Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Het MTG Arena Discussiespot

BluezamX
4 jaren geleden
Ik heb na een jaar spelen 2x de Vault gehad... En ik speel vrijwel dagelijks
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Bestond de Vault al vanaf het begin? Ik weet het niet meer . Ik heb hem 1x gezien. Hoe dan ook, je krijgt kaarten niet meer dan 4x, behalve basics (die heb je unlimited van meerdere sets, en er zijn soms events om nieuwe arts te krijgen) en Seven Dwarves. Daarvan weet ik niet zeker of je er automatisch 7 van krijgt of dat hij daadwerkelijk tot 7 telt. Nou ja, you get it
Dordledum
4 jaren geleden
Wat is trouwens het standaard-format waar Arena van uitgaat in alle tutorials enzo?

Die 5 mono colour startdeckjes die je krijgt bedoel ik (ik heb ze allemaal direct uit elkaar gehaald).

Is dat dat Historic-format, een soort casual 60 kaarten idee? Of is dat daadwerkelijk Standard?
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Thedouwegames
4 jaren geleden
Voor historic mag je ook nog vanaf ixalan gebruiken, dus de sets die al uit standaard geroteerd zijn.
 bijgewerkt door Thedouwegames 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
46 minuten geleden
Voor historic mag je ook nog vanaf ixalan gebruiken, dus de sets die al uit standaard geroteerd zijn.


Eigenlijk dus een soort Pioneer voor Arena.

Quote:
1 uur geleden

Die 5 mono colour startdeckjes die je krijgt bedoel ik (ik heb ze allemaal direct uit elkaar gehaald).


Heb ik trouwens hiermee mezelf genaaid? had ik deze nog nodig ergens voor?
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, het is Pioneer voor Arena, behalve dat je een set of 15 mist en er zo goed als geen support voor is .

En nee, die heb je nergens voor nodig, plus je hebt de kaarten gewoon, dus je kunt ze ook weer in elkaar zetten, er staat vast ergens een decklijst online. Maar die decks zijn niet boeiend.
Dordledum
4 jaren geleden
Arena is verslavend!!! Ik heb nu een Golgari Garruk deck en een Jeskai Kykar deck. Non-stop gespeeld vanavond!

Kykar werd snel flying tribal met wat burn, Garruk is gewoon good stuff met veel removal. Card pool is nog een beetje beperkt.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
En?

Wat denken we van Historic? Het format lijkt me wel erg leuk, ik ben niet zo'n fan van rotation (ookal boeit dat me op Arena minder dan in real life).

Complete playset of every card—80 cards in total—in the Store for 3,400 gems voor Historic Anthology 1 klinkt ook wel interessant, maar ik zou het leuker vinden als je er ook voor kon spelen en packs kon winnen.

Ik doe liever een draft ofzo met mijn gems.
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ze gaan nu wat meer werk maken van Historic, maar ik heb sowieso erg weinig interesse in Constructed, behalve als het Brawl is op MTGArena, dus ik ga me er geen seconde in verdiepen . Ik zal hoogstens een kaartje craften als ik eens een Historic Brawl deck ga maken, waar ik momenteel nog geen plannen voor heb .
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
25 minuten geleden
Historic Brawl


Is dat ook een format nu? Dat lijkt me super eigenlijk. Of is dat wat ze bij deckbuilding Singleton noemen?
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Nee, Friendly Brawl

Maar je kunt dat alleen spelen in Direct Challenge.
Dordledum
4 jaren geleden
Ah, over Direct Challenge gesproken, ze gaan nu ook Friends List beschikbaar maken. Wel geinig toch?
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Ja, dat is wel een mooie feature. Kun je tenminste zien of iemand die je kent online is, zodat je makkelijk even een potje kunt spelen zonder de agenda erbij te pakken.
Dordledum
4 jaren geleden
Trouwens wel eens. Zal me niet snel in Historic gaan verdiepen als de kaarten niet daarna voor een singleton format bruikbaar zijn. Kom maar op met Historic Brawl of Commander!

Trouwens net m'n eerste Brawl deckje gemaakt. Dus, mocht iemand morgenavond toevallig online zijn en een potje willen spelen (dat kan via direct challenge toch? Of ook alleen op woensdagen?)

Dordledum#19917
 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
MagnusMagicus
4 jaren geleden
Direct challenge Brawl kan 24/7

Ik kan morgenavond helaas niet, de Sint is speciaal een dag eerder aangekomen voor mij en ik m'n surprise is nog niet af....
Dordledum
4 jaren geleden
Cool! En wellicht een andere keer!
Thedouwegames
4 jaren geleden
Ik zit vandaag bij een open dag, dus ik kan ook niet
Dordledum
4 jaren geleden
Ik ga waarschijnlijk toch draften vanavond

Edit: 2 nogal tegenvallende drafts en een paar casual Standard potjes, waaronder mijn eerste Oko ervaring. Wat een boutkaart zeg!

 bijgewerkt door Dordledum 4 jaren geleden
bartist
4 jaren geleden
Na meer dan een jaar spelen is het me eindelijk een keer gelukt: Ik heb 7 wins behaald bij een draft.

Was een mono-red deck dat ik gedraft had na een first pack first pick Torbran, Thane of Red Fell. Het pakken van alleen rode kaarten ging best makkelijk, en zelfs Dwarven Mine werd een goede pick. Wat Embereth Paladins, Brimstone Trebuchets, knights en Fling en voila, 6 wins, 2 losses en een laatste win!
Thedouwegames
4 jaren geleden
nice! Ik heb 1 keer de 7 wins behaald, en dat was de 1e keer dat ik op arena drafte Dat kwam waarschijnlijk ivm brons 4. Ik heb wel een paar keer 6 wins gehaald in zilver/goud, maar nooit weer de 7 wins
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top