Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deck advies van het Commander (EDH) Service Team!

Sunitram
3 jaren geleden
Quote:
2 dagen geleden
Ik heb eindelijk mijn Ayara, First of Locthwain deck geupdate na het goede advies van Morph en Sunitram. Daarnaast heb ik een keer met het deck kunnen spelen en kwam ik erachter dat ik echt een extra boardwipe nodig heb.


Allereerst dank je voor de complimenten Ik ben zelf niet zo stuk van Curse of Disturbance, dus die zou je nog door een Massacre Girl kunnen vervangen. Maar zoals je zelf zegt; ga eerst lekker spelen, dan kun je daarna altijd nog kijken of die Massacre Girl echt nodig is!
hambetwing
3 jaren geleden
Bij deze mijn Scarecrow deck

Dit is mijn 2e of 3e deck en heb er best veel lol mee gehad als mijn commander langer leeft dan 1 ronde.
Er zijn een aantal kaarten die ik eruit wil gaan halen waarschijnlijk: Serenity omdat het TEVEEL van mijn kant weg kan halen. Gravepurge is ook niet heel geweldig in mijn deck.

Zie sideboard voor eventuele aanvullingen die ik al op het oog heb.

Als het kan zou ik graag advies willen over;
- mana base
- card draw > momenteel heb ik iets te veel 'draw and discards' denk ik (was een budget deck oorspronkelijk)
- Blink (geen Deadeye Navigator helaas )
- Tips voor artifacts in general. Ondanks de WUBERG, speel ik vooral artifacts. Wat voor soort kaarten missen jullie?

Thanks
Coen333
3 jaren geleden
Wat een leuk topic zeg! Bron van inspiratie...

Ik ben nog niet zo lang bezig met EDH/Commander en dit is mijn eerste deck in dit format.
Ben benieuwd wat jullie vinden dat er veranderd/verbeterd kan worden? Ik zie een dip in de manacurve op 4 cmc maar weet niet of dit echt problematisch is? Verder ga ik van de week wat landjes vervangen door de 5 triomes en dat worden vergelijkbare 3-landjes denk ik.

Ik heb al wat gesleuteld aan het precon deck, wat draken eruit gehaald, de curses eruit etc.

Ik ben benieuwd naar de feedback.

 bijgewerkt door Coen333 3 jaren geleden
Thorsten
3 jaren geleden
Hi Hambetwing, wat leuk dat je ook een reaper deck hebt gemaakt. Ikzelf werk al een flinke tijd aan mijn eigen reaper deck misschien kan je daar inspiratie uit opdoen al zullen niet alle kaarten daar binnen jouw budget vallen.

Ik geef je graag advies bij de vragen waar je mee zit meer eerst wil ik toch opmerken dat het op dit moment jouw deck eigenlijk niets anders kan doen dan Reaper King op het veld krijgen en dan scarecrows op het veld gooien en dat is geen goede strategie. Je geeft zelf al aan dat jouw deck iets aardigs kan doen als reaper king op het veld blijft en als verlengde daarvan anders niet.


Scarecrows hebben een groot mankement. De meeste scarecrows doen niets wat zinnig is. Er zijn maar enkele die daar een uitzondering op vormen en geen van de scarecrows is echt goed op Scarecrone na die ik dus zeker zou adviseren om in je deck op te nemen als dat voor jouw een optie is. Ook Scuttlemutt is voor dit deck een betere optie dan enig andere scarecrow maar goed daarom zitten deze voor jou al in het sideboard neem ik aan. 1 scarecrow die ik niet zie bij jouw en die ik wel wil noemen is Grim Poppet. Ik wil deze kaart niet goed noemen maar hij is beter dan bijna alle andere scarecrows en kan zeker werk verrichten op een met creatures gevuld board.


Als alternatief voor jouw huidige creatures is een betere optie iets waar je zelf ook al hebt gedacht. Changelings geven dezelfde voordeel als scarecrows door reaper king te activeren maar veel zijn betere creatures op zichzelf.

Cairn Wanderer
Chameleon Colossus
Changeling Titan
Graveshifter
Irregular Cohort
Mirror Entity
Moonglove Changeling
Skeletal Changeling
Unsettled Mariner
Valiant Changeling
Venomous Changeling

Geen creature zelf maar misschien ook wel een leuke kaart is Birthing Boughs.

Al deze kaarten zijn geen heel goede kaarten maar stuk voor stuk veel beter dan nagenoeg alle scarecrows. Het is niet nodig om al deze voorbeelden te gebruiken maar ik zou wel aanraden om het overgrote deel van de scarecrows uit het deck te halen en een deel daarvan door enkele van deze voorbeelden te vervangen.


Op dit moment mis je ook een paar echt goede creatures waar je het spel mee kan beslissen. Het deck lijkt nu te hopen om alle tegenstand via de enter the battlefield trigger van reaper king te verwijderen en dan met een horde aan scarecrows aan te vallen. Dat zal ongetwijfeld soms werken maar het is een betere strategie om enkele creatures van hoge kwaliteit te hebben die het spel voor je kunnen beslechten.

Omdat dit deck vijf kleuren speelt kan je hiervoor zoveel creatures gebruiken dat een opsomming onzinnig wordt. Ik zelf vind Myr Battlesphere uitzonderlijk goed in een deck als dit maar bijvoorbeeld Steel Hellkite is ook een erg sterke artifact kaart met evasion die je het spel kan winnen als deze niet beantwoord wordt om toch enkele voorbeelden te geven.

Dit brengt mij tot een volgend thema dat dit deck kan gebruiken. Recursie. Je hebt zelf al Daretti, Scrap Savant in jouw sideboard gedaan. Ikzelf gebruik ook Goblin Welder en Trading Post heeft een optie om artifacts terug te krijgen uit de graveyard.

Met de wijzigingen die ik hierboven heb voorgesteld zullen niet meer zoveel van je creatures artifacts zijn maar degene die je hebt zijn wel een stuk beter en je zult dus meer profijt hebben van het terug halen daarvan.


Zonder meer is in een vijf kleuren deck de mana base het moeilijkst om goed lopend te krijgen. Ikzelf gebruik veel fetch maar dat is erg prijzig. Er zijn gelukkig wel een aantal opties om de mana base te verbeteren.

Ik zie dat je alle tien de bounce landjes gebruikt zoals Dimir Aqueduct. Bounce landen zijn erg goed als je er 1 of twee trekt maar tien in een deck betekend dat meer dan een kwart van je manabase daaruit bestaat en dat is veel te veel. Meerdere bounce landen trekken betekend dat je jouw spel op zijn minst erg vertraagd wordt in een deck dat toch al niet heel snel uit de startblokken komt. Trek je alleen maar bounce dan kan je geen landen spelen ook al heb je landen in je hand.

Kijk na de andere wijzigingen die je in het deck maakt welke kleuren combinaties je het beste kan gebruiken en hou niet meer dan 4 bounce landen in het deck. Ter vervanging daarvan kan je denken aan een aantal cycle landen;

Fetid Pools
Canyon Slough
Scattered Groves
Sheltered Thicket
Irrigated Farmland

en de niet duals

Forgotten Cave
Lonely Sandbar
Secluded Steppe
Tranquil Thicket
Barren Moor

Bij gebrek aan fetch landen kan je denken aan enkele groene sorceries als Farseek, Spoils of Victory, Ranger's Path en/of Gaea's Bounty.

Alhoewel het een erg veel gespeelde kaart is die ook nog eens aan de dure kant is in vergelijking met de andere genoemde kaarten is dit wel een deck waarin Solemn Simulacrum het beste tot zijn recht komt. Als je de mogelijkheid hebt zou ik deze zeker aanraden.

Naast Wild-Field Scarecrow doet Burnished Hart ongeveer hetzelfde het is alleen geen scarecrow.

De mana base van dit deck zal waarschijnlijk altijd behelpen zijn omdat vijf mana decks nou eenmaal moeilijk goed te krijgen zijn. Bekijk goed waar je na het spelen van het deck tegenaan gelopen bent en maak veelvuldig kleine aanpassingen.


Ik zou zelf niet aanraden om veel kaarten trekken in het deck te doen anders dan er al in zitten en hierboven al genoemd zijn. Naar gelang de kaarten die je trekt beter worden is het minder belangrijk om er meer van te trekken en het is waarschijnlijk beter om je op andere zaken te richten dan het trekken van kaarten. Mocht je toch willen dat er zijn er enkele makkelijke opties omdat het deck toch al veel blauw speelt.

Stroke of Genius
Blue Sun's Zenith
Sphinx's Revelation

Zijn opties waar je aan kunt denken. Attunement heeft leuke synergie met Dareti en Goblin welder mocht je die in het deck doen al is deze kaart in de laatste jaren wat duurder geworden.

Ik hoop dat je hiermee uit de voeten kan. Mocht je nog met vragen zitten dan hoor ik dat graag.

Voor nu veel plezier met je reaper deck!
hambetwing
3 jaren geleden
Hoi Thorsten,

Bedankt voor de feedback! Ik denk dat ik er inderdaad aan moet toegeven, en veel scarecrows en bouncelands eruit moet halen en wat meer 'value' kaarten erin moet doen. Ik ga het deck langzaam wat competatiever maken! Morgen ga ik m'n huidige deck uittesten en kijken waar ik het meest tegenaanloop. En Scarecrone gaat er sowieso in, jumpstart heeft em als reprint yeey.

De bouncelands zijn een rookie mistake haha, duidelijk een van m'n eerste decks .

Dus in 't kort

Landbase aanpassen, iets meer recursion erin (zoals ik al van plan was), en toch maar die crappy scarecrows vervangen door changelings.

Ik houd je op de hoogte en laat weten als ik vragen heb, thanks
Kjelito
3 jaren geleden
Hallo,

nog even als extra reactie op de input van Sunitram op mijn Brago deck.

Ik hade het idee dat je Spark Double aanraadde om zo meerdere keren in mijn beurt te kunnen blinken en meerdere keren ETB effects te kunnen krijgen.

Met Spark Double als copy van Brago is het echter niet mogelijk te maken om kaarten 2 keer te blinken.
Als een Brago en SD (of copies via BoS) echter allebei/allemaal schade doen dan kan ik idd meerdere keren blinken.
Echter dit kunnen nooit dezelfde creatures zijn!
Als ik creature A blink met (bijv.) Brago dan is dat creature geen legal target meer voor SD (of andere copy) omdat ik de targets voor blinking eerder al voor alle kaarten moest vaststellen. Na het blinken komt creature A terug als een "nieuw" creature A en kan dus niet meer geblinkt worden door SD (of andere copy).
Meerdere keren kunnen blinken heeft dus geen echt nut aangezien ik met de eerste "blinker" (bijv. Brago) al een onbeperkt aantal kaarten mag blinken. Er zit daarnaast geen voordeel in het blinken van de helft van de kaarten met Brago en de andere helft met SD.

Als jouw idee was om copies te maken om zo de kans groter te maken dat en van de copies damage doet en zo de kans op blinking groter te maken dan is dat wel nuttig, al moet ik zeggen dat mijn deck veel kaarten heeft om te zorgen dat Brago niet geblokt kan worden...

Wist even niet zeker welke insteek je had :-)

(NB of zit ik fout en kan het toch? Online judges forum zei dat het niet kan...)
Sunitram
3 jaren geleden
Ik had inderdaad over het hoofd gezien dat Brago target; dan gaat Spark Double inderdaad niet op. Je kan 'm nog steeds invoegen, zodat ie na een blink het veld op kan komen als welk ander creature met een etb dan ook, maar als kopie van Brago haalt ie inderdaad weinig uit. Mi scuzi!
Coen333
3 jaren geleden
Ik had mijn Drakendeck gepost een paar posts geleden maar na het zorgvuldig lezen van het hele topic zag ik twee soortgelijke Drakendecks al besproken. Het enige dat ik mij afvraag is of de deuk in de Manacurve op 4 CMC erg is?
Ik had tot 2 maanden geleden nog nooit van Manacurve gehoord... ghegh.

Dit deck is echter op dit moment mijn trots, het is het eerste Commander deck dat ik from scratch heb gebouwd de afgelopen 2-3 maanden. Ik heb op het dode MTG Salvation forum de sliver deskundigen er naar laten kijken maar ben ook zeer benieuwd wat het Commander/EDH team hier te zeggen heeft?

Edit: even nog wat getweakt, de shocklands gaan binnenkort de vivids vervangen.

commander
Sliver Hive
door Coen3332 uren geleden
 bijgewerkt door Coen333 3 jaren geleden
Sunitram
3 jaren geleden
Ik ga dit weekend weer eens voor deck advies zitten!
Coen333
3 jaren geleden
Jeuj! Feest!
carlovdm
3 jaren geleden
Hey ik ga hier ook eens gebruik van maken. Bij dezen mijn Inalla deck:

Sunitram
3 jaren geleden
Nieuwe update volgt vanavond, nam even meer tijd in dan verwacht
Coen333
3 jaren geleden
Ik wacht het in spanning af.
Sunitram
3 jaren geleden
Beetje later dan gepland, maar hier gaan we weer!



Kleine waarschuwing vooraf: het kan zijn dat je een target op je voorhoofd gaat krijgen als je dit deck op een openbaar evenement speelt. Reaper King kan namelijk ook landjes targeten met zijn ability en op grote schaal landjes slopen is in Commander best een no-no, zelfs met een janky thema als scarecrows...

- De nonland kaarten die Thorsten noemt zijn absoluut nuttig voor je! Z'n aanbeveling voor cycling landjes vind ik ook wel hout snijden, maar ik kan je ook zeker Path of Ancestry, de pain lands (Caves of Koilos en de rest van de cycle) of de iets duurdere canopy landjes aanraden. Mocht je Farseek gaan spelen en je hebt toevallig een van de Triomes uit een Ikoria booster getrokken, dan kan ik je ook zeker aanraden om die te spelen!
- Ken je Chief Engineer al? Deze crimineel ondergewaardeerde kaart laat je scarecrows je helpen om andere scarecrows te casten! Over goedkopere scarecrows gesproken: Tezzeret, Master of the Bridge maakt al je scarecrows goedkoper voor iedere artifact die je al hebt liggen EN kan met z'n +2 functioneren als eventuele wincon. Als we dan toch met een beste vaart scarecrows aan het casten zijn is Vedalken Archmage de iets zwakkere versie van Jhoira, Weatherlight Captain, een hele dikke tip. En Vivien, Champion of the Wilds, Raff Capashen, Ship's Mage en Shimmer Myr geven je scarecrows flash, zodat je ook op instant speed dingen bij je tegenstanders kan slopen!
- Qua carddraw kan ik je verder van harte Reverse Engineer en Thoughtcast aanbevelen. Ook Guardian Project (hij triggert op etb!) en in iets mindere mate Beast Whisperer zie ik nog wel dingen doen in je deck.
- Ik zie wat weinig boardwipes in je deck. De vraag is of en zo ja hoe vaak je ze nodig hebt, maar ik zou er in ieder geval meer dan één inboarden: Devastation Tide bouncet alles, wat jij niet erg vindt, want dan kun je opnieuw je scarecrows gebruiken om de King te triggeren; Kindred Dominance sloopt alles behalve scarecrows; en Scourglass is wat traag, maar hij laat wel al je artifacts heel.
- En dan moeten we het eens over wincons gaan hebben. Want met alleen sloopwerkzaamheden ga je de pot niet winnen. Mirror Entity is een scarecrow die al je andere creatures een enorme powerboost kan geven, Cathars' Crusade geeft al je creatures een boost en Door of Destinies doet iets soortgelijks. En ook jou wil ik graag eens voorstellen aan Vela the Night-Clad. Ze geeft al je colorless scarecrows intimidate, waardoor ze alleen nog maar door andere artifact creatures te blocken zijn en omdat haar ability triggert op "leaves the battlefield" deelt ze massive schade uit als je een keer een grote blink doet!
- Oh en extragratis bonus tip: Yarok, the Desecrated is een tweede Panharmonicon en Ghostway een tweede Eerie Interlude

---



Dit is best een netjes deck voor iemand die nog niet zo lang Commander speelt! Je ramp zit in ieder geval goed in elkaar!
- Op dit moment komen er van je 40 landjes 16 standaard tapped het spel in. Dat is op zich geen schokkend percentage, maar op de lange termijn zou je misschien kunnen kijken naar City of Brass, Reflecting Pool en Mana Confluence (alle 3 prijzig, maar zeer de moeite waard in ieder deck dat meer dan drie kleuren runt!). Heel misschien dat Spire of Industry nog iets voor je doet, aangezien je ook zo'n 15 artifacts runt.
- Je had het er over dat je een "dip" hebt op de 4 mana slot. En laten er de laatste jaren nou echt hele leuke draken op dat slot zijn uitgebracht! Thunderbreak Regent straft je tegenstanders af als ze targeted removal op je draken plegen, Territorial Hellkite moet weliswaar random aanvallen, maar het is wel een vliegend 6/5 hastebeest voor maar 4 mana, Opportunistic Dragon kan een manarock van een tegenstander jatten zodat je je andere draken NOG sneller neer kan leggen en Gadrak, the Crown-Scourge komt zelfs al op 3 mana het spel in en kan je ook helpen met rampen!
- Waar je de 4 mana slot ook voor kunt gebruiken is carddraw. Coastal Piracy, Bident of Thassa en Reconnaissance Mission kosten alledrie 4 mana en laten je kaarten rapen zodra een van je draken een tegenstander aantikt. Als je ze ook maar 3 keer kunt triggeren heb je je value er alweer dik uit!
- Dan nog wat draken die je waarschijnlijk wel wilt runnen: Core Set '21 heeft ons Terror of the Peaks gebracht; een moeilijk verwijderbare dikkerd, die al je draken in burnspells verandert, Balefire Dragon is een semi-boardwipe met vleugels, en Scourge of the Throne (niet goedkoop) is een manier om extra combat phases aan te maken!

---

commander
Sliver Hive
door Coen33325 minuten geleden


En we blijven nog even in de 5 kleuren!
- Zie voor land suggesties m'n commentaar bij het bovenstaande deck. Ja ze zijn prijzig, maar ze zijn ook erg goed! Daarnaast vraag ik me wel af of 41 landjes, 7 mana rocks EN 3 ramp spells (en dat is dan nog buiten Manaweft Sliver en Gemhide Sliver om!) niet wat veel van het goede is. Je hebt een hele nette mana curve, ik denk dat je makkelijk een landje of 4 zou kunnen missen. Dan heb je weer ruimte voor leuke slivers!
- Ik mis de anthem slivers! De slivers die abilities aan je andere slivers geven zijn ruim vertegenwoordigd, maar ik tel er maar 2 die je team boosten. Dat mogen er wel wat meer zijn. Muscle Sliver, Predatory Sliver, Sinew Sliver, Blade Sliver, Bonesplitter Sliver, Frenzy Sliver, Tempered Sliver, Cleaving Sliver en Megantic Sliver laten je sliver leger nog veel sneller uit de klauwen lopen dan ze al doen! Oh en Bonescythe Sliver geeft ze double strike.
- Je speelt nogal wat graveyard retrieval; ben je bang dat je slivers in de graveyard belanden? Daar hebben ze namelijk zelf prima oplossingen voor! Crypt Sliver kan je helpen je belangrijkste slivertjes te redden, Dregscape Sliver kan voor 2 mana iedere willekeurige sliver in je grave voor een beurt terughalen en Frenetic Sliver geeft je slivers een 50% kans om aan removal te ontkomen (fun fact: hij combo't met de dregscape). Dat in combinatie met de hivelord en de crystalline sliver die je al runt is best een aardige bescherming.
- Die Dormant Sliver is een hele goeie manier om aan kaarten te komen, maar hij voorkomt wel dat je slivers aanvallen. Misschien wil je daar een sac outlet voor? Oh en wist je dat Morophon, the Boundless een hele goede sliver is?

---



JAAA, wizard tribal decks!
- Ik zou met een commander als Inalla lekker op de ETB toer gaan! Venser, Shaper Savant, AEther Adept, Academy Journeymage, Exclusion Mage en Harbinger of the Tides worden dubbele bounce spells met een body; Master of Waves maakt een belachelijke hoeveelheid tokens aan (zeker omdat de meeste wizards toch wel blauw zijn); Faerie Seer, Omenspeaker, en Sea Gate Oracle kunnen je helpen met het vinden van de juiste kaarten en ik voorzie eigenlijk ook wel een leuke rol voor Vendilion Clique (een stuk betaalbaarder dan ie ooit geweest is!), Puppeteer Clique en Spawnbroker. Oh en wist je dat Graveshifter ook een wizard is?
- Nu we toch zo lekker in de ETB hoek zitten, laten we er dan ook lekker hard mee losgaan. Mirror March, Panharmonicon, Molten Echoes, Minion Reflector, Rite of Replication en Flameshadow Conjuring kunnen je helpen je ETB's nog veel verder uit te buiten. Heb je even geen leuke wizards op hand? Dan bounce je er eentje met Riptide Laboratory (door recente reprint naar een mooi prijsje gezakt). En ken je Vedalken AEthermage al? Voor kun je op instant speed de juiste wizard voor de huidige situatie vinden!
- Tot slot moeten we het nog wel even over een wincon gaan hebben. Want als jaren met wizards experimenteren me één ding geleerd heeft is het wel dat ze erg moeite hebben met het beëindigen van een game. Impact Tremors en Purphoros, God of the Forge gaan waarschijnlijk al snel zeer doen met al die extra bodies die nu met onze wizards meekomen; je zou meer Evacuation effecten in kunnen boarden, zodat je Vela the Night-Clad voor gigantische damage kunt triggeren en heel misschien dat Throne of the God-Pharaoh icm Enalla en/of Azami's tap abilities nog iets wil doen.

Tot zover deze ronde! Ik hoop dat jullie nog steeds even blij zijn met de deck adviezen Tot volgende keer!
 bijgewerkt door Sunitram 3 jaren geleden
Dordledum
3 jaren geleden
Dit is een erg leuk topic om door te lezen. Ik heb zelf 2 decks in elkaar zitten op het moment, die vast nog wel wat optimalisatie kunnen gebruiken. Ik zag beide commanders niet eerder terugkomen in het topic, dus wellicht hebben anderen er ook nog iets aan. De deckomschrijvingen/thema's staan erbij.



en



Ik ben benieuwd naar jullie feedback. Zoals jullie kunnen zien heb ik soms bewust een keuze gemaakt voor een iets minder sterkere kaart die dan meer op thema is, maar uiteindelijk moet het deck wel meekunnen.

Alle tips zijn welkom!
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
Coen333
3 jaren geleden
Bedankt voor de tijd en de moeite, chapeau!

Okay, de draken; bedankt voor het compliment, ik wilde het wat soepeler laten verlopen dan de originele precon .
Ik was vergeten wat triple landjes te vervangen in de lijst door de Triomes, die cycle is toch best wel wat flexibeler. Inmiddels heb ik de Vivids vervangen door de 10 Schocklands, 2 leven betalen voor een dubbellandje dat dan niet tapt kan best met 40 levens in Commander en het is sneller.
Reflecting Pool gaat er zeker in i.p.v. Evolving Wilds denk ik.
Reconnaissance Mission gaat er zeker in, goede tip en ziet er ook nog thematisch uit (Bident of Thassa is mooi maar gaat in een Nautisch deck dat hier in de steigers staat.
Opportunistic Dragon gaat er ook in, manarocks stelen zie ik als een welkom dubbelvoordeel.
Voor de rest heb ik zelf ook nog wat draken op mijn verlanglijstje staan, zoveel draken.. zoveel keuze.

Dan over mijn eerste volledig zelfgebouwde Commander deck, de Sliver Hive.
De manabase is net als de draken aangepast (zie boven).
Ik snap je opmerking over de +/+ gevende Slivers. Ik heb ze er bewust allemaal uitgehaald, zowel Sliver Legion als Coat of Arms doen dit vele malen beter denk ik en ze zijn beiden te tutoren met spreuken of de ability van Sliver Overlord.
De graveyard retrieval is uitbundig aanwezig vanwege Sliverhaat, op het moment dat er Slivers op het veld verschijnen gaat vrijwel iedereen (wellicht terecht) in de removal stand. Voordat de set pieces Sliver Hivelord en Crystalline Sliver tevoorschijn zijn gekropen is het wel lekker om wat necomancy te kunnen plegen denk ik .
Wat betreft Crypt Sliverdie heeft helaas "target"als keyword wat niet werkt met Crystalline Sliver.
Dregscape Sliver was aan mijn aandacht ontschoten, het is een van de enige Slivers die ik (nog) niet heb, dank!
En m.b.t. Dormant Sliver heb je zeker een punt, ga ik even mee puzzelen.
Ik probeer voor de rest zo min mogelijk andere creatures dan Slivers er in te stoppen, met Amoeboid Changeling als grote uitzondering (mooie steel creature combo met Sliver Overlord, die de Hive wel kan gebruiken met al het gekke geweld in dit format). De Amoebe is waarschijnlijk de Hive in gesneakt omdat het daar zo gezellig is...

Wederom bedankt voor de tips en de feedback.

Is het te gretig om mijn kleurloze Eldrazi decks hier te plaatsen voor je om naar te kijken?
Sunitram
3 jaren geleden
Quote:
46 minuten geleden
Wederom bedankt voor de tips en de feedback.

Is het te gretig om mijn kleurloze Eldrazi decks hier te plaatsen voor je om naar te kijken?


Dit topic kent wel meer stamgasten, dus hou je vooral niet in Ik vind het alleen maar leuk om al die decks te zien; zowel tijdens het lezen van de lijsten als tijdens de research voor verbetering kom ik regelmatig kaarten tegen waarvan ik totaal vergeten was dat ze bestaan. Da's soms ook leuk voor m'n eigen decks
Coen333
3 jaren geleden
Dat laat ik mij geen twee keer zeggen.

Over twee keer gesproken, hier twee kleurloze Eldrazi decks met doorlopend verhaal (zie andere topic daar over).

Deel I:

De voorhoede, niet per se bedoeld om Ulamog, the Ceaseless Hunger te spelen want ik had liever Ugin, the Ineffable als Commander gehad maar de regels zeggen njet. De nadruk ligt op 'kleinere' Eldrazi.

Deel II:

Het deck dat ik aan het bouwen was maar waar ik in mijn overenthousiasme teveel kaarten voor had uiteindelijk zodat het twee decks werden.
De grote jongens komen hier door en er is meer nadruk op vernietiging en het op alle mogelijke manieren tevoorschijn roepen van de grote jongens.

Toevoegingen en/of veranderingen zie ik graag met de nadruk op het verbeteren van het verhaal/thema.

Bedankt alvast, en hopelijk veel plezier!
carlovdm
3 jaren geleden
Yes thanks voor het advies Sunitram De meeste Wizard en ETB-kaarten kende ik al maar heb ik nog niet weten te bemachtigen Ik ga er zeker eens mee aan de slag, thanks again!
Blasty
3 jaren geleden
Wat betreft het drakendeck advies, let op dat wat je jat met Opportunistic Dragon je niet kan gebruiken, een mana rock verliest z'n ability namelijk.
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 204 posts
  • Laatste post Eclavyrr 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top