Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Theros referenties

Reynaerd
4 jaren geleden
Vandaag even een korte, Ichthyomorphosis!

Nu je het zegt, BluezamX, ze lijken inderdaad in de Dactylische Hexameter te zijn geschreven, de stijl van Homeros zelf.

In een notendop: bij de hexameter wordt het ritme bepaald door de lettergrepen. Door af te wisselen tussen korte en lange lettergrepen krijg je een ritme die ook makkelijk te onthouden is. Dit is een hele korte samenvatting. Zij die gymnasium hebben gedaan op de middelbare school herinneren zich dit misschien nog.
Daretti388
4 jaren geleden
Het woord theros zelf lijkt me afgeleid van het Griekse woord Theos, wat God betekent.
Reynaerd
4 jaren geleden
Waarom had ik dat nog niet door? Omg (get it )
TheRobinros
4 jaren geleden
En ik maar denken dat The Ros met mijn legendarische voorkomen te maken had
Dordledum
4 jaren geleden
Quote:
5 minuten geleden
En ik maar denken dat The Ros met mijn legendarische voorkomen te maken had


Goddelijk bedoel je toch?
Reynaerd
4 jaren geleden
Een winterse referentie vandaag met Fruit of Tizerus!
Reynaerd
4 jaren geleden
Altijd al willen weten wat er op Fated Infatuation gebeurt? Lees het verhaal nu bij Alirios, Enraptured!

De slangen komen er nog aan, maar zo'n mooi verhaal moest gewoon verteld worden.
Reynaerd
4 jaren geleden
Vandaag gaan we naar het eiland Rhodos toe, om de Colossus of Akros te bewonderen!
BluezamX
4 jaren geleden
Hoe zit het eigenlijk met de Theros geografie? Bestaat het ook uit eilanden of is het één land? We weten dat er 5 rivieren omheen cirkelen dankzij Mana Confluence, maar zijn er ook zeeën en zo?
Reynaerd
4 jaren geleden
De Geografie? Oef, dat is een lastige. Dat gaat wel even duren. Bij Ixalan hadden ze een mooie map gemaakt. Ik ga op onderzoek uit, dit kan wel een tijd duren.

Hoe lang? Misschien moet je het aan een Omenspeaker!
LeKrutes
4 jaren geleden
Er zijn zeker ook zeeën. Wat ik wel weet is dat theros een echte flatt earth is.

Waar de onderwereld de onderste laag is.
Gewone wereld de middelste en nyx de bovenste laag.

Vond wel iemand die iets gemaakt heeft. Of het accuraat is geen idee:
https://www.reddit.com/r/magicTCG/comments/6kkvsl/i_made_a_map_of_theros_for_dd_thought_id_share/
Reynaerd
4 jaren geleden
Dat is een hele mooie map! Ik zou echt niet weten of die klopt, maar prachtig is het zeker!

Trouwens, met ons Orakel van gisteren is het niet goed afgelopen. Zie Sip of Hemlock.
Reynaerd
4 jaren geleden
Het is weer tijd om alle puns op te halen voor het verhaal achter Curse of the Swine!
Reynaerd
4 jaren geleden
Altijd al afgevraagd waarom Athreos, Shroud-Veiled coin counters gebruikt? Zo ja, ga even bij hem langs

Zo nee? Niet erg, Athreos heeft alle tijd om op je te wachten....

Ik ben erg druk morgen, dus in het weekend zal ik achter de slangen aangaan!
Indien je een verzoek hebt, laat het gerust weten hier!
 bijgewerkt door Reynaerd 4 jaren geleden
Sunitram
4 jaren geleden
Ik plaats de reactie maar hier, omdat ie geen reet met de kaart te maken heeft, maar Terry Pratchett nam dit gebruik heel mooi op de hak in Mort. In dat boek neemt de Dood een leerling aan. Op een gegeven moment gaan ze samen uit eten en de Dood betaalt. Mort, de leerling, vraagt 'm hoe hij aan al die munten komt, waarop de Dood antwoordt: "ik krijg ze per twee."
 bijgewerkt door Sunitram 4 jaren geleden
Dordledum
4 jaren geleden
Misschien leuk om alle goden even te benoemen met hun greek /roman counterpart.

Iroas, God of Victory = Ares?
Reynaerd
4 jaren geleden
Goed idee Dordledum!

Voor vandaag echter The First Iroan Games!
Reynaerd
4 jaren geleden
Athreos, God of Passage is niet geen god in de Griekse mythologie! Maar wie dan wel, lees het vandaag!
Reynaerd
4 jaren geleden
Pharika, God of Affliction vandaag!

Helaas heb ik geen referenties voor Moss Viper kunnen vinden, ik denk dat dit iets uit Theros is, niet uit de mythologie.
Reynaerd
4 jaren geleden
Vandaag het biologische mysterie achter Witches' Eye.

Spoiler: niet aan te raden als je een zeer zwakke maag hebt en een beelddenker bent.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 74 posts
  • Laatste post BluezamX 4 jaren geleden
  • Gemaakt door Reynaerd 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top