Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Het MTG Arena Discussiespot

SceneFizza
3 jaren geleden
Bedankt voor de tips btw, dat geeft perspectief en een betere invalshoek. Nu ga ik weer voor goud.

Enne.... Als iemand nog een unieke code over heeft van wat dan ook, mag je me die zeker toesturen.
Alle standaard codes heb ik inmiddels gebruikt, dus ik heb al een leuke range van kaarten. Daarnaast heb ik de presale van zendikar, die wel handig is, zeker met de draft van nu, dan ontstaat er een betere connectie.
theray
3 jaren geleden
PLAYKALDHEIM werkt niet hoor.
TwanusMcMad
3 jaren geleden
De codes zijn als het goed is hoofdletter gevoelig, probeer 'PlayKaldheim', dan zou die wel moeten werken
MagnusMagicus
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
PLAYKALDHEIM werkt niet hoor.


Het kan maar 1x he . Maar de code werkte bij mij wel in ieder geval, en het is ook de code die door Wizards is gedeeld.
TheRobinros
3 jaren geleden
Hmm, ik heb net de 3400 Gems gekocht voor €19,99 met iDeal, wat kan via de Android-app. Arena crashte tijdens de betaling, dus geen order-nummer of iets gekregen, maar wel mooi geld afgeschreven. Bij de customer service online moet je een order-nummer opgeven en daarnaast staat iDeal niet onder de betaalmethoden, ook een verplicht invulveld. Iemand anders ervaring mee, of ben ik gewoon mijn geld kwijt?

EDIT: De afschrijving is naar mijn Google-account gegaan, maar daar is dan weer niets van afgeschreven... Heel raar

EDIT: En het terugbetalingsverzoek bij Google kan niet worden goedgekeurd, omdat deze niet voldoet aan het teruggavebeleid. Top, dit :/
 bijgewerkt door TheRobinros 3 jaren geleden
SceneFizza
3 jaren geleden
@therobinros.

Ik ben bang dat je timing uitermate ongelukkig was, een aantal uren geleden was er idd een storing. Een update en of onderhoud zorgde voor wat problemen. Ik denk dat je als je een screenshot/foto kan delen van de afschrijving met daarbij het verhaal zoals hier boven, je via een twittertje of andere social media achtige bende, wel een reactie kan uitlokken.

Mijn ervaring is toch (ondanks ik zelf geen sociale acc heb) dat je via die weg in contact kan komem met iemand die het probleem wil en hopelijk kan oplossen.

€19,99 is wel de moeite om even aan te geven dat je niet krijgt wat je koopt. Ik zou als kanttekening niet echt een schuldige aanwijzen, maar wel uitleggen dat het oplossen ervan niet mogelijk lijkt via de normale routes. Een algemene vraag om hulp aan de "wereld". Ze hebben vast wel een eenmalige code beschikbaar ergens.
 bijgewerkt door SceneFizza 3 jaren geleden (Zinsopbouw)
TheRobinros
3 jaren geleden
Ah, die update verklaart wat, balen. Ik heb ook geen social media-accounts (als je WhatsApp en mijn account hier niet meetelt) dus laat het er maar bij; de stress en het gedoe die het zo te horen op gaat leveren, is het me niet echt waard. Bedankt voor de uitleg!
SceneFizza
3 jaren geleden
Die Arena is te laat op android gekomen.

Wanneer ik een standard event wil spelen, om wat goud en kaarten te winnen... vergeet het maar, de ene na de andere, die met een deck komt, waar je op echt papier een godsvermogen voor zou moeten betalen.
Valt echt geen eer aan te behalen.

Ik snap niet helemaal hoe je je als beginnende speler tussen al dat geweld gaat kunnen vestigen.
De quickdraft is me ook al niet tegemoed gekomen met een paar pulls waar ik wat mee kan. Al met al, frustreerd het boven de lol, wat een droevige constatering is.

Ik had bedacht dat ik natuurlijk wel een tijdje onderaan bungel, met nog weinig kaarten in me set, maar dit spel lijkt de spelers met meer kaarten en mogelijkheden, alleem maar sneller te laten groeien en daarmee de beginners volledig buitenspel te zetten. Ik heb potten dat ik nog geen 5 kaarten op tafel krijg en er een tegenstander al 2 planeswalkers bij heeft liggen, los van het andere geweld.

Dat moest effe geventileerd worden, maar mocht iemand iets weten om vooruit te komen, ik houd me aanbevolen.
TheRobinros
3 jaren geleden
Ik ben toevallig dus ook anderhalve week geleden begonnen en de tips van Bavelb helpen echt enorm! Begin met monoblauw tempo in Historic, daar heb je héél weinig wildcards voor nodig (ik had het praktisch compleet, na alle PlayXXX-codes ingevoerd te hebben (dat moet nog in de browser)) en je wint er zat mee. Binnen twee dagen naar Platinum 3 in constructed. In totaal nu iets van 5 Historic events gespeeld en heb de 7 wins en 6 wins ook al gehaald, maar 1 keer negatief gelopen!
SceneFizza
3 jaren geleden
Ik ben benieuwd, nu is blauw de kleur die ik het minste ken/speel. Dus eigenlijk weet ik gewoon letterlijk niet wat een monoblauw tempo deck is.

Misschien kan je de decklist delen? Dan ga ik het op die wijze proberen.
JEV
3 jaren geleden
Quote:
26 minuten geleden
Die Arena is te laat op android gekomen.

Wanneer ik een standard event wil spelen, om wat goud en kaarten te winnen... vergeet het maar, de ene na de andere, die met een deck komt, waar je op echt papier een godsvermogen voor zou moeten betalen.
Valt echt geen eer aan te behalen.

Ik snap niet helemaal hoe je je als beginnende speler tussen al dat geweld gaat kunnen vestigen.
De quickdraft is me ook al niet tegemoed gekomen met een paar pulls waar ik wat mee kan. Al met al, frustreerd het boven de lol, wat een droevige constatering is.

Ik had bedacht dat ik natuurlijk wel een tijdje onderaan bungel, met nog weinig kaarten in me set, maar dit spel lijkt de spelers met meer kaarten en mogelijkheden, alleem maar sneller te laten groeien en daarmee de beginners volledig buitenspel te zetten. Ik heb potten dat ik nog geen 5 kaarten op tafel krijg en er een tegenstander al 2 planeswalkers bij heeft liggen, los van het andere geweld.

Dat moest effe geventileerd worden, maar mocht iemand iets weten om vooruit te komen, ik houd me aanbevolen.


Mwah, is ook wel erg jammer dat Arena niet zo casual friendly is. Ze zouden best met een ander matchmaking algoritme kunnen werken... Deck op Arena kost volgens mij ook meer dan in het echt.

Heb een tijdje Hearthstone gespeeld, maar toen vond ik Magic Duels nog leuker. Magic Duels was alleen niet op Android, dus ik ben op een gegeven moment Eternal op m'n mobiel gaan spelen. Dat beviel héél goed, kan dit zeker aanraden! Geen dagenlang quests grinden voor gold en betere matchmaking op lagere niveaus. Qua spel lijkt het meer op Magic dan op Hearthstone.
TheRobinros
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Ik ben benieuwd, nu is blauw de kleur die ik het minste ken/speel. Dus eigenlijk weet ik gewoon letterlijk niet wat een monoblauw tempo deck is.

Misschien kan je de decklist delen? Dan ga ik het op die wijze proberen.


Heb je een PM gestuurd!
Voor wie wil, trouwens, ik ben TheRobinros op Arena, nummer #56997. Zoals gezegd, ben ik ook heel recent met Arena begonnen en heb dus praktisch niets, maar ik heb al wel redelijk wat ervaring met paper-Magic en sta altijd open voor een casual potje
Leime
3 jaren geleden
Quote:
19 dagen geleden
Ik ben echt onder de indruk van de game-play, ik leer dingen beter toe te passen door de tegenstanders. Gaat daar even een wereld voor me open.


Precies dat! Ik ben ca. 2 weken geleden ook Arena gaan uitproberen. Heb alleen nog de color challenges afgewerkt en vervolgens een aantal keren single games tegen anderen gespeeld. Veel snap ik nog niet van alle andere spel-varianten maar dat komt wel. Ik leer nu al veel van de losse potjes. Zodra ik m’n standaard liliana planeswalker deck probeer aan te passen met blauw dan gaat het wel gelijk vierkant mis Dus nog een hoop te leren
SceneFizza
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden


Precies dat! Ik ben ca. 2 weken geleden ook Arena gaan uitproberen. Heb alleen nog de color challenges afgewerkt en vervolgens een aantal keren single games tegen anderen gespeeld. Veel snap ik nog niet van alle andere spel-varianten maar dat komt wel. Ik leer nu al veel van de losse potjes. Zodra ik m’n standaard liliana planeswalker deck probeer aan te passen met blauw dan gaat het wel gelijk vierkant mis Dus nog een hoop te leren


Het is een prima platform om de kennis bij te schafen. Wellicht heb ik er wat te veel tijd aan besteed en is het daarom ook wel eens een frustratie, zoals gisteren avond.
Al met al meer voordelen.
Galbatorix
3 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Hmm, ik heb net de 3400 Gems gekocht voor €19,99 met iDeal, wat kan via de Android-app. Arena crashte tijdens de betaling, dus geen order-nummer of iets gekregen, maar wel mooi geld afgeschreven. Bij de customer service online moet je een order-nummer opgeven en daarnaast staat iDeal niet onder de betaalmethoden, ook een verplicht invulveld. Iemand anders ervaring mee, of ben ik gewoon mijn geld kwijt?

EDIT: De afschrijving is naar mijn Google-account gegaan, maar daar is dan weer niets van afgeschreven... Heel raar

EDIT: En het terugbetalingsverzoek bij Google kan niet worden goedgekeurd, omdat deze niet voldoet aan het teruggavebeleid. Top, dit :/


Ik heb meerdere keren gehad dat een ingame aankoop niet goed verlopen is (al was dat dan in Clash of Clans), waarbij het geld wel afgeschreven werd. Van Google heb ik verder nooit iets gehoord, maar het geld is altijd binnen 3 dagen automatisch teruggestort.
Bavelb
3 jaren geleden
Quote:
21 uren geleden
Ik ben toevallig dus ook anderhalve week geleden begonnen en de tips van Bavelb helpen echt enorm! Begin met monoblauw tempo in Historic, daar heb je héél weinig wildcards voor nodig (ik had het praktisch compleet, na alle PlayXXX-codes ingevoerd te hebben (dat moet nog in de browser)) en je wint er zat mee. Binnen twee dagen naar Platinum 3 in constructed. In totaal nu iets van 5 Historic events gespeeld en heb de 7 wins en 6 wins ook al gehaald, maar 1 keer negatief gelopen!

Nice! Fijn te horen dat de strategie werkt.

Quote:
Mwah, is ook wel erg jammer dat Arena niet zo casual friendly is. Ze zouden best met een ander matchmaking algoritme kunnen werken... Deck op Arena kost volgens mij ook meer dan in het echt.

Eens en oneens: arena is niet casualfriendly...het is superspikey en je moet de meta's kennen van het format waar je in speelt. Jank is veelal niet speelbaar en 'te duur' om te maken omdat een jankrare net zoveel wildcard kost als een 'staple'. Iedereen inveateert dus in 'de beste' rares.

Maar qua kosten en prijzen ben ik het oneens... als je deze speelwijze omarmt kun je ieder deck maken op den duur zonder er een stuiver in te stoppen.

Quote:
21 uren geleden
Ik ben benieuwd, nu is blauw de kleur die ik het minste ken/speel. Dus eigenlijk weet ik gewoon letterlijk niet wat een monoblauw tempo deck is.

Misschien kan je de decklist delen? Dan ga ik het op die wijze proberen.



De best of 3 versie dienik zou spelen als beginner zonder rares https://www.mtggoldfish.com/deck/3777703#paper

Na enig spelen kun je rares toevoegen zoals Tempest Djinn of mythics alsBrazen Borrower

Ik zou uiteindelijk gaan voor deze versie https://www.mtggoldfish.com/deck/3722141#paper.

Zelf speel ik regelmatig mijn monoblauw spiritsversie:
https://www.mtggoldfish.com/deck/3722130#paper

Let wel dat monoblauw tempo wel een specifiek type spel/speler vraagt: een 1 mana creature spelen en ten koste van alles beschermen door altijd mana open houden voor counters. Alles staat in het teken van dat creature en die altijd combat damage te laten doen (vanwege de auras die je er op speelt). Dat betekent weten wat er wel en niet mag resolven bij de tegenstander (en dus kennis van andere decks). Er zijn mensen die het vreselijk te vinden om dergelijke decks te spelen. Maar geloof me...er resolved zelden een planeswalker bij de tegenstander als je t goed speelt .

En monorood is een erg slechte matchup. Vooral burn.
 bijgewerkt door Bavelb 3 jaren geleden
SceneFizza
3 jaren geleden
Quote:
59 minuten geleden

Let wel dat monoblauw tempo wel een specifiek type spel/speler vraagt: een 1 mana creature spelen en ten koste van alles beschermen door altijd mana open houden voor counters. Alles staat in het teken van dat creature en die altijd combat damage te laten doen (vanwege de auras die je er op speelt). Dat betekent weten wat er wel en niet mag resolven bij de tegenstander (en dus kennis van andere decks). Er zijn mensen die het vreselijk te vinden om dergelijke decks te spelen. Maar geloof me...er resolved zelden een planeswalker bij de tegenstander als je t goed speelt .

En monorood is een erg slechte matchup. Vooral burn.


Met die verwijzingen en met name de bovenstaande toevoegingen, heb ik denk ik een redelijk compleet beeld... nu nog de kaarten
 bijgewerkt door SceneFizza 3 jaren geleden
JEV
3 jaren geleden
Quote:
1 uur geleden
Quote:
Mwah, is ook wel erg jammer dat Arena niet zo casual friendly is. Ze zouden best met een ander matchmaking algoritme kunnen werken... Deck op Arena kost volgens mij ook meer dan in het echt.

Eens en oneens: arena is niet casualfriendly...het is superspikey en je moet de meta's kennen van het format waar je in speelt. Jank is veelal niet speelbaar en 'te duur' om te maken omdat een jankrare net zoveel wildcard kost als een 'staple'. Iedereen inveateert dus in 'de beste' rares.

Maar qua kosten en prijzen ben ik het oneens... als je deze speelwijze omarmt kun je ieder deck maken op den duur zonder er een stuiver in te stoppen.

Ok, op den duur inderdaad. Maar dan moet je er redelijk wat tijd in stoppen.
Ik zou zeggen dat je met een kleine investering toch wel minder snel een verzameling opbouwt. Dit vergeleken met hoe je dit in het echt doet met dezelfde hoeveelheid geld. Snap niet dat ze niet wat meer richting MTGO gaan qua prijzen...
SceneFizza
3 jaren geleden
Ik zit nu ruim een week 1 winst partij van de diamanten rank af.. uiteraard val ik soms zelfs terug tot tier2 platina... maar man man, wat krijg ik toch steeds beats voor me donder.

Toevallig net zo'n monoblauw nextlevel deck die me de das om deed. Eerlijk gezegd zie ik dan wel waarom ik weinig blauw speel, want enig vermaak is er niet, counter dit, dat, ahh kijk ik vlieg. Mweh, ik denk dat het leuker is om ermee te spelen dan er tegen.

Iets later een monowit deck wat buitengewoon geest dodend was. Alles om veel leven te krijgen, geen aanval doen niets... ja, tot het kaartje er was dat mijn hele zooitje getapped werd... ik snap daar de lol gewoon niet van.

Betreft de ranking, opvallend dat ik daar telkens weer opnieuw strand, maarja je zou toch denken dat het een keer mijn kant op moet vallen. Ik vind dat ik het op basis van me strijd wel verdient heb.

Edit: een uur later lukt het dan ook. Dat is toch wel de bevestiging dat ik het spel een beetje begin te begrijpen. Ik ben blij
 bijgewerkt door SceneFizza 3 jaren geleden
TheRobinros
3 jaren geleden
Quote:
19 uren geleden
Ik zou uiteindelijk gaan voor deze versie https://www.mtggoldfish.com/deck/3722141#paper.

Quote:
En monorood is een erg slechte matchup. Vooral burn.

Grappig, mijn uiteindelijke lijst wijkt hier behoorlijk vanaf. Sea-Dasher Octopus voelde me echt véél te traag aan, ik wil eigenlijk nooit twee mana betalen voor een Curiosity-effect. In plaats van Essence Capture en Negate speel ik Lookout's Dispersal, die een iets minder goede Lofty Denial is, aangezien je 8 1-mana Pirates speelt en 12 1-mana flyers. Ook Unsubstantiate vond ik te traag, daar speel ik Stern Dismissal voor en mijn lijst heeft ook 3 Merfolk Trickster, die de monorood-matchup een stuk beter maken. Nog steeds niet heel goed, maar ik durf wel te zeggen dat mijn winrate niet lager dan 40% is. Trickster is écht heel goed in creature matchups, met name de lifegain-decks. Hij sloopt Daxos, Blessed by the Sun als hij neerkomt, eet een 1-drop en tapt een flyer, zodat ik attacks heb en kaarten kan pakken, waarmee ik engelen kan counteren en bouncen. Mijn build is dus wat meer gefocust op de aggro-matchup en bij mij slipt er dus wel zo nu en dan een planeswalker doorheen, maar dat is vooral als de tegenstander op beurt 2 ik mijn end-step een Fatal Push op mijn Curious Obsession-drager speelt, ik counter, tegenstander untapt en haalt vervolgens 2 flyers neer met Cry of the Carnarium. Het deck gedijt imo wel echt op heel laag bij de grond blijven (ik speel dan ook 2 land minder dan die lijst, omdat mijn curve nog agressiever is) en ik kan me eigenlijk niet voorstellen dat ik terug naar de Octopus-build ga.

Tips voor als je het craft: het kost een hoop uncommons, maar het deck is al speelbaar met een paar vervangingen. Begin met Curious Obsession, dat is de belangrijkste kaart in het deck. In plaats van Curiosity begon ik met Opt (die wel een stuk slechter is) en ik had ook niet genoeg voor alle 1-mana flyers. Spectral Sailor is (volgens mij) het belangrijkste vanwege de Flash, waarmee je vaak removal op beurt 1 kunt dodgen, daarna Siren Stormtamer als close second en dan heel ver verderop Pteramander. De laatste kan je mee wachten en aanvullen met de Zephyr Sprite-variant die je in je preconstructed deck krijgt, maar minstens 10 1-mana flyers zijn wel belangrijk. 4 Brazen Borrower is zwaar, maar je unlockt er 1 na een paar dagen spelen in je preconstructed deck en omdat je zo weinig rares gebruikt, is een Tempest Djinn craften een prima alternatief, al voelt 3 landjes tappen in je eigen beurt wel echt traag als stroop. Negate, Essence Scatter, Dive Down en Unsummon zijn ook prima speelbaar als vervanging voor uncommon counters die je nog mist
 bijgewerkt door TheRobinros 3 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top