Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

[DOM] Dominaria

Dordledum
6 jaren geleden
Veel is broken met Sanguine Bond.

Edit: De activated ability geldt niet wel als lifegain, dus dat werkt inderdaad.

Kan wel nog iets als flying of trample gebruiken.
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Dat lijkt me correct. Je gained life of lose life als je leven aangepast wordt, maar dat is geen damage, dus geen interactie met lifelink.
Slagbroder
6 jaren geleden
In de Release Notes staat toch:
• When its activated ability resolves, Evra's power will become your former life total and you will gain or lose an amount of life such that your life total equals Evra's former power. Other effects that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.
Dus stel dat je op twintig leven staat en wisselt met [k]Evra, Halcyon Witness[/k]: Jij staat op 4 leven en Evra wordt een 20/4.
Ze doet damage en door de Lifelink krijg je 20 leven bij. Met een Sanguine Bond op het bord, verliest je tegenstander 20 leven toch?
Dordledum
6 jaren geleden
Squee is terug!
alan84
6 jaren geleden
Vind het ook leuk om White/black knight weer terug te zien al hebben ze nu Hexproof IPV protection en is er nog een beetje aan gesleuteld
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
In de Release Notes staat toch:
• When its activated ability resolves, Evra's power will become your former life total and you will gain or lose an amount of life such that your life total equals Evra's former power. Other effects that interact with life gain or life loss will interact with this effect accordingly.
Dus stel dat je op twintig leven staat en wisselt met [k]Evra, Halcyon Witness[/k]: Jij staat op 4 leven en Evra wordt een 20/4.
Ze doet damage en door de Lifelink krijg je 20 leven bij. Met een Sanguine Bond op het bord, verliest je tegenstander 20 leven toch?


Nee, want het is life gain of life loss, geen damage. Lifelink kijkt naar damage en dat doe je niet. Damage zorgt voor life loss, maar life loss hoeft niet perse damage te zijn.
Dordledum
6 jaren geleden
Maar sanguine bond en de ability in kwestie doen toch niets met lifelink?
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Volgens mij bedoelt hij daar dat als je van Evra een 20/4 maakt en aanvalt je 20 damage doet en 20 leven krijgt, en dat triggert Sanguine Bond en dan verliest je tegenstander 20 leven. Dus niet het switchen is wat de Bond triggert, maar het aanvallen met een 20-power lifelinker
Skywise
6 jaren geleden
Grappig dat het zo'n grote leak is en de schuldige is dit keer gewoon Wizards zelf. De link stond gewoon te vroeg online Anyway...

Ik ben nog niet erg enthousiast over deze spoilers. Dat Legendary-matters thema trekt me ook niet zo. Het lijkt wel een Commander 2018 voorproefje. Al kan mijn mening uiteraard nog veranderen als er echt een complete spoiler is, inclusief alle (un)commons. Er valt over Limited zo nog te weinig te zeggen. Ik mis ook echt nog alle artwork en flavor texts.

Nieuwe Karn is wel echt heel cool. Niet heel speelbaar in een Tron deck, maar wel steengoed met artifacts. Kan nog wel eens een dure kaart worden gok ik zo. Planeswalker deck Chandra is ook zeker niet slecht!

De Planeswalker redirect rule slaat helemaal nergens op zoals Sunitram al aangaf. Vreemde ingreep.

Opvallendste spoiler? Llanowar Elves! Wizards heeft eerder aangegeven GEEN simpele 1-mana dork meer te willen in Standard omdat die te goed zouden zijn. En Elvish Mystic is toen geprint als opvolger van Llanowar Elves, omdat Llanowar Elves meervoud is (en dat vond Wizards niet kloppen). Maar opeens krijgt Llanowar Elves een reprint in een Standard set. Apart.
RadioDragon
6 jaren geleden
Het is wel lifegain als je de ability van evra meerdere keren activeert.
MagnusMagicus
6 jaren geleden
Llanowar Elves is logisch als je je daadwerkelijk in Llanowar bevindt

En als je tweemaal Evra activeert ga je eerst van 20 naar 4, dus lose je 16 life. Als je haar nogmaals activeert ga je van 4 naar 40 en gain je dus 16 life. Die lifegain triggert inderdaad de Bond. Maar het feit dat Evra lifelink heeft staat hier compleet los van.
StickyGator
6 jaren geleden
Ben nu al enthousiast. Voor diegene die de spoilers al gezien hebben, denken jullie dat Dakkon Blackblade en/of Korlash, Heir to Blackblade ook in de set zullen zitten? Hoop het eigenlijk wel, maar verwacht Korlash eigenlijk niet door zijn Grandeur ability.
rwernsen
6 jaren geleden
@stickyGator , ik verwacht dat beide kaarten niet in deze set zullen zitten.
Eclavyrr
6 jaren geleden
Er is nergens gezegd dat Llanowar Elves gereprint worden toch? Ik had ze gewoon als voorbeeld gequote.
StickyGator
6 jaren geleden
Quote:
57 minuten geleden
@stickyGator , ik verwacht dat beide kaarten niet in deze set zullen zitten.


Zou jammer zijn, maar ik ben in ieder geval wel blij met één artifact in het bijzonder
EnchantedBunny
6 jaren geleden
Quote:
1) Spelers worden niet meer bij "his or her" vernoemd. In het kader van verduidelijking van regeltekst worden de verwijzingen van spelers op een kaart nu niet meer geschreven als "his or her(s)"maar als their(s). Dus bijvoorbeeld in plaats van "puts the top 4 cards of his or her library in his or her graveyard"staat er nu dus "puts the top 4 cards from their library into their graveyard."

Naar mijn mening is dit prima. bespaart ruimte op de kaart en maakt de tekst duidelijker


Ik ben het er mee eens dat dit prima is, i.v.m. ruimte/duidelijkheid. Maar ik betwijfel eerlijk gezegd of dat de reden is dat ze dit doorvoeren. Ik denk dat het te maken heeft met de populariteit van hyperprogressieve ideeen in Noord-Amerika. We mogen niet meer his/her opschrijven, omdat dan transgenders zich zogenaamd buitengesloten zouden voelen. Net als dat we geen 'mankind' meer mogen zeggen, maar 'peoplekind', anders voelen vrouwen zich buitengesloten. Ik vind het jammer dat Wizards mee doet met deze waanzin. Maargoed, wie weet heb ik het mis, ging het wel daadwerkelijk om de beknoptheid...
Gijsneus
6 jaren geleden
Quote:
1 dag geleden

Lightning Bolt zei eerst "...deals 3 damage to target creature or player", dat wordt dus nu "deals 3 damage to any target".


Stiekem gaan ze dus met de bolt terug naar Alpha's Lightning Bolt Je vraagt je af waarom ze het überhaupt ooit hebben veranderd! (Dit laatste is geen serieuze opmerking)
 bijgewerkt door Gijsneus 3 jaren geleden
Magicfreak
6 jaren geleden
Wauw! Zou dit een core set zijn? Er ontbreekt dan nog één planeswalker!
Ik ben vooral heel erg blij met de overvloed aan legendary creatures, saprolings en planeswalkers (de gobelins zijn ook sick btw )
Dordledum
6 jaren geleden
Core set? Huh? Nee. Dit is Dominaria. Gewoon een uitbreiding. M19 is de volgende core set.
Magicfreak
6 jaren geleden
Maar er zitten al wel vier planeswalkers in. Als er nog eentje bij komt...
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top