Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Magic in tijden van COVID-19

Ralf
4 jaren geleden


Het nieuws zal je niet ontgaan zijn, het coronavirus (COVID-19) gaat de wereld over en overal wordt het sociale leven een halt toegeroepen. Ook in Nederland heeft het RIVM speciale maatregelen getroffen om snelle verspreiding van het virus tegen te gaan. Dit betekent voor veel mensen dat ze zoveel mogelijk binnen moeten blijven en alleen voor werk of boodschappen naar buiten gaan.

Wat betekent dit voor Magic: the Gathering, een spel wat het sociale aspect in de titel heeft zitten, en voor Bazaar of Magic? In dit topic verzamelen we alle informatie omtrent deze vreemde tijden. Ondertussen weten we dat een groot deel van het sociale leven tot en met 6 april op slot moet. Welke maatregelen kun jij zelf nemen? Hoe kun je nog steeds een leuk potje Magic spelen of op een andere manier met Magic bezig zijn? We proberen iedereen hiermee te helpen en mocht je zelf nog leuke ideeën hebben laat het ons en andere spelers dan vooral weten!




Door de situatie rondom het coronavirus raden wij alle spelers af om elkaar te ontmoeten en samen Magic te spelen. Voor Bazaar of Magic betekent dit dat er geen evenementen meer plaats vinden en dat er in de winkel niet meer gespeeld kan worden. Voor alle maatregelen die we nemen rondom het coronavirus verwijzen we je naar onze officiële informatie pagina omtrent het coronavirus.

Van de spelers vragen wij om ons platform niet te gebruiken om samen ergens af te spreken zolang de aanvullende maatregelen van het RIVM van kracht zijn. Het is momenteel niet gepast om met elkaar af te spreken en dit zullen we allemaal moeten respecteren.




Vanwege het coronavirus zitten veel van ons noodgedwongen thuis en wordt iedereen afgeraden om met elkaar af te spreken. Dit betekent gelukkig niet dat je Magic kaarten stof hoeven te verzamelen. Hier zullen we een aantal ideeën delen hoe je nog steeds met je kaarten kunt spelen.

Leer je huisgenoten Magic spelen
Veel mensen brengen nu veel meer tijd door met hun huisgenoten dan normaal. Of het nu je kinderen, partner of studiegenoten zijn, als ze nog geen Magic kunnen spelen is dit misschien wel het moment om het ze te leren. Doe er je voordeel mee, want dan heb je ook na de coronacrisis altijd medespelers in de buurt!

Speciaal om hierbij te helpen, verkoopt Bazaar of Magic de Spellslinger Starter Kit 2019 nu voor € 7,95 (bijna 50% korting). Deze Starter Kit bevat twee complete 60-kaarten decks waarmee je binnen drie minuten iemand leert spelen. Bovendien kun je een gratis Welcome Deck aanvragen bij elke pakketzending door de opmerking: ‘Spread the Magic’ bij je bestelling te plaatsen.

Magic via video bellen
Wanneer je huisgenoten niet te porren zijn voor een potje Magic dan zijn er nog genoeg alternatieven. Een goede oplossing is om samen te video bellen. Wellicht heb je een vriend die graag wil spelen of ontmoet je een medespeler via een speelgroepen forum zoals van Bazaar of Magic. De enige uitdaging is dat het lastig kan zijn om Magic te spelen en te bellen tegelijkertijd. Gelukkig zijn hiervoor slimme oplossingen te bedenken.

Eén van die slimme oplossingen is te zien in het Paper Magic vanuit huis topic. Binnen een paar tellen tover je een Magic Card Box Theros Beyond Death of andere Bundle of Fat Pack doos om in een houder voor je smartphone!

Magic Arena
Magic Arena is een online variant van Magic. Ook hier kun je nog steeds Magic spelen zonder dat je het huis uit hoeft.




Heb je net een nieuw deck gebouwd dat je graag uit wilt testen? Dit hoef je niet per se tegen een andere speler te doen. Geef Magic Solitair of Horde eens een kans. Deze speelvarianten kunnen (ook zonder tegenstander) nog steeds erg leuk en spannend zijn!
Daarnaast hebben een aantal constructed en limited formaten voor je geselecteerd die zich heel goed lenen om om thuis te spelen.

Standard, Pioneer en Modern
Veel populaire één-tegen-éen formaten zoals Standard, Pioneer en Modern zijn goed thuis te spelen. Je kunt dit met een huisgenoot doen of door middel van video bellen. De Challenger decks zijn een heel goed instappunt voor beginnende spelers om deze formaten uit te proberen.

Sealed Deck
Voor Sealed Deck gebruik je zes boosters per persoon. Je scheurt de boosters open, selecteert kaarten en vult deze aan met basic landjes om er een deck van minimaal 40 kaarten van te maken. Dan ben je ready to battle!

Booster Battle
Bij Booster Battle maak je allebei een booster open zonder te kijken wat erin zit. Vervolgens voeg je land aan de booster toe of mag je elke beurt een landje pakken in plaats van een kaart. Schud je booster en je bent klaar om te spelen!

Winston Draft
Bij Winston Draft voor twee spelers komt wat meer geluk kijken, maar is tactiek ook erg belangrijk. Beide spelers maken een eigen stapel kaarten door drie boosters te openen en door elkaar te schudden. Van deze stapels worden drie kaarten gesloten naast de stapel gelegd. Spelers bekijken om de beurt of ze een stapel willen draften, maar doen ze dat niet dan mogen ze niet meer terug. Zo weet je nooit precies wat je tegenstander in zijn deck heeft. Beide spelers maken uiteindelijk een deck van 40 kaarten.

Winchester Draft
Bij Winchester Draft heb je ook drie boosters per persoon nodig. Omdat je alle kaarten open draft weet je precies welke kaarten je tegenstander in zijn deck heeft. Er zijn vier stapels waar je uit mag kiezen. Wanneer een stapel niet gekozen wordt komt daar een kaart bij. Ga je voor een kleine stapel met één sterke kaart? Of toch liever voor een grotere stapel met meerdere interessante kaarten?




Magic: the Gathering is een ruilkaartspel waarbij niet alleen het spel, maar ook heel veel andere aspecten een rol spelen. Hier staan wat ideeën hoe je toch leuk met je kaarten bezig kunt zijn zonder dat je daarvoor het huis hoeft te verlaten.

Nieuwe decks bouwen en oude decks verbeteren
Deck building is een zeer belangrijk onderdeel van Magic en iets waar heel veel spelers van genieten. Grijp deze kans dus aan om nieuwe decks te verzinnen of je oude decks te updaten. Post je deck op de website zodat andere spelers je tips kunnen geven. Of bekijk zelf bestaande decks om inspiratie op te doen of tips te geven.

Je verzameling uitbreiden en organiseren
Je kunt bijna geen Magic spelen zonder het ook te verzamelen. Dit is een perfect moment om die stapels losse kaarten eens goed uit te gaan zoeken. Gebruik deze tijd om je kaarten te sorteren zodat je ze netjes kunt opbergen. Gebruik daarvoor bijvoorbeeld sleeves, binders of opbergdozen. Als je al die kaarten uitgezocht hebt kom je er misschien wel achter dat je de verzameling graag nog verder uit wilt breiden met kaarten die je nog mist.




Het Bazaar of Magic forum is dé broedplaats waarop leuke initiatieven ontstaan voor Magic spelers. We ondersteunen deze initiatieven van harte en wijzen je graag op een aantal leuke dingen waar je aan mee kunt doen.

Three Card League
De zeer populaire Three Card League is terug van weggeweest! Verzin je eigen deck van drie kaarten en meld je deck aan bij de spelleider. Daarna worden alle decks bekend gemaakt en speel je ‘virtueel’ tegen deze decks. Hoe doe jij het met jouw creatie?

20 vragen om de identiteit van een Magic kaart te achterhalen
Iemand kiest in het geheim één van de ruim 20.000 verschillende Magic kaarten. Samen met anderen bedenk je vragen die beantwoorden zijn met ja of nee en doe je een gok naar het antwoord. Op basis van de antwoorden op de vragen komen jullie samen dichter bij de kaart. Lukt het binnen 20 vragen om de kaart te raden? Probeer het met de 20 vragen forumgame.

Build your card
De Research en Development (R&D) afdeling van Wizards of the Coast zou je lui kunnen noemen als je ze vergelijkt met de kaartontwerpers op het Bazaar of Magic forum. Voortdurend gaan ze met nieuwe thema’s aan de gang en proberen een leuke nieuwe Magic kaart te verzinnen. Inmiddels zijn er ruim 130 thema’s aan bod gekozen. Sluit je ook aan bij de kaartontwerpers in Build Your Card en misschien wordt jouw verzonnen kaart gekozen tot het winnende design!




Gelukkig zijn er ook mooie dingen in aantocht om naar uit te kijken. Zo worden binnenkort twee grote releases uitgebracht: Ikoria, Lair of Behemoths en Commander 2020. Nieuwe kaarten om te ontdekken, nieuwe strategieën om te testen en nieuwe decks om de strijd mee aan te gaan.

Hoe lang we gevolgen ondervinden van deze crisis weet niemand, maar wel zeker is dat we in de toekomst weer veilig samen Magic kunnen spelen. Bazaar of Magic bereidt zich alvast voor op die toekomst. We plannen nu al waanzinnige evenementen om Magic: the Gathering en dan met name ‘de Gathering’ samen te vieren.

Hou je taai, wees creatief en kijk uit naar betere tijden!

Het team van Bazaar of Magic
Dordledum
4 jaren geleden
Mooi topic.
bomb_arie
4 jaren geleden
Wij hebben met onze speelgroep gister avond met 5 man via Skype met gewone kaarten en camera's 3 potten gespeeld.

In het begin was het even zoeken en wennen met de camera instellingen en niet alles was altijd even zichtbaar maar het is gelukt en het was gezellig!
Jan
4 jaren geleden
Met z'n vijven zelfs, netjes! Zo zie je maar, waar een wil is, is Magic.
Luc
4 jaren geleden
Mooie tips! zeker welkom
burtyoungsters
4 jaren geleden
Ik heb de afgelopen dagen EDH gespeeld via Google Hangouts. Laptop om battlefields te zien, telefoon om m'n eigen battlefield te filmen. Gaat prima. Er is ook een mooie plugin (MTG remote) waarmee je een lifecounter hebt, commander damage kunt bijhouden, kaarten live kunt opzoeken zodat iedereen weet wat je speelt... Aanrader!
Sunitram
4 jaren geleden
Ik ga dit binnenkort ook maar eens in de speelgroep voorstellen ik test nu m'n decks meestal op xmage, maar door de grote hoeveelheid huisgebonden spelers is dat geen doen meer. Je zou het zelfs kunnen filmen en je eigen low-budget Game Knights knockoff maken
thedazzler18
4 jaren geleden
Hangouts en de plugin werkt wel tof, alleen moet je webcam een klein beetje meewerken. Helaas nog wat te onscherp. Misschien nog even wat tunen.
AncientOne
4 jaren geleden
Alle bijeenkomsten tot 1 juni zijn nu verboden, dus de Ikoria-prereleases gaan niet door...
Dordledum
4 jaren geleden
Ik heb nog een voucher liggen voor een foil Nyx landje van de vorige BaB promo, die wou ik bij de Ikoria prerelease ophalen. Kan ik die nu ook digitaal cashen?
Bavelb
4 jaren geleden
Quote:
6 uren geleden
Alle bijeenkomsten tot 1 juni zijn nu verboden, dus de Ikoria-prereleases gaan niet door...

Wotc zelf heeft ook in-store play tot 10 mei geannuleerd: https://magic.wizards.com/en/articles/archive/news/store-play-suspended-na-eu-and-latam-2020-03-23
offspring
4 jaren geleden
Quote:
23 uren geleden
Ik heb de afgelopen dagen EDH gespeeld via Google Hangouts. Laptop om battlefields te zien, telefoon om m'n eigen battlefield te filmen. Gaat prima. Er is ook een mooie plugin (MTG remote) waarmee je een lifecounter hebt, commander damage kunt bijhouden, kaarten live kunt opzoeken zodat iedereen weet wat je speelt... Aanrader!


Welke app / software gebruik je om met je telefoon te filmen en met je laptop te 'viewen'? Wij zijn ook zoiets van plan maar hebben nog niet helemaal de juiste setup bedacht.
Twigwalker
4 jaren geleden
Quote:
3 uren geleden
Ik heb nog een voucher liggen voor een foil Nyx landje van de vorige BaB promo, die wou ik bij de Ikoria prerelease ophalen. Kan ik die nu ook digitaal cashen?


Helaas kunnen de vouchers alleen in de winkel ingeleverd worden en zul je dus moeten wachten tot de winkel weer open is.
burtyoungsters
4 jaren geleden
Quote:
7 uren geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik heb de afgelopen dagen EDH gespeeld via Google Hangouts. Laptop om battlefields te zien, telefoon om m'n eigen battlefield te filmen. Gaat prima. Er is ook een mooie plugin (MTG remote) waarmee je een lifecounter hebt, commander damage kunt bijhouden, kaarten live kunt opzoeken zodat iedereen weet wat je speelt... Aanrader!


Welke app / software gebruik je om met je telefoon te filmen en met je laptop te 'viewen'? Wij zijn ook zoiets van plan maar hebben nog niet helemaal de juiste setup bedacht.


Google hangouts. Kan via https://hangouts.google.com/. Zet vervolgens ook even de app op je telefoon en voeg je telefoon toe aan de chat. Je zit dus twee keer in de chat: met je laptop en telefoon. En zoals ik al zei: ik gebruik de laptop alleen om andere battlefields te checken en te praten (met camera UIT en mic AAN) en de telefoon hangt boven mijn battlefield (met camera AAN en mic UIT)
offspring
4 jaren geleden
Quote:
26 minuten geleden
Quote:
8 uren geleden
Quote:
1 dag geleden
Ik heb de afgelopen dagen EDH gespeeld via Google Hangouts. Laptop om battlefields te zien, telefoon om m'n eigen battlefield te filmen. Gaat prima. Er is ook een mooie plugin (MTG remote) waarmee je een lifecounter hebt, commander damage kunt bijhouden, kaarten live kunt opzoeken zodat iedereen weet wat je speelt... Aanrader!


Welke app / software gebruik je om met je telefoon te filmen en met je laptop te 'viewen'? Wij zijn ook zoiets van plan maar hebben nog niet helemaal de juiste setup bedacht.


Google hangouts. Kan via https://hangouts.google.com/. Zet vervolgens ook even de app op je telefoon en voeg je telefoon toe aan de chat. Je zit dus twee keer in de chat: met je laptop en telefoon. En zoals ik al zei: ik gebruik de laptop alleen om andere battlefields te checken en te praten (met camera UIT en mic AAN) en de telefoon hangt boven mijn battlefield (met camera AAN en mic UIT)


En heb je dan twee google accounts nodig?

Oh, en: al mijn kaarten zijn in spiegelbeeld geloof ik. Haha. Hadden jullie dat ook?
 bijgewerkt door offspring 4 jaren geleden
Bavelb
4 jaren geleden
Nee, 1 account voor jou en 1 voor elke tegenstander.

De andere kant ziet het niet in spiegelbeeld.

Je ziet je eigen beeld wel in spiegelbeeld.zodat als jij je hoofd naar links beweegt...dat op het scherm ook gebeurt.
 bijgewerkt door Bavelb 4 jaren geleden
offspring
4 jaren geleden
Cool, dat gaan we zeker even proberen! We hebben inmiddels ook een andere optie gevonden, ik laat wel even weten hoe het ging :-D
offspring
4 jaren geleden
Okay, vanavond nog geen upkeep gezien of mulligan overwogen, maar wel even getest - en dit is briljant! Morgen of overmorgen kan ik mijn Cardboard Kick gewoon halen :-D. Tnx Bavelb, we waren zoekende naar een goeie oplossing, en dit lijkt hem te zijn. Helemaal top!
offspring
4 jaren geleden
Sorry voor de inmiddels triple-post, maar wilde even laten weten dat Bazaar een mooie shoutout krijgt op twitter van The Commander's Quarters: https://twitter.com/edhquarters/status/1242467470579052544

Die dude heeft niet zoveel twitter volgers, maar wel 141.000 subscribers op YouTube.

Well done guys!
BluezamX
4 jaren geleden
Quote:
Sorry voor de inmiddels triple-post, maar wilde even laten weten dat Bazaar een mooie shoutout krijgt op twitter van The Commander's Quarters: https://twitter.com/edhquarters/status/1242467470579052544

Die dude heeft niet zoveel twitter volgers, maar wel 141.000 subscribers op YouTube.

Well done guys!


Dope shit! Vet dat een redelijk bekende YouTuber zo'n shout out plaatst. Congrats!
 bijgewerkt door BluezamX 4 jaren geleden
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 76 posts
  • Laatste post Rody 9 maanden geleden
  • Gemaakt door Ralf 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top