Fijn dat je er bent!

Om de ervaring op onze website zo magisch mogelijk te maken voor je, gebruiken we cookies. Deze worden ingezet voor digitale veiligheid en om je producten te tonen die aansluiten bij jouw interesses.

Deck advies van het Commander (EDH) Service Team!

farden10
3 jaren geleden
Aangezien het advies bij mijn andere deck zo goed bevallen is, zou ik graag nog een keer wat advies willen. Dit maal voor mijn favoriete, en waarschijnlijk ook beste, deck.

Alle mill die ik het deck zit, zoals Ashiok, Dream Render en Altar of Dementia zijn vooral bedoelt voor zelfmill.
De 3 snow-covered basics zitten erin, zodat het mogelijk is om Field of the Dead te triggeren met alleen de field en 6 basics.

Het lastige met mijn deck is dat het momenteel een beetje tussen 2 dingen inzit. Ik speel heel veel landmatters kaarten, maar daarnaast bevat het ook nog een reanimation subthema. Dit is opzich geen probleem, maar als ik nu kaarten wil toevoegen, dan is het bijna onmogelijk om cuts te maken. Dat lukt eigenlijk alleen als een kaart een duidelijke upgrade is voor een bestaande kaart die al in het deck zit.
MitchDeBaas
3 jaren geleden
Is het niet een beetje tegendraads om instants en sorcerys te spelen in Muldrotha, the Gravetide? Je kan ze niet terughalen?
Sunitram
3 jaren geleden
Ik hoop vanavond eens een rustig avondje te hebben, dan zal ik weer eens wat deckjes oppakken
MitchDeBaas
3 jaren geleden
Sunitram dat zou mega fijn zijn! K wil het deck heel graag op papier halen, maar eerst ff jullie advies
nielsvd
3 jaren geleden
Na het vorige advies ben ik erg benieuwd naar je advies voor het volgende deck . Heeft al heel veel aanpassingen gehad en benieuwd naar je inzichten

Gezien de grote hoeveelheid inzendingen trek ik mijn vraag in voor nu. Heb de tips gelezen bij het Nikya of the Old Ways en dat is eenzelfde type deck als Ruric Thar, the Unbowed
 bijgewerkt door nielsvd 3 jaren geleden
Dordledum
3 jaren geleden
Ik vond het gegeven advies laatst ook super welkom! Altijd fijn als iemand anders met frisse ogen naar je deck kijkt.

Ik heb ook een nieuw projectje net in elkaar gedraaid, versie 1 is net klaar. Zou het fijn vinden om feedback te krijgen over wat ik vergeten ben.
Ik zoek niet specifiek tips voor kaarten (ook al zijn die natuurlijk altijd welkom), maar ik vraag me vooral af wat ik over het hoofd heb gezien, of op welk vlak er nog aan gesleuteld moet worden jullie inziens.
 bijgewerkt door Dordledum 3 jaren geleden
Erebos1201
3 jaren geleden
Ik ben pas net begonnen met het bouwen van commander decks (heb wel vrij veel afleveringen gekeken van bijvoorbeeld Game Knights en The Commander's Quarters). En heb voor als ik het met mijn playgroup binnenkort uit ga proberen een Krenko, Mob Boss EDH deck in elkaar gezet.

Ik heb echter nu ik het 'complete' plaatje heb mijn twijfels of ik bijvoorbeeld wel genoeg landjes heb, dus advies zou heel erg gewaardeerd worden
Sunitram
3 jaren geleden
Vanavond gooi ik er weer een post uit mensen! Ik ga wel gelijk erbij vertellen dat ik nog niet iedereen kan behandelen; jullie hebben wel erg enthousiast deckjes ingestuurd

Als je er vanavond niet bij zit, niet getreurd, dit weekend ga ik weer verder!
MitchDeBaas
3 jaren geleden
ahh super fijnSunitram!

zou ik je mogen vragen om vanavond wel een poging te wagen aan het group hug urza deck. dan kan ik hem evt morgen nog aanpassen en voor het weekend nog bestellen. ik kan niet wachten om hem op papier compleet te hebben!!

Thanks in advance!!
Sunitram
3 jaren geleden
Zal m'n best doen!
MitchDeBaas
3 jaren geleden
THANKSS!!
Sunitram
3 jaren geleden
Daar gaan we dan!



Ik mis een beetje de focus in je deck en ik ben bang dat dat straks ten koste van je speelplezier gaat. Je hebt een enchantment creature thema, maar tegelijkertijd wil een van je commanders iets met +1/+1 counters doen wat maar door een paar andere kaarten wordt ondersteund, Meren of Clan Nel Toth gaat waarschijnlijk niet veel doen omdat je zo goed als geen sac outlets runt en dan is er nog Vito, Thorn of the Dusk Rose die eigenlijk alleen werkt met Exquisite Blood, want met twee lifelinkers en een Nyx-Fleece Ram als enige andere lifegain sources gaat ie nou niet echt zoden aan de dijk zetten. Ja, hij heeft een ability die alles van jou lifelink geeft, maar hoe vaak ga je daar die 5 mana aan willen spenderen? Oh en wist je trouwens dat Lightmine Field ook schade doet als jouw creatures aanvallen?
- Ik zou dus zelf een wat sterkere focus op enchantments willen hebben. Om te beginnen wat meer kaarten met Constellation. Agent of Erebos is graveyard hate, wat tegen sommige decks heel effectief kan zijn en het gaat lekker samen met je Living Death, Archon of Sun's Grace maakt tokens als je enchantments speelt, Doomwake Giant's ability kan kleine creatures weghalen en grote afzwakken, Dreadbringer Lampads geeft evasion aan creatures, Eidolon of Blossoms is een enchantress effect a la Setessan Champion, Nessian Wanderer helpt je met landjes in je hand krijgen, Nylea's Colossus kan een wincon zijn en Thoughtrender Lamia kan ervoor zorgen dat tegen de tijd dat je naar combat gaat al je tegenstanders met lege handen zitten. Over wincons gesproken, Ethereal Armor, Helm of the Gods en All That Glitters boosten een creature voor iedere enchantment die je controlt en Yavimaya Enchantress heeft die bonus van nature. Naar smaak nog Spirit Mantle, Unquestioned Authority en/of Holy Mantle voor de unblockable toevoegen en dan kom je volgens mij al een heel eind.
- Als je voor die wincons gaat, is het misschien beter om Tymna the Weaver en Ikra Shidiqi, the Usurper als commanders te nemen; Tymna raapt kaarten voor je en Ikra kan Vito triggeren als je die in je deck wilt houden
- Verder denk ik dat je deck wel gebaat is bij wat goedkopere ramp. Search for Tomorrow, Cultivate, Kodama's Reach, Farseek en Rampant Growth noem ik hier op regelmatige basis, maar ook Ordeal of Nylea en Omen of the Hunt zouden niet misstaan in jouw deck. Heel misschien zelfs dat Mana Bloom nog wat voor je doet, omdat als je 'm opnieuw moet casten hij wel constellation voor je triggert.
- Dan wat kaarten die je makkelijk door bovenstaande zou kunnen vervangen: Fate Unraveler is leuk als je tegenstanders kan dwingen om veel kaarten te rapen, nu doet ie denk ik voor het mooie net te weinig. Absolute Law is heel erg hit or miss; is er misschien een rood deck waar je moeite tegen hebt? Dark Prophecy is leuk, maar levert in jouw geval eigenlijk alleen wat op als je ge-boardwiped word. Kun je dan niet beter Argothian Enchantress, Enchantress's Presence, Mesa Enchantress en/of Verduran Enchantress runnen? Rites of Flourishing kan soms ook heel hard tegen je werken en Tainted Remedy is ook wel een erg situationele kaart.

Ik hoop dat je er wat mee kunt!

---



Allereerst, leuk deck! Creature-only Nikya vind ik wel een geinig thema
- Je ramp is in principe goed, misschien zelfs een beetje overdadig. Heel misschien dat wat extra carddraw geen kwaad kan; wat vind je van Keeper of Fables, Drumhunter en Elder Gargaroth?
- Je haste, trample en andere evasion kan misschien ook nog wel wat scherper. Cyclops of Eternal Fury en Urabrask the Hidden geven al jouw beestjes haste en die laatste vertraagt zelfs de tegenstanders, Bellowing Tanglewurm maakt je groene critters moeilijk te blocken, Nylea's Forerunner en Khenra Charioteer zijn kleinere Aggressive Mammoths en heel misschien dat Crimson Mage nog iets voor je doet?
- Tot slot dan nog wat kaarten van algemeen nut; Polyraptor is goed met elk fight effect, maar in combinatie met Gruul Ragebeast verandert ie in een eenzijdige boardwipe, Skarrg, the Rage Pits is nog een manier om aan trample te komen, Kessig Wolf Run doet ongeveer hetzelfde, maar dan beter, Pathbreaker Ibex is een goedkoper alternatief op Craterhoof Behemoth, Decimator of the Provinces is een tweede End-Raze Forerunners, Kazuul, Tyrant of the Cliffs maakt het tegenstanders moeilijk om je zomaar aan te vallen en Crater Hellion, Caldera Hellion en Chaos Maw kunnen bij etb de battlefield een beetje voor je opschonen.

Ik kan echt niet meer mensen, vrijdagavond weer verder
 bijgewerkt door Sunitram 3 jaren geleden
Coen333
3 jaren geleden
Goed bezig!
nielsvd
3 jaren geleden
Daar sluit ik me helemaal bij aan, geen haast. Het is super tof dat je zoveel tijd vrij wilt maken om mee te denken met alle decks die hier gepost worden
Dordledum
3 jaren geleden
Inderdaad, don't force it. Het moet voor jou ook leuk blijven. Het wordt gewaardeerd.
vanmaanen
3 jaren geleden
hi,

ik speel het meest commander in 1 v 1. Deck dat ik het lastigst van win is de Zur the Enchanter vol met irritante auras & enchantments zoals Diplomatic Immunity Sphere of Safety Arcane Laboratory Greater Auramancy Vanishing etc.

Heb diverse decks geprobeerd (ramp decks, met Kaalia, orzhov, blue/white control. Maar het meeste succes heb ik met mijn Anje Falkenrath madness EDH deck.

Het Zur-deck is competitive, ik heb geen heel competitive deck, wel bijna alle precons en sommige daarvan getweakt.

Wat zou een goed deck / commander zijn om Zur te verslaan? Ik wil hem gewoon graag goed inmaken, dan zie ik dit deck voorlopig niet terug gok ik ;-)
hambetwing
3 jaren geleden
Thanks voor de tips Sunitram

Vrijwel iedere kaart die je hebt voorgesteld (op 3 na ofzo) heb ik in mijn arsenaal zitten omdat ik mono groen vaak speel. Haste was inderdaad iets waar ik te weinig rekening mee had gehouden . Thanks! Zal kijken wat ik ermee kan doen . Heb nu eerst mijn Thromok the Insatiable deck afgemaakt waarbij ik juist gebruik heb gemaakt van heel veel 'haste' en 'trample' enablers. Ook Skarrg, the Rage Pits en Kessig Wolf Run zitten daar bijvoorbeeld in.

Nogmaals thanks, tips worden altijd gewaardeerd!

En take it easy
Teruans
3 jaren geleden
Bedankt voor de suggesties. Het deck heeft overigens meer lifegain dan je aangeeft. Enkele kaarten die je noemt zijn inderdaad het soort toevoeging waar ik naar opzoek was. Ik heb een deel ergens nog liggen. Ik ga er nog eens naar kijken.
Awvanzijl
3 jaren geleden
@vanmaanen

Kun je niet eens beginnen met een idioot grote hoeveelheid enchantment removal in je deck te stoppen? Naast targeted, ook bijvoorbeeld massa enchantment removal. Dan loopt zo'n deck een stuk minder lekker verwacht ik.

Bv. Bane of Progress, Austere Command etc. Er zouden er meer dan genoeg moeten zijn
nielsvd
3 jaren geleden
Ik zeg een Tranquil Grove. Die lost een hoop
Enchantment meuk op
Om te posten dien je eerst in te loggen.
Info
  • 204 posts
  • Laatste post Eclavyrr 3 jaren geleden
  • Gemaakt door Sunitram 4 jaren geleden
iDeal Riverty Bancontact Sofort Mastercard Visa PayPal DPD PostNL
Top