreven als "his or her(s)"maar als their(s). Dus bijvoorbeeld in plaats van "puts the top 4 cards of his or her library in his or her graveyard"staat er nu dus "puts the top 4 cards from their library into their graveyard."

Naar mijn mening is dit prima. bespaart ruimte op de kaart en maakt de tekst duidelijker.

2) De andere is Planeswalker targetting. Met Dominaria is het niet langer mogelijk directe schade naar een Planeswalker te redirecten. Planeswalkers wordne nu als een regulier target gezien. Dus bijvoorbeeld Lightning Bolt zei eerst "...deals 3 damage to target creature or player", dat wordt dus nu "deals 3 damage to any target". Je hoeft dus geen damage meer te redirecten, je knalt je bolt gewoon direct op de Tibalt af.
Spells die normaal alleen schade doen op een tegenstander zijn nu "deals 3 damage to target player or a planeswalker"

Ook een prima wijzging, houd wel in dat ze iets van 700+ kaarten hebben moeten aanpassen, maar nu is dit ook voor beginnende spelers duidelijker. Gewoon drie schade op iets doen.

3) De mana pool verdwijnt.... als vermelding op kaarten
Voorbeeld Llanowar Elves leest na Dominaria als ", add ." in plaats van ", add to your mana pool."

Ook dit is prima, het is een estetische aanpassing.
 bijgewerkt door Eclavyrr 3 jaren geleden
Dordledum
6 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik heb het doorgebladerd.... ik wil echter niks spoilen voor mensen die het niet willen weten dus misschien is het beter om een apart topic aan te maken zodat mensen die kunnen vermijden als ze niks willen weten?? en anderen die al wel gespiekt hebben daar er rustig over kunnen kletsen??


Goed idee, ik zal wel een topic aanmaken, mochten de mods het niet eens zijn, kunnen ze die alsnog mergen met dit topic.
derooy89
6 jaren geleden
Bonkers!!! Wauw wauw helemaal zin in :-D
Dordledum
6 jaren geleden
nevermind...
 bijgewerkt door Dordledum 6 jaren geleden
Jeff
6 jaren geleden
Quote:
19 minuten geleden
2) De andere is Planeswalker targetting. Met Dominaria is het niet langer mogelijk directe schade naar een Planeswalker te redirecten. Planeswalkers wordne nu als een regulier target gezien. Dus bijvoorbeeld Lightning Bolt zei eerst "...deals 3 damage to target creature or player", dat wordt dus nu "deals 3 damage to any target". Je hoeft dus geen damage meer te redirecten, je knalt je bolt gewoon direct op de Tibalt af.
Spells die normaal alleen schade doen op een tegenstander zijn nu "deals 3 damage to target player or a planeswalker"

Ook een prima wijzging, houd wel in dat ze iets van 700+ kaarten hebben moeten aanpassen, maar nu is dit ook voor beginnende spelers duidelijker. Gewoon drie schade op iets doen.


Ik zie natuurlijk altijd beren op de weg maar dit gaat met zoveel geërratade (lekker woordje...) kaarten volgens mij niet heel duidelijk zijn, zeker niet voor beginnende spelers.
* Wat is "any target"? Mag ik dan ook ineens je landjes targetten met Lightning Bolt? En wat zou dat dan moeten betekenen?
* Nieuwe kaarten zijn relatief duidelijk: daar zal op staan "target player or planeswalker". Een nieuwe speler leert hiermee spelen en ziet voor het eerst Lightning Bolt. Het is niet heel gek dat die nieuwe speler denkt "Oh, deze kan niet op planeswalkers, er staat immers 'creature or player', dat is best duidelijk toch?"

Ondanks dit ben ik wel een groot voorstander van deze wijziging. Geen gedans rondom hoe je iets moet zeggen op toernooien om te proberen je tegenstander iets verkeerds te laten doen. Gewoon targetten wat je wilt targetten met je burn. Geen onduidelijkheden meer met kaarten als Sulfuric Vortex. Het is in mijn ogen niet erg om af en toe wat keuze te hebben bij het resolven van een spell of ability waardoor je tegenstander een beetje moet gissen wat je gaat doen en hoe (h/z)ij dan moet reageren, maar met burn kwam het wel erg veel voor.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik heb het aparte topic verwijderd, dit topic is JUIST voor alle kaarten en andere informatie die bekend worden . Als je dit topic leest, lees je spoilers. Dus laten we hier lekker erover praten, al hoeven we geen copy/paste van het complete document .
rwernsen
6 jaren geleden
Ik ben de release notes aan het doornemen. Veel oude vrienden die terugkeren als legendary creature of planeswalker.
Paar reprints die mij opvielen:Icy Manipulator, Gaea's Blessing, Siege-Gang Commander en Juggernaut.

Tof dat Multani terug is. En Karn een nieuwe planeswalker kaart heeft.
Verder ben ik heel benieuwd hoe de Saga's in de praktijk gaan werken. Interessant zijn ze in ieder geval wel.

Mede door de grote hoeveelheden goblins, elf en wizards wil ik er nu al mee spelen

Een kaart waarvan ik denk dat hij best een grote impact gaat hebben:

Damping Sphere
2
Artifact
If a land is tapped for two or more mana, it produces C instead of any other type and amount.
Each spell a player casts costs 1 more to cast for each other spell that player has cast this turn.

• If multiple replacement effects would modify what mana an ability you control produces, choose one to apply. After that, determine if any others are applicable. A replacement effect can't apply to the same event more than once this way.
• Damping Sphere's second ability counts spells that were cast during a turn even if Damping Sphere wasn't on the battlefield as they were cast. For example, if Damping Sphere itself is the third spell you cast in a turn, the next spell you cast costs 3 more to cast.
• To determine a spell's total cost, start with the mana cost (or an alternative cost), add any cost increases, then apply any cost reductions. The spell's converted mana cost remains unchanged, no matter what the total cost to cast it was.
 bijgewerkt door rwernsen 3 jaren geleden (vreemd dat de aanpassing wel zichtbaar is op de .nl pagina en niet op de .eu pag)
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ook Thorn Elemental en Verdant Force krijgen reprints

Ik vind het er awesome cool uitzien! Ze hadden het net zo goed "Dominaria: The Commander Edition" kunnen noemen
rwernsen
6 jaren geleden
@ magnus ja ik denk dat dit veel impact gaat hebben in Commander. Ben wel benieuwd naar de invloed op Standard.
Dordledum
6 jaren geleden
Ok!

Een berg stoere reprints (Isolated Chapel en co.) en veel gave commanders ook! Eerste wat mij opviel naast de kaarten zelf:

"In every Dominaria booster pack, you'll find at least one legendary creature."

Hoe zouden ze dit gedaan hebben, is dit een extra slot?

En hoera, veel blije Commander spelers!

Daarnaast: Historic triggers ook op alle artifacts, dat lijkt me voor alle formats wel een huge impact!

Elves, Goblins, Knights en Wizards tribal lijkt een ding.

Voor mij is de nieuwe Radha een perfecte toevoeging (of vervanging als commander) van mijn huidige Radha deck:
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Ik vond Tetsuko Umezawa, Fugitive ook erg interessant. Een 1/3 legendary creature die creature met power of toughness van 1 of minder unblockable maakt. Best leuk met bv. Mirror-Mad Phantasm, Ovalchase Dragster en Wormfang Manta!
Slagbroder
6 jaren geleden
Klopt het dat niet alle kaarten besproken worden bij de Card-Specific Notes of mis ik iets?
Dit zou anders willen zeggen dat nog niet alle kaarten gespoiled zijn.
LeKrutes
6 jaren geleden
Er zitten zeker leuke kaarten tussen.

Het zijn inderdaad de kaarten met specifieke notities hoe ze werken. Ben nu ook wel benieuwd naar de art en welke kaarten er nog meer zijn.
Morph
6 jaren geleden
Enkele opvallende kaartjes dan:

Mox Amber
0
Legendary Artifact
T: Add one mana of any color among legendary creatures and planeswalkers you control.


Wow, ze durven het toch weer aan om een Mox te printen.

Jhoira, Weatherlight Captain
2UR
Legendary Creature — Human Artificer
3/3
Whenever you cast a historic spell, draw a card. (Artifacts, legendaries, and Sagas are historic.)


Sweet, hele coole build-around commander.

Demonlord Belzenlok
4BB
Legendary Creature — Elder Demon
6/6
Flying, trample
When Demonlord Belzenlok enters the battlefield, exile cards from the top of your library until you exile a nonland card, then put that card into your hand. If the card's converted mana cost is 4 or greater, repeat this process. Demonlord Belzenlok deals 1 damage to you for each card put into your hand this way.


Heftig! 6/6 Demon voor 6 mana welke je ook nog eens behoorlijk wat card-advantage kan opleveren.
Commander staple?


Firesong and Sunspeaker (Buy-a-Box Promotional Card)
4RW
Legendary Creature – Minotaur Cleric
4/6
Red instant and sorcery spells you control have lifelink.
Whenever a white instant or sorcery spell causes you to gain life, Firesong and Sunspeaker deals 3 damage to target creature or player.


Eindelijk weer eens een Commander die niet puur om combat damage draait.

Helm of the Host
4
Legendary Artifact — Equipment
At the beginning of combat on your turn, create a token that's a copy of equipped creature, except the token isn't legendary if equipped creature is legendary. That token gains haste.
Equip 5


Misschien een Win-More kaart, maar ik kan me voorstellen die hier heel erg veel domme dingen mee te doen zijn. Het token verdwijnt niet aan "the-end-of-turn".
Dus een Kopie van je commander welke blijft leven... Kiki-Jiki, Mirror Breaker?
Of nog een Atraxa, Praetors' Voice?..


Lyra Dawnbringer
3WW
Legendary Creature — Angel
5/5
Flying, first strike, lifelink
Other Angels you control get +1/+1 and have lifelink.


Eindelijk een goede Angel-lord-Commander!

Muldrotha, the Gravetide
3BGU
Legendary Creature — Elemental Avatar
6/6
During each of your turns, you may play up to one permanent card of each permanent type from your graveyard. (If a card has multiple permanent types, choose one as you play it.)


Nootjes! Ik speel even uit mijn graveyard een Artifact, Land, Creature, Planeswalker en een Enchantment.
Hele coole Commander!
[
 bijgewerkt door Morph 3 jaren geleden
Eclavyrr
6 jaren geleden
Muldrotha roept wel om een plekske in mijn Sidisi Commander
rwernsen
6 jaren geleden
Hmmm.
Met Helm of the Host lijkt mij dat je geweldige trucs kunt uithalen. Vooral met comes into play trickers.. Bijvoorbeeld een Great Whale. Of Spike Weaver etc.. Als jeDerevi, Empyrial Tactician kopieert, heb je dan dubbele triggers per aanvaller?

Helm of the Host
4
Legendary Artifact — Equipment
At the beginning of combat on your turn, create a token that's a copy of equipped creature, except the token isn't legendary if equipped creature is legendary. That token gains haste.
Equip 5
Dordledum
6 jaren geleden
Equip kan wel tricky zijn.
Sunitram
6 jaren geleden
Er zitten zeker toffe kaarten in deze set, maar die errata-op-iedere-burn-spell-ooit-geprint had van mij niet gehoeven. Het is toch van de zotte dat je nu voor 25 jaar aan spells het internet op moet om te kijken of ie nog wel doet wat je denkt dat ie doet? Planeswalkers zijn ondertussen al 12 jaar een onderdeel van Magic, damage redirection is, voorzover ik dat heb gezien, zelden fout gegaan, waarom dan nu zo'n grote ingreep?

Misschien klink ik nu als een zure ouwe sok, maar ik heb al es eerder een goeie TCG ten onder zien gaan aan zulk gedrag. Nou zal er voor Wizards wel heul veul meer nodig zijn voordat ze noodgedwongen zullen moeten stoppen met Magic, maar dat neemt niet weg dat ik goed jeuk krijg van zulke beslissingen.

In positief nieuws: Ik ben echt fan van die Damping Sphere. Storm gaat het zwaar krijgen in Modern...
RadioDragon
6 jaren geleden
Muldrotha, Hallar, en Aryel zijn alle drie hele leuke legendaries waar ik enorm naar uitkijk om commander decks mee te bouwen. Muldrotha staat dan toch bovenaan mijn lijstje.
Blasty
6 jaren geleden
Evra, Halcyon Witness
4WW
Legendary Creature — Avatar
4/4
Lifelink
4: Exchange your life total with Evra, Halcyon Witness's power.

Deze lijkt me behoorlijk broken. Ik denk meteen aan Sanguine Bond.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top